Hobbit 02.01.2014 16:00
Dorín rynkede brynene sammen og tænkte i lidt længere tid over Morrygans næste spørgsmål. Ja, hvad kunne han egentlig med sin magiske evne? Han brummede eftertænktsomt inden han svarede hende. ”Øhm, altså jeg kan heale småskrammer og sår. Både på mig selv og andre. Men jeg kan ikke gøre det sådan at der ikke kommer et ar eksempelvis. Men, du ved, hudafskrabninger, små sår og blå mærker. De blå mærker er til dels, da de kan være for store eller for dybt inde til jeg kan gøre noget.” forklarede han hende roligt, mens han tænkte over hvad han havde været i stand til gennem tiden, og hvad han havde måtte opsøge professionel hjælp til at få ordnet. Dorín smilede over hvor opstemt Morrygan blev over at kunne lære fra sig. Det var et eller andet sted meget betryggende for ham, for det betød jo at hun rigtig gerne ville lære fra sig, og endda havde en newbie at øve sig på! For Dorín var næsten så meget newbie som man kan blive!Dorín fortrød næsten han spurgte, da hans blik blev ramt af hendes sorg og smerte. Dorín nikkede forstående og sank diskret en klump der havde formet sig i hans hals. Døden var altid et ømt emne, og selvom Dorín aldrig havde mistet en tæt på sig, var det stadig et ubehageligt emne for ham, men han fik mere indblik i hvem Morrygan var, selvom det smertede ham lige nu at se hende så ked af det. ”Det er jeg ked Morrygan.. Virkelig ked af.. Og undskyld jeg bragte det på bane.. Det beklager jeg. Det var ikke meningen jeg ville gøre dig ked af det” sagde han blidt og oprigtig ked af at hun havde mistet en der var hende kær og at han havde rusket op i de triste minder. Han havde mest lyst til at bringe hende ind i et varmt og trøstende knus, men han måtte lige minde sig selv om at han lige havde mødt hende og ikke skulle overtræde nogen grænser, hvis han da havde et ønske om at se hende igen. Derfor blev det kun til en stor hånd der blidt gav hendes skulder et trøstende klem. Han vidste ikke hvad han mere skulle gøre.

Tidligere dværg