Lux 13.02.2023 15:00
Heldigvis samlede Sebian hurtigt op på hvor halvenglen ville hen med det, og udover det, virkede han heldigvis ikke til at have de store problemer med det. Når missionen blev sagt højt, kunne de med skjult tilfredsstillelse se det faldt i god jord. Jah det her kunne sågar godt gå hen og blomstre op til noget smukt. En del pænere, end hvad det kunne være endt med, da tyvens mission fik sat bremseklodser om benene for blot få minutter siden.
Ramiel fulgte ham med blikket, et spirende smil i mundvigen over hans gåpåmod. Det var selvfølgelig ikke sikkert han ville brillere, og hvis tyven faktisk blev fanget, ville det være et beklageligt tab, sådan at tage afsked med hans spændende person allerede nu. Han brød sig om den slørrede melodi Sebian bevægede sig til; han skulle nok gå hen og blive et godt instrument hvis afstemt rigtigt.
Og med et lille, faktisk oprigtigt grin rystede han så endelig på hovedet, og tog den sidste tår der var tilbage i hans eget glas. "Hah! Ikke nu - jeg har fri" og glædede sig til at smække benene mere mageligt op på bordet, og byde roen velkommen. Det der bad der..
De gyldne øjne fik et kort øjeblik (ikke meget mere end et lille sekund) et mere.. træt skær til sig. Før Sebians forstyrrelse, var det ikke ligefrem fordi at det var gået godt på arbejdsfronten, og han skulle døje med eftedønningerne af den fiasko tidligere idag havde været. Derfor føltes det ekstra godt, og måske også en smule som skæbnen, at der var vandret en løsning ind fra gadens afkroge.
Stemningen her var også lettere nu. En man lod sig smitte af, og han skubbede fingerspidserne ind imod hinanden, imens han lænede sig tilbage igen, et lille nik imod ham. "Og det tænker jeg også du har? Jeg kan vende tilbage med detaljer på et mere passende tidspunkt" Eller rettelse, han fik nogle til at vende tilbage med detaljer. De viille nok begge gerne sove lidt ud, hvis han skulle dømme på hans eget, forstyrrede balancepunkt. "Imorgen, når solen er gået ned. Nogle af mine folk vil vise dig en anden indgang på vej ud - benyt dig gerne af den, når du skal herind" et lidt drilskt løftet bryn. Ikke flere vinduer, tak.