Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 30.12.2020 17:01

Det var allerede gået op for Selmy, at der ikke var noget synligt ondsindet i Winchell, så han blev ikke overrasket over, at han mødte ham med forståelse. Han var umådelig venlig, og Selmy kunne ikke lade være med at smile smigret, da Winchell så åbent og så ærligt turde kalde ham en ven. Aldrig havde han oplevet at venskab kunne opnås så let. Selmy vidste ikke om han kunne kalde Winchell for en ven. Eller. Hvad krævede det overhoved at blive venner? Selmy havde ikke én person I hele Dianthos, han kunne kalde en ven. De der kendte ham godt, kunne ikke lide ham, og desværre havde Selmy også en tendens til at rynke næsen af andre folk, uden at give dem en chance.

Der var en kort stilhed imellem dem, fra da han havde spurgt, til Winchell blev klar til at svare, og ventetiden gjorde ham faktisk lidt ivrig? Hans øjenbryn løftede sig I overraskelse, som Winchell kunne indlede med, at hans profession gjorde folk glade. Var han en slags underholder? Selmy var selvfølgelig interesseret, for var der noget han ikke havde efter at hans familie var blevet ramt af tragedie efter tragedie, så var det da glæde. Han undlod at spise den næste bid, for i stedet at lytte forventningsfuldt til hvad det mon kunne være, at den tykke, velsoignerede mand kunne byde på. Da Winchell lænede sig frem og nærmest… sagde noget til ham i fortrolighed, var Selmy ligeledes lænet sig nærmere for at høre.

“M…mh..” Ahvad gjorde han? Nydelse? Selmys overraskede, ivrige udtryk ændrede sig til forvirring og en lille smule skepsis. Var Winchell overhoved klar over, at når han sagde det på den måde, så fik det jo næsten Winchell til at fremstå som en… en…

En hore.

Selmy trak sig pludselig så langt tilbage som han overhoved kunne, og han kiggede kritisk på Winchell. “På hvilken måde?” Spurgte han, næsten bange for at hvad-end-det-var kunne smitte. Der var en chance for at han misforstod det, eller at Winchell forsøgte at tage tykt pis på ham. Og den slags var Selmy træt af at falde for, så han forsøgte ikke at overreagere, selvom det var svært!

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 30.12.2020 17:18
Måden, hvorpå Selmy også lænede sig ind, som for at trække ordene ud af Winchell, kunne ikke andet end at gøre den buttede mand lidt glad. Det var ikke alle, der fandt hans erhverv det mest positive. Mange mente, det var et usselt liv eller bare et erhverv, der ikke burde findes. Sådan anså Winchell det ikke. Jovist gjorde han det for krystaller og når han gjorde det, lod han altid kundne styre showet, hvis ikke andet var blevet aftalt. De brugte jo deres dyrebare krystaller på ham. Derfor ramte det også Winchell relativt hårdt, da Selmy virkede til først at være forvirret, før brikkerne blev lagt sammen én af gangen. 

Den blonde mands ansigt og udstårling gik fra forvirring og skepsis til et toneleje, der nærmest virkede bange. Selmy lænede sig helt tilbage, så ryggen var helt op af ryglænet. Winchell fulgte med på sin egen side, dog ikke nær så dramatisk. En kort vejrtrækning blev givet, som for at give Selmy lidt plads til at tænke, før den buttede mand uddybede sin forklaring og besvarede Selmys spørgsmål. "Jeg anser mig som en nydelsesmand, men der findes mange ord for det. Ikke alle er pæne, men de beskriver det samme." Smilet var endnu at finde på den buttede mands ansigt, men det var forvandlet fra et af hygge til et mere af sorgmodighed. Det kunne også ses på øjenbrynene. Selmy var sikkert en af typerne, der ikke ønskede overhovedet at anderkende, at Winchells profession fandtes. Og hvad ville den blonde overklassemand ikke tænke, hvis Winchell fortalte, hvilken slags kunder kom til ham? Hvor stor variation der var i dem. For den buttede mand var alt andet end kræsen jo. En kunde var en kunde og han kunne finde på sjov med dem. Race, alder, køn.
Det var i sandhed knald eller fald med Selmy lige nu. Hvis den blonde mand rejste sig, vidste Winchell, hvad hans holdning var til det. Hvis den blonde mand forblev siddende, var der endnu håb. At det ikke nødvendigvis var det værste, Winchell kunne fortælle om sig selv. Men igen, manden ville næppe kalde sig den største ven af nogen, hvis ikke de kunne acceptere det erhverv, der havde ladet ham fordybe sig i sig selv. Det havde været delvist denne præcise profession, der havde accepteret Winchell for den, han var, dengang han først kom til Dianthos. En accept, hans familie aldrig kunne have givet ham.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 30.12.2020 17:50

Winchell var ikke klar I spyttet, men Selmy var ikke længere I tvivl om, hvad Winchell mente. Tch! Nydelsesmand! Det var I hvert fald et pænere ord for det.

Selmy slog vredt i bordet. Han følte sig så snydt, på en eller anden måde. Manden havde lige kaldt ham hans ven, og nu havde han afsløret hvad denne venlighed I virkeligheden kom af. Selmy smallede sine øjne og bed sammen “Jeg kender skam de grimme ord for det du praktiserer.”

Han ønskede ikke at være der længere. Ingen skulle se ham sammen med en hore! Havde det egentlig været åbenlyst? Selmy troede at mandlige skøger kun kom i slanke eller muskuløse udgaver. Han forventede at de havde sminke på og hang ud foran bordellerne, eller sådan noget. De burde da ikke gå ud og være iblandt gode folk! Selmy gik ikke med det samme, men han skyndte sig at se ned ad sig selv for at løsrive pengepungen fra sit bælte, for han kunne lægge krystaller på bordet. Han lagde for meget, da han havde ingen ide om, hvor meget et måltid kostede hernede. Han burde slet ikke betale, når nu han var blevet snydt på denne måde, men samtidigt ønskede han heller ikke at skylde nogen noget. Han ville nødigt have at Winchell fulgte efter ham, fordi han mente at Selmy havde stjålet fra ham.

Så snart Selmy havde bundet sin bælte forhastet igen fløj han op at stå og han tog sit vinglas og bundede det – nu havde han jo betalt for det – hvorefter han så ned på Winchell. Under Isaris lys! Alt jeg bad om, var blot ild til min pibe. Jeg forsøgte ikke at købe mig til-“ Det var så skamfuldt at han ikke engang kunne sige ordet! Han var så flov, og det kunne ses på hans normalt hvide ansigt, der nu var blusset op af skam og flovhed. “Jeg kan ikke tro det. Det er så forkert! Så syndigt!

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 30.12.2020 18:09
Og dér kom Selmys rigtige opfattelse af Winchell. Den sande Winchell, der sad over for ham. Selvfølgelig sårede det ham denne reaktion fra den blonde mand. Men igen, skulle Winchell være skamfuld over sin tilstedeværelse? Han havde valgt det erhverv, han var i og han fortrød intet. Det var bare ikke alle, der havde det sådan om ham. Derfor var Winchell nok også mere end klar på at lade Selmy forlade. Alt for mange krystaller blev klasket på bordet, hvorefter den blonde mand gjorde sig klare til at forlade. En ulempe ved at komme fra overklassen og her ned. Mængden af krystaller var i en overflod for, hvad de havde fået. De skulle tømme en hel række i vinkælderen for, at denne mængde af krystaller var korrekt givet.

Winchell så blot på Selmy, som han rejste sig, strammede sit bælte og tømte sit glas. Klar til at lade den blonde mand gå skulle Winchell til at række ud efter sit eget glas - nu var det jo betalt for af en anden - men Selmys ord stoppede den buttede mand. Var det, hvad han var oprevet over? At han mente, Winchell havde leget med ham? Prøvet at få ham i sengen som en kunde og derefter beordre betaling? Dette fik den buttede mands blod lidt i kog. Derfor rejste han sig brat op og nåede hen til den blonde mand, inden denne havde forladt kroen.
"Hey, bare fordi jeg er, hvad jeg er, betyder det ikke, jeg altid er på arbejde. Nogle gange prøver man også bare at slappe af og skabe venskaber," Der havde ikke langt noget dybere, da Winchell havde tændt Selmys pibe. Jovist havde den buttede mand fundet ham køn og ville næppe klage om at komme i seng med ham. Men hvis de overhovedet gjorde dette, ville Winchell ikke kræve penge for sin lyst. Når han hyggede uden for arbejdet var det netop dette. Uden for arbejdet. Der gjorde han det af komplet egen fri vilje og ikke for at tjene krystaller. Derfor var der også et lettere vredt ansigtsudtryk på Winchells ansigt, som han kiggede på Selmys røde ansigt. "Jeg er ikke altid på arbejde. Hvem siger overhovedet, du vil være min kunde?" Efter at bedømme ud fra mængden af krystaller, Selmy havde lagt for dette måltid, ville den blonde mand være en god kunde, men det behøvede han da ikke at vide. Winchell havde intet imod at se personer forlade ham efter oplysningen af arbejdet. At person så mente, at han kun var sammen med dem på grund af arbejdet var en anden sag. Det tog Winchell ikke let på, hvilket Selmy uden tvivl også kunne mærke nu. Jovist var han en skøge, men han var ikke en skøge lige nu. Lige nu var han bare Winchell.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 31.12.2020 11:57
Nu hvor Winchell også rejste sig, var han pludselig ikke så glad og smilende mere. Han var utilfreds med det Selmy havde sagt. Hvilken del af det, vidste han ikke. Selmy var klar til at slå fra sig, hvis Winchell skulle vise sig at være til den voldelige side, eller blot forsøge at lægge så meget som en hånd på ham, for at få ham til at slappe af. Selmy var klart den mest vrede af de to mænd, så der ville nok ikke ske noget. Nok var Winchell tungere, men han lignede ikke en der kunne slå fra sig. Han var alt for blød og hyggelig.

“Glem det, Faust! Vi kan aldrig blive venner,” Selmy slog hånden ud, for at markere sit ‘aldrig’ i den sætning. Før havde han blot tvivlet på at han overhoved var I stand til at holde på en ven, men lige inden chokket, var han nær overtalt til at vænne sig til tanken om det mulige, nære venskab der kunne komme ud af frokosten. “Tror du virkelig, at jeg har lyst til at blive set sammen med en-“ Selmy så sig flygtigt om skulderen. Der var stadig ingen kunder, men krofatteren lurede sikkert et sted. Nok var han rasende på Winchell, men han var ikke så ond at sprede rygterne om ham. Ikke når de var så syndige! Derfor hviskede han det ud, men med en grimasse, da han sagde det. “En mandehore?!” Kunne Winchell ikke selv se problematikken? Den slags var strafbart mange steder i krystallandet, og hvis en dommer så bort fra det, så skulle pøblen uden tvivl sørge for at straffe ham.

Selmy bakkede lidt fra Winchell og trak sig nærmere klædet ved udgangen. “Jeg vil bede for dig.” 

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 31.12.2020 12:25
Selmys håndbevægelser understreg blot, hvad den blonde mand sagde. At de aldrig kunne blive venner blev understreget, men hvorfor? Hvad var hans indædte had eller afsky for Winchells erhverv? Den buttede mand kunne uden tvivl fortælle anekdoter af sine kunder, der kunne vende maven på Selmy, hvis blot det at være en skøge var nok for ham.
"Der var intet problem før det. Hvorfor gør du det til et problem? Det er mit job, ja, og hvad så? Jeg tvinger ikke mine venner til det. Jeg tvinger ingen til noget. Alt bliver gjort af lyst," Vrede var aldrig noget, Winchell gjorde sig og selv nu var der ikke en hård tone i mandens ord. De var mere monotone, hvor han normalt gjorde sig i legende og drillende toner. Af ren natur valgte Winchell ikke at røre ved Selmy. Meget vel virkede den blonde mand ikke som den største udfordring, men den buttede mand havde ingen former for kampteknik. Og det havde hans kæbe lidt en anelse under ved sidste møde med en, der ikke var tilfreds med, hvem Winchell var. Alligevel kunne han ikke lade være med at trække en anelse i den ene mundvig til Selmys spejde i kroen, før han kaldte, hvad Winchell var. "Krofatter ved, hvad jeg gør. Jeg er ikke skamfuld over, hvad jeg er. Hvem jeg er." Der blev lagt et specifikt tryk på ordene for at understrege, hvad Winchell mente.

Og dér kom grunden til Selmys forhad til Winchells erhverv. Han var en mand af religion. Selvom de fleste i landet tilbedte guder, var der visse mere ekstreme religiøse individer, der valgte at tage guderne langt mere end andre. Winchell havde oplevet flere af disse. At Selmy var en af disse burde ikke komme bag på ham. "Du behøver ikke bede for mig. Nogle guder har slået hånden af mig. Og dem, der ikke har, har tydeligvis intet imod, hvad jeg gør. Jeg behøver ikke at blive frelst. Jeg er frelst, Selmy." Selvom den blonde mand var på vej imod døren, kunne Winchell ikke lade være med at kalde på ham ved navn. Skønt de tydeligvis ikke var tilfreds med hinanden - eller Selmy var ikke tilfreds med Winchell - kunne den buttede mand ikke lade være med tænke på, at de op indtil denne samtale havde haft det relativt venligt sammen. At hans erhverv skulle anses som et problem, kunne Winchell aldrig se. Det var et ærligt erhverv. Lige så meget som en smed eller snedker. Han lavede ting for folk. Med folk. Midlerne og effekten var bare anderledes. Det lå i alle racers natur at nyde andre. Winchell opfyldte blot dette.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 31.12.2020 14:06
Selmy havde regnet med, at denne samtale og dette bekendtskab ville stoppe efter Selmys sidste ord om at han ville bede for ham. Han burde ikke bekymre sig om Winchell mere, for han ønskede aldrig se ham igen! Han var et alt for farligt bekendtskab. Han blev dog stående for at lytte benægtende til Winchells forsvar, men de prællede af den stærkt religiøse mand. Uanset hvad han sagde, kunne det ikke omvende hans overbevisninger. Han kunne slet ikke forstå hvorfor Winchell stod så stolt og ærligt frem om hans usle profession. Han burde havde dukket sig og have tiet i skam, så snart Selmy havde rynket på brynene til det.

Selmys vrede lagde sig en smule mere, men han blev I stedet kølig og hadefuld, som han stod der og gloede olmt på ham nu. “Du er da ikke frelst, se blot på dig selv.” Selmys grå, kønne øjne, kunne virkelig se kolde og kritiske ud, sådan som han lod det dumpe ned af Winchell og vurderede ham værdiløs. Han brød sig ikke om at være så kynisk og ond, men han vurderede, at det var den eneste måde man kunne trænge ind til synderens hoved på. Du kom fra gode vilkår I Norden, og nu er du havnet i Dianthos, hvor du lægger krop til hvem som helst, der har kløe mellem benene. Mænd  og kvinder. Rige såvel som fattige, gætter jeg på. Hvilke sygdomme går du ikke og spreder? Du leder andre folk I fordærv, og forsøger at gøre det samme ved mig, ved at forsøge at få mig overbevist om at det er okay!” Hans forældre kunne være stolte. Selmy var ikke længere i tvivl om, at det han syntes at kunne huske fra nordens nyheder, at det ene Faust-medlem der var blevet ‘forkastet’ var Winchell. Det var så forfærdeligt at han havde fundet ud af, at det var denne mand og at det var denne årsag. Der var sikkert hændt ham noget forfærdeligt, og han havde sikkert blot brug for en ven. En rigtig ven, der bekymrede sig om ham, og ikke opmuntrede ham til at fortsætte med den usunde og livsfarlige livstil.

“Som om jeg skulle være interesseret i at stikke noget op i dig…” Fortsatte Selmy, som havde han slet ikke hørt efter hvad Winchell havde sagt om, at han ikke regnede ham for at være en kunde. Han troede ikke på det. “Jeg er til kønne, yndefulde kvinder, der kun bukker sig for at underkaste sig Lysets storhed! Der er intet imponerende eller tiltalende ved en mand, der ikke kender til tilbageholdenhed og tålmodighed. Der er ingen kærlighed. Så hvordan kan der overhoved eksistere nydelse i det du gør ved folk?”

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 01.01.2021 17:35
Vreden i Selmys stemme forsvandt, men det gjorde næppe den blonde mands ord blide i Winchells ører. Tværtimod. Han virkede mere forhadende og kold, som han kiggede på den buttede mand med kolde og kritiske øjne, som om han skulle give ham en karakter. Og hvis dette var, vidste Winchell allerede, hvad han ville få. Den laveste karakter, Selmys skala gik til, hvis ikke lavere end denne. Og selvom deres samtale og forhold var gået ned af bakke, valgte den buttede mand at forblive. Om det var for at forsvare sin ære eller bare, fordi han kedet sig og lige nu udgjorde Selmy en form for spænding ved sin attitude, kunne end ikke Winchell svare på. Men når han snakkede med Selmy, var én ting sikkert. Han var ikke alene. Om det var med en ven eller fjende, var han ikke alene med Selmy lige nu. I hvert fald ikke fysisk.

Himmelvendte øjne blev kun givet, da Selmy erklærede ham for endnu ikke frelst. På det punkt kunne Winchell nok ikke ændre noget. Men da opvæksten i Norden blev nævnt, kunne den buttede mand ikke lade være med at kigge olmt på Selmy. "Du ved ikke, hvad jeg kom fra. Du ved ikke, hvordan min familie behandlede mig. Hvordan min far ikke ønskede mig. Hvordan jeg til sidst ikke længere var en del af familien. Jeg kom ikke fra gode vilkår, Selmy. Jeg er kommet til vilkår, jeg kan leve med. Jeg gerne vil leve med." Winchells stemme var rolig og ikke høj, men den var fast. Måske havde Selmy ramt en af mandens få knapper, der kunne få den lalleglade Winchell pakket væk. Men han kendte intet til Winchells liv. Hvad han kom fra, hvad han rejste væk fra.

Alligevel kunne Winchell ikke lade være med at trække en anelse på smilebåndet smørret over Selmys ord. Han havde visualiseret det, når det blev bragt på banen. "Hvis du virkelig er til yndefulde, kønne kvinder, hvorfor tog du så med mig væk fra de mange kvinder?" Kunne det mon være, at Selmy løj? At han ud af til var nød til at have denne type af ønsker, fordi han var fra overklassen? At han måske havde en hel anden type, han blot var blevet trænet til ikke at ville have? Men man kunne aldrig stoppe kroppens lyster. Kroppen ville have, hvad kroppen ville have. Hvem kroppen ville have. "Kærlighed er ikke nødvendig i al nydelse. Mange gange har man bare brug for at komme."Af, på, udover, i. Der var mange steder, men Winchell valgte bevidst at forholde sig vag. Nu skulle han ikke skræmme Selmy komplet væk. Der var noget interessant ved den blonde mand, skønt han virkede hadende imod ham. Men var det virkelig ægte had overhovedet?
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 01.01.2021 22:57

Hvorfor ramte Selmys ord ham ikke? Han havde givet ham alt hvad han havde, og havde talt til ham I en tone, han aldrig selv ønskede blive brugt mod ham. Én ting måtte man give Winchell, og det var at han var temmelig sejlivet. Han havde måske hørt på den slags ofte, når han nu rendte rundt og var så åben omkring sine seksualtiteter og sine holdninger.

Winchell havde ret i, at Selmy ikke vidste noget til Winchell eller hans historie. Det hele var blot gætterier og onde rygter, som hans familie have fået leveret til dem i et brev. Selmy havde meget lidt kendskab til hvad der virkelig var foregået. Hans eneste bevis på at det ikke gik godt for Winchell var, at han jo kunne se og høre, at han var endt I et liv som prostitueret. Hvem ville dog ærlig talt det? Selmy havde ikke fantasi til at forstille sig, hvordan man som dreng kunne drømme om, at ende som andet end sine forældre, ridder, byvagt eller royal. Noget ærligt…

Selmy kunne ikke svare ham igen på det, men han lyttede trods alt stadig til ham. Hans forholdsvist rolige positur gav næsten et spjæt fra sig I chok, da Winchell pludselig smilte smørret og nærmest overlegent over noget han måtte have sagt. Og det hjalp heller ikke ligefrem med Winchells sidste kommentar om, at man nogle gange bare havde brug for at komme. Den del af processen talte man jo ikke engang om, der hvor Selmy kom fra. I hans bøger og skriftruller, var den intime del af et ægteskab noget smukt og helligt, som man skulle respektere og beskytte. Selmy havde da… rørt sig selv. Men det havde altid efterladt ham skamfuld og i endnu mere smerte end før.

Selmy slap et fornærmet gisp fra sig. “Nu antager du bare ting! Jeg har masser af piger at vælge imellem. Jeg behøver ikke at skynde mig!” Fløj det ud af ham, forhastet og… ikke rigtigt. Hvorfor havde han lige haft behov for at lyve? Selmy væltede ikke ligefrem i bejlere, og han havde ikke just bejlet til så meget som én pige. Det værste der kunne ske lige nu, var hvis enten Winchell eller krofatteren begyndte at anklage ham for at lyve så åbenlyst som han havde gjort.

“Jeg ved ikke…” Selmy tøvede lige pludselig, og vidste ikke hvad det var han var ved at sige. Han ville have sagt noget meget bedre, og meget mere selvsikkert end dette. “Jeg... ved ikke hvorfor jeg gik med,” Når han så på Winchell nu, hadede han alt ved ham. Han havde næsten lyst til at slå ham og råbe af ham, så han ville gå væk eller holde mund. Han kunne da ikke I underbevidstheden have gået med ham, fordi han faktisk fandt ham tiltrækkende?

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 01.01.2021 23:34
Nogen ville sikkert blive mere mærket af de ord, Selmy sagde. Det var jo hårde anklagelser og nedladende ord, der blev rettet direkte mod Winchell og de valg, han havde gjort i sit liv. Men igen, den buttede mand stod stolt ved sine valg. Selv derhjemme i Norden var han nærmest glad for at blive fanget af sine forældre. Skønt hans mor - det sidste familiemedlem, der endnu ikke havde slået hånden af ham der - havde fanget ham i sengen med en fra hvert køn. For op indtil der havde Winchell nok levet i en løgn for sin familie i et håb om at passe bare lidt mere ind. Men derefter var løgnen blevet afsløret og Winchell kunne leve i sin sandhed. Og en del af ham havde elsket dette. Derfor ønskede han ikke længere at leve i en løgn om sig selv. Han var, hvad han var og han var glad for det. Dette havde derudover også givet den buttede mand evnen til at kunne se igennem tydelige løgne. Det samt erfaring som lystmand, hvor kunder kunne lyve, var Winchell blevet lidt af en løgnedetektor. Ved kunder fordybede han sig blot ikke i dette. De måtte leve i deres løgne og trække Winchell med i deres, hvis de ønskede. Det var dem, der købte en oplevelse med ham. De sad med kortene.

Et eller andet måtte Winchell have sagt, der ramte Selmy hårdt. For den blonde mand gispede højlydt og hvad der blev sagt bagefter, ja, det blev sagt alt for forhastet. Og det var ét af tegnene på, at det, der var blevet sagt, ikke var sandt. Havde Selmy ikke masser af kvinder at vælge i mellem? Havde han overhovedet én? For en kort stund tænkte Winchell, om han skulle være flink. Lade Selmy være ligesom hans kunder og lade ham leve i sin løgn. Men så slog det ham, at Selmy meget klart havde sagt, han ikke var en kunde, så hvorfor skulle Winchell behandle ham som en?
"Lad nu vær med at lyve dig selv, Selmy. Er det ikke noget med, at det er kun med sandheden, man kan blive frelst?" Pænt var det nok ikke, men det prøvede Winchell faktisk at vægte op med ved endnu at have et smil på læberne, dog et mere afslappet, samt tonelejet var mere afslappet end anklagende og monotont.

"Skal jeg fortælle dig, hvorfor du gik med mig?" Winchell lod en kort pause opstå, før han besvarede sit eget spørgsmål til Selmy. Han lod øjnene hvile på den blonde mand i lidt tid for at opfange bevægelserne, før Winchells svar blev givet. "Fordi, du gerne ville. Du så mig og ville gerne være med mig. Nok bare som en ven, andet ved jeg ikke. Men du gik med mig, fordi vi var venlige til hinanden. Og det ødelagde du selv ved at blive fornærmet over mine egne valg." Lige nu tvivlede Winchell på, om Selmy havde mange venner. Det virkede som en høj bar for at være dette. Jovist var Winchell måske helt i den anden ende, men bare det at nyde andres kroppe uden direkte kærlighed virkede at være forkert ifølge Selmy. Der var mange i Dianthos, han ikke ville være venner med så, kunne Winchell hurtigt konkludere.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 04.01.2021 23:34

Winchell kunne høre på ham, at han ikke var sikker i sine egne ord! At han løj? Selmys blik sitrede og han holdt på vejret, som han måtte stå og overvære Winchell der stod og smilte, som om han havde vundet et eller andet. Han burde gå med det samme, før dette møde ville printe sig som et ar på hans stolthed. Normalt hadede han, når folk svarede på Selmys religiøse overbevisninger, at skriftrullerne kunne vendes og tilrettes hvad som helst. Men lige nu havde han behov for at sige noget lignende til Winchell. Uanset hvad, kunne en mandehore umuligt vide noget som helst om hvad Isari mente.

Han knyttede sine hænder, klar til at trampe i hans retning og slå først, så snart Winchell ville fortælle ham, at Selmy var gået med fordi han var homoseksuel og ville have et stykke af den bløde, unge mand. Faktisk nåede Selmy så langt at han trådte et enkelt skridt frem og nåede at hæve den ene arm en smule. Men han stoppede sig selv brat, da han hørte Winchell færdig.

Ja… Selmy var gået med ham fordi Winchell var venlig, og Selmy var alene og venneløs. Han havde fundet en form for tryghed i at Winchell kunne lidt ham. At han fandt ham interessant. Jovist var hans venlighed mistænkelig, og hans invitation var på mange måder upassende på grund af deres forskel i rang. Men… ”Jeg? Jeg ødelagde det kun fordi jeg fandt ud af at du holdt mig for nar!” Den truende næve blev i stedet en beskyldende pegefinger. Hans ansigt udtrykte dog alt andet end vrede mere. Det var mere frustrationen der overtog ham, og han kunne mærke at han et eller andet sted begyndte at føle sig skidt tilpas. Var det virkelig dårlig samvittighed? Han burde ellers ikke skamme sig over at belære Winchell om sandheden eller om det fælles syn på syndere. ”Jeg tror ikke på, at du ville være min ven. Ingen gider være venner med kedelige, snobbede Selmy Kiefer.” Selmy placerede sine arme strengt på hofterne. Lidt for at holde sig selv fra at true med knytnæver og pege fingre ubehøvlet. ”Det var mit blonde hår? Vægten i min pengepung måske?” 

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 05.01.2021 16:53
Et skridt værd af afstand blev fjernet i mellem dem, da Selmy valgte at træde frem og sågar hæve armen en smule. Og selvom dette virkede som en handling af vold. At den blonde mand havde intentioner om at lade sin hånd, flad eller knyttet, ryge henover Winchells bløde kind. Skønt dette tydeligt ikke var en positiv handling, bevægede Winchell sig ikke ud af flækken. Han lod fortsat blikket hvile på manden, der havde løjet for sig selv. Hvis han kunne lyve om dette, hvad ellers kunne han lyve om? Havde han måske ikke engang noget imod den buttede mand? Det var bare de religiøse overbevisninger, der trak Selmy i retninger, tænkte Winchell kort for sig selv. Der var altid nogen, som spændte ben for dem selv.

Den hævede næve blev forvandlet til en pegende finger direkte i Winchells ansigt. Den skulle uden tvivl virke anklagende, men der var ikke just vrede i Selmys ansigt. Det var næppe glæde, men den buttede mand kendte vrede og det var ikke i manden over for hams ansigt.
"For det første, jeg holdte dig ikke for nar. Jeg kan ikke ændre, hvad du tror, men jeg havde ingen skumle planer, da jeg så dig. Du var en mand i nød for ild og det havde jeg," forklarede Winchell roligt og nærmest med en tone, der kunne lyde beroligende - hvis Selmy tog imod dette. De anklagende ord passede perfekt til den anklagende finger. Winchell løftede kort sin egen hånd for at stryge det bølget hår tilbage, inden den hvilede på brystkassen, nær hjertet. "Ja, du virkede som en, der havde brug for en ven. Man kan være venlig, selvom mit erhverv er, hvad det er, Selmy. Ikke alt behøver at ende på dén måde." Medmindre det selvfølgelig ikke var taget af bordet, selvom det virkede meget taget af her. Selvfølgelig kunne det tages op igen, men Winchell trådte varsomt. Han gjorde det ikke. Ikke endnu i hvert fald.
"Jeg så hverken din pung eller dit navn, da jeg først så dig. Du anklager mig for at være langt mere lystfuld, end jeg er," Og det sagde en del. Dette kunne Winchell have tilføjet, men det virkede ikke just behjælpeligt. "Jeg er ikke på arbejde. Ikke lige nu. Jeg gør hvad jeg vil. Jeg ville have en bid frokost med dig, fordi jeg var sulten og du var mere interessant end de gøgler. Hvad du har lagt mere i dette, er dig selv, Selmy. Hvis du ønsker en ven, så lad mig prøve. Hvis du virkelig ønsker en." Selmy havde nævnt, han var venneløs. Måske var der en grund til dette. Hvis mandens standarder var så høje og han var så kræsen for sin vennekreds, ja, så var det Selmys eget ønske at være venneløs. Om så det bare var inddirekte.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 02.04.2021 00:57

Selmy kunne knap nok kende sig selv. Han vidste at han havde temperament, for han havde altid været ustyrlig som dreng. Men der havde virkelig været fokus på at rette op på, og nu i voksenlivet, var det normalt ikke til at spotte på ham. I dag havde det bare… været ude at kontrol, og tingene kom ud utrolig hårde og defensive rettet mod Winchell. Det kunne han godt se nu. Men nu hvor vreden var ude, og påvirkede hans krop fysisk i en sådan grad, at hans fingre dirrede, blikket sitrede halvblindt fremad og vejrtrækningen overbelastede hans næsebor. Hvor og hvordan skulle han formå at lægge den vrede hen?

Selmy var chokeret over opdagelsen af Winchells erhverv, uden tvivl. Men han havde overreageret, kunne han godt se nu. Han måtte…. Han måtte sidde ned… Hans ene hånd tog sig til panden under det fyldige, gyldne pandehår, og den anden hånd søgte bagud, så han kunne guide sig hen at støtte sig til et af bordkanterne. Han kiggede egentlig ned mod gulvet, mens han lyttede til Winchells forklaring. På trods af alt dette, og det var ellers næsten det værste, så var Winchell tilgivende overfor Selmys ubehøvlede og næsten truende opførsel.

Hvis du ønsker en ven, så lad mig prøve. Hvis du virkelig ønsker en. De ord blev siddende lidt. Selmy kunne sagtens komme på mange grunde til at fortsætte med at forblive venneløs, end at give Winchells venskab en chance! Men han var lidt bevæget af, at Winchell lod sig finde i alt det orksnak, der var kommet ud af Selmys pæne mund.

”Det er jo alt for sent nu…” Han kiggede stadig væk, lænet op ad bordet. Men det havde hjulpet at trække sig lidt væk, så vreden kunne få lov til at dæmpe sig. Vejtrækningen var stadig tung, men han fik kontrol over sin ufrivillige dirren i kroppen. Han kunne mærke at han var en smule… flov… lige nu. Og han følte at det ikke kun var Winchell men også krofatteren der dømte ham lige nu. Uden egentlig at vide det. ”Jeg har ikke noget interessant at byde på som ven, heller. Jeg bidrager ikke med noget…”

Det var en synd at tale sådan om sig selv. Det vidste enhver sand troende. Man skulle helst være stolt og fokusere på de gode egenskaber man havde. Selmy havde mange gode egenskaber. Dog…. Bare ikke lige når det kom til at rumme andre mennesker.

Måske han bare skulle undskylde overfor Winchell og forsvinde, så de her følelser kunne forsvinde. Det ville uden tvivl blive en dag han altid ville blive mindet om som den tåkrummende, pinagtige oplevelse han havde sat sig selv i, hvis han gik nu. Men han ville sparre Winchell for besværet, og hvem vidste hvordan Selmys humør pludselig kunne springe ud i et vredesudbrud igen? Han kunne ikke helt finde ud af hvad han skulle svare ham.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 07.04.2021 16:04
Selmys reaktion virkede mildest som det af en, der endnu mente, han var blevet holdt for når. At Winchell havde intentioner om et pyramidespil for at narre den åbenbart rige, unge mand ud af hele sin slægts opsparing og rigdomme. Dette var blot alt andet end sandheden. Jovist kunne Winchell nyde at lokke en mand, kvinde eller tredje i det, mange ville kalde 'fordærv'. Men ikke alle møder behøvede ende sådan. Meget vel var han en lystmand, der nød sit job, men selv med dette i tankerne om ham var det ikke det eneste, den buttede mand tænkte på.  Selskab var godt, men det behøvede skam ikke altid at foregå nøgent og med nysgerrige hænder.

Dog var den tydelige vrede ved at ebbe ud. Winchell havde lagt mærke til de dirrende fingre. Tråde han tættere på, ville disse fingre sikkert hav endt i en knytnæve eller flad flade henover de buttede kinder. Men nu famlede Selmy nærmest bag ud med hånden til panden. Han satte sig. Svagt kunne Winchell høre noget bag sig. Han kiggede over skulderen og fandt krofatter halvt ude over baren. Hængslet, der holdt en del af bordpladen lukket, var oppe med manden ved dens side. Winchell rystede på hovedet. Der var ikke brug for hjælp af ham. Selmy virkede ikke nær så oprevet nu. Heldigvis. Derfor vendte Winchell sit blik tilbage til den nu siddende mand med det flotte år. Man kunne stadig betage en person, der var oprevet.
"Intet er for sent, Selmy. Du har ikke forladt mig og der skal mere end vrede ord til at skræmme mig væk." Der var en snert af tristhed i stemmen, der kom ud af den smilende mund. Tilbage i Norden havde farens onde ord og bemærkninger sagt bag ryggen på sin søn ikke skræmt Winchell væk. Ikke med det samme i hvert fald. Hvorfor skulle han få halen mellem benene nu, når han først gjorde det flere år efter sidste gang?

Det var lidt af et risikabelt træk, men Winchell valgte alligevel at sætte sig over for Selmy. Dog forblev hænderne på lårene under bordet. Hvem vidste, hvad den blonde mand ville tænke, hvis hænderne var på bordet halvvejs over mod ham? Winchell holdt sin afstand, men nu var de atter ligestående. "Alle har noget interessant at byde på," fortalte Winchell opmuntrende. Selvfølgelig fandtes der personer, der ikke ønskede at høre disse interessantheder af andres. "For eksempel, så finder jeg det interessant, hvorfor du reagerede, som du gjorde. Du virker mere fornærmet end den gennemsnitlige. Hvordan kan det være, Selmy?" Winchell var ikke sky for at spørge om alt. Enhver kunne være en skøge, men det krævede mere at være lystfolk. Man skulle kunne kommunikere. Skabe tryghed og åbenhed. Og disse evner blødte tit ud over arbejdet og i fritiden. Ja, selv i samtaler som disse, hvor klæderne forblev på.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 07.04.2021 17:54

Selmy så slet ikke hvordan han nær havde fået krofatteren ud af sin post, og guderne vide hvad han ville have gjort imod ham. Det ville måske have givet ham et bedre billede af, hvordan Winchell faktisk formåede at være en god ven, som folk godt kunne lide. Det virkede bare så… usandsynligt for sådan en som Selmy.

Siden Winchell fortalte, at der skulle mere end vrede ord til at skræmme ham væk, fra Selmy fristet til at spørge, hvor meget der egentlig skulle til, men det var han for nedslået til at få ud. Han havde ikke lyst til at hæve stemmen mere. Når først han kom op i det humør han lige havde været i, skammede han sig sådan over sig selv. Men der var en ting ved det Winchell havde sagt, som han bed mærke i. Noget han ikke lige havde tænkt over. Men Selmy havde ikke forladt ham? Rigtigt nok havde Selmy været godt på vej til at skride, men det var vreden og behovet for at få det sidste ord, der havde holdt ham indenfor på kroen. Var det virkelig noget at værdsætte?

Han løftede hovedet, for at se Winchell an, der nu kopierede ham og satte sig på bordet overfor ham. Han kunne se på ham, at han heller ikke havde tænkt sig at fortsætte stridighederne. Han kunne dog ikke holde blikket rettet mod Winchell særlig længe, da han stadig skammede sig for meget. Han fnøs lavmælt i uenighed om at alle havde noget at byde på, men Winchells optimisme virkede skam på ham. Han blev en smule opløftet af hans stemmeleje, som kunne være yderst behagelig, når der ikke kom samtlige uhyrlige emner ud af hans fyldige læber.

”Jeg ved ikke hvor mange du fortæller det her så åbent til. Eller hvilke typer. Det er klart hvis du deler dine synder med din egen slags, så…” Selmy måtte afbryde sig selv, for ikke at komme til at svare igen på en måde, som bare ville fornærme Winchell igen. Han havde virkelig ikke noget pænt at sige om hans slags. Generelt. Men han mindede sig selv om, at Winchells erhverv ikke behøvede at have noget med dette mulige venskab at gøre. Hvis bare Winchell ville holde kæft med det…

”…Jeg er nok bare… bekymret for konsekvenserne. For dig, og for mig. Du kan komme rigtig grimt afsted, hvis de forkerte hører om det her, Winchell” Han kiggede denne gang på sin buttede ven overfor ham. Han tog sig selv til brystet, for at lade ham vide, at det her var alvorsord. ”Men jeg siger ikke noget videre… Jeg vil nødigt genkende dig, når jeg går ned på pladsen”. Når Selmy talte om pladsen uden decideret at kalde den ved navn, var det blot for at skåne Winchells ører. Men det var naturligvis Tribunepladsen han talte om, eftersom at det var der man kunne finde homoseksuelle hængt, stenet eller sat i gabestok på lige fod med andre kriminelle…

Selmy ville aldrig glemme dengang hans læremester havde taget ham og hans klassekammerater en dagstur igennem byen, hvor Selmy blev bekendt med hvordan man behandlede den slags ydmygelser op til døden. Han kunne huske hvordan han følte for de stakkels unge knægte, og da han havde forsøgt at tage det op derhjemme, retfærdiggjorde de blot straffen, og Selmy skulle specifikt læse op fra det punkt i skriftrullerne, hvori der stod hvad man skulle mene om homoseksualitet fra et religiøst synspunkt. Han havde aldrig sagt til nogen hvad han virkelig selv mente. Han var bange for hvad Isari hørte. Han var bange for blot at tænke sin mening for højt, i frygt for at hun også kunne høre det.

”Jeg tror din mad er blevet kold…” Han skævede lidt til siden, hvor deres ellers lækre mad og rødvinen havde fået lov til at stå lidt for længe nu.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 10.04.2021 23:25
Lige nu vidste Winchell ikke, om han foretrak en vred eller sorgmodig Selmy, for som den blonde mand opførte sig nu, virkede han nedslået. Som om realiteten havde ramt ham og han måtte indrømme, han havde været ubehøvlet mod Winchell. At sidde med denne slags personer var ikke den buttede mands favorit. Han var ikke til triste scenarier. Han var alt for velkendt med vrede personer, hvor vreden var rettet mod ham. Enten på grund af hans valg af liv, men også dem, han udvalgte, som var forkerte. Hvor den buttede mand læste signaler eller drømte bare om de forkerte. Det var de færreste mænd, der ønskede opmærksomhed fra en skøge, når de ikke ønskede en mand - eller en skøge overhovedet.

En lille indånding blev taget. Ikke af vrede, men mere af opmærksomhed. 'Din egen slags'. "Så forskellige er vi nu ikke. Jeg vil vædde en hel weekends løn på, du ikke ville kunne udvælge mine kollegaer i mængden, når de ikke er på arbejde." Tonen var venlig og rolig i Winchells varme stemme. De snakkede roligt nu. Ja, de snakkede nærmest venskabeligt. Som om Selmy var nysgerrig og ville vide mere om den buttede lystmand over for ham. Og Winchell var altid mere end villig til at svare på spørgsmål.
"Der vil være konsekvenser for alle. Jeg stiller mig jo ikke op på podiet og skriger det for mine lungers fulde kraft," Selvfølgelig vidste Winchell, at der var visse tanker og regler om det at være med samme køn. Men på bordelhuset virkede lovene til ikke at gælde. Der kunne komme byvagter ind. Mandlige byvagter, der ønskede Winchell. "Hvorfor begrænse sig til ét køn, når man kan alle? Jeg er ikke en kræsen mand."

Winchell kunne ikke lade være med at fnise lidt over Selmys kommentar. Den buttede mand kiggede over skulderen på deres halvfyldte tallerkener og glas, der endnu havde rødvin i dem. "Det smager sikkert godt. Ellers vil krofatter sikkert give rabat på det. Han har masse af hjemløse forældreløse og omstrejfende katte." Skønt Winchell ikke havde mange krystaller, var dette ikke nødvendigt for ham. Han krævede ikke at spise hver en krumme af sine måltider. Der var krystaller nok til næste måltid for den buttede mand - ellers ville han jo ikke have sin fine krop.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 10.04.2021 23:51

Åh. Ingen detaljer gik Winchells næse forbi, og han havde opfanget den lille fejl af Selmy, at han endnu engang kom til at udtrykke at de var forskellige. ”Det tror jeg du kan have ret i…” Erkendte han, prøvende, for at virke socialt og konverserende, og ikke det mindste ude af sin komfortzone hvad samtaleemnet angik. Selmy havde aldrig gættet at Winchell levede af den slags, så hvordan skulle han dog kunne spotte hans såkaldte kollegaer? Faktisk, havde Selmy nok haft en naiv tankegang, hvad prostituerede angik. Det var kun godt sminkede kvinder, med barmen fremme, og de befærdede sig kun omkring deres bordelhus. Men endnu engang tog han fejl.

Selmy lyttede til hvad Winchell havde at sige, og han trak sig en smule væk fra bordet igen, og kiggede spørgende mellem Winchell og maden. ”Jamen… skal vi så ikke…? Hvis du stadig vil dele måltidet med mig?” Han havde ikke noget imod et koldt bord. Det var en skam at lade Winchells meget-hårdttjente-krystaller gå til spilde. Og nu ønskede han at give Winchell den ene chance. Han bevægede sig hen til deres mad, for at tage plads, i håb om at det ikke ville blive for akavet at spole tilbage til start, hvor alt nærmest havde været godt og rart imellem dem.

”Er du… slet ikke kræsen? Jeg mener, alle har da en præference?” Selv Selmy vidste hvad han ville have, men den beskrivelse af en kvinde han gik efter, var nok mere noget han havde fået med sig hjemmefra, da hans far og mor flere gange havde komplimenteret piger for at være, ordentlige, pæne og lyshårede. Så selvfølgelig ønskede Selmy sig en lyshåret, så han kunne holde familiens gener så pure som overhoved muligt. ”Der er vel mange uhumske typer der opsøger dig? Eller dem siger du måske nej til?” Uddybede han sit spørgsmål med. Selmys nysgerrighed og lærevillighed kunne endelig trænge ud, nu hvor faktummet af at Winchell var en hore- eh… lystmand, endelig var sivet ind. At han spurgte ind til det kunne vel næppe være en synd, kunne det vel!?

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 17.04.2021 13:32
Én ting var tydeligt fra Selmy lige nu. Han var længere ude på havet end et piratskib fra Topalis. At konversere med en lystmand var tydeligt ikke noget, den flotte, blonde mand gjorde i. Og på en måde fandt Winchell dette for sødt, for lige nu virkede Selmy dejligt akavet og fjoget. Hvordan kunne man ikke finde dette for sødt? Derfor gav den buttede mand også blot et takkende og anerkendende smil. Når Selmy ikke havde regnet ud fra første møde, at Winchell var en lystmand, hvordan skulle han kunne se andre skøger? For Winchell var måske en af de mere tydelige, hvor andre kunne være helt andre personer, når de ikke var på arbejde - selvfølgelig havde Winchell et arbejdsnavn, men der var nu ikke megen forskel mellem Eros og Winchell, når det kom til stykket.

Kort kiggede Winchell over på deres gamle bord og deres kolde frokost, før blikket kom tilbage på Selmy, stadig med et smil. "Jo, lad os det, Selmy." Begge mænd satte sig tilbage på deres gamle pladser. Dog var de ikke helt tilbage. Der var delt oplysninger, som næppe kunne fjernes. Og det var nok kun Selmy, der ville ønske at slette de sidste par minutters samtale, hvis nogen ville. Men dette ville manden tydeligvis ikke, for som Winchell tog en kort slurk af sit glas, blev et spørgsmål stillet. Og det var relateret til hans profession. Selmy var nysgerrig for at vide mere. Dette opdagede Winchell og derfor forstærkede smilet sig på læberne, omend det ikke blev en anelse skadefro.
"Ikke mig. Ikke rigtig i hvert fald. Alle kan og er gode på hver deres måde. Hvorfor udvælge en eller få racer, når der findes alle?" Køn kendte Selmy allerede Winchells holdning om, men den samme holdning kunne bruges på alt af en person. Alder - så længe de var lovlige - race, køn, udseende. Hvorfor lade overflødige oplysninger bestemme, hvem man var til.
De tydelige øjenbryn hævede sig halvt op i panden til Selmys andet spørgsmål. Kort tyggede den buttede mand på sit svar, før det blev spyttet ud. "Jo, selvfølgelig er der underlige og uhumske typer. Men vi har alle retten til at sige nej. Bare fordi de finder krystaller frem, skal vi ikke sige ja til dem." Selvom Winchell nok havde taget imod for mange uhumske krystaller i sin erfaring. Men han var endnu i live, så helt slemt var det jo ikke, når det kom til stykket.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 18.04.2021 11:28
Selmy så bordet an og lod fingrene glide hen ad det indtil han fik fat i sit bestik som var blevet lagt langt fra sig. Når man kendte til hvad der lige var sket for øjeblikke siden, så bevidnede gaflens position langt væk fra den dybe tallerken, at Selmy pludselig havde haft travlt med at komme væk. Det var ikke en acceptabel opførsel, men nu prøvede han så vidt muligt at gøre det godt igen. Winchell smilede i hvert fald, som om det ikke gjorde noget, men lidt måtte han da bære nag. Selmys smil tilbage var derfor en smule mere forsigtigt og usikkert. Han lod sig straks smage på maden, den kølige fiskeret, som stadigvæk smagte himmelsk på trods af alle hans fordomme om dette område i byen.

Nysgerrigheden var ikke til at skjule i Selmys blik, da det opmærksomt var rettet mod Winchell som han talte og forklarede hans synspunkt på andre racer. Winchell var den første han havde talt med, som havde meget tolerance overfor andre væsner, eller også var han bare ærlig? I Selmys egne kredse blev der enten meget åbent, eller også imellem linjerne talt om, at man syntes at det var noget rod at blande sig med andre racer. Generelt skulle man ikke skille sig for meget ud. Selmy kunne lige gå med til at se det tiltalende i en flot skovelverkvinde. Deres skønhed og deres visdom var bare så intimiderende. Selmy kunne måske se bort fra, at kvinden ville være meget højere end ham, når han skulle stå ved hendes side.

”Det er godt at høre at det trods alt er frivilligt det hele,” Svarede Selmy så snart Winchell besvarede hans næste spørgsmål. At Winchell ikke var underlagt en eller anden kontrakt om, at han skulle tage sig af hvem som helst. Hvem vidste om Winchell havde en alfons? Men måske havde Winchell ikke brug for beskyttelsen af en alfons, siden han var en mand og burde kunne slå fra sig? ”Og så har du endda friheden til at tage til festlighederne, bare som du er…” Tingene var ved at gå op for Selmy. I hvert fald at meget af det han troede om den nedre bydels uhyrligheder ikke var så forfærdelige som han og hans ligesindede gik og troede. Selmys blik vandrede lidt væk fra Winchells øjne, for i stedet at studere hans mund, skæg og den råhvide, rene trøje han havde på. For det første så Winchell ren og ordentlig ud. Udenpå i hvert fald. Gad vide om han tjente godt?

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 18.04.2021 21:32
Der blev prikket og samlet fisk op på gaflen og ind i Winchells mund. Ja, den var kold nu. Eller nok mere omkring stuetemperatur. Det gjorde dog ikke noget, syntes den buttede mand. Krofatter - eller den mulige kromutter, der måske lavede maden - kunne lave en fiskeret, der smagte godt både varm og kold. Derfor spiste Winchell troligt efter sin fortælling. Selmy skulle sikkert tænke lidt. Vende, hvad den anden mand havde fortalt. For meget vel havde de mere eller mindre bundet en bandage rundt om deres første møde, men Selmy måtte endnu have tanker og være skeptisk over det hele. 

Og alligevel endte Selmys ord at lyde mere forstående end noget andet. "Bare, fordi man ikke bor og arbejder i den pæneste del af byen, er det ikke ensbetydning med, at man skal gøre alt for at overleve. Vi har valg i vores liv." sagde Winchell afslappet i mellem bidderne - selvfølgelig, når der ingen fisk var i munden. Det var jo ikke høfligt at snakke med munden fuld. Dette svar vidste dog også mere end nutiden. Det viste Selmy, at Winchell havde truffet en valg dengang, han første gang var kommet til hovedstaden. At professionen var blevet valgt frivilligt og ikke en detaljeret plan fra en tredje part. Det var Winchells valg ene og alene.
"Igen. Jeg har et liv uden for mit arbejde. Det har du vel også? Medmindre du ikke arbejder." Det blev sagt smilende og afslappet. Der var ingen negativitet bag ordene, for Selmy lignede en mand, der kom fra den højere klasse. Det kunne meget vel være, at denne mand ikke arbejde fysisk eller overhovedet. Det anså Winchell dog ikke som noget negativt. Nogen personer var født i familier og med liv, hvor de ikke skulle gøre noget for at overleve. Sådan var landet bare. Sådan havde det været i flere århundreder og sådan ville det også være århundreder frem.
Dog kunne Winchell ikke lade være med at bide mærke i Selmy. Hvordan mandens blik havde skiftet fra øjnene til længere nede på ansigtet. Munden, skægget, mere. Kort trak Winchell på højre side af læberne. "Hva, tjekker du mig ud, Selmy?" smågrinede Winchell kammeratlig. Selmy burde vide nu, at der ikke var meget filter bag den buttede mand eller inddirekte ord og fortællinger. Hvorfor gemme og snige, når man kunne træde op i al sin storhed?
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Lorgath
Lige nu: 2 | I dag: 9