Debat: Worldbuilding

Hobbit

Hobbit

7603
karakterer

Hobbit 06.04.2021 18:47
Jeg har virkelig ikke læst alt til punkt og prikke, og det beklager jeg.. Men jeg vil gerne give til udtryk at jeg lige nu sidder med en virkelig grim og træls smag i munden.

Jeg har været her længe, bevares jeg er efterhånden lidt en olding og én meget specifik grund til at jeg i sin tid valgte kl, var netop på grund af den sandkasse af frihed der nu beskrives som muggen.

Den kunstneriske frihed og egenskab til ikke at stoppe alt ned i en hårdkogt kasse uden chance for at sprænge rammen, var seriøst hvad der vandt mig. Et sted hvor man kunne lege med de tossede ideer man havde, og have vid forskel selv indenfor racerne. Måske er jeg alene med den her følelse, men det er hvad jeg elsker her.

I forhold til lyset og mørket, synes jeg også helt ærligt folk selv sidder med et ansvar om at sende en deling krigere ud til en del af landet, eller foreslå til adminstaben at din admiral, kriger, what ever, gerne vil angribe her og forsøge at skabe noget konflik - tag initiativ i stedet for det altid skal være adminstaben der skriver og vælger alt og accepter hvis adminstaben siger at det ikke kan lade sig gøre lidt nu.

Jeg kan ikke helt huske hvem der skrev det, men i sted står der nævnt at der ikke er nok konflikt blandt fyrstefamilierne, fordi en havde lavet en karakter der skulle skabe lidt konflikt men de andre BRUGERE så ikke deres karakter i den situation. Undskyld mit sure opstød, men ingen skal tvinge min adelige til noget grisefy hvis jeg ikke føler det er det valg de ville tage, også selvom det kunne skabe godt plot, for i sidste ende er det mit valg om min karakter vil være med, og vil de ikke det, så accepter det i stedet for at sige at det også er for dårligt ingen er med på ens ideer.

Beklager det blev et surt opstød, men er virkelig efterhånden træt af at læse der kun er problemer. 

"I don't wanna be the great satan! I wanna be a minor demon"
Alianne_

Alianne_

The Word Mind

3579
karakterer

Alianne_ 06.04.2021 18:58
Jeg har bedt Krys slette afstemningen igen - det kan jeg for some reason ikke finde ud af selv. 

Jeg vil gøre en ting meget klart: 
Det her handler ikke om at folk ikke kan finde ud af at spille konflikt. Det handler om, at nogle konflikter virker søgte - og måske især for os nye spillere, der ikke har alle 15 års historie med i baghovedet. 

Dertil kommer noget om worldbuilding og racer. Det handler ikke om spillet. Alt jeg prøver er at prikke til om vi kunne skabe noget mere fedt spil - ikke ødelægge noget, der allerede er der. 

Jeg er heller ikke ude på at putte noget ned i kasser. Faktisk synes jeg kasserne er for stramme lige nu, fordi Mørket/Lyset i min optik er alt for sort/hvidt og svært at skabe nuanceret konflikt i. 
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 06.04.2021 19:06
Vil bare hurtigt sige, at jeg ikke selv er stor fan af at blande meget religion ind i det generelle Mørket/Lyset-konflikten. Tilhængerne har (eller i hvert fald nogle tilhængere) et nærmest religiøst forhold til deres ledere, uden at det føles som et krav, og det kan jeg selv bedre lide. Mange har samtidig et nært forhold til en tilsvarende gud som fx de ældre guder Isari og Zaladin, uden at det er en del af konflikten.
Ved ikke rigtigt hvorfor, jeg har det sådan. Jeg er heller ikke helt sikker på, hvad andre folk har af idéer i hovedet, men forstår det selv som sådan noget korstogsagtigt gud mod gud, og det har jeg egentlig bare ikke lyst til. Det føler jeg somme tider vi har nok af i virkeligheden. Og synes ikke selv at stærk tro skal føles som et krav, hvis man gerne vil være med i den ene eller den anden lejr. For mig ville det også få guderne til at føles som separate religioner snarere end et samlet pantheon, selv om jeg jo godt kender til eksemplet med rivalbyerne Athen (Athenes by) og Sparta (Ares by).
Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 06.04.2021 19:09
Alianne_ skrev:
Jeg er heller ikke ude på at putte noget ned i kasser. Faktisk synes jeg kasserne er for stramme lige nu, fordi Mørket/Lyset i min optik er alt for sort/hvidt og svært at skabe nuanceret konflikt i. 

Fair. For mig føles det meget nuanceret, men det har måske netop, som du siger, noget at gøre med, hvor længe jeg har været på siden ^^

Det får mig til at tænke på, om vi kan gøre noget for at give den samme følelse af nuance til folk, der ikke "var der"? Nogle historier på siden eller lignende? Jeg ved ikke, hvad der ville hjælpe, men fortæller gerne, hvis det er ^^
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 06.04.2021 19:21
Jeg kontakter Hobbit privat angående det surer opstød om adelen og konflikt.
Det skal gøre ondt, før det gør plot!

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: KraveKage, Charizard
Lige nu: 2 | I dag: 10