Hobbit 16.05.2014 16:17
Det var ikke så meget at han var chorkeret. Han var faktisk ikke chorkeret over hendes opførsel, nok nærmere overrasket. Men hvorfor skulle hun ikke ville forsøge at få vandet ud af stoffet? Det var da, den mest normale ting at gøre, når man var blevet våd. William rettede derfor opmærksomheden til hans egen jakke, som havde fået et ordentligt skyl, ligesom resten af ham. Han tog den af, for at kigge nærmere indvendigt, hvor den var knap så våd, selvom hans skjorte havde forsøgt at fordele vandmasserne. Han forsøgte at få lidt vand ud af ærmerne, men det hjalp ikke meget. Det var mest hans skjorte der havde taget vandet til sig.”Det er ikke så synligt ved dig.” pointerede han, som han, ligesom hun havde gjort ved sit skørt, begyndte at vride den fra væske. Det virkede til dels, og den blev lidt mindre klisterne. Herefter tog han jakken udenover igen, og måtte afstå sig fra at gyse, da jakkens kolde og våde stof ramte hans arme. Ubehageligt.
”Så må vi hellere få dig hjem.” svarede han hende med et smil, inden han tilføjede noget mere. ”Og bare rolig, jeg skal nok holde mig til, kun at følge dig til hoveddøren.” Det var langt fra alle der ville invitere nogenlunde fremmede hjem til sig, og Will regnede ikke med at det var anderledes i dette tilfælde. Han havde den fordel at han hurtigt og nemt kunne teleportere sig hjem til noget varmt og tørt tøj, men den fordel havde hun ikke lige. Ud fra at deres sidste forsøg, endte i et springvand, var hun nok ikke klar på endnu en teleporteringstur. Dertil var hans kræfter også ved at slippe let op. Han kunne godt holde til mere, men han kunne godt mærke at det havde sat sit præg.
”Jeg vil helst ikke lade dig gå alene.. Mest med tanke på alt hvad der er sket i aften, og hvis mændene skulle vise sig at komme tilbage.. Dertil.. kan jeg godt lide dit selskab.” sagde han roligt med et varmt smil på læberne. Det var jo sandheden. Han ville ikke bryde sig om, at hun gik alene, uden at han vidste om hun kom hjem i god behold og han havde ikke lyst til at sige farvel til hende helt endnu.

Gift med Isadora