De var intet. Det var deres avlslyst og rene antal alene, der gjorde dem til et irriterende skadedyr.
Men Lucids stemme var fattet. Dyb og blød i larmen, selvom hans ord skurrede hende imod hårene. Øjnene gled i et reptilryk tilbage på dæmonen, og noget undrende spirede frem i den kolde glød. Hvad mente han med det?
Mennesker var ikke ubevidste om deres handlinger. Deres skyldfølelse, var hvad der fik dem til at angrer. Sigte imod renhed, velvidende at de aldrig ville kunne måle sig med noget så arkanisk som engle, dæmoner, elememtaler, eller sågar skovelverne. Solari havde dog altid holdt kortene tæt, hendes paranoia ville ikke tillade hende andet, så det samme gjaldt tankerne nu.
Stilhed var dog aldrig hendes stil.
"Min hævn er ikke et... Entydigt mål, du kan sætte på din langtlevede tidslinje..." Kom det lidt mere lavmælt. Ikke fordi andre ikke skulle høre hende - men Solari tænkte. Kalkulerede. Det vævedes ind i ordene, og smilet faldt som en sten, idet præstindens lidt mere muntre glimt, døde ud. "Små konflikter her og der.." gentog hun. Smagte på om det føltes hånende, eller nysgerrigt, og lukkede øjnene. "Det bedste tidspunkt at plante et træ, var for 50 år siden... Det næstbedste tidspunkt, er idag. Det er et gammelt skovelvisk udtryk, har du hørt det før?" Og hun ventede ikke rigtig på svar, inden at hun forsatte. "Store, grandiøse planer går altid galt. Jeg gør mig ikke i kompliceret.." på det punkt, var hun for god til at tilpasse sig. For impulsiv og alt for (selv)destruktiv. Men.
"Men at plante et frø, og lade det gro. At snitte en hals, tage en sjæl - ødelægge en andens fine, lille verden, og lade den afmagt vokse. Jeg behøver ikke at føre kniven, for at ramme lyset" og de hvide øjne åbnedes, for at låse sig fast i dæmonens. "Og jeg behøver ikke deres forståelse". Eller hans, lød det indvendigt.
So shut the door, I'm gonna turn my back
Go chase the dark, and I'll tip my hat.