Sin'thya blev ved med at dreje mjødkruset i hænderne. Der lå en lille sjat tilbage i bunden, som skvulpede imod kanterne. Hun overvejede kort at gå op og bestille noget mere, men når det kom til stykket, var hun ikke særlig vant til alkohol. Var der noget Sin'thya foretrak, så var det, at have sine sanser i god behold.
I stedet fokuserede hun på Maiken og hendes fortælling om at rejse til søs. Hun bed mærke i, at den anden på ingen måde lagde skjul på at have drevet pirateri: noget der undrede hende en smule. Det var trods alt ikke ligefrem alle, der pralede af deres lettere kriminelle handlinger, men det virkede lidt som om, at Maiken var ligeglad, så længe der var eventyr indblandet.
Hun smilede kort og satte mjødkruset fra sig.
"Jeg er nok ikke den bedste at spørge, for jeg har på ingen måde udforsket øen," forklarede hun. Hun glattede den tynde kjole et par gange med hændernem før hun fortsatte med at tale.
"Hele øen drejer sig omkring banden, Rutilus Taurus, for de har stor magt. Der ligger en stor borg, som mange af dem opholder sig på. De holder også slaver .. jeg har hørt rygter om, at nogle af bandens medlemmer er var.." Hun stoppede sig selv brat i at tale, før hun fik gjort ordet 'varulve' færdigt. Det var netop gået op for hende, at hun jo sådan set arbejdede for banden, og de ville næppe se mildt på, at hun sad og delte informationer ud til fremmede..
~ Sin'thya Tari Kartikeya ~