Helli 31.12.2022 21:51
”Naturligvis,” sagde hun med et nik. ”Du ved vel hvor du kan finde mig, når det er.” Hun virkede aldrig til at bevæge sig langt fra det hellige bydistrikt. Om det var fordi hendes pligter holdte hende travlt beskæftiget, eller der var andre grunde, det kunne folk kun gætte. Kun hun viste den fulde sandhed trods alt. Angsten krøb sig ind på hende, når hun var for langt væk.”I lige måde Ypperstepræst Lucid,” sagde hun, for det var i hvert fald et ord de kunne sige om hinanden. Hun var ikke sikker på hvad hun havde forventet af ypperstepræsten for Zaladin, men det var nok i sidste ende ikke ligefrem det her. Det var ikke nødvendigvis på en dårlig måde, men hun var stadig ikke helt sikker på hvordan hun skulle tolke ham på. Han var en underlig størrelse, fordi han ikke bare udstrålede hvad hun ville have troet at Zaladin gjorde.
Hun kiggede sig om for at orientere sig før hun nikkede med et smil. ”Jeg kan sagtens finde tilbage herfra, så det skal du ikke tænke på. Jeg håber du selv finder godt tilbage.” Hun gav et sidste let buk til ham. ”Må...” hun tøvede. ”Må dine veje være behagelige.” Hun kunne trods alt ikke ønske Isaris lys med ham, når han var en del af Zaladin, kunne hun vel.
Med de ord forlod hun dog også endelig den anden ypperstepræst for at gå tilbage til katedralen.