Charizard 15.02.2023 08:24
Hvorfor var han dog så sortseende. "Fjernes den," kommenteret hun, trods ringen nu var rimelige bred i diameter, så lod hun ham få sin vilje, atter genstridig og i mod hendes lyst. "Jeg afventer endnu dit navneforslag," fingrene gled let henover smykkerne som hvis de talte til hende. Beanstalk 15.02.2023 09:13
“Lad ham selv vælge til den tid, min kære, sagde skinger blot. Meget tydelig som konsekvens af hans egne mangel på valg truffet af sin fader. “Lad mig lige tænke lidt. Navne skal ikke bare vælges ud af det blå jo.”
~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Charizard 15.02.2023 09:23
Føjet han sig en anelse? Neeej, det kunne han ikke, tænkte hun, men lod sig ikke vise af sin lille overrasken over at han måske gav sig en anelse for hende. Men hun fandt intet andet ved boden og vendte sig mod Jontar igen, "Er der da lagt mange tanker i valget af dit navn, min kære?" spurgte hun og listet tæt hen til ham, og lagde begge hænder mod hans brystkasse som hun så op på ham. Beanstalk 15.02.2023 10:25
"Ikke på stående fod endnu. Men et navn burde have en betydning. Der burde være tanker i valget," Navnet var det, der definerede personen. Selvfølgelig var man ikke sit navn, men man formede sig til navnet. Man var en afspejlning af det navn, man havde. "Ellers kan vi også bare spørge min kære fader, hvis du er i en hast, Pompy?" Prikkende, smilende og blinkende.
Charizard 15.02.2023 15:25
"Vi spørger ikke din fader," over hendes lig. Fingrene klappede let løs på hans brystkasse. "Hvad tænkte du da mit navn sagde om mig? Så fortæller jeg hvilken opfattelse jeg havde," kunne man lurer det ud af ham, når han alligevel skulle være såd'n på tværs. Selvom hun nu gerne bare ville handle ind til barnet - og sig selv.
Beanstalk 15.02.2023 16:01
Så var de enige der. Fyrsten skulle ikke bestemme over Jontar mere end højst nødvendigt. Og især ikke over prinsens ufødte afkom. “Måske en anelse pompøs, Pompy.” sagde Jontar med et toneleje, der afspejlede den dårlige vittighed mere end vittigheden selv.

Charizard 15.02.2023 19:29
"Du er da en rigtig vittig person i dag," beklaget hun sig og trådte et skridt tilbage i frustration over hans manglende evne til at være seriøs for dagen, eller bare normal mængde vittig. Men nej, han smed sig omkring dem med stor interesse. "Din første indskydelse af dit navn og din personlighed var rimelig matchende," tonen var ikke helt blid, men barnlig. Beanstalk 16.02.2023 08:10
Kort kiggede han på hende med hævet øjenbryn. "Er det en god eller dårlig ting så?" spurgte Jontar lettere smørret. På overfladen var det en kompliment. Du ligner dit navn. Men hvis ens navn var negativt ladet, var det en underhåndskompliment. En inddirekte fornærmelse. 
Charizard 16.02.2023 09:54
Et lige så smørret smil som hans, var at finde på hende. Det var nu hun kunne få lidt igen og lade ham stå i uvished. Hun trak efterfølgende let på skulderen og traskede lige så stille videre mellem boderne og efterlod sin kære ægtemand tilbage med sig selv, første pakke og sine egne tanker. Beanstalk 16.02.2023 17:41
"Hey!" kaldte Jontar en anelse højere end normalt, da Pompeia nærmest bare efterlod ham ved boden af gyldne smykker. Kort luntede han op til hende for at gå side om side atter med sin kone. "Du kan ikke bare sige sådan og så efterlade mig uden uddybning, altså."
Charizard 16.02.2023 22:13
Hun nød at han kaldt som han gjorde. Magt og behag. Lyden af grus kom og han var atter ved hendes side, som han aldrig havde været væk. "Det klarede jeg da ellers ganske godt," svaret hun letter henkastet og så over sin skulder for at se på ham. "Hvad tror du da, jeg mente?" Beanstalk 20.02.2023 09:45
Egentlig klarede hun det ikke godt, for hun skulle endnu stå til forsvar for dette. Men det undlod Jontar at sige. Nogle gange skulle man vide, hvornår man skulle tie for ikke at grave sin grav endnu dybere - end den allerede var. "Man lærer bedst om sig selv fra andre, så fortæl hvad du mente, min kære."
Charizard 20.02.2023 12:32
"Arrogant, højtidelig, bedrevidende og charmetrold," ordene blev sagt uden tøven og let hævede hun næsen og så op på ham, som hun havde trodset ham som intet andet var vigtigere i livet. Selvfølgelig var der dog det, men hun var i et svingende humør for nu, hvorfor dét var vigtigst at kunne være på tværs. Beanstalk 20.02.2023 17:30
Minus, plus, minus, plus. Pompeia vidste, hvordan hun skulle gå i nul. Ikke nok til at fornærme ham, men ej heller nok til at puste det allerede for oppustet ego mere op. Lige akkurat nok til at trække han ned på jorden uden at begrave ham. "Det kunne da være meget værre." småklukkede prinsen blot. 
Charizard 20.02.2023 17:49
"Ja, men jeg er sparsommelig med mine fornærmelser, det er jo mit barns fader vi taler om," degraderet hun ham lige til tredje person i omtale, som hvis han var en anden. Men hun lod armene glide om ham og så op på ham. "Vi er slet ikke færdig med at shoppe, men du trækker os ned," Beanstalk 20.02.2023 17:54
"Amen, tak til dig så," sagde Jontar og bøjede sig lidt for at vinke takkende til Pompeias mave. "Hvordan trækker jeg os ned? Handelsgaden er endnu lang." Armen strakte frem ud for at vise de endnu mange boder, de ikke havde kigget på. Og der var ingen, som sagde, at de ikke måtte vende om og gå tilbage, skulle de have gået forbi en guldmine af et indkøb.
Charizard 20.02.2023 18:11
Hun fryns en anelse over ham. Men at han var lige så skør som en gravid, var en trøst. "Glæder mig til at han sparker, så kan det ske han sparker til dig i søvne" og hun kunne give skylden til den lille rod i maven. Men hun så med armen som den strakte frem: "Du forsinker os med alle dine dumheder og mangel på sammen," slynget hun ud som det var intet andet end vasketøj til slaverne. Ikke at hun selv i øjeblikket stod med armene omkring ham og derfor ikke selv kom videre. Beanstalk 25.02.2023 22:48
"Det viser bare han er stærk. Som sin farmand," sagde Jontar prikkende. Hvis han vågnede midt om natten ved at blive sparket, ville han uden tvivl foretrække igennem maven fra sin ufødte søn til sin kone. Et lille puf kontra et rigtigt spark. Svaret var nemt. "Sikke travlt du har. Hvad skal du hjem og lave, kære Pompy?"
Charizard 26.02.2023 15:35
Forundret rynkede hun alle de rigtige steder og så på ham med et udtryk af dumhed: "Hvis han kan sparke dig i søvne, er han stærk som sin far?" det gav ingen mening, men selvfølgelig, måden han sagde det på. Det elskede hun på sin egen lille Pompeia måde. "Jeg skal absolut kke hjem, ikke uden tingene til vores lille rod," skønt de nok ville ende med at købe noget mere som måneder gik. "Har du nogen ønsker til barnet?"
Beanstalk 27.02.2023 09:07
Kort nikkede Jontar drillende. Selvfølgelig ville deres søn være stærk. Måske ikke i den fysiske forstand. Jontar var ej heller den stærkeste, hvis man snakkede om muskler, men styrke var mere end bare fysik. "Han skal have legetøj. Børn kan ikke få for meget legetøj." Selvfølgelig var der andet, Jontar også ønskede til sine afkom, men legetøj var højt på listen også. Barnligt, måske. Hyggeligt, uden tvivl.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet