Barnepige? Han har da ikke brug for beskyttelse... Nå, deres forhold er åbenbart ikke så tæt, som jeg troede. Hun smilede, som man gør i stadiet inden, man ler. Ansigtsudtrykket skiftede dog hurtigt til et eftertænksomt et. "Jeg ville nu ikke kalde det 'tæt'... nærmere sådan..." Hun vidste ikke lige, hvad hun skulle svare, så der blev en pause - hvilket Alwyn åbenbart opfattede som sit stikord til at forsætte. Venus så lidt forbløffet på hende.
Hvem elsker ikke mig? Hun syntes, det spørgsmål var nemt. Den dæmon, der havde villet æde hende og når havde sprættet maven op på hende, før hun flygtede. den dæmon hed Kyoshiro, men det nåede hun aldrig at få fat på. Hvad, Venus heller ikke nåede at opfatte, var, at hun havde mødt hans noget mere venligtsindede alterego til et af maskeballerne. Hvordan det skulle være gået op for hende, aner jeg ikke. Hun havde stadig to lange sår på maven, og to flænger i kjolen. Maven gjorde ond, hvis man trykkede det forkerte sted, og flængerne havde hun dækket med et bredt bælte - vi taler ikke om, hvor hun havde pengene fra x)
Jo, generelt kom hun da godt ud af det med alle, men hun var da ikke så populær. Med mindre Alwyn snakkede om den anden og lidt mere end venskabelige form for at elske nogen. Hun blev pludseligt glad for, at Alex ikke længere befandt sig i lokalet. For det første kunne det spørgsmål misforstås, hvilket kun ville resultere i, at han blev såret igen og i øvrigt nok ville hade hende som pesten. Hun havde jo godt nok forklaret ham om et par af sine tidligere 'forhold', men hun kunne jo lige så godt have løjet. Hun brød sig i hvert fald ikke om, at folk holdt af hende på den måde uden, at hun selv havde det på samme måde.
"Altså... Hvis det var det, du mente med at komme tæt på Morgoth, så tager du fejl." Hun grinede lidt. Tanken virkede sjov på en eller anden forskruet måde. Men den var vel nærliggende, for Samson havde jo haft samme idé - i øvrigt en anden person, der ikke ligefrem forgudede hende. Nu var hun til gengæld kommet i tanker om en betegnelse for det forhold. "Han er mere som en overbeskyttende storebror." Som sædvanlig lod Venus sig ikke mærke med den kolde efterårsvind, for hendes evne tillod hende modsat Alwyn at holde varmen under de fleste forhold. "Og tro mig, jeg ved godt man er i fare i nærheden af Morgoth." Hun kunne ikke lade være at grine igen, selvom det selvfølgelig var lidt synd for Samson, at han ikke kom så heldigt fra det.