En snedker og en bordelejer gik ind på en kro...

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 26.08.2021 22:08
 Det blev hurtigt klart at Enzel ikke tog Phillippes kommentar lige så godt som han havde håbet. Stemningen blev hurtigt trykket og Phillippe lagde hånden i nakken i en lettere akavet bevægelse. Han sendte Enzel et prøvende smil.
 " Altså.. Der sagde jeg jo aldrig nej, sådan... rigtigt. Selvom jeg.. har en kone.. Og selvom jeg.. skulle ting.. " Sætningen var lidt hakkende, både fordi han var lidt usikker på om det ville give mening for Enzel, og ville blive set som noget godt, men også fordi han skulle passe på ikke at afsløre at den virkelig grund var fordi han havde lovet Nicola ikke at være sammen med ham, og at han var hjemme hos ham. 
 " Jeg kunne ikke sige nej til dig.. Det er som om min krop bare.. Tager over.. " sagde han så med et suk, og trak lidt på skulderne, uden at fjerne blikket fra Enzel. De grå øjne kiggede en smule søgende ind i Enzels, for at se hvordan han tog det han fortalte. 
 " Jeg vil have det her, og du slipper ikke.. Sådan føles det lidt min krop siger.. " Phillippe foldede læberne lidt sammen og lod så bare ordene synke ind hos Enzel. 

Phillippe holdt mund i et stykke tid. Kiggede bare på Enzel og ventede på hans reaktion. Hånden der havde lagt sig i nakken, kørte kort gennem håret, inden den lagde sig ned på stolen igen. Så trak han lidt på skuldrene igen.
 "  Jeg ved godt det er ynkeligt.. Og du har nok ret i, det handler om mangel på respekt for mig selv.. " Phillippes smil mindede mest af alt noget der sagde sådan er det vel bare.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 26.08.2021 22:47

Han kunne se på ham, at hans pludselige tavshed og mutte ansigt havde gjort situationen svær for ham. Det var ikke noget at sige til, at Phillippe hakkede sådan i ordene, eftersom at det var tydeligt at Enzel dømte ham for hvert et forkert ordvalg lige nu. Blikket blev i hvert fald smallere og smallere, mens resten af kroppen forblev stift og afventende.

Men som Enzel selv havde nævnt tidligt i brevudvekslingen, så kunne han ikke forblive sur på Phillippe. Han var særligt tilgivende over for ham, af uransagelige årsager. Han vidste jo at han selv krævede for meget af Phillippe, i forhold til hvad han kunne få, og han havde ikke midlerne eller overskuddet til at give ham hvad Llyon engang gav ham… Af både gaver, kærlighed og opmærksomhed… Hans blik mildnedes lidt, som Phillippe gav ham lidt tid til at lade hans ord synke ind, og han vendte sit hoved til siden.

”Det er i orden… Det er jo sådan det er.” Svarede han. Det var hans nye tilgang til Phillippe, og derfor kunne svarene godt lyde ens. Der var jo ikke nogen fremtid sammen, så hvorfor overhoved diskutere det. Enzel syntes bare, at Phillippes ord modsagde hans handlinger nogle gange… ofte… ”Det var spændende i starten, men nu gør det bare ondt at tænke på, hvor meget jeg har kæmpet for at få dig… og hvor fjernt fra hinanden vi er endt.” Han holdt en mindre kunstpause ”Men. Jeg har det fint med det. Jeg bad dig mødes med mig her, for at tilbyde dig min hjælp. Hvis situationen med din heks af en kone bliver for svær… og der kun er én udvej tilbage…” Han drejede hovedet lidt og skrånede det, mens han søgte efter Phillippes øjne. For Phillippes skyld valgte han ikke at sætte ord på det. Phillippe havde ikke taget det pænt, da Enzel havde myrdet en mand for øjnene af ham – også selvom det var i et selvforsvar og han ikke havde noget andet valg! Med Phillippes kone, ville det forhåbentligt blive noget andet, hvis det skulle komme så vidt. For Enzel havde heller ikke lyst til at få mere blod på sine hænder. Nok var han en nærig halvkat, men han betalte gerne prisen, for at gøre sin Phillippe fri, og så de kunne blive lykkelige. Sammen.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 26.08.2021 23:10
 Phillippe brummede blot lidt til Enzels responds. Om det var fordi han stemte sig enig, eller synes det var en dårlig reaktion var ikke til at vide. Det lettede ham lidt at det virkede til Enzel var blødt lidt op igen. Opmærksomt lyttede Phillippe til Enzels næste ord, selvom tankerne begyndte at drive lidt bort som han snakkede. De havde været enige om i brevene at det var slut mellem dem. Og det virkede til Enzel stadig havde den tanke.  Phillippe ville dog ikke have noget imod at mærke de bløde ører og den pjuskede hale en gang mere. Det ville sikkert også få ham til at glemme han havde det skidt for en stund. Blikket, der var gået hen og blevet en smule betaget som det gled rundt på Enzel, flyttede sig lidt ud til siden, med en lav rømmen over sig selv. Det var slet ikke sådan han skulle sidde og tænke nu! Det skulle stoppe! Helt! Phillippede rettede sig lidt på i stolen og så tilbage på Enzel. 

Opmærksomheden blev vendt tilbage på Enzel ligesom han tilbød sin assistance i at befrie Phillippe. Noget der fik Phillippe til at synke en klump og kort lade blikket flytte sig ned på den farverige daggert. Han fjernede dog hurtigt blikket igen, og lod det betragte gardinet der skilte dem fra resten af kroen igen.
 " Det er der vel..." det var en fraværende mumlende, fra en mand der et øjeblik virkede fraværende. Han flyttede dog kort efter blikket tilbage på Enzel, med et lille smil.
 " Jeg overvejede at snitte en lille matchende kat og sende med det sidste brev, men frygtede det ville tage for lang tid. Som en.. Enzel og Nicola sammen igen, ting, og som afslutning på.. det vi havde gang i.." Phillippes blik var mildt, ligesom han ord, for det var noget han havde overvejet. En anden tanke der havde holdt ham fra at lave den lille træfigur, var dog også at det måske ville være ret afslørende hvis der pludselig dukkede en lille træfigur op på bordellet og han var ikke sikker på Nicola ville værdsætte ham og Enzels brevudveksling. 
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 27.08.2021 12:33
Pludselig åbnede døren sig, og det intense øjeblik blev afbrudt som lyset fra gangen strømmede ind i det mørklagte rum, fulgt af en dyb, kontinuerlig, brummende lyd. Lyden kom fra Monty, hvis hale var puffet op til dobbelt størrelse, der holdt døren åben for en buttet halv-elver kvinde, med en godt fyldt bakke mellem hænderne. Kvinden var Telma: Ejer af det halve-svin og en sikker, om end dyr, kilde til information fra Dianthos og riget generelt.

"SÅ! Skal i bare se løjer d'herre" erklærede Telam muntert som hun marcherede frem til bordet, og satte bakken fra sig, halvt ovenpå brevet. Udsigten blev velsignet, som halv-elveren lænede sig godt forover, mens hun med vanelig sikkerhed fordelte bakkens indhold mellem de to gæster, og scannede brevet der lå så belejligt. Alt imens sludrede hun varmt og barmfrit.

"Te og brød som bestilt, og efterladt, men det skal du ikke tænke på søde, jeg har lavet jer en frisk kande. Så er der dagens suppe - du så så herrens ud, og vejret bliver altså ikke varmere heller, og til Hr. Silene, en ekstra kop til teen og et friskt, køligt glas mælk" som det sidste blev stillet ved Enzel, fulgte der et vidende smil som Telma blinkede med det ene øje mod ham.

Efter alt var fordelt tog hun te-kanden og hældte op til dem begge, inden hun stak bakken under armen og efterlod kanden på bordet mellem dem. "Hvis i skulle komme på andet jeg kunne være behjælpelig med, så tøv endelig ikke med at sende kærer Monty min vej" klukkede hun med et smørret smil, inden hun gjorde omkring, for at forsvinde ud af døren lige så pludseligt som hun var kommet.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"

Telma har forladt tråden.

Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 28.08.2021 10:14
Midt i hele snakken om hvordan Enzel var villig til at udrydde en person og Phillippes pludselige trang til at blødne ham op med endnu mere træ, smækkede døren op. Det formåede at sende den forklædte halvkat godt tilbage i stolen og han skar en grimasse alene fordi han havde siddet så længe i mørket, at øjnene ikke havde set lys i noget tid. Han havde bestemt ikke forstillet sig, at nogen kunne komme ind, når nu de havde bodyguard ved døren, men den kære, enorme maine coon havde ikke en chance overfor den storbarmede Telmas charme. Og det havde Enzel vidst heller ikke, for på trods af hvor uvelkommen alle var til dette møde, lod han sig slet ikke genere af hendes selskab, og især ikke når hun kom ind med en bakke fyldt med forfriskninger.

Der blev fyldt godt op på Phillippes side af bordet. Både te, suppe og brød, og for Enzel var det meget tydeligt, hvordan hun udnyttede chancen for at skimme det meget korte, hemmelighedsfulde brev, der lå i midten på bordet. Det gjorde som sådan ikke Enzel noget, for i brevet var det kun Phillippes hemmelighed, der blev delt, og Telma skulle vel også behages lidt, for at holde tæt med hvad hun nu end vidste om Enzel allerede.

”Mange tak,” Svarede han lidt småspidst dog, fordi han ikke blev endvidere glad for at få stillet et glas mælk foran ham. Han kiggede lidt på den hvide væske, som var det forgiftet. Han lod hende hælde op for dem begge, endnu som hun konverserede derudaf til det tavse, lidt småchokerede publikum. Hans vagtsomme øjne fulgte Telma helt indtil hun forlod rummet igen, og tjekkede lige med blikket om døren nu blev lukket helt. Først da, tog han glasset med mælk op og drak indholdet med stor velbehag. Man var vel en kat, så det var svært at lade være.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 28.08.2021 13:49
 Det gippede forskrækket i snedkerens krop, da døren pludselig slog sig op, og han mærkede hjertet sidde i halsen af forskrækkelse. Han havde bestemt ikke regnet med der ville komme nogen ind til dem, hvilket nok kun havde gjort forskrækkelsen større. Den ene hånd lå mod brystkassen, og da det hurtigt viste sig ikke at være noget farligt, rømmede Phillippe sig lavt og så lidt ud til siden, mens han prøvede at få styr på sin puls. 
 Da Telma begyndte at snakke, flyttede Phillippe blikket hen på hende med et taknemmeligt smil, og et lille nik. Selvom han forsøgte at lade hver - nu vidste han jo hvor meget hans.. løse tendenser.. gik Enzel på - men alligevel flakkede blikket kort ned på brysterne der så fint blev serveret sammen med indholdet på bakken. Blikket flyttede sig dog hurtigt ned på suppen der blev stillet ved ham.
 " Mange tak skal De have, " sagde Phillippe, der rettede sig lidt op på stolen, så han kom tættere på bordet, og derved også maden. Han var egentlig også blevet lidt sulten. Det var ikke så nemt at mærke hvad kroppen ville have, når man havde det ubehageligt hele tiden. 

Phillippe fulgte Telma med blikket som hun gik ud af rummet. Da døren var lukket i, flyttede blikket sig hen på Enzel, der med det samme kastede sig over glasset med mælk. Noget der fik Phillippe til at smile skævt, inden han selv vendte blikket mod suppen, der dampede så indbydende. 
 " Det virker som om du har været her før? " kommenterede snedkeren, mens han knækkede et stykke af brødet og dyppede det ned i suppen.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 12:20

Nå, så det gjorde det? Han havde muligvis ikke lagt mærke til Telmas hurtigt skimmende blik henover hans hemmelighedsfulde brev, men han var ikke helt så distraheret af den svulmende barm, at han ikke lagde mærke til jargonen mellem kromutteren og bordelejeren. Enzel placerede det allerede tømte glas på bordet. Mælken var tyk og næsten flødeagtig, så han måtte tørre sin overlæbe med fingeren, for ikke at efterlade sig et mælkeoverskæg. Han fik dog ikke det hele med.

”Telma er meget rummelig over for forskelligheder. Men hun finder sig ikke i ballade, så jeg har lovet at opføre mig eksemplarisk,” Indledte han med, frem for at svare alt for direkte. For ja, han havde været her før. Det var stadig meget nyt, dog. Hun havde jo et sæt gode øjne og ører, så forhåbentligt kunne hun hjælpe Enzel med at føre ham nærmere på Asad. Men det var ikke noget Phillippe skulle belemres med. Staklen kunne jo dårligt håndtere, at Enzel havde tilbudt ham at skaffe hans kone ad vejen for ham. Det var jo ikke fordi Enzel så sig selv som morder, selvom han efterhånden havde nogle stykker på samvittigheden. Men mon ikke Phillippe troede at det var noget han gjorde sig i ofte? Egentlig slog Enzel kun ihjel hvis det var strengt nødvendigt. Asad skulle væk, fordi han havde givet sit løfte til Nicola om at hævne ham. Og Katarina skulle vel væk… fordi hun truede hans elskede Phillippe med døden.

”Der er varmt og hyggeligt, er her ikke? Og så er det jo tæt på dit værksted.”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 14:15
 Phillippe havde egentlig ikke lagt mærke til noget som helst mellem Telma og Enzel, men Enzel virkede ikke til at ville sige noget til det snedkeren havde sagt lige ind de blev afbrudt, og for at der ikke skulle komme en akavet  stilhed havde han bare sagt noget. Enzel virkede dog rimelig tilpas på kroen, så det var ikke helt ud af det blå han spurgte. 
 " Det Halve Svin er en dejlig lille kro. " Gjorde Phillippe sig enig med Enzel, selvom det ikke rigtig var det han sagde. Blikket var vendt mod suppen, som Phillippe førte det nu suppe-våde brødstykke op til munden, og først der løftede han blikket og så på Enzel. Et lille grin pressede sig på, da han så det lille overskæg, men han fik det dog holdt tilbage, med bagsiden af hånden foran munden.

" Ehm.. Du har lidt.. Nu skal jeg! " Lød det halvmumlende fra Phillippe, der stadig havde munden fuld af brød og hånden halvt foran munden. Enzel havde godt nok spurgt ham om noget, men han følte det var lidt respektløst at lade Enzel sidde med et lille mælkeskæg. Phillippe løftede sig derfor en smule fra stolen og rakte hen over bordet, så han kunne nå Enzel. Ganske blidt - ja næsten kærligt - tog han fat om Enzels hage, for at holde hans hoved stille, så tommelfingeren kunne glide hen over overlæben, og fjerne det sidste lille mælkeskæg. Phillippes blik fulgte koncentreret fingeren og den arbejde, men da den var færdig, flyttede han blikket til Enzels og sendte ham et lille smil.
 " Sådan.. " sagde han, idet han skulle til at trække hånden til sig og sætte sig tilbage på stolen igen.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 15:24

Enzel kunne ikke forstå hvorfor Phillippe kiggede så underligt på ham. Så smilende og ukoncentreret. Hans blik forblev meget stirrende på ham, som Phillipe, så lang som han nu var, lettede sig lidt fra sin plads og rakte hånden frem nok til at nå ham, næsten. Enzel måtte selv nærme sig hans hånd, som den nærmede sig hans overlæbe. Det var først der han bemærkede, at han stadig føltes lidt kold og våd. Phillippe kunne jo snildt have fortalt ham, at han ikke havde fået det hele med, og Enzel kunne have fjernet det i et snuptag. Men Phillippe var allerede i gang med at stryge ham over læben med sin store, rug snedkerfinger, så hvad kunne han andet end at acceptere det?

Enzel så lettere misfornøjet ud. Det var pinligt. Og Phillippes pludselige nærvær kom jo netop så pludseligt. Det gjorde hans kinder lidt varme, og hans blik begyndte at dirre smådrømmende på Phillippe, indtil han slog blikket hårdt væk.

”…Tak,” Rømmede han sig forlegent og trak sig tilbage i sit sæde igen. Hans hånd der hvilede målløst ved hans bryst, søgte op til sin mund og gentog bevægelsen med fingeren, for at sikre at han havde fået det hele med. Han kunne dog ikke gengive følelsen og intimiteten, som Phillippes finger havde givet ham.

Phillippe… Hvorfor skulle han altid lege sådan med ham? Forstod han ikke hvor meget skade det gjorde på ham?

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 16:15
 Da Enzel slog blikket væk, flyttede Phillippe selv blikket lidt væk fra Enzels. Han havde altid være hurtig til skabe fysisk kontakt uden at tænke over hvordan det så ud eller konsekvenserne. Han tænkte aldrig rigtig over der kunne blive lagt mere i det, end han selv gjorde. Han kunne dog godt selv se hvor intenst og intent det han lige havde gjort var, da Enzel slog blikket væk, og da han satte sig tilbage i stolen var det med en akavet rømmen og et lavt undskyld mumlet ud, nærmest utydeligt. 
 Nu hvor han var bevidst om det, sitrede det helt i fingrene og Phillippe kunne ikke slippe følelsen af gerne at ville mærke mere. Bare lige stryge fingrene gennem det lange, sorte hår. Køre hænderne over de bløde ører. Men han vidste også hvor det ville føre hen, hvis han gjorde, for han var ikke sikker på nogen af dem ville kunne stoppe sig selv fra at tage det et skridt videre.

" Det er en rigtig hyggelig kro.." brød Phillippe så endelig stilheden med. Enzel havde jo stillet ham et spørgsmål. Ske stak lidt ned i suppen, mens han snakkede.
 " Jeg kommer her også selv en gang i mellem. Det er ikke altid jeg er lige godt til at huske og få noget mad når jeg fordyber mig i arbejdet.. " Blikket blev løftet og han sendte Enzel et skæv lille smil. Når arbejdet rigtigt tog fat, så glemte han tid, sted og sig selv. Et skefuld med suppe blev først op til munden. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 16:39
Enzel var ikke rigtig kommet helt over berøringen, som Phillipe var frisk på en sludder for en sladder igen. Det generede ham, og han skævede utilfredst over i retningen af ham, hvor han kunne se smile. Dumt, hvis Enzel selv skulle sige det. Phillippe var dum, hvis han troede at han kunne redde ham fra at føle sig akavet tilpas… ”Nå… hm…” Lød det uengageret fra ham. Hans blik smalledes, som det rettede sig mod suppen, nærmest i jalousi. Det måtte virkelig være en god suppe. Ikke at Enzel ville have noget af den, men Phillippe ville jo hellere den end ham.

”Det vidste jeg ikke. Du har sikkert været her mere end mig, så. Dette er kun mit andet besøg,” Lød det så fra ham, efterhånden som han besluttede sig for ikke at være så afvisende over for ham alligevel. Men han smilte ikke tilbage på Phillippes smil, men det var jo ikke uventet af den evigt uimponerede halvkat. ”Jeg kommer kun til den nedre bydel, hvis jeg er i ledtog med nogen.” Han plejede at blive eskorteret af byvagter, hvis han var på gåben fra markedspladsen af. Hvis ikke tog han en vogn. Men denne gang havde han jo Monty til at beskytte ham, så han var ikke nær så udsat længere, ligesom dengang han blev angrebet i gaden udenfor Phillippes værksted. Episoden havde ikke just gjort ham tryg ved at være hernede. Så det var ikke noget han lige gjorde uden grund.

Han rejste sig fra bordet, færdig med at smalltalke med en mand, der ikke gad ham, og gik over til det lille, mørklagte vindue og trak gardinet lidt til side, så nattehimlens lys lige præcis dannede et oplyst stribe i hans blege, uvenlige ansigt.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 18:08
 Smilet falmede lige så stille, som Enzel bestemt ikke virkede lige så klar på bare at forsætte og lade om det han ikke lige havde gjort hvad han havde. Ikke fordi der jo var noget galt i det, det var jo i og for mig ganske uskyldigt. Tanken med det havde i hvert fald været ganske uskyldig. Et lidt tungt og opgivende suk forlod snedkeren som han lænede sig tilbage i stolen væk fra suppen. Det var altid så besværligt med Enzel. Han kunne gå fra okay til utilfreds på ingen tid, og Phillippe synes sjældent han gjorde noget galt. 
 En smule træt gned han ansigtet mens han nikkede til det Enzel fortalte. Han kunne stadig ganske tydeligt huske, da han havde reddet Enzel fra en noget så voldsom tyv, så han forstod godt hvorfor Enzel kun gik herned med ledtog.
 " Det kan også være et farligt område.. " Stemte han sig enig, inden han rejste sig fra stolen og gik lidt over mod ham. Han vidste ikke helt hvorfor, de kunne fint snakke selvom han stadig sad i stolen. Et eller andet trak han bare mod Enzel.

" Det var ikke min mening at gøre dig utilpas, Enzel.. Jeg tænkte ikke over hvordan det kunne se ud.. Undskyld.. Det var tænkt som en venlig gestus.. " Phillippes ord var oprigtige og han så ned på Enzel med et undskyldende udtryk. Blikket blev slået lidt ned, og den ene hånd køre lidt gennem håret, inden han kløede sig lidt på hovedet, med blikket skævende mod Enzel.
 " Min krop har det med at gøre ting før jeg rigtig har tænkt dem igennem.. Om det nu også er smart..  " Det var alt sammen dårlige undskyldninger. Nicola havde gjort det klart flere gange, og han bar begyndt at overveje om han havde andet end dårlige undskyldninger.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 18:25

Enzel hørte ham godt rejse sig fra stolen, og den suppe som han ellers havde set sig jaloux på. Måske den ikke var så vigtig alligevel. På en måde ville han ikke have Phillippe tæt på sig, men så alligevel var det jo nok det han havde allermest brug for lige nu. Han kunne fornemme ham lige bag sig. Han lænede panden mod den kolde rude og lukkede øjnene i et kortvarigt øjeblik inden de igen åbnedes og mildnedes.

”Det… Det ved jeg godt, Phillippe. Jeg kender dig jo godt, efterhånden,” Svarede han lavmælt, og uden at det kom særligt bebrejdende ud. Lige så hurtigt som han kunne fare op, kunne han også falde ned igen, trods alt. Specielt når det kom til Phillippe, og hans mixede signaler. ”Men det er ikke kun dig. Det er også mig, jo…” Han kunne faktisk spotte lidt af Phillippe i ruden. Men det var nok mest silhuetten af ham. Han sank og lagde armene om sig, som en form for beskyttelse. ”Jeg ved ikke hvorfor jeg tror, at situationen vil blive anderledes, selv hvis der ikke var nogen kone… Du vil jo tydeligvis en helt masse ting, udenfor Dianthos, hvor jeg ikke kan være med… Hvis det blev som jeg ville have det, så ville du jo bare blive som en fange igen.”

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 19:10
 Phillippe var stoppet op en lille mester fra Enzel, selvom alt i han sitrede efter at han skulle stille sig helt tæt på af halvkatten. Hvor meget ville Nicola ikke komme til at hade ham endnu mere, hvis Enzel kom tilbage til bordellet, stinkende af snedker og sex? Så var han da i hvert fald sikker på at halvpanteren ikke ville have noget med ham at gøre igen. 
 Hånden der kløede håret, jeg sig en smule akavet i nakken, ved Enzels ord ham at han efterhånden godt kendte Phillippe. Det var da lidt akavet, men det var jo også bare sådan han var. Til både Katarina, Enzel og Nicolas fortvivlelse. 

Det næste Enzel sagde, fik Phillippe til at flytte blikket hen på ham med en rynket pande og et lidt uforstående udtryk over ansigtet. Hånden i nakken kom ned langs siden at hænge, og som Enzel forklarede hvad han mente, forstod Phillippe også bedre hvad halvkatten havde ment. Læberne trykkede sig lidt sammen, og blikket blev kort slået ned mod gulvet, i et tænkende øjeblik. Da han løftede blikket igen, var det for at træde tættere på Enzel og lægge en hånd mod hans skulder.
 " Så er det godt du har Nicola.. " ordene lå grimt i munden på Phillippe, fordi han vidste hvor meget Nicola foragtede Enzel, men da han vidste hvor meget Enzel holdt af halvpanteren virkede det som en god måde at trøste ham på. Han gav skulderen et blidt klem.
 " Jeg ved godt du ikke troede han kom tilbage, men det gjorde ham. Og et eller andet sted er det jo godt det ikke rigtig kan lade sig gøre mellem os.  " prøvede han, selvom han ikke var sikker på om det var en af de ting der kunne gøre Enzel sur igen. Han havde utroligt svært ved at gennemskue den mand. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 19:46

Så er det godt du har Nicola? Enzel rettede sig fra vinduet og knejsede med nakken for at strække lidt ud, og han undslap en utilfreds lyd ud der ikke var meget forskellig fra den kattejammer man kunne høre fra de vilde gadekatte i byen, der jamrede truende af hinanden midt om natten. Det hele mindede ham om, at lige inden de blev kærligt afbrudt af Telma, havde Phillippe nævnt et eller andet om en kattefigur af træ, som angiveligvis skulle være et symbol på Enzel og Nicolas genforening. Hvordan hang denne besynderlige entusiasme og støtte sammen med det lille udsnit af deres brevudveksling, hvor Phillippe havde afsløret, at det rørte ham, når Enzel talte om ham og Nicola. Enzel var så påpasselig med ikke at tale om de problemer han netop havde med Nicola lige nu, også selvom de fyldte utroligt meget. Han ville jo ikke plage ham med det. Men Phillippe blev ved med at bringe ham op, og det gik Enzel på.

”Hold nu op! Selvfølgelig kan det da det!” Han kiggede om på Phillippe med frustration, og hurtigt forlod han den plads han stop på og gik en runde rundt om Phillippe, stadig med den ene meters afstand. ”Bare fordi jeg har Nicola, betyder det ikke at jeg ikke kan have dig. I er som dag og nat. I glæder mig begge to på hver jeres måde!” Han standsede bag ved Phillippe og lænede sig med ryggen mod væggen, og hænderne bag ryggen, for ikke at slå ting i stykker, hvis han blev for hidsig. Telma holdt jo skarpt øje med ham… ”Nicola kan være sød, men det er jo kun når han vil have noget af mig. Med dig er det noget andet!” Havde halen ikke været bundet tæt ind til benet havde den været dobbeltstørrelse lige nu. Han kunne mærke hvordan hårene rejse sig på hele kroppen.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 19:59
 Phillippe havde svært ved rigtig at vurdere lyden der kom fra Enzel, men den lød ikke ligefrem glad. Derfor endte Phillippe også med at skære en grimasse. Det var ikke det rigtige at sige... Han sank en klump slog blikket lidt ned.
 Enzel lidt pludselig udbrud, fik Phillippe til at hive hånden på Enzels skulder til sig, som havde han brændt sig. Brynene løftede sig i et overrasket udtryk og han fulgte halvkatten med blikket, som han vandrede rundt om ham, indtil han ikke kunne se længere, med mindre han vente sig om. Phillippe havde svært ved helt at få det Enzel sagde til at hænge sammen med hvordan han reagerede på de ting Phillippe fortalte om sit liv. Noget der fik ham til at rynke brynene lidt.
 " .. Så du vil gerne have mig til, når det ikke helt går som du gerne vil have det med Nicola?  " opsummerede Phillippe inden han vendte sig rundt og så på Enzel med det ene bryn løftet lidt.

" Men du er ikke rigtig okay med at jeg har en kone, som jeg gør det samme med? Finder en anden til når det ikke går som jeg vil? " Phillippe var ikke rigtig irritereret, men han synes Enzel lød uretfærdig. Tonen var overvejende og træt, og i stedet for at blive stående og være frustreret sammen med Enzel, valgte han at han tilbage mod stolen. Så kunne han sidde og være frustreret i stedet. 
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 20:17

Phillippe havde højst troligt ret i hvordan han havde forstået det, men det passede selvfølgelig ikke Enzel at det var hvad Phillippe gik op i. Han småknurrede henne fra sin væg og svarede ikke lige med det samme. Phillippe fik lov til at sætte sig ned igen og selv være i frustrationen lidt.

”Det er noget andet,” Blev han ved. Han havde det fint med at Phillippe ikke lige kiggede over på ham nu, for så kunne han selv kigge på ham, skulende, som om Phillippe havde taget noget fra ham. Han havde følelsen af at det var Phillippe der var den tarvelige. Det var tarveligt af ham at pointere at han var dobbeltmoralsk lige nu. Enzel havde ikke lyst til at erkende det, for ja, han ville gerne have både Nicola og Phillippe, men hvis Nicola og Phillippe så andre, så ville det gøre ondt på ham. Hvorfor kunne Phillippe ikke bare forstå det?

”Siden hvornår er det blevet et problem, hm?” Enzel veg hovedet til siden. ”Du har jo selv været sammen med Nicola. Det er jo ikke fordi I er fremmede for hinanden!” 

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 20:31
 Det var med et tungt bump at Phillippe lod sig falde tilbage i stolen. Den ene albue satte sig på armlænet, så han kunne ligge hovedet i det og gnide det træt. Selvom det var meningen han vil holde det tilbage, fik Enzels ord et fnys ud over Phillippes læber. Selvfølgelig var det noget andet.. Et eller andet sted kom det ikke bag på ham, at Enzel sådan på det. At Enzel måtte hvem han ville, mens dem han var samme med, kun måtte ham. 
 "  Og alligevel holder du fast på at jeg ikke skal invitere dig forbi og at det er slut... " ordene blev mumlet ned i hånden, lavt og egentlig kun ment til sig selv. Phillippe forstod ikke Enzels logik, men det måtte han også selv om. Hvis han ville have både Nicola og Phillippe, men ikke ville ses med ham, så var det vel også fint nok..  

Phillippes ene bryn løftede sig lidt til Enzels ord, og han satte hagen mod hånden for at se på ham og hvad han mente der var blevet et problem. Det næste han sagde fik dog Phillippe til at gå helt i stå. Han havde det som om hjerte gik i stå og nogen hældte en spand med isvand ud over ham. Vidste Enzel alligevel hvad Nicola og ham havde gået lavet? Det sidste farve i Phillippes ansigt forsvandt, og han sad og stirrede nærmest helt tomt frem for sig. 
 " Det.. altså.. vi.. Enzel.. Jeg.. " Phillippe kunne slet ikke få ordene ud, og inderst inde vidste han, at uanset hvad han sagde ville Enzel blive gal. Måske havde det hele alligevel været et skalkeskjul? Han vidste hvad Nicola og ham havde lavet, og nu havde han inviteret Phillippe på kro for at gøre det af med ham? Snedkeren skævede kort mod døren, hvor den store halvkat stod på den anden side. Det ville også forklare Monty.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Blæksprutten 29.08.2021 20:45

”Jeg ved det godt, jeg ved det…” Han tog sig til hovedet og lukkede øjnene, fordi han ikke kunne forstå hvordan han kunne give Nicola væk så frit dengang. Men dengang var Nicola stadig kun hans lille legeting. Udover at Nicola også var en ansat under ham. Og Phillippe var blot en udbyder til et stykke håndværk. Han skulle jo blot have lidt betaling ved siden af pengesummen. ”Det var mig selv der fik jer til det, men jeg vidste jo ikke… Jeg troede jo ikke at nogle af jer ville få indflydelse på mine følelser…” Det var slet ikke gået op for Enzel, at angsten var kommet frem i Phillippe, og at det var det, der havde taget ordene fra ham. Han troede blot, at han var i mangel på ord, fordi Enzel endnu engang var uretfærdig.

”Jeg var fast og holden på, at vi ikke skulle ses, fordi jeg troede at du havde valgt din kone over mig, jo. Phillippe… Men alting ændrede sig, da du fortalte mig, at hun havde krammet på dig. Jeg blev bange. Og nu er vi her, tilbage hvor vi slap,” Enzel følte at han blev fysisk dårlig, blot ved tanken om at han kunne miste Phillippe, helt uden hans egen indflydelse. Hvis konen derhjemme pludselig så sig sur på Phillippe, kunne hun jo meget muligt lade ham dø. Han havde været parat til aldrig at se ham mere… men han var ikke parat til at miste ham på den måde.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 29.08.2021 21:00
 Enzels jeg ved det godt hjalp på ingen måder på Phillippes nerver. Han følte halvkatten lige havde sagt at han godt vidste hvad de havde gået og lavet, og det fik kun hans hænder til at svede endnu mere. Phillippes mund åbnede og lukkede sig, og da han fik mere kontrol over sine øjne, så de nærmest bedende hen på Enzel. Han var virkelig ikke klar til at dø. Enzel kunne da ikke finde på at slå ham ihjel, vel? 
 De næste ord der kom fra Enzel tog lidt tid før de kom igennem til den skrækslagende mand. Da de gjorde, var det som om luften fes ud af ham, og han faldt sammen i stolen, så han nærmest sad henslængt i stolen. Det var da han havde lavet legetøjet til bordellet. Phillippe lukkede øjnene og lod hovedet falde bagover, så det kunne læne sig mod stolen ryglæn. Hjertet hamrede stadig derudaf, som stod Enzel med kniven for hans strube, og han var stadig helt bleg, men han følte sig sikker igen. 

Optaget af at falde til ro, efter at have troet det var nu hans dage var talte, lyttede Phillippe ikke rigtig efter hvad Enzel sagde. Først ved den sidste sætning lyttede han faktisk efter, men den gav ikke så meget mening uden resten af konteksten. Phillippe rømmede sig lidt, inden han løftede hovedet en smule på plads igen, og så mod Enzel. 
 " Og hvad betyder det så? " Det var det eneste Phillippe lige kunne komme på, som ikke ville afsløre at han ikke anede hvad samtalen handlede om lige nu. Plus, forhåbentligt ville det også betyde at Enzel sagde noget der gjorde det klart hvad de snakkede om. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 7