Jeor 19.04.2021 20:51
Da Joscelin var færdig med at gøre sine ting rene og pakke dem væk tog han endelig imod den stol der var blevet stillet til ham, og et glas vin. Som han satte sig brugte han en kort stund på at rette sin vest og sine ærmer til så de igen sad ordenligt og fik strøget den hvide lok af hans hår væk fra det skarpe ansigt igen. Hele den kryptiske samtale om en bog var nok til at fange hans interesse, videbegærlig som han var, men tålmodighed var nu en gang en dyd. Joscelin lænede sig tilbage i sin stol og lagde sine ankler over kors, en bevægelse som med sin præcision kom til at se nærmest elegant ud. Han undlod omhyggeligt at se på andet af hertuginden end hendes ansigt, lod ikke det cirkulerende vinglas eller væsken i det distrahere ham.
"Jeg skal gerne lægge øre til deres teori, deres højhed. Det er trods alt velkendt at friske øjne kan bibringe noget nyt til et projekt. " Især hvis de øjne tilhører en person der er markant mere intelligent end dig selv. Den sidste tanke fik Joscelin til at smile ganske lidt.
"Og jeg har arbejdet med svampe, omend ikke udbredt. Jeg foretog et par forsøg med mycelium for at finde ud af om man kunne bruge dets netværksstrukturer til noget interessant. " Han trak lidt på skuldrende. Det havde ikke interesseret ham nok til at fortsætte i den retning på det tidspunkt. Hans skarpe øjne knep sig en anelse sammen. "Jeg har dog ikke gjort mig specifikt i at arbejde med sporerne. Men man kan jo altid lære noget nyt. Hvad har de i tankerne, deres højhed? "