Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
I hvert fald var det gået op for Treston, under hans mange timer med 'bøn' i diverse templer rundtom i landet, at det nok heller ikke altid havde været let at være Ersten; den ældstefødte Reynlest. Hvis Treston havde følt, at hans livsvej var blevet udstukket for ham på forhånd måtte det være for intet at regne imod forventningerne til Ersten... Og hvor Treston selv på en måde altid havde haft en allieret i Zirra, så havde Ersten klart stået mere alene.
Dén indsigt betød ikke, at Treston havde tilgivet broren hans opførsel under deres sidste par interaktioner! Men den betød, at han faktisk havde fundet sig selv savne storebroren... Bare en lille smule. Det havde været underligt pludselig ikke at se noget til et menneske, der ellers havde været så stor en del af hans hverdag...
Treston delte dog ikke sine tanker med Zirra - ikke lige nu. Han havde stadig det svage mærke efter den ene af Erstens hænder brændt ind over ribbenene i den ene side. Trods denne følelse af savn, ville der nok komme til at gå en tid, før han var klar til at forsone sig med deres storebror....
Da Zirra sank og tog sig til maven, tvang Treston alle tanker om Ersten ud af hovedet, mens han var påpasselig med at holde sit ansigt i nogenlunde neutrale folder. Zirra havde ikke brug for at se dén sorg, han følte på hendes vegne, for hun var tydeligvis afklaret med situationen.
Derfor gjorde hendes ord nu ondt alligevel.
"Jeg er... glad for at du ser sådan på det." Eller det var i hvert fald sådan, han endte med at formulere sig. 'Glæde' var bestemt ikke den fremherskende følelse i hans krop lige nu... "Selvom jeg er virkelig ked af, at valget blev taget for dig - om det så var endt på samme måde eller ej." I et halvhjertet forsøg på at lette stemningen, tvang han den ene mundvig op i et skævt smil. "Jeg må vel så bare forsøge at producere nok afkom til at du og Bertram får mulighed for at udleve eventuelle forældredrømme, der må dukke op - om ikke andet, så på 'tante-og-onkel'-basis..."