"Adelige er altid et interessant folk at møde. Om det er under arbejdet eller steder i byerne. Altså jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre hvis jeg havde alle de krystaller. De bruger utrolig meget på dyrt tøj, og det er hvert fald ikke et sted jeg har lyst til at smide krystaller efter. Jeg er født med det jeg har brug for."
Adelige var virkelig en kilde til undren hos Oisin. Det samme med magikere. Det var nok aldrig folk han rigtig kom til at forstå til fulde.
Han smilede bredt til Asger. Det var sjovt som han blev imponeret af Oisins driftighed. Flere syntes han lavede for meget, så han var glad for at der var andre end ham der var glad for at bruge en masse tid på andre projekter.
"Det lyder også til at du har dit at se til med smedjen, men jeg er sikker på at du kan finde dig et hobby hvis du gerne vil. Er der noget særligt du tænker? Måske kender jeg en som kunne hjælpe dig i gang."
Han hjalp altid gerne folk med deres projekter hvis han kunne. Efter tyve år i Dianthos, så kendte han hvert fald en god håndfuld af folk, så mon ikke at han hvert fald kunne give et fingerpeg om hvor Asger kunne tage hen.
Det gav god mening at Asger skulle oftere i Badehuset. Smedjer var kendt for at være ret osede. Det var noget helt andet med håndværkere. Jo, savsmuld og stenstøv var han ofte dækket i, men det svinede ikke helt på samme måde i følge ham selv. Det kunne børstes ud af pelsen. Det værste var sveden, men det kunne en kold spand fra den nærmeste brønd sagtens klare.
"Hvis du går så tit i Badhuset, så skal jeg da med glæde følge med en af dagene. Det er noget tid siden jeg sidst har været der, så det ville ikke være dårligt."
Det var altid hyggeligt at gå i Badehuset med andre folk. Man fik altid nogle gode snakke når man slappede af i vandet.