Veszatar Måneskygge
Artefakt skaber og skøre kattemand på bakken
Spørgsmålet fik Ves til at lægge hovedet på skrå lidt, som han kiggede ned på Millie. Det var så sjældent at han talte sine egne år mere. Årene gik, og det blev mere og mere ligemeget. Han så regenter komme og gå, og krige forsvandt i et øjebliksblink.
Og det var nok også derfor stilheden fyldte længere tid end Ves normalvis lod et spørgsmål hænge. Det var så lang tid siden at han havde tænkt på sin ungdom, hvor han havde taget nogle valg omkring hvem han skulle være resten af livet. Måske forkerte valg, men det var med en ungdommelig dumhed som han ikke kunne bebrejde.
Men endelig trak der alligevel et lille sørgmodigt smil op på hans læber.
"Jeg er født og opvokset i Amazonitskovene," sagde han.
"Jeg føler det siger meget godt om hvor gammel jeg er." Alle vidste at der ikke havde været elvere i de skove i over et år tusinde.
"Jeg kan stadig huske en verden hvor min slags ikke eksisterede." Og selvom han ikke satte de konkrete ord på det, så var det ikke svært at tyde fra hans ord. Han var en af de der var blevet skabt og ikke født af mørket.
Det var ikke fordi det var en hemmelighed, men det var så sjældent at folk spurgte ind til det, og han faktisk følte for at være ærlig, men der var ingen grund til at skjule noget for Faust. Faust var en af de få personer han faktisk nød selskabet af, tiltrods for at de blot var kollegaer.