Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 62 år

Højde / 180 cm

Krystal 16.10.2022 20:01
Det undskyldende udtryk i Sephyrans blik, var hurtigt forsvundet igen, men han var ikke i tvivl om, at sønnen havde set det. Der var ord, som stolthed og tradition krævede blev tiet bort, men nogle gange behøvede de ikke blive sagt. Blodets bånd gav en anden form for forståelse..

Og på trods af hans brors indflydelse, var Jontar stadig Sephyrans søn. 

"Så planlægger vi. Diskrete skridt, der bringer os uden for faren .. og sender et modsvar. Det behøver ikke koste liv, men det kan i sidste ende blive nødvendigt.."

Spionerne kunne i sidste ende fungere som langt mere, end blot tavse iagtagere. En dråbe gift i et vinglas og en fjende af familien, kunne se ud til at være sovet ind for evigt.. en hest der pludselig blev skræmt på vej op langs en høj bjergside. Der var mange måder at skaffe sig af med sine fjender på .. måder der ikke tydeligt ledte tilbage til Kazimi-familien, men alligevel fortalte en historie, til dem, der havde anelser.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 28.10.2022 11:11
Måden, hvorpå hans fader så nonchalant og nærmest med en tone, som var dette en samtale, der kunne tages over te, lod en sten falde i Jontars mave. Jovist havde han oplevet, hvad der blev gjort med fjender og dem, der konspirerede imod fyrstefamilien. Men at han skulle bistå til dette i fremtiden. Tanken var... foruroligende. Ønskede han virkelig dette? Svaret var enkelt. Svaret var givet. Men hvad han ville og hvad han skulle var to vidt forskellige ting.

"Fader, jeg ved ikke, om jeg er egnet til din stilling," Titlen som fyrste var en familietitel. Den skulle gå i arv. At den ville ende hos Jontar var dog alt andet end planen. Ved guderne hvorfor? "Der er i sandhed ingen andre før mig?" Usikkerhed og kujonagtighed var nye tillægsord om prinsen. Eller de havde nok passet, da han endnu havde været lille. Yngre end tvillingebrødrene. Men nu var de på en måde kommet tilbage. Jontar var atter blevet den lille dreng, der fik mareridt, som kunne få ham til at væde lagnerne. Zalans til faderens magt.

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 62 år

Højde / 180 cm

Krystal 06.11.2022 18:01
At Jontar var opdraget i at håndtere slavehandlen, kunne vise sig at være en fordel. Han havde set, og sandsynligvis været med til at udføre, når en slave havde været ulydig eller forsøgt at flygte - man kunne kun håbe, at den kommende fyrste var klar til at slå til med samme hårdhed, når det kom til familiens fjender.

"I så fald må du blive egnet, min søn." Brummede fyrsten, og hans træk blev en smule hårde at se på, som han rettede sig op, stirrende ind i øjnene på sin søn. "Du er den næste i arverækkefølgen og dine brødre er for unge." Du vover at afsige dig tilten, som din storebror, Vadim! kunne de usagte ord læses i fyrstens øjne.

"Familien er nødt til at stå stærkt nu. Det går ikke, at vi kæmper indbyrdes om, hvem den næste fyrste skal være.. derfor er det vigtigt, at du tager titlen på dig og opfører dig med den vigtighed, der kan forventes af en arving til fyrstetitlen .." Sagde han strengt.

Da han lænede sig lidt tilbage mod silkepuderne igen, tilføjede han lavmælt. "Hvis det står til mig, er jeg fyrste i mange år endnu, og du vil få rigeligt tid til at lære alt, hvad der skal læres." Hvis Sephyrans fjender ikke fik bugt med ham først.. Nej, fyrsten turde ikke tænke tanken!

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 06.11.2022 22:04
Hvor ville Jontar bare gerne rejse sig op og gå sin vej. Sige nej til det hele. Sige nej til fyrstetitlen. Sige ja til slavehandlen. Men prinsen vidste, at han ikke kunne det. Han vidste, hvor vigtig styrken af Kazimi var. Allerede nu ville flere i landet anse Kazimi som værende ustabil og dermed svag. Arvinger røg væk til højere og venstre af den ene og anden grund. Forsvinding, afvigelse, bortgang. Gjorde Jontar noget af dette, ville slægten fremstå som svag og kunne slås. Kæmpes imod. Besejres. Og endnu værre, hvem skulle tage over efter Jontar? Dain, Darkhan? Nej.

"Fader, hvornår vil det blive offentliggjort?" Det inddirekte spørgsmål var 'hvornår vil mit liv blive erstattet med dit, fader?'. For det kunne næppe være med det samme. Det ville også virke svagt. Med det samme udskifte arvingen. Plus, hvis slægten skulle fremstå stærk, skulle den næste arving være tæt på komplet trænet til at være det. Være egnet nok. Og med Jontar som arvingen var der rigelig med plads til at kunne egne sig. For dette havde ikke været prinsens plan, men som skæbner altid var, styrede man oftest den ikke selv.
Hvorfor skulle samtalen pludselig ende her? Når, ja. For dette var snak om fremtiden. Og end ikke fyrsten var udødelig. Derfor gjorde Jontar noget, ingen af de to nok ville have forudset. Han kiggede på sin fader med et seriøst blik. "Fader, til den tid, du ikke længere vil være fyrsten, skal jeg nok træde op." Måske det blev sagt mere for at være betryggende frem for sandt, men sådan gjorde familiemedlemmer tit. Tryghed frem for sandhed. Eller i hvert fald en mere betryggende sandhed med lille hvid løgn her og der.

Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 62 år

Højde / 180 cm

Krystal 24.11.2022 16:43
"Offentliggørelsen vil falde på den næste helligdag.." Inden for et par uger. Nu hvor det var sagt mellem ham og Jontar, kunne der ikke gå for længe. Jontar ville utvivlsomt have behov for at nævne det for nogen, og der ville ikke gå længe, før rygterne begyndte at svirre .. bedre at få dem bekræftet hurtigt, inden nogen kom på andre idéer.

En del af ham ville ønske, at han kunne lade Jontar være ung .. blot lidt endnu. Fordybe sig i det arbejde, han holdt så meget af. Men hans søn var fyldt treogtyve, og måtte snart få hustru og børn. Slægten gik forud for alle personlige interesser - også Sephyrans egne.

Han lænede sig fremad, safirblå øjne et øjeblik låst sammen med de kraftige grønne. "Jeg stoler på dig, min søn." Sagde han blot. Han lagde kortvarigt hånden på Jontars skulder, gav den et lille klem, før han tømte sit glas, stillede det fra sig og samlede silkeklæderne omkring sig.
De havde talt nok. Der var blevet sagt det, der skulle siges, og Sephyran ønskede ikke at tale mere om sin kommende død, der forhåbentlig lå mange år ude i fremtiden. Han skulle bruge den tid til at klargøre Jontar til fyrstetitlen. Med et kort, opmuntrende nik til sønnen, forlod han haven. Jontar ville utvivlsomt have brug for tid og ro til at tænke over det hele. Heldigvis havde han ikke forsøgt at sige nej. Det havde Sephyran ikke kunne acceptere.

Sephyran af Kazimi har forladt tråden.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 25 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 25.11.2022 09:00
Konklusionen var draget. Datoen var sågar valgt. Hans fader fik ikke et verbalt svar fra sin søn. Blot et meget svagt nik. Som tegn på at prinsen forstod det, men ikke meget mere end det. Jontar anerkendte det. Ikke meget mere end det. Men igen, prinsen havde intet valg. Dette var en af de mange konsekvenser ved at være født adelig. Frihed var oftest en illusion for personer som dem. De havde forpligtelser, som ikke bare kunne takkes nej til. Og mange af dem fik man ikke muligheden for at takke ja eller nej. Der blev der takket ja for en.

En hånd på skulderen og nogle ord, der var alt for faderlige og dermed ud af normen, kunne Jontar mærke, at dette var afslutningen på deres samtale. Dog var det faderen, der tog intiativ til at rejse sig. På en måde var prinsen taknemmelig for dette. Han kunne godt bruge haven til at tænke alene. "Jeg må gøre, hvad jeg kan." sagde Jontar til sin fader som de afsluttende ord fra hans side. 
Han kiggede kort, som hans fader forlod ham i haven alene. Men alene var han uden tvivl ikke. Der var sikkert øjne eller ører af fyrstens rundt omkring. Godt det ikke krævede at snakke for at tænke. For her ville prinsen uden tvivl sidde i noget tid, fordybet i sine tanker komplet. Indtil en slave eller tjener ville komme og rive ham ud af tankestrømmen og til noget mere produktivt.

Jontar af Kazimi har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 10