Cordelia Højlund
Livvagt for Leonora af Arys
Alianne_ 24.01.2021 20:23
"Slottet har vel bare ikke været... Altså jeg mener, så ville vi vel ikke have boet i skoven dengang... Men det er.."
Cordelias forklaringer var lave og halve, ind over Petrichors ord. Selvfølgelig var slottet sikkert ikke nyt-nyt, men hun mistede tidsfornemmelsen i kældre og mørke gange. Kzar Mora... Havde hun været i dæmonriget? Var det én af de kældre, hun havde opholdt sig i over årene? Alle de år... Over tredive... Hun kunne stadig ikke forstå det.
Ligesom hun ikke forstod, hvad Petrichor dernæst sagde til hende. Hun vendte blikket mod det uhyggelige elemental, men de var tomme og uforstående. Hun lyttede, mens flere ord bekræftede de første.
Dræbte dit sande jeg...
Din chakra er stabil...
Er du den nye sande...
Du giver ikke mening...
Det tog virkelig lang tid for de ord rigtigt at bundfalde sig. Cordelia sad med mere og mere åben mund og vantroen lysende ud af øjnene. Men hun var jo blot et spejlbillede. Hun havde kun den chakra, hun var skabt med, og den var bundet i hendes krop på en måde, hvor hun ikke engang selv kunne tilgå den.
"Er jeg... Er hun... I har..." intet gav mening i Cordelias hoved. Munden stod åben, men der kom ikke ord ud i lang tid.
"I har dræbt hende?"
De havde dræbt Cordelia Højlund. Ligesom de burde have dræbt spejlbillede-Cordelia dengang på marken, men havde taget hende med sig i stedet. Dengang havde de troet, hun kunne bruges for at lokke Kastian til, men da han faldt, beholdt de hende, fordi hun var knækket under deres behandling og havde fortalt dem alt, hvad de vidste. Alt, hvad de ville have. Hun havde været sikker på, hun skulle dø, da de havde pumpet de sidste informationer ud af hende, men det var aldrig sket. De havde holdt hende i live... Givet hende god mad... Ladet hende holde sig i form... Stoppet hende i at flygte et par gange, jo da, men hun levede. Modsat den
rigtige Cordelia.
"Hvordan skete det? Er jeg den rigtige nu? Hvorfor har jeg ikke magi? Er... Er... Er Leonora død?" spurgte hun og så pludselig helt underlig ud i hovedet.
Som om forfærdelsen over tanken om den afdøde fyrstedatter ikke helt kunne overskygge glæden over det, hvis det var sandt. Cordelia havde viet sit liv til Arys. Sit liv og sin krop og alle sine spejlbilleder. Hun havde elsket Leonora mere end hun nogensinde havde kunnet sætte ord på.
Havde. For med tiden i kælderen var den kærlighed svundet og svundet, som det gik op for hende, at der ingen hjælp var at hende mere. De havde glemt hende. Kastet hende væk. Hun bebrejdede ikke sig selv - altså sit rigtige selv. Cordelia kunne ikke huske de spejlbilleder, der blev lavet. Det var Leonora, der altid havde hjulpet med at holde styr på det. Hun havde
valgt at lade Cordelia sidde hos Mørket, mens hun udnyttede sin livvagts godtroenhed til at sende flere spejlbilleder direkte i Mørkets klør. Cordelia døde for Arys - for Leonora - om og om igen... Og hvad fik hun igen?