Helli 25.08.2021 11:34
Det var heller ikke ligefrem fordi det tog en krig at gætte sig til hvad Ves satte højt i livet. Han var ikke nødvendigvis en kompliceret person, til trods for at han havde en kompliceret baggrund. Når man blev gammel nok, så gad man bare ikke alle de knuder og vendinger der kom med at være en kompliceret person. Han var i hvert fald faldet tilbage på bare gerne at ville være sig selv og nyde de ting han holdt af, nu når lyset ikke havde været til meget nytte på det seneste."Jeg er sikker på at hun nok skal være noget mere livlig, når hun lige har et mere stabilt miljø," sagde han. De fleste katte livede op når de endelig kom hjem til ham, og fik mad og opmærksomhed. Nogle holdt mere af at være omgivet af så mange katte end andre gjorde, men de fleste fandt en plads, og hvis ikke, så tog de videre når de var store nok til at klare sig selv, velvidende om at de altid kunne komme tilbage til ham, skulle det være.
Ves' blik fulgte Lily's mod de tømte krostue. Oh. Hun havde nok ret i at det snart var tid til at tage afsted, selvom samtalen faktisk havde været en fornøjelse. Det var ikke alle der formåede at holde hans interesse på denne måde, men det var heller ikke alle der var lige passioneret om de samme ting som ham. "Det burde i hver fald kunne lade sig gøre. Jeg plejer at være hjemme eller i nærheden det meste af tiden, og hvis du kommer på den ugentlig banko aften... så ved du vel også hvor jeg er." Han smilede med et lille tilbage holdt grin. Ellers ville hun jo nok møde kattene uden ham. Mange af dem hang også bare ud udenfor huset. "Det har i hvert fald været en fornøjelse."