Når en Isenwald går til Bal

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 21.08.2022 20:08
Et halvhjertet smil dukkede op på hendes læber, "Nej jeg laver ikke sjov.. Jeg har aldrig være i dæmonriget dog, hele mit liv har jeg boet herude blandt folk." Prøvede hun at forsikre ham, hun havde aldrig gjort nogen fortræd med vilje så hun anså sig selv ikke som en plage på landet. Det var ikke fordi hun gjorde en indsats for at prøve hjælpe folk heller, men hun gjorde generelt ikke ret meget ekstra for andre.

Andre end Nicodemus som hun følte at hun ville gøre næsten hvad som helst! "Ikke at jeg har horn eller noget! Jeg ser bare sådan her ud.." Hun prøvede at gestikulere ned af sig selv men det var noget svært med armene akavet holdende om hinanden. "Jeg ved godt at det her er noget pludseligt, men du fortjener at vide det og hører det fra mig.." Hun sank en klump som tårer vældede frem. Hun vidste ikke hvad hun skulle gøre hvis han pludselig hadede hende, men det ville kun have været værre hvis han havde fundet ud af det senere fra nogen andre! Forhåbentlig ville han være villig til at snakke om det stille og roligt?
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 22.09.2022 20:22
Nicodemus havde aldrig rigtig sådan stået ansigt til ansigt med en dæmon. Han havde set nogle af dem, der befandt sig i Dianthos, men de fleste, havde han hørt, holdt til i dæmonriget langt borte. Han havde i hvert fald aldrig forestillet sig, at han ville kysse med en dæmon!

Den stadig unge drengs ansigt var en stor forvirring, som det langsomt begyndte at synke ind, at hun ikke drev gæk med ham. Mere overbevisende end noget andet var tårerne, der begyndte at strømme frem. Han greb instinktivt efter et lommetørklæde, men hånden der rakte frem, havde en tøvende bevægelse over sig..

"Jeg troede at alle dæmoner havde horn!" Udbrød han, en desperathed havde sneget sig ind i hans stemme, mens han stadig forsøgte at få det hele til at falde på plads i sit hoved. En ubehagelig tanke ramte ham. "Vil det sige at du .. har besat Calistras krop?" 

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 13.11.2022 21:29
Det føltes som en sten fladt fra Calistras hjerte som han fandt sit lommetørklæde frem, som at alt nok skulle blive godt igen og at han var ved at se at hun altså ikke var farlig for ham! Men som hun rakte ud mod det trak hans hånd sig alligevel lidt tilbage. Han var stadig bange for hende, havde hun virkelig ødelagt alting ved at fortælle ham sandheden?!?

Næsten behersket tog hun lommertærklæderet og knugede det mest af alt bare i hånden som tårerne stadig piblede frem. "De-det er der mange der ikke har." Snøftede hun uden at vide hvad hun skulle gøre af sig selv, hun havde bare håbet at han kunne se hende som den hun var, ikke at de tanker var nogen hjælp mod hans næste ord. "A-hva? Nej! Jeg er mig og har altid haft den her krop!" Peb hun mere og mere frustreret, hun ville ønske at hun var hvilket som helst andet sted end her hvor hun kunne se den hun elskede blive mere og mere bange for hende.

Med et sæt kunne kun mærke sit evnespejl gå af, og en helt ny mulighed bød sig. Pludselig forsvandt hun fra syne og kun lyden af snøft og fodtrind afslørede at hun var på vej om på den anden side af kentauren, for hvis hun var så forfærdiglig på behøvede han da ikke se på hende længere!
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 18.12.2022 16:37
Alt føltes som om det var ved at gå virkelig galt, virkelig hurtigt, og tankerne fløj stadig rundt i Nicodemus' hoved. Han havde aldrig troet, at den smukke pige, han havde kysset på markedspladsen, ville have sådan en mørk hemmelighed. 

Hans opvækst havde været fuld af historierne om dem, dæmonerne, særligt da dæmonrigets porte blev åbnet. Han selv og hans søskende fik aldrig dæmonpesten, men han havde hørt om de forfærdelige historier. Kunne Calistra virkelig være en af dem? Lige nu virkede hun mest af alt bare som en ung, fortvivlet pige..

Zaladin tage det hele. Hun forsvandt for øjnene af ham, og det gik op for ham, at hun måtte have brugt en eller anden form for magi, som han spejede rundt i labyrinthaven. Skyggerne forkom pludseligt længere, stedet ikke længere åndende den lokkende, romantiske atmosfære, som den havde gjort et øjeblik tidligere.. "Calistra?" Hans stemme lød på grænsen til at være bange.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 04.01.2023 22:26
Det havde været naivt at tro at det havde løst noget at hun havde gjort sig usynlig, men Calistra kunne ikke holde måden han havde set på hende ud, som om at hun var farlig men hun kunne aldrig gøre ham fortræd for hun elskede ham jo? 

"Bare gå! Du hader mig jo!" lød det fra den anden side at kentauren, det ville være så meget nemmere hvis det var sandt, for hun kunne ikke bære tanken om at hun var grunden til at han var bange. Hun kunne jo ikke ligefrem ladevær med at være født som en dæmon og bare bare blive til et menneske eller en elver!

Magtesløs foldede hun sig sammen og begyndte at hulke, tårende trillende i lind strøm ned at hendes usynlige kinder til de blev til små våde plamager hvor tårene ramte jorden. Hvorfor skulle hun absolut falde for nogen for at få sit hjerte slået i tusinde stykker... Men alligevel håbede hun inderligt at han ville sige hende imod, at tingene ikke behøvede at ændre sig mellem dem, men livet var ikke som eventyr, og han ville sikkert tage flugten nu hvor hun havde givet ham muligheden.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 27.01.2023 20:59
Tankerne tumlede rundt i Nicodemus hoved, og han havde svært ved at holde hoved og hale i det hele. Måske hvis han havde givet hende bedre tid til at forklare sig, men han var blevet chokeret, og nu var sandheden som et blødende sår imellem dem.. stadig kunne han ikke forstå.. var hun virkelig en dæmon?

Han havde lyst til at stikke af. Hun ville jo tydeligvis ikke tale med ham nu, og han var faktisk allerede vendt om på hælen, da den hulkende lyd nåede hans ører. Han kunne ikke se hende, men begyndte alligevel langsomt at bevæge sig om kentaurhækken, med forsigtige skridt i lydens retning.

I alle de mange fortællinger fra hans barndom, havde han aldrig hørt om en dæmon, der græd.

"Hvor er du?" Spurgte han, kiggende sig omkring i halvmørket blandt skyggerne af de høje hække.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2023 12:15
Calistra havde forventet at hører lyden af hastige fodtrin som han ville stikke af, væk fra hende og alt det de havde haft. Bare fordi at hun for en gangs skyld ville være ærlig omkring hvem hun var, måske havde de ret? At der var ingen kærlighed i til sådan nogen som hende.

Men det var ikke hastige skridt der forvandt hun hørte mellem hulk, istedet prøvende forsigtige skridt der kommer tættere og tættere på.

"Her" lød det grødkvalt som hun kom frem fra hendes lånte usynlighed, med våde kinder og røde øjne sad hun med armene om knæene halvt skjult af hæk kentatuerens bagben og kiggede op mod ham.
"Hvor-hvorfor løb du ikke?"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 28.01.2023 20:09
Han havde faktisk ikke forventet, at hun ville give sig til kende. Den hulkende lyd var den eneste i mørket, der fortalte ham, at hun stadig var der. Derfor fik han også næsten et chok, da hun kom til syne bag kentauren.

Hun lignede en helt almindelig menneskepige, der var ked af det, og Nicodemus havde endnu engang svært ved at tro på, at det hun havde sagt tidligere var sandt. Tårerne og hendes reaktion fortalte dog sit tydelige sprog om, at det ikke blot var en spøg. Men hvordan kunne hun være en dæmon?

"Jeg .. ville ikke gøre dig ked af det. Undskyld." Sagde han og så ned på hende med et brødebetynget ansigtsudtryk. Hvad hun var og hvordan han skulle håndtere det måtte lige vente. Lige nu ville han bare gerne trøste hende, selv om han ikke helt vidste hvordan..

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.01.2023 21:01
Calistra forsøgte at tørre øjnene men lige lidt hjalp det når tårene stadig trillede, han var blevet? Hun kunne ikke helt forstå det, og hun prøvede at svare ham men ord kom ikke i første omgang, anden gang gik det bedre. "Det.. det fik jeg vidst klaret selv?" prøvede hun at sige med et falsk smil. 

Men han havde gjort hende ked af det, såret hende selvom det næppe havde været hans mening.  Hun havde blottet sit hjerte og han havde fået hende til at føle at han mente det hørte til på jorden.

Hun ønskede hun kunne sige mere, men lige nu havde hun brug for at han gjorde noget.
Om det var forsoning eller afvisning.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 28.01.2023 23:15
Hun blev stadig siddende der bag hækken, og Nicodemus kunne ikke finde på andet, end at sætte sig ned på jorden foran hende. Det var underligt at tænke på, at det ikke var mange øjeblikke siden, de havde danset i balsalen, og han havde været ganske uvidende om, at hun ikke blot var en almindelig adelsfrøken..

Han vidste ikke om det var fordi hun havde en eller anden lusket form for magi, der virkede på ham, eller om hun slet og ret var ked af det og havde alle de samme følelser, som et menneske, men han kunne ikke gå fra hende - ikke efterlade hende her i alene i mørket.

"Der er et lommetørklæde i lommen.." Sagde han forsigtigt med et nik mod jakken, hun havde lånt. Han rakte meget forsigtigt sin hånd ud i nærheden af hende, hvis hun skulle have lyst til at tage den, mens tankerne stadig tumlede forvirret rundt i hans hoved.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 29.01.2023 11:17
Prøvende rakte Calistra ned i lommen for at finde lommetørklædet uden helt at turde kigge væk fra ham, for hvad nu hvis han forsvandt? Han kunne jo gøre sig usynlig som hun havde spejlet, men det var vel et godt tegn..?

Forvirret kiggede hun flakkende mellem hans hånd og blik som hun prøvede at tørre de værste tårer væk, i det mindste lod de til at være stoppet pible frem for nu.
"Tak.." fik hun endelig fremstammet, og rakte prøvende ud efter hans hånd for at tage den i sin. 
Det føltest først sært at holde den, som det nærmest var forbudt og farligt, men efter et kort øjeblik faldt en ro over hende hun følte sig mere tryg og håbet tittede frem i hendes hjerte, måske kunne de godt finde ud af det trods alt?
"Tak for at du blev.." sukkede hun stille og bed sig i læben, "Jeg.. jeg troede at du hadede mig, fordi du ved, hvad jeg er født som.." Hun turde ikke sige det igen, ordet dæmon lod til at jage en skræk i folk som intet andet, men der var så mange mennesker og elvere der havde gjort mere modbydelige ting end hun nogensinde kunne finde på! 
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 15.02.2023 17:28
Nicodemus betragtede hende i stilhed, mens hun tørrede øjnene. Han havde stadig svært ved at tro det - hun lignede en smuk, ung adelsfrøken, uden horn eller hale eller noget andet farligt. Han havde ganske vidst hørt fortællingerne om, hvordan dæmoner kunne skjule sig blandt mennesker, men han havde aldrig troet, at han ville kysse med en! Og at hun ville virke så .. menneskelig.

"Jeg .. undskyld jeg fik dig til at tro sådan." Sagde han og mente det. Det var jo ikke fordi han hadede hende - han havde bare været skræmt og forvirret. Det var han nok også stadig, især det sidste.

"Det var bare meget .. pludseligt. Jeg tror ikke helt, jeg forstår det." Sagde han derfor, ganske lavmælt. En lille spire af nysgerrighed var begyndt at forplante sig efter det første chok - et ønske om at finde ud af mere om, hvorfor hun var her, og hvordan det var at leve som dæmon blandt Dianthos' højere lag..

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 05.03.2023 15:46
Det var helt underligt for Calistra som de sad der i stilhed, på den ene side frygtede en del af hende stadig at Nicodemus ville stikke af og han bare var venlig for at sikre at han ikke tabte ansigt, men på den anden side var der håb om at de nok skulle finde ud af trods det kæmpe rod der lige var sket.

"Tak." Peb hun stille hun kunne godt hører at hun måske lidt var sprunget til nogle forhastede konklusioner, men at se ham have været bange for hende havde gjort ondt, så utroligt meget ondt.

"Det... er vel lidt det samme som hvis jeg havde fortalt dig at jeg var en elver, eller et elemental?" Prøvede hun, selvom hun godt vidste at det næppe helt var det samme, det var jo ikke fordi at lyset havde været i krig med elverne, og de fleste elementaler kunne ikke helt så nemt lade som de var mennesker.
"Jeg har bare været som jeg er al den tid vi har kendt hinanden, det er ikke ligefrem fordi at jeg som sådan kan bevise at jeg er en dæmon." Lød det med en tænksom mine, for jo der var faktisk en måde men var det ikke for ekstremt? Hendes blik flakkede. "Udover at give dig mit sjæle navn, og du så kunne binde mig med det..." Lød det stille som hendes blik søgte hans.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 05.05.2023 14:56
"Det øøøh.." Sagde han lidt usikkert. Han havde lidt svært ved at forestille sig, hvordan hun pludseligt kunne have overrasket ham mere, og han var heller ikke helt sikker på, om det var lige så slemt. De fleste krystalisianere havde det med at associere dæmoner med ondskab .. men Calistra virkede ikke ond, gjorde hun?

"Du må undskylde, men jeg har altid troet, at dæmoner havde horn og sådan noget." Sagde han og lød en anelse skamfuld. Han havde jo ikke ligefrem haft interaktioner der kunne be- eller afkræfte fordommene, men en lille overvejelse om, hvor mange dæmoner der reelt kunne skjule sig blandt Dianthos' adel, var dukket op i hans baghoved. Han skubbede den stædigt ud af tankerne - lige nu handlede det om Calistra.

"Det .. kan du da ikke bare gøre!" Udbrød han og så forfærdet på hende, da hun nævnte det med sjælenavnet.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 05.05.2023 16:57
Calistra trak på skuldrene. Det var rigtigt nok at der var en del dæmoner der havde horn haler og farverige hudfarver, men det var ikke ret mange af dem der havde levet sådan udenfor Kzar Mora, da mange havde det med at reagere med frygt, bål og brand. Lige på det punkt var hun glad for at hun bare lignede et menneske, noget der sikkert ikke havde været godt for hende hvis hun var vokset op i selve dæmonriget. 

Hendes rødbrune øjne vældede op med tårer igen "Altså jo? Det er mit og jeg kan vel fortælle det hvis jeg vil?" Lød det forvirret.
Hvorfor ville han ikke vide det? Det var den eneste måde han kunne vide sig helt sikker på at hun ikke kunne gøre ham noget så længe han havde hende bundet.

Måske var det bare hele situationen der gjorde hende blind overfor hvor voldsom en mængde magt det ville give ham over hende, og hvor usundt det ville være for den smule forhold de havde.
"Hvorfor vil du da ikke vide det?"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 07.05.2023 20:07
Nicodemus så endnu mere bekymret ud, da hendes øjne igen fyldtes med tårer. Han skyndte sig at række sine hænder frem for at tage hendes, hvis hun altså ville lade ham gøre det. Hun var jo stadig sød og smuk, selv om hun var en dæmon - selv om Nicodemus godt kunne mærke, at han skulle bruge en rum tid på at fordøje det hele. 

"Jeg .. det .." Hans mund føltes underlig tør, og han måtte lede efter ordene. "Jeg ved ikke om det er rigtigt, men slavebinder det ikke en dæ- .. dig, til en person, hvis du giver vedkommende dit navn?" 

Der var tydeligvis meget han ikke vidste om det hele, så måske var det blot et misforstået rygte. Men de tekster, han havde studeret under sin oplæring, havde da sagt en ting eller to om det.. Og han ville jo ikke have, at hun blev hans på den måde! Det føltes forkert. 

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 05.07.2023 22:17
Tårerne lod sig kun være truende om Calistras øjne og holdt sig fra at vælde frem igen, som hun åbnede munden for at svare men ingen ord formåede at at komme ud. 
Hvordan forklarede man hvordan det var når en dødelig havde ens navn som dæmon? Og vidste hun det faktisk? Hun havde aldrig været bundet ved sit navn før, men hun havde hørt historierne og det måtte vel tælle?

"Altså, jeg ville ikke kunne gøre dig fortræd, og jeg ville skulle gøre hvad du bød mig.."
Hendes blik flakkede til og fra hans ansigt og de mørke øjne hun ellers havde fundet ro i, men frygten  hun havde set i dem skar stadig i hendes minder. "Så måske er det slavebinding..?" Ordne smagte forkert, for det var ikke det hun ville være, hvor ondt tanken om at kunne miste ham så kunne hun ikke være nogen ejendom, ikke igen.

Hendes blik faldt ned på deres hænder, det hvide hår faldende som et vandfald omkring hendes ansigt. "Jeg... jeg tror det er bedst hvis jeg trækker mig for i aften..." Lød det stille, hun sank en klump og løftede blikket mod hans. "Hvis du vil kan du finde mig de næste par dage hvor vi mødtes omkring middag... Hvis ikke du gør." Hendes stemme knækkede tårer løb stille ned af hendes kinder. "Så forstår jeg dit svar."
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Krystal 12.08.2023 16:18
Nicodemus lod hende tale, betragtende hendes smukke ansigt, glistrende af tårer. Han kunne ikke få sig selv til at tænke, at hun var et ondt væsen - måske var dæmoner ligesom vampyrer. Der var mere, end den ondskab, man lærte om fra præsterne - i stedet var det faktiske, levende væsner med følelser.

"Jeg tror ikke, at jeg har lyst til, at du skal gøre hvad jeg beder dig om .. altså ikke på den måde." Sagde han og klemte hendes hænder. At have magten over en dæmon var ikke noget, han havde overvejet, og nu hvor han tænkte over det, havde han faktisk ikke lyst til det. Magten over Emilio, hans magi, var rigeligt.

Han trak sine hænder tilbage, forstående for, at hun havde brug for fred. Han ville ikke selv deltage mere i festen i aften.. han havde brug for at forstå, hvad der lige var sket. "Jeg-" Han tog sig selv i at sige noget, for selvom han havde lyst til at love, at selvfølgelig ville han være der, havde han allerede skuffet hende før. "Jeg forstår." Sagde han derfor i stedet.

Han rejste sig langsomt, børstende græsset af sine klæder. Han blev i labyrinthaven, ventende til hun selv var gået, før han ville gå tilbage til paladset.

Nicodemus har forladt tråden.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 672 år

Højde / 174 cm

Erforias 03.10.2023 16:34
Calistra havde aldrig været mere i tvivl om noget som hun samtidigt var  sikker på samtidigt, for hun elskede ham det var hun sikker på. Alligevel stak usikkerhedens spidse negle i hendes hjerte, for Nicodemus var nødt til at vide hvad hun var for hvordan skulle han ellers kunne rigtigt komme til at vide hvem hun var?

Hun nikkede stille til hans ord, det var sødt at han ikke ville have den magt hun havde tilbudt ham, hvilket var noget der sagde meget om hans karakter, noget hun desværre formåede at bide mærke i i øjeblikket.

Trods alt der lige var hændt dem, var ensomhenden der spredte sig da deres hænder trak sig ulideligt hvor nødvendig den end måtte være. Med al den elegance hun nu kunne formå at fremmane fik hun rejst sig fra græsset og rakte ham hans jakke tilbage, lommetørklædet gemt usynligt i hendes hånd. "Jeg ønsker alt det bedste for dig, til vi ses." Lød det stille med et kort nej, før hun forlod festen knugende lommetørklædet, for hvor meget end hun fremstod som det, så var hun ikke klar til at give slip på mindet om hvad de havde været sammen, og især på hvad de kunne blive.

Calistra har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 6