Romeo granskede den andens ord nøje. Et samarbejde af en art ville måske gavne i fremtiden.. Men ville det nu gå alligevel? Der var stadig et snert af fordømmende følelser i præstens mave ved tanken om at blive venligt bekendte med en varulv. Selvom han selv var én.. så var det svært pludseligt at ændre mening om disse væsner, bare fordi den første han møder virker ganske normal og venligsindet.
Hænderne klemte om sit krus, og han fik pludselig en dårlig smag i munden. Det var tarveligt af ham at tænke sådan. Men han hadede varulve,
så meget. Og han hadede sig selv,
dobbelt så meget. Romeo begyndte at nikke ganske langsomt, overvejende.
"Muligvis." han afviste ikke at de kunne være til hjælp for hinanden. Han tog en dyb indånding gennem næsen og sukkede ud samme vej.
"Vi kan give det et forsøg." kom det dæmpet fra ham. Stadig i tvivl om det var en god idé.
Med et lettere fjernt blik og i dybe tanker, tog han imod mere at drikke. Han løftede kruset op til læberne og begyndte at drikke. Stadig som hvis han ikke var tilstedeværende. Der var sket for meget på bare én nat og efterfølgende. For mange input, for mange beslutninger, for meget han ikke vidste besked om, og alt for meget angst.
Selvom badet havde frisket ham op, følte han sig stadig utrolig udmattet - og han følte at han kunne gå kold når som helst. Ironisk nok, sov han bedst efter fuldmånen og en forvandling, da hans krop og sind havde kørt på højtryk hele natten at han ikke kunne andet end at dejse om den efterfølgende dag.
"Jeg beklager.." lød det pludselig brat, og han rejste sig forsigtigt fra stolen,
"Jeg takker.. for al Deres hjælp og gæstfriheden - men, jeg må virkelig hjem og sove." Han tog sig til hovedet for at understrege hans ord, og sendte Jax et beklagende smil.
Romeo tog et par skridt væk fra spisebordet og så ned ad sig selv,
"Og med hensyn til tøjet - Skal jeg bare komme forbi Dem, og aflevere dette?"
Hvad end Jax endte med at svare, så ville han imødekomme det uden yderrligere indvendiger. Derefter forlod han den gæstfrie hytte.
Romeo Bayron | 31 år | Præst | Varulv
"and sometimes it's like I can't even breathe.
But maybe tomorrow. (...) Maybe I'll feel better in the morning."