Kelpie

Kelpie

Listetyv, tidligere medlem af Alfernes Modstandsbevægelse

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 04.09.2021 16:03
"Åh, det var måske svært for din familie at få krystaller nok, da du var yngre?" Spurgte Kelpie, gribende chancen for at spørge lidt mere ind til familien. Kastanje var stadig en ganske ung alf, men hendes forældre ville sandsynligvis have oplevet de rædsler, som Kelpie selv havde været vidne til. Spørgsmålet var blot, hvor meget de reelt havde fortalt Kastanje..

"Det vil jeg meget gerne. Det er altid en fornøjelse at møde flere af min slags." Smilede hun begejstret. Deres små vinger havde efterhånden bragt dem i nærheden af Det Halve Svin, og hun så op og ned af kroen, lidt usikkert bemærkende:

"Ja det ser jo meget .. hyggeligt ud." Kroen virkede ganske triviel og var jo også i det nedre distrikt. Kelpie selv foretrak lidt dyrere steder, men det kunne også være sværere at komme ind som alf. Noget der naturligvis måtte laves om på!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 04.09.2021 16:28
Kastanje lagde hovedet lidt på skrå, inden et lille nik kom fra hende. "Det er svært at være sangere her i byen, da de slet ikke betaler så godt," sagde hun, uvidende om at det nok bare var svært for hendes forældre, fordi de forsatte med at 'arbejde' der hvor de tidligere havde været i fangeskab. Ikke at Kastanje overhoved havde den forståelse for verdenen... hun havde jo lært alt hun vidste af sine forældre, og de var ligeså uvidende.

"Jeg er også sikker på at de gerne vil møde dig! Der er ikke så mange byalfer, så det er altid sjovt at møde nogle af vores slags, selvom det er lidt længere ude," sagde hun. Hun havde heller ikke særlig mange karakteristik fra skovalferne grundet hendes opvækst på menneskemad. Hun var bare lidt mere buttet og opførte sig mere som et menneske end en alf. "Vi har også en masse god mad derhjemme!"

Kroen kom heldigvis snart indenfor deres syn, og hun vibrerede lidt begejstret. "Det er super hyggeligt! Måske nogle af de andre byvagter også er der for noget mad. Dagens ret er altid fantastisk." Hun gik i stå et øjeblik, inden hun fløj videre. "Jeg er også sulten, lad os få noget at spise!" Kromutter gav altid en god portion til hende, og Kastanje kunne spise en overraskende mængde mad.

Avatar tegnet af Blæksprutten, farvelagt af Erforias
Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 05.09.2021 14:21
"Sangere?" Spurgte Kelpie nysgerrigt. Hun kendte ikke til mange alfer, der var i den kunstneriske scene, men det var da også for dårligt! Der burde være alfe-optrædener på teatret hver eneste uge! Alfer var naturligt ofte kunstnerisk anlagt og det ville være godt for menneskerne at se, at de også kunne optræde uden at være sat i bur!

Kelpie smilede lidt af Kastanjes snak om mad. Hun havde næsten lyst til at række ud og nive i de små, buttede alfekinder. Det var godt at vide, hvad der motiverede hende, men med tiden ville Kelpie gerne åbne hendes øjne for nogle af de større ting, der foregik i landet. En ting ad gangen dog. Det ville være for meget for den unge alf at få læsset alt på sig på én gang.

"Åh, jeg håbede ellers vi måske .. kunne snakke lidt videre bare os to?" Skyndte hun sig at sige, som Kastanje nævnte byvagterne. Kelpie havde bestemt ikke lyst til at være i nærheden af flere byvagter end højst nødvendigt. Det var trods alt ikke længe siden at episoden i ostehandleren havde fundet sted, og selv om hun var ret sikker på at ingen havde set hende, kunne man stadig ikke vide sig for sikker.

Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 21.10.2021 14:12
Kastanje nikkede begejstret. ”Ja! Mine forældre har de smukkeste stemmer, og har synget ja, så lang tid de overhoved kan huske.” At det i gamle dame måske var af tvang, det havde hverken Kastanje eller hendes forældre egentlig opfattet endnu. ”Jeg håber du kan komme til at høre dem på et tidspunkt.” Kastanje var nu aldrig bleg for at få flere folk til at værdsætte hendes forældre. Hun var deres største fan, og selvom Kastanjes sangstemme faktisk også var rimelig god, så var den ingenting i forhold til. Hun havde aldrig rigtig gidet at træne den trods alt.

Da Kelpie nævnte at hun foretrak at det kun var de to af dem, måtte hun lige blinke et par gange, og stilheden blev lige trukket lidt længere, som Kastanje vendte og drejede tingene i hovedet, men smilet forblev på hendes læber. ”Oh! Det kan vi sagtens.” Kastanje var i hvert fald kommet frem til at Kelpie nok var lidt genert, eller om ikke andet intimideret af de større racer, så det var nok bedst at introducere hende sådan lidt af gangen. Hun skulle nok sørge for at de alle sammen blev venner dog. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 07.11.2021 14:11
"Åh .. er det bare derhjemme eller er der nogen steder, man kan høre dem optræde?" Spurgte hun nysgerrigt. Det kunne være godt at høre nogle alfer. Kelpie ville også gerne se Kastanjes forældre an - de måtte jo have oplevet mange af de samme rædsler, som hun selv, men noget kunne tyde på, at Kastanjes opvækst havde været en smule mere .. afskærmet.

"Altså jeg vil gerne møde de andre på et tidspunkt, men der er så få alfer her i byen .. det er vigtigt, at vi holder sammen." Smilede hun og blinkede fortroligt til Kastanje. Hun lænede sig en smule fremad og tilføjede lavmælt: "De andre racer er ikke altid så gode til at .. behandle os ligeværdigt."
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 28.11.2021 15:52
”Altså, jeg hører dem kun derhjemme, men de arbejder jo med det,” påpegede Kastanje. ”De arbejder for nogle i adelen. Ki… Ka-… En familie der starter med K.” Hun så lidt eftertænksom ud, som om at hun kunne komme i tanke om hvad det var familien var, men navnet var fuldstændig glemt. De snakkede så sjældent om familien, og de bliver i hvert fald kun tiltalt med fine titler, som ’nådigfruen’ og ’nådigherren’. Underlige termer for Kastanje, men hun accepterede det. Men, det er i hvert fald ikke offentlig, men jeg er sikker på at de gerne vil synge for dig hvis du kommer forbi.” Hun nikkede bestemt. Så lang tid de ikke var for trætte til at gøre det. Det var nogle lange dage de havde, og de var jo ved at være gamle!

Dog var det nogle gange som om at Kelpie snakkede et andet sprog, for Kastanje opfattede hvad Kelpie sagde, selv i den lavmælte stemme, men hun forstod ikke hvad det betød. Nok fordi Kastanjes verdensopfattelse var væsentlig anderledes. ”De behandler os da godt?” lød det forvirret fra den yngre alf. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 14.12.2021 12:50
Kelpie blev en anelse bleg. "Så længe det ikke er Kazimierne!" Udbrødt hun med stemmen fyldt af harme. De boede langt sydpå, så hun troede det ikke, men der gik rygter om at de af og til besøgte Dianthos .. det kløede i Kelpies små alfefingre for at gøre så meget skade på dem, som hun kunne!

Hun sukkede og smilede derefter til Kastanje: "Jeg vil i hvert fald meget gerne møde dem en dag." Sagde hun.

Det var tydeligt, at den yngre alf ikke kendte til alle de forfærdelige ting, der var sket mod deres race .. og som stadig skete rundt omkring. En del af hende havde lyst til at lade hende bevare sit uskyldige sind, men på den anden side, udnyttede menneskerne utvivlsomt også hende unge uskyld og naivitet, så hun aldrig fik alt det i livet, hun havde krav på!
Hun smilede igen, lidt sørgmodigt, og gjorde et kast med armen: "Se dig omkring .. hele denne verden er indrettet omkring de store racer. Meget af tiden, lægger de knap nok mærke til os .. hvilket naturligvis er bedre end før i tiden, hvor de blot så os som dyr.."
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 18.01.2022 21:14
Kastanjes øjne blev store og forvirret som hun kunne på Kelpie. Det toneleje havde hun ikke lige forventet fra en anden alf, da hun var lidt mere vant til at små folk havde blidere stemmere. Med mindre det selvfølgelig var dem der var ligeås brede som mennesker. Dværge var det vidst.
”Nej, det er jeg ret sikker på at det ikke er!” bekræftede hun også, da hun ikke ønskede at Kelpie skulle følge sig utryg. Hun var i hvert fald ret sikker på at s lyden ikke var i navnet… måske.

Kastanje rystede forvirret på hovedet, men smilet forsvandt dog ikke rigtig fra det glade ansigt. ”Det er en fjollet fortælling. Vi er så små, så de har svært ved at se os,” sagde hun med et grin. ”Hopsalot familien har samme problem… det er en kanin halvdyrs familie, de er heller ikke store, så de bliver også ofte overset.” Hun kunne slet ikke forstå hvor Kelpie havde fået de tossede idéer, og at de blev behandlet som dyr? Nej, Kastanje ville le, hvis hun ikke havde travlt med at være forvirret, og at det ikke var så pænt at grine af andre.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 28.01.2022 16:41
Kelpie nikkede, smilet hurtigt findende vej tilbage til hendes læber. Hun havde stadig planer om at aflægge Kazimierne et lille besøg en dag, men de var langt væk og de var en stor og mægtig familie. Hun havde brug for al den hjælp, hun kunne finde..

Ak, Kastanje var så ung og naiv. Kelpie havde næsten ikke lyst til at åbne hendes øjne, og nåede tydede også på, at det ville være sværere en først antaget. Det var næsten som om Kastanje ikke ville se verden, som den var..

"Du er meget ung! Det var en del værre for nogle år siden.." Sagde hun. "Også for halvdyrene!" Hendes blik gled rundt på de nærmeste gæster, der selvfølgelig knap havde lagt mærke til, at der sad to alfer. "Der er stadig meget, der kan blive bedre, men det kan sådan nogle som os hjælpe med!"
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 29.01.2022 16:25
Kastanjes verden var væsentlig anderledes fra Kelpies og nok også fra så mange andre alfer, ikke at Kastanje havde nået at opdage det endnu. Måske hvis hun en dag mødte en byalf… med den uvidenhed om at det ikke ligefrem var en race, men noget hun havde bildt sig selv ind, og til dels sine forældre, da hun blev gammel nok til at hun begyndte at overveje det.

“Men halvdyrerne virker til at have det vildt godt!” Udbrød hun, og hendes øjne så også ud til at funkle lidt mere. “Jeg kender en minotaur, og jeg har fået fortalt det også er et halvdyr! Og hun er bare FANTASTISK! Alle respekterer hende, og hun er bare mega sej!” Frejdis var nok lidt Kastanjes største idol og bedste ven. Ingen måtte nogensinde tale grimt om den store minotaur, for det gjorde også ondt på Kastanje!
Hun sad samtidig med at de snakkede, også og prøvede at få opmærksomheden fra en af tjenerne, men det var nemt at overse de to små alfer der sad på bordet og ventede på at de også kunne bestille mad. Men folk plejede at opdage den lille byvagtsuniform før eller siden.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 29.01.2022 20:44
Kelpies øjne blev en smule smalle og tænksomme. Familien, hun havde været fanget hos for så længe siden, havde også haft minotaurer - men de havde været i lænker og ikke det mindste mere fri end hende. Det var da godt, at der var et bedre liv for dem her i Dianthos .. men de kunne ikke bare glemme deres gamle sår!

"Minotaurerne i Rubinien er desværre slaver.." Sagde hun lidt sørgmodigt. "Men din ven lyder rigtig sej." Tilføjede hun med et smil. Det var tydeligt, at Kastanje godt kunne lide at fokusere på de positive ting.

Hun så op mod de fortravlede tjenere og sukkede. Typisk, at de ikke så deres mindre gæster. Hun skulle lige til at bemærke det til Kastanje, da en spottede byvagtsuniformen og skyndte sig hen mod dem..
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 20.08.2022 09:27
Kastanje lagde hovedet lidt forvirret på skrå. Slaver? Det lød lidt spøjst og ikke noget hun kendte særlig meget til, men Rubinien var også langt væk, men måske hvis dronningen nu vidste det, så ville hun nok gøre noget. Selvom i Kastanjes hoved der kunne Rubinien ligeså godt være e helt andet land.
"Hun er også mega sej! Du burde møde hende. Vi er også den bedste byvagtsduo nogensinde!" Hvilket måske var lidt en løgn, men de havde en virkelig god indfangelse rekord. "Jeg swoosh fanger dem, og så kommer Frejdis og tager dem med hjem. Det er perfekt." Det beskrev det ikke så godt men Kelpie havde selvfølgelig set Kastanjes hurtighed.

Hun vinkede glædeligt til kropigen der kom over. "Vi skal have to af dagens ret, og... hvad vil du have at drikke?" spurgte Kastanje smilende. "De plejer at have noget godt saft hvis det er." Øl var hun ikke blevet fan af selvom hun da havde prøvet at drikke det et par gange. Det fik hende bare til at føle sig lidt sjov for en stund inden det forsvandt, og det smagte ikke så godt igen. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 20.08.2022 18:50
"Det lyder virkelig sejt. Jeg vil meget gerne møde din minotaurven!" Smiskede Kelpie. Minotaurerne burde også forstå alfernes kvaler med den fortid, de selv havde - og de var stærke og krigeriske! Det lød faktisk lidt som om det var den perfekte duo.
Kelpie havde aldrig tænkt over at snakke med en minotaur. Faktisk havde hun lidt en opfattelse af, at de ikke var super intelligente, men Kastanjes ord fik hende til at overveje mulighederne.

"Saft lyder fint!" Skyndte hun sig at sige. Hun havde ikke rigtig prøvet særlig meget af menneskernes mad, og det var rimeilg begrænsede rationer, de havde levet af i Tusmørkedalen. Hun fik en pludselig indskydelse, da hun kom til at tænke på, at hun aldrig havde smagt særlig meget alfemad:

"Har du nogensinde besøgt Alfelunden i Amazonitskovene? Jeg har hørt der skulle være virkelig smukt.."
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 20.11.2022 12:41
Kastanje nikkede begejstret, da Kelpie sagde at hun gerne ville møde hendes minotaurven. ”Absolut! Jeg skal nok introducere dig, så kan du også se hvor fantastisk hun er! Hun er også super stærk, og man sidder og godt på hende, når man går rundt og patruljere!” Der var faktisk ikke det der ikke var fantastik ved Frejdis, og hvis Kastanje kunne få lov til det, så snakkede hun gerne om hendes bedste ven i uendeligheder. Det var måske ikke alle der delte hendes holdning, men for Kastanje var Frejdis en af de bedste personer der fandtes.

Kastanje nikkede. ”Og to saft så!” sagde hun, og kropigen gav dem et smil før at hun forsvandt igen, og de to alfer endnu engang var alene.

Hun var dog også hurtig til at ryste på hovedet, da Kelpie spurgte om alfelunden. ”Det er meget langt væk, og jeg er ikke sikker på at en byalf som mig ville trives der,” sagde hun med et smil. Nej byalfer hørte til i byer, selvom hun var nysgerrig. ”Men der må også være mange alfer der… har du heller ikke selv været der?” Hun kiggede interesseret på Kelpie, for hun virkede så meget mere berejst end Kastanje selv var. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 24.12.2022 12:17
Kelpie lyttede med en blanding af fascination og undren til Kastanjes fortælling om minotauren. Hun havde set nogle af dem i Rubinien, men deres lænker havde altid været langt fra hendes bur - omend de havde delt samme skæbne. Måske de også ønskede at hævne sig på menneskeracen..

Byalf. Det var endnu et udtryk, hun ikke rigtig var bekendt med - men det var vel, hvad man kunne kalde en alf, der boede i byen .. var hun selv det, eller var hun mere rodløs? Kelpie følte ikke rigtigt, at hun havde et hjem. Tanken om at forsøge at finde tilbage til Topalis havde nogle gange strejfet hende, men hun frygtede, hvad hun ville finde der .. og om hun selv kunne passe ind.

Nej, hellere blive i Dianthos og brygge videre på sine små, luskede planer. Menneskene havde forpestet hendes tilværelse gennem så mange år, og nu var tiden ind til at hun ville forpeste deres.. Blikket gled igen til Kastanjes uskyldige ansigt, og Kelpie overvejede, hvordan i alverden hun skulle få overbevist den unge, uskyldige alf om, at verden ikke var så rosenrød igen..

"Jeg har desværre aldrig set det, nej.. " Sukkede hun. "Du har ret i, at rejsen er frygtelig lang .. sådan nogle som os må hellere blive i byen, hvor vi kan gøre en forskel."

Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 27.01.2023 19:58
Kastanje nikkede også kun mere begejstret over hvad Kelpie sagde. "Præcis! Det er det jeg plejer t sige!" Måske ikke helt med de ord, men hun foretrak trods alt at blive i byen af flere grunde. Ikke fordi hun var bange for den store verden. Nej absolut ikke. Det havde mere at gøre at byen var hvor hendes hjerte lå og hvor hun kunne gøre en forskel. "Der er så mange ting vi kan gøre bedre! Og så mange folk vi kan hjælpe!"
Hele Kastanjes væsen vibrerede næsten af begejstring og spænding. Hun vidste slet ikke hvordan hun skulle sætte ord på noget, men hun greb ud med sine små hænder mod Kelpies ligeså små hænder og kiggede ind i hendes øjne. "Hvis du har behov for hjælp, eller måske endda vil være en del af byvagten, så skal du endelig sige til. Jeg skal nok lægge et godt ord ind. Alt for at forbedre byen." Det var oprigtig og glæde der var at spore i den unges alf ansigt, og en vis form for naivitet. Hun troede i hvert fald på at Kelpie ville det samme som hende selv.

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 25.02.2023 20:39
Naiviteten og uskyldigheden nærmest lyste ud af den anden alf. Hjælpe menneskerne! Aldrig havde Kelpie hørt mage.. Men ønskede hun at beholde Kastanje som en potentielt allieret, var tiden ikke inde til at lege den onde alf. Nej, ikke endnu. I stedet nikkede hun blot sødt.

Hun lod Kastanje snakke videre, mens kropigen kom tilbage med saften og maden, lidt tvivlsomt kiggende på bestikket, der ikke helt var i alfestørrelse, men nok var det mindste, de havde.

"Åh, jeg tror ikke byvagten helt er noget for mig .. men hvis du har lyst en dag, vil jeg gerne vise dig byen fra min side. Måske er der noget, du ikke har set før.." Sagde hun, en anelse gådefuldt. Hun skulle blot overbevise Kastanje om, at den "ballade" hun typisk lavede på ingen måde var noget kriminelt!
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 10.03.2023 19:32
Kastanje var ikke sen fra at tage fat i den store gaffel, for at stikke ned i noget af maden og så få fægtet den op til munden med et udtryk på ansigtet. Hun lignede en der havde fået noget af det bedste hun vidste, til trods for at maden mest af alt bare var en eller anden form for gryderet. Deres portioner var i den grad også mindre end resten af væsnerne der sad i kroen. Ikke at Kastanje havde opdaget det. Den var trods alt stadig stor nok til at de nok ikke ville kunne spise op.

Mens hun tyggede på sin mad, kiggede hun interesseret på Kelpie og hvad hun sagde, og blev da også lige nødt til at sluge alt maden, inden hun kunne svare tilbage igen. ”Det vil jeg frygtelig gerne! Det eri kke mange der kender til alle alfevejene, og du kender sikkert steder jeg ikke gør!” For det var i hvert fald som Kastanje forstod det hele. Hun kunne slet ikke forstille sig at hun sad og spiste mad med en kriminel trods alt. 

Kelpie

Kelpie

Kaotisk God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 68 år

Højde / 21 cm

Krystal 05.05.2023 17:11
Kelpie havde skævet hen til det nærmeste bord og konkluderet, at den portion alferne havde fået var mindre end de andres - og selv om hun ikke kunne spise op, noterede hun sig uretfærdigheden. Med lidt møje og besvær fik hun gjort Kastanje kunsten efter med gaflen, som hun fik dyppet i stuvningen og smagt på maden.

Et simpelt måltid. Det var ikke i nærheden af, hvad hun havde set de Rubinske adelige spise, men det var godt.

"Jamen det er en aftale så," Sagde hun ivrigt efter selv at have tygget af munden. "Hvor ofte har du fri fra dine pligter som byvagt?" De gav hende forhåbentlig tilstrækkeligt med syge- og feriedage! Måske endda pension..
Kastanje Natskygge

Kastanje Natskygge

Byvagt

Retmæssig God

Race / Alf

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 24 cm

Helli 06.05.2023 12:28
Kastanje var fulstændig uviden om uretfærdigheden som Kelpie så i det hele. Den lille byvagt tænkte aldrig over det, fordi hun følte sig trods alt pænt behandlet. Hun gik i hvert fald aldrig fra kroen sulten, også selvom hun sad og bare skovlede maden i sig. Noget tydede på at hun kunne spise væsentlig mere end den normale alf, især som maden også var en anelse tung i det.

Hun tyggede lige lidt af munden, inden hun åbnede den for at svare på spørgsmålet. "I hvert fald en dag om ugen," sagde hun med et lille nik. "Det kommer an på hvor travlt vi har, og jeg er altid villig til at hjælpe lidt mere til hvor jeg kan." Patruljerne var hurtige trods alt, og hun kunne godt lide at bruge tid med de andre byvagter. Det eneste der var lidt kedeligt var når hun bare skulle være et sted i længere tid hvor der intet forgik. Så følte hun alligevel at hun kedede sig en anelse. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 7