Det var lige før hun havde lagt sig med rygfinden i sandet i bare opgivelse over, hvor smart og klog, Eyidivan kunne lyde, men det ville betyde at se mere på himlen end på ham. Og det var jo upraktisk, fordi solens stråler stadig holdt skydækket lyst, og det gjorde ondt i øjnene.
Hun tog imod flasken igen, mens hun ufrivilligt mærkede varm rødme stige op i sine kinder, da han udtrykte, at han ville elske at se hende i arenaen. De næste ord forsvandt ligesom efter at de første satte sig fast. Eyid ville elske at se hende i areaen...
"Jeg troede ikke engang, du så arena-kampe!" udbrød hun med et smil, der forsøgte at dække over de blussende kinder. "Det plejer at være under jer i Ke'Jaelin, gør det ikke? Ligesom jeg virkelig skal passe på med at tale højt om, hvor mange forestillinger, jeg sniger mig med til..." Det gik øjeblikkeligt op for Cyreesai, at hun faktisk aldrig havde fortalt nogen andre end sin eneste kunstinteresserede 'veninde' (for det var det eneste, de lavede sammen, så hun vidste ikke helt, om de talte som veninder) om sin forkærlighed for teater - heller ikke Eyid. Ved Dybet den her drikkelse måtte virkelig være slem til at fjerne ens grænser, når hun blev så åbenmundet! Hun havde ikke engang drukket fem tåre endnu! Selskabet var jo heller ikke værst... "Så jeg tror, jeg ville mødeeeee...." Hun tog en tænketår. "En fra Chutoo'ran! Du ved en af deres bedste med otte fangarme, to almindelige og et våben i hver. Dét ville vise min far, at der bestemt ingen skam er i at sende mig i arenaen. Jeg ville tvære dem i bundsandet, ville jeg! Du må have set, hvordan de puster sig op og gør sig til, når hunfiskene kommer forbi. Især ham der Rhisi... Rhoda... Jeg kan ikke huske, hvad han hedder. Det er ligemeget. De hedder alligevel alle sammen det samme. Jeg ville lave dem til tangsuppe, det er pointen."
Da hun havde glemt, at hun allerede havde taget en tår, tog hun en til, før hun sendte flasken tilbage igen, mens et drillesygt smil dukkede op på hendes ansigt, og de mørke øjne ikke skjulte en lumsk intention. "Tør du svømme ned i Dybet, indtil du ikke kan se overfladespejlingen mere? Alene?"