Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 31.01.2021 20:38
"Ikke alle af dem er dog klar på en normal, hmm, reproduktion," kommenterede Zahinael og holdt blikket på hende. "Nogle af dem er mere dyr end menneskelignende. Men nu må du endelig ikke fornærme mig sådan og gøre mig medskyldig i mine racefællers fejltagelser, Toorah. Det er som at sammenligne din handlekraft med Rådets, og det er der vist ingen grund til."
For Zahinael at se oversteg Toorahs intelligens, handlekraft og mod i den grad Elverrådets, og han håbede da gevaldigt på, at hun ikke modsagde dette ved at være så snæversynet, at han skulle svare for hele sin races underlige og upraktiske påfund.
"Stod det til os, var vi blevet i Kzar Mora og havde ikke mistet så mange tropper til ærkedæmonerne og deres hær af dragefødte," fortsatte han efter et sip af sin vin. Ligesom Toorah blev hans opmærksomhed kort fanget af ildens sprutten i kævlerne. "Selvom jeg nu påskønner den mulighed, jeg fik for at skære lidt i dem og sende deres organer til vores alkymister."
Den del havde været sjov. Delen med at bo i smuds til halsen og ikke kunne barbere sig i ugevis havde været væsentlig mere afskyelig, og en af de oplevelser, der fik ham til at genoverveje, om livet i felten virkelig var så givende, som han fortalte sig selv, det var, inden han tog derud. For nyligt var Luna nu også blevet såret, og han skulle passe på den slags halve nederlag ikke blev en dårlig vane. Han varmede sig ved tanken om, at Luna ville komme sig, mens havnebyen Tar Alsarif ville få svært ved bare lige at genopbygge de skader, Mørket havde fået påført. 
"Med hensyn til mit kommende arbejde, har det intet at gøre med havet," tilføjede han slutteligt og vendte blikket tilbage til hendes røde. "Alt det vand er blot blevet en lidt ekstra stor voldgrav mellem os og fastlandet. Det er stadig midt i landet, jeg udfører mit vigtigste virke - det bør næppe komme som en overraskelse for dig."

Toorah Kahvi Nattefrost

Toorah Kahvi Nattefrost

Kommandant i Frosthjem

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 539 år

Højde / 190 cm

Xenix 06.02.2021 22:40
"Så absolut ikke, det var ikke min intention..." Skyndte elveren sig at sige. Hun var muligvis den sidste til at undervurdere dæmonens intellekt og kløgt, og hun kunne ikke drømme om at pålægge ham et avlsprojekt han ikke havde stået i spidsen for, men hun måtte alligevel påpege fodfejlene i de dragefødtes genetik. "Men du må medgive, at de kunne være langt mere kreativt tænkt" Hun rakte frem og tog endnu engang et drag af vinen, et stort et denne gang. De røde bryn blev klemt en kende sammen, som hun lyttede indgående til hans ord, hun havde i sandhed ikke meget viden om hvad der egentligt var sket i Kzar Mora, men hun vidste at det havde været blodigt, noget dæmonen ligeledes reagerede på. Interessant for en race som ellers var kendt for en vis selvtilfredshed, så længe de slap med eget skind i behold.
"og dine alkymister, har de fundet noget, ud over det ordinære ved at undersøge disse bæster?" Toorah hævede endnu engang brynene, ganske interesseret, de dragefødte havde en fascinerende fysisk struktur, ikke så underligt at de kunne undergå som en form for elitesoldat, men hvad der i sanshed interesserede den blodtørstige elver var snare hvad der fik skabningerne til at tikke. Principielt kunne de vel bruges som arbejdsdyr, eller andet praktisk.
"Ah ja, sandt, jeg antager at i endnu har brug for den store voldgrav, hm? Det er ingen hemmelighed at lysets styrker marcerer vidt og bredt omkring i landet. Jeres force har lidt et mægtigt knæk de sidste mange år..." Toorah fugtede læberne, hendes blik veg ikke et øjeblik fra Zahinael og hans lille hvide boble, hendes ord var ingen kritik, men man kunne ikke bøje fakta. Toorah ville få brug for ordentlige argumenter hvis hun skulle nævne potantialet i at støtte mørkets sag engang i fremtiden, for lige nu, var det noget spinkelt. "Selvom du endnu arbejder under yderst beundringsværdigt dække midt i orkanens øje, må jeg sige, at jeres situation ser noget sort ud..." Hun blinkede en enkalt gang, langstrakt, ganske tænksomt "Med mindre i har et kort på hånden, ingen kender til, hm?" 

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 13.02.2021 13:46
"Hm, ikke noget endegyldigt endnu. Resistens for varme, stærkere muskler, beskyttende skæl - den slags man kan regne ud, selvom hvis man ikke er alkymist," svarede Zahinael, mens han legede med den lille smertebobbel mellem sine fingre. "Jeg venter stadig på deres endelige rapporter. Nu hvor dyrene er ude i landet og ikke kun i Kzar Mora, er det dog lettere at indsamle forsøgsdyr."
Smerteboblen sprang mellem hans fingre og den røglignende essesnvæske gled ned over hans fingre. Et behaget gys gik gennem ham, inden han igen så op og mødte den rødhårede elvers gennemtrængende blik. Hun troede, hun havde regnet dem ud, gjorde hun ikke? Troede hun kendte deres taktikker og tankemønstre. Troede de havde trukket sig tilbage til en svagere position. Vidste man ikke bedre, kunne det også nemt blive ens første antagelse, men realteten var bare, at Mørket altid havde et kort i baghånden. Denne gang var det en ærkedæmon. I Zahinaels optik; det stærkeste kort hidtil.
"Vi bygger os større fra øerne, Toorah," svarede han og holdt øjenkontakten, mens han drak af vinen. "Lyset er blevet så langfikserede, at de ikke kan følge med vores skibsproduktion, og de er strukket tyndt nede ved den sydlige kystlinje. Tro mig, Toorah, vi har dem lige, hvor vi vil have dem."
Det samme kunne ikke siges for elverne. De var sværere at få til at alliere sig med sig - især efter de havde brugt to år på at forfine forholdet til Lyset, og Lyset havde leget gode, små hunde for dem for at få indsamlet alle de onde, onde mørkelvere.

Toorah Kahvi Nattefrost

Toorah Kahvi Nattefrost

Kommandant i Frosthjem

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 539 år

Højde / 190 cm

Xenix 27.03.2021 18:00
"Hmm..." Tænksomheden indtog for første gang dybden i de røde øjne, som hun fulgte smerteboblens trillen mellem hans slanke fingre "Hvadend der kan få optaget deres opmærksomhed er kærkomment. Jeg kan ikke just forestille mig at det er til Lysets lykke der render dragefødte rundt!" Tanken i sig selv fik trukket det ellers gravalvorlige ansigt til at bløde op i et skævtrukket smil, som tanken sank ind hos elverkvinden. Det var ingen hemmelighed at Elverly udelukkende kunne bestå, så længe der var krig mellem menneskene, så længe de bestialske væsener havde uvenskab at kaste sig over, kunne blodet flyde i Dianthos gader, og elverne kunne leve i fred og ro.
De røde øjne fulgte nysgerrigt med, som smerteboblen dæmonen havde trillet mellem fingrene brast under presset og efterlod den slørede hvide røg, som glad ned over dæmonens slanke fingre, medførende en unaturlig behaget sitren. Hun kneb de mandenformede øjne en kende sammen ved synet, efterladende hendes nysgerrighed en kende mere tændt, som dæmonens hud reagede på smerten.
"Det er sandt..." Den tidligere elverleder stirrede endnu tomt på hans hånd, som holdt han endnu den lille hvide boble, kun en idiot ville stædigt holde på, at Lysets styrker var i fuld kontrol "Der er stigende rapporter om ukontrollerede grupper, overfald og usikre veje..." Hun bed sig i underlæben, når man i forvejen havde viet sig til en alliance, der dog i Toorahs optik efterhånden havde groet sig lige solid nok, var det en elegant dans at udveksle information med hvad der skulle forestille at være fjenden. Hun fnøs, noget der næsten kunne forveksles med et kort hånligt grin. Der fandtes ikke godt og ondt, der fandtes kun muligheder, det var i hvert fald sådan hun var oplært. "Det er ingen hemmelighed at det er meget landskab at holde styr på. Selv med det store landareal menneskene frigav til Elverly under vores sidste forhandling..." Smilet spillede igen underlegent på hendes læber "Er der adskillige steder der ikke har set skyggen af lysets styrker i månedsvis" hun blog blikket op, fangende hans gennemtrængende blik "Absolut ikke et skrækkeligt tidspunkt for en fjendtlig styrke, at forhandle alliancer med landets yderpunkter. Hvis de da kan tilbyde den tryghed Dronningen har fejlet!" 

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 03.04.2021 20:12
"Ah ja, dronningens fejltagelser," sagde Zahinael og slikkede sig om munden. Læberne smagte stadig af elvervinen. "Dem har hun begået en del af for nyligt, har hun ikke? Det er næsten som om at de udsatte områder ikke længere stoler på, at de kan blive beskyttet godt nok - og tids nok."
Han viftede lidt sigende med hånden og fulgte med den anden hånds fingerspidser den vej, smerteboblens essens havde kravlet ned over huden. Det prikkede stadig lidt, og han vidste, det kun handlede om tankernes opfattelse af smerten og ikke den reelle følelse - den var forsvundet for længst.
"Når der pludselig kommer skibe og hærger en kystlinje, man ikke har været vant til at forsvare i årtier..." fortsatte han og lænede sig tilbage med et behaget smil om læberne. "Så bliver befolkningen urolig. Den almene borger. Ikke godt sikrede, udødelige elvere som jer selv, selvfølgelig. Men I anser heller ikke jer selv som dronningens undersåtter, gør I?"
Han kendte jo godt svaret. Men det betød aldeles ikke, at det ikke var et spændende emne at tage op med Toorah. Toorah, der allerhelst så sig fri for ethvert bånd til magthavere, der ikke delte hende idealer. Idealer, der var svære at dele, hvis man prøvede at beskytte alle de svage i samfundet. Alle dem, der ikke fortjente deres plads.

Toorah Kahvi Nattefrost

Toorah Kahvi Nattefrost

Kommandant i Frosthjem

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 539 år

Højde / 190 cm

Xenix 18.09.2021 15:02
Toorah nikkede medgivende, der havde været mange ting i menneskenes regeringstid hun havde været dbt uenig i, dette gjaldt dog både Lysets og Mørkets side. Den tidligere Mørkets lord havde haft adskillige blinde vinkler, mens Lysets Dronning mest af alt virkede som et forkælet barn. "Yderlandene har aldrig følt sig beskyttet - Uagtet hvem der har holdt magten, husk det!" Toorah hævede de slanke bryn en kende, som hun sank lidt dybere ned i den behagelige stol. Mange af menneskene i yderlandene havde i og for sig selv haft travlt med at bygge større og mere solide fæstnigner end mange andre steder i inderlandet, udlukkende fordi de vidste, at skulle et angreb falde, ville de være længe om at få hjælp. Som påpeget var en del af disse bygningsværker med tiden blevet mere og mere faldefærdige, eftersom et angreb aldrig fandt sted."De fleste mennesker bosat ved kysten lever isolerede liv, hårde liv for manges vedkommende" Det var sandt, Toorah havde selv bevidnet dette under hendes utallige grænsevagter der havde stukket en kende ind i landet, udenfor elvisk territorie "I realiteten kræver det nok ikke meget mere end et godt tilbud, noget der kan sikre deres familie..." De røde øjne gled vurderende ned langs Zahinaels klæder, han lignede endnu ikke en der gik for lud og koldt vand "... Hvis man har ressourcerne til den slags naturligvis..." Havde Toorah ikke været så ærekær havde hun muligvis selv været fristet til at indgå den slags aftaler med kystfolket, dengang hun sad på magten, udelukkende for at opnå større indflydelse i menneskenes verden, dette havde imidlertid ikke været nødvendigt, dem som holdt magten til at udvide elvisk terretorie var i sandhed ikke at finde i de små fiskerbyer.
Dæmonens sidste bemærkning, formåede ikke meget andet end at trække det lille overlegne smil frem på elverkvindens røde læber, han vidste naturligvis bedre, han ville bare gerne høre hende sige ordene. Den triste del af udsagnet der skulle til at forlade hendes læber var, at hun ikke var så sikker på, at holdningen var delt med den nye ledelsesorden i Elverly. Mange i rådet virkede uoverkommeligt underkastelsesparate. "Ingen Frosthjem-elver vil nogensinde lade sig underkue af nogen, men det ved De naturligvis allerede, gør De ikke Zahinael?" 

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 18.09.2021 16:43
Kystbyerne. Zahinael skrev sig bag ørerne, at det var her, de skulle sætte ind, skulle de vinde indpas i elvernes land. Det gav mening ud fra deres isolerede situation, at de ville være mere villige til at betale sig fra beskyttelse. Og selv hvis de ikke havde i sinde at betale, så kunne den blotte tilstedeværelse af Mørkets soldater mod beskyttelse være præcis den indgang, de havde brug for for at presse Lyset fra alle sider. Nok var Kzar Mora tabt i øst, men med en sikret bade i vest, ville vindene vende til deres fordel. Poster i landet, selv små af slagsen, ville vænne befolkningen til at se deres farver, og snart ville tvivlen gro i de civile hjerte. Var Lyset stærkt nok til at beskytte befolkningen? Svaret ville snart blive nej.
Zahinael strakte sig i stolen og lænede sin hage på hånden, mens Toorah talte. Noget i hendes blik fortalte ham, at hun ikke sagde alt, hun tænkte, men det gjaldt jo om dem begge. Ingen af dem fortalte alting, og det var en del af deres venskab. Sådan var det at være ledere for hver deres undergruppering. De kunne aldrig spille med helt åbne kort.
"Åh, om jeg gør," svarede han. "Alliancer er vejen frem her. I er ikke så svage som størstedelen af jeres artsfæller i Elverly. De skal ledes, men I er ledere."
Idealscenariet var jo uden tvivl, at Frosthjem fik mere magt. Den eneste grund til, at Elverly stadig lå som den ubetingede hovedstad i Lindeskovene var jo lokationen blandt de tætvoksende, beskyttende træer. Frosthjem lå midt i et ufremkommeligt landskab. Ikke et sted, man ønskede at bo, men et sted der ville være langt nemmere at forsvare. Måske en dag i den kommende fremtid, ville tiderne skifte og dermed holdningerne. Når presset blev for stort, og de små elverborgere ikke længere følte sig trygge. Så ville det være tiden at prikke til gløderne og starte en politisk ildebrand i Lindeskovene.

Toorah Kahvi Nattefrost

Toorah Kahvi Nattefrost

Kommandant i Frosthjem

Sand Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 539 år

Højde / 190 cm

Xenix 09.01.2022 22:34
// Offt: Jeg beklager, men jeg er nødt til at få lukket nogle tråde. Jeg vil meget gerne igang med at skrive igen, men de gamle tråde her demotiverer mig desværre en del, så jeg har valgt at få dem lukket, for at få lidt fornyet energi til at komme igang igen. Sorry <3

Toorah Kahvi Nattefrost har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1