For Zahinael at se oversteg Toorahs intelligens, handlekraft og mod i den grad Elverrådets, og han håbede da gevaldigt på, at hun ikke modsagde dette ved at være så snæversynet, at han skulle svare for hele sin races underlige og upraktiske påfund.
"Stod det til os, var vi blevet i Kzar Mora og havde ikke mistet så mange tropper til ærkedæmonerne og deres hær af dragefødte," fortsatte han efter et sip af sin vin. Ligesom Toorah blev hans opmærksomhed kort fanget af ildens sprutten i kævlerne. "Selvom jeg nu påskønner den mulighed, jeg fik for at skære lidt i dem og sende deres organer til vores alkymister."
Den del havde været sjov. Delen med at bo i smuds til halsen og ikke kunne barbere sig i ugevis havde været væsentlig mere afskyelig, og en af de oplevelser, der fik ham til at genoverveje, om livet i felten virkelig var så givende, som han fortalte sig selv, det var, inden han tog derud. For nyligt var Luna nu også blevet såret, og han skulle passe på den slags halve nederlag ikke blev en dårlig vane. Han varmede sig ved tanken om, at Luna ville komme sig, mens havnebyen Tar Alsarif ville få svært ved bare lige at genopbygge de skader, Mørket havde fået påført.
"Med hensyn til mit kommende arbejde, har det intet at gøre med havet," tilføjede han slutteligt og vendte blikket tilbage til hendes røde. "Alt det vand er blot blevet en lidt ekstra stor voldgrav mellem os og fastlandet. Det er stadig midt i landet, jeg udfører mit vigtigste virke - det bør næppe komme som en overraskelse for dig."