Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 03.01.2021 13:42
Efterhånden var der gået en del af, siden Declans forretning havde taget sine første spæde skridt. Mange år med handler, aftaler og meget andet. Han havde gemt alt, eller så godt som alt, det var begrænset hvor meget han havde kunne slæbe fra sted til sted, men nogle af bøgerne var forholdsvis gamle. Det forklarese også hvorfor der var så mange i lokalet. Han ville gerne kunne påstå, at han kendte indholdet af hver enkelt bog, men det var nok efterhånden løgn. Et par af bøgerne kemdte han dog nøjagtig indholdet på, for de indeholdt alt den information, som han havde om Fielthena. Det var da også ganske med vilje, at ingen af de bøger, hvor hun optrådte, var hevet ned fra hylderne.

Hvad havde han egentlig regnet med, når han engang afslørede det hele for hende? Svært at sige, for han havde egentlig ikke rigtig tænkt sig at afsløre noget.. Men han havde da forventet en noget større reaktion, hvis hun engang selv regnede det ud. Selvfølgelig så sagde de manglende ord også en del.
"Hvorfor skulle jeg lyve?" For nu var vreden væk fra hans stemme, den var under kontrol, selvom den stadig simrede lige under overfladen.
"Jeg kender dig Fielthena, du er ikke dum. Vil du virkelig fortælle mig, at du ikke havde selv den mindste smule mistanke om, hvad der foregår?" Selv hvis hun nægtede, ville han næppe tro på hende. I dag var ikke første gang, at hun havde spurgt ind til hans chef, og hvorfor skulle hun blive ved med at vende tilbage til emnet, hvis hun ikke havde en mistanke om, at der var noget galt?
Scream my name when they run
Honestly it's kinda fun
Scream it louder when they fall
I'm never satisfied at all
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Guld- og sølvsmed | Lejemorder

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 04.01.2021 01:20
Fornemmelsen havde været der længe. Der havde været alt for mange huller, for selvom hun tidligere havde føjet sig uden større kamp, når Declan vedtog enerådigt at samtalen var et overstået emne, så havde Fielthena aldrig helt ladet det ligge. Alt hvad hun havde kunnet opsnuse, uden at lånehajen fik nys om det, var der blevet fulgt op på.
Declan tog ordene direkte fra hendes hoved. Knapt havde hun nået at beskylde ham for at stikke hende en løgn, da den rationelle tanke meldte sig på banen; hvorfor skulle han lyve overfor hende?

Brudstykker fra den aften i badet, der havde været på kanten til at blive hans endeligt, dukkede op som perler på en snor. Ord der var blevet delt mellem dem husket

"Jeg nyder dit selskab, men jeg foretrækker at lade være med at blande forretning og fornøjelse..(…)”

”(…) Desuden er der ingen som ved, hvor meget du skylder, udover mig"

"Helt lille er jeg da ikke"

Han havde aldrig løjet overfor hende. Brudstykker af sandheden var blevet fortalt, på sådan en måde at han hverken afslørede sig selv eller benægtede… Eller, det passede jo ikke helt for der havde været løgne imellem.

"Jeg er ansvarlig for finanserne, hvem der skylder hvad. Og vær du glad for det, for tro mig, du ønsker ikke, at min overordnede opdager, at jeg piller ved din gæld"

"Det er ikke mit hus, det er chefens"

Neglespidserne skar ind i de bløde håndflader, under hårdt de knyttede fingre og lod kun til at strammes for hver ny løgn der sluttede sig til den forrige. Med tre lange skridt var hun forbi bordet, omme på samme side som Declan stod på ”Du har for Zaladin løget hele tiden, din forbistrede møghund!” smældede hun skarp mod ham, med begge hænder bankene mod øverste del af den slanke brystkasse. Pressede ham tilbage, til ryggen stødte mod en af de store hyldesystemer, så flere af de sorte bøger faldt mod gulvet.
Ambivalente følelser kæmpede for at sidde i førersædet. Lysten til at kværke ham fik hænderne til at klø. Modstridende lystne følelser bød hende at presse læberne grådigt sammen med hans, mens hun tvang sig adgang til den bare hud under skjorten så knapper ville flyve.
En hånd lagde sig mod halsen, da læberne mødte hans grådigt, sultent og krævende. Den anden trak i skjorte stoffet så de første knapper måtte springe for presset, men uden at bruge begge hænder gav hverken tekstil eller lukninger efter som ønsket.
Her walk is like a shot of whisky.
Neat and strong and full of purpose.
And so many underestimate her punch.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 06.01.2021 19:45
Selv med Declans relativt gode reflekser, nåede han ikke at reagere, før Fielthena pludselig stod foran ham. Ikke at han ville have stoppet hende, hvis han havde nået at reagere. Han kunne ikke rigtig bebrejde hende for hendes vrede, han ville trods alt selv være rasende, hvis situationen havde været omvendt, så han tillod hende endda at banke hænderne mod brystkassen, det var dog lettere modstridende, at han lod hende skubbe sig bagud.. Spørgsmålet var selvfølgelig, om han havde fået lov til at stoppe hende, hvis han havde forsøgt.
"Fielthena.." Han nåede ikke at sige mere, før hendes læber mødte hans.

Mindst lige så grådigt som han gengældte han kysset, han var trods alt blevet snydt tidligere og så var der alt den adrenalin, som havde brust igennem ham under deres lille skænderi, alt det kulminerede nu til en dyb følelse af lyst. Den her gang fik hun ikke lov til at slippe.
Ligesom hun var godt i gang med hans skjorte, grab han fat i kanterne på åbningen af hendes bluse og rev til, selvom det fik smerten til at skyde op igennem den skadede hånd, som vist ikke var healet helt endnu. Ikke at smerten gjorde noget som helst for at bremse ham, tværtimod pustede den til den ild, som allerede brændte i ham. Lige så snart han havde adgang til hendes bare hud, brød han kysset og begyndte i stedet at bide sig vej ned ad hendes hals, hårdt nok til at det formentlig ville efterlade nogle mærker. Imens viklede han sin ene hånd ind i hendes mørke lokker, så han hårdt kunne hive hendes hoved bagover, så han havde fri adgang til halsen. 
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 07.01.2021 23:37
Der var ingen chance for at hun ville have ladet ham stå imod for presset, der tvang ham tilbage til det ikke længere var fysisk muligt. Vreden fyldte for meget til at lade ham vinde dén hér kamp mellem dem. Han havde løget om næsten alt eller i hvert fald noget af betydning. Forsøgt at manipulere med hende som var hun stikmodsat af, hvad han for få øjeblikke siden havde påstået hans syn på hende var, som om han i virkeligheden havde beregnet hende til at værende lav intelligent. Lysten til at hamre hans pandeskal ind forsvandt først i det han gengældte kysset, fik længslen efter ham til at eksplodere i hendes indre, forstærket af alle de andre følelser.

Hånden omkring den slanke hals strammede kort til, ikke så Declan var i fare for at kvæles eller besvime, men bare så de spidse negle prikkede mod den blege hud. Smerte stønnet, da han tvang halsen blottet, var på ingen måde forsøgt dæmpet. I øjeblikket bar hun ikke de større bekymringer om hvem der måske kunne hører det. De efterfølgende støn skabt af de hårde bid var derfor heller ikke meget lavere.
Taget om halsen blev fjernet, kun for at gribe fat i den halv oprevne skjorte og trække ham tættere ”Tag mig.” bød hun hårdt mellem to sammen blandet sukkende støn, vreden stadig at spore i den ellers lyse stemme.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 17.01.2021 04:27
Det var sjældent, at magten mellem dem var så lige, som lige nu... Og det fik Declan til at kæmpe med sig selv. Han var allerede så godt igang med sin hensynsløse behandling af hendes hals, og han havde lyst til at fortsætte den samme behandling. Samtidig havde han lyst til at lade hende vinde, bare denne ene gang. Det kunne være så forfærdeligt interessant at se, hvordan hendes vrede ville manifistere sig.
I sidste ende vidste han dog godt, hvad han foretrak, og valget ville næppe komme bag på hende. 

Han vidste, at hun længtes efter at mærke ham rigtigt, så bare for at være lidt irriterende, tog han sig tid til at bide sig vej op af hendes hals, selvom det dog gik lidt stærkere, end det nok normalt ville.
"Jeg burde tvinge dig til at tigge" brummede han i hendes øre. Inden hun overhovedet fik chancen for at svare, havde han presset sine læber mod hendes.

Stadig med et hårdt greb i det mørke hår hev han hende en anelse væk fra sig, så han kunne vende hende om og skubbe hende gennem lokalet og hen til bordet. Meget ulig ham, fejede han bøgerne ned fra bordet uden videre hensyn til, hvor eller hvordan de landede. For en gangs skyld var der noget, som var vigtigere end bøgerne og deres indhold.
Hånden slap sit greb i håret, kun for at bore sig ned i hendes skulder, så han kunne presse hende ned over bordet. Med hurtige bevægelser fik han åbnet hendes bukser og trukket dem ned, og lige så hurtigt fulgte hans egne samme vej. Normalt ville han tage et øjeblik til at nyde synet foran sig, men ikke i dag. I stedet borede han sine fingre ind i hendes hofter og trængte op i hende, nærmest inden hans bukser overhovedet havde ramt gulvet.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 21.01.2021 23:38
Havde han nægtet, skubbet hende væk eller selv forsøgt at trække sig, var hun ret sikker på hun ville have skreget i ren frustration. Nok havde hun haft lyst til at drukne ham da hun prøvede, men vreden var ikke længere den eneste følelse som var ved at æde hende op. Lysten brændte lige så stærkt, som en værdig konkurrent til arrigskaben. Det var derfor heller ikke helt blidt da hun greb om musklen mellem skulder og hals, da han tog sig alt rigeligt tid.
De grønne øjne sagde alt, da de smallede sig for hans ord. Han kunne lige vove på at få hende til at tigge, ikke nu. Hun havde allerede sagt hvad hun ville have og hun agtede at få det, om det så blev fra ham eller en anden… Et tjenestefolk til eller fra gjorde vel ikke det store alligevel længere? Det var derfor med en utilfreds knurren hun tog imod hans læber. Den sidste modstand satte sig sammen med tænderne i hans læbe. Bidet var hårdt i underlæben. Først da den ikke kunne trækkes længere væk, slap tænderne deres tag i læben med begge mundvige trukket op, i et udfordrende smil under det smertelige suk.

Villigt lod hun sig lede til bordet, hvor hun lod sig presse ind over bordet til kinden hvilede mod den kolde boldplade. Begge håndflader lagde sig mod træet, så albuerne stak i vejret. Nærmest som var hun klar til at skubbe fra og vende magtbalancen igen, fingrene borede sig ind i hofterne med den velkendte følelse af ham.
Mere plads blev givet til ham, mens hun pressede sig tilbage mod hans hofter med et støn.
”Jeg slår dig ihjel, hvis du kun sørger for dig selv.” truslen var real nok, de begge legede med ilden lige nu og hvis ikke han mættede hendes var der ingen tvivl om et inferno af flammer ville opsluge ham.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 22.02.2021 19:39
Normalt ville en trussel føre til en eller anden form for straf, som at han trak sig væk og nægtede hende den opmærksomhed, som hun så desperat ønskede.
"Og hvis du bliver ved med at komme med trusler, er det ikke sikkert, at du får muligheden" Fik han frem mellem stønnene. Han vidste jo udmærket, at hun ikke var i stand til at slå ham ihjel, det havde hun bevist op til flere gange. At han så nok også ville have svært ved at slå hende ihjel, det var en helt anden ting, som han helst undlod at tænke alt for meget over. 

Med hårde bevægelser pressede han sig gang på gang ind mod hende, så mn kunne høre det ellers solide træbord brokke sig en anelse over behandling. Han ville se mærker på hende, når de var færdige. Mærker fra, var han fingre var gravet så solidt ind u hendes hofter, at det næsten gjorde ondt på ham, og mærker fra, hvor hendes hofte gentagne gange blev banket ind i bordets kant. Han havde ingen intentioner om at straffe hende yderligere, i hvert fald ikke lige nu, så mærkerne måtte være straffen. Og så ville han da også lyve, hvis han sagde, at han ikke fik en stærk tilfredsstillelse af at vide, at andre ville se mærkerne, hvis de skulle tænke på at tage tøjet af hende, de var bare endnu en måde at fortælle omverdenen, at hun var hans ejendom.

En sidste gang pressede han sig ind mod hende, før han så holdt sig stille. Ansigtet, som ellers havde været lagt i folder, som bedst repræsenterede en forvirrende blanding af brede og nydelse, slappede nu atter af. Bare for en god ordens skyld gav han hende et slag på den ene balle, før han trak sig ud af hende. Med det samme trak han bukserne op igen, han brød sig i forvejen ikke om at være nøgen, og det føltes kun endnu underligere, når det var i hans arbejdsværelse, og trådte et par skridt baglæns, så hun også kunne rette sig op igen.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 24.02.2021 01:48
Sekunder, længere var det ikke, selvom det kunne have føltes som minutter før hun skubbede sig fri fra bordets flade. Benene føltes som var knoglerne i dem blevet til gelé, mens hoftebenene gav sig under rødmen. En rødmen der uden tvivl ville tage farve af blåviolet, sammen med hvor hans fingre havde boreret sig dybt ned i den lyse hud.
Eftervirkningerne, med tanken om de mærker der ville være at finde det næste stykke tid, fik et smil til at bryde de fyldige læber. Fuld af en tilfredsstillende ekstase, der efterlod kroppen med en dyb summen.
Øjnene rettede sig ned på det hårde træ, da en ujævnhed kunne mærkes under fingerspidserne. Det var fået hendes næse forbi under akten at neglende var blevet spidsere, hårdere og havde trukket fire halv dybe streger over fladen. Til evigt minde, når Declan i fremtiden ville befinde sig i hemmelighedernes kammer.
Smilet der havde fundet vej over læberne blev tvunget i kontrol, under det tungere åndedrag inden hun endeligt vendte sig om.
Bevægelsen var hurtigt og kom uden antræk der kunne have advaret ham før håndfladen højlydt klaskede imod kinden. Efterlod huden rødglødende, for den kraft der havde ligget bag, en kraft der knapt var den halve af hendes fulde styrke ”Du skal aldrig lyve for mig igen, Declan.” sagde hun sammenbidt, som smagte ordene bittert.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 13.03.2021 20:49
"Jeg lyver, fordi jeg bliver nødt til det" Som sædvanlig var stemmen monoton, og der var ingen form for anger at spore. Hvad havde han da også at angre over? Han havde ikke gjort noget galt. En del af ham kunne godt sætte sig ind i, at hun var gal over at blive løjet for, men han havde jo ikke gjort det for sjovs skyld.
"Det kan tælles på en hånd, hvor mange der ved, hvem jeg faktisk er. Hvor farligt tror du, at det ville være, hvis det kom frem, at jeg styrer det hele? Der er mange, som i forvejen ønsker mig tortureret og død, og det tal ville næppe blive lavere.. For ikke at tale om, at jeg nok ville ende som eftersøgt. På den her måde har jeg alt magten, og jeg slipper for meget af balladen, der er altid en over mig, som jeg kan skyde skylden på" Han så knapt på hende, imens han forklarede sig. Det var jo ren logik, det måtte hun da kunne forstå! En af grundene til, at han trods alt blev ved med at bruge tid på hende var jo fordi, at hun ikke var lige så tomhjernet som mange af de andre han havde mødt.

Blikket gled henover gulvet, han kunne mærke vreden røre en lille smule på sig igen. Normalt behandlede han aldrig bøgerne på den måde, de var noget af det mest værdifulde han ejede jo! Det var hendes skyld, at de bare var blevet kylet på gulvet.. I håbet om at kunne undgå endnu en konfrontation, for det gad Declan helt ærligt ikke bruge energi på lige nu, tog han en dyb indånding for at få lidt styr på den voksende vrede.
Med mere blide og forsigtige bevægelser, end mange nok nogensinde havde set ham bruge, begyndte han at stable bøgerne op på bordet igen. Ridserne på bordet undgik heller ikke hans skarpe blik, og han lod kort fingrene glide henover dem for at mærke dybden. Imponerende. Til Fielthenas held, var det et gammelt og i forvejen slidt bord, for ellers ville det nok have pustet yderligere til hans vrede. I stedet forsatte han med at samle bøger op fra gulvet, men han nøje undersøgte hver eneste for skader.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 15.03.2021 00:44
Et var at Declan tillod lussingen, hun havde jo heller ikke givet ham meget tid til at undgå den. Men at han ikke så meget som nærmest løftede et øjenbryn af slaget og i stedet begyndte at forklare sig, det var på ingen måde den reaktion som Fielthena havde forventet fra ham. Forklaringen var unødig, hun kendte allerede alle hans grunde for at holde ting hemmeligt og kun fortælle brudstykker af sandheden, som oftest blev fordrejet en smule.
Det ændrede dog ikke på den følelse som lejemorderen stod tilbage med at føle sig snydt. Hun havde valgt at dele sin mest sårbare side med ham, givet ham kort på hånden der potentielt kunne knuse hende og han ville aldrig have delt samme, hvis ikke det havde været for nu.

I et langt øjeblik fulgte de grønne øjne ham, mens han begav sig til at samle bøgerne op og få styr på det rod de havde forsaget. Med et tungt suk under rullende øjne, gik hun i gang med at hjælpe Declan i at samle bøgerne op ”Har du glemt hvad jeg faktisk er? Jeg kunne rent faktisk være et af dine bedre kort på hånden, fra starten af.” lød det noget mere roligt, tæt på hendes normale stemmeføring, mens en mindre stak af bøger blev lagt på bordet og skubbet nærmere ham med et sigende blik.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 12.04.2021 04:27
En vred og forurettet Fielthena var nok omkring det sidste, som Declan gad at håndtere lige nu, hvilket han havde en fornemmelse af, at hun godt vidste, så hvorfor kunne hun ikke bare lade ham få fred? De havde allerede skændtes og hun havde fået den information, som hun så tydeligt brændte efter, så hvad mere ville hun dog have! Han havde forklaret sig, det var mere, end hun overhovedet kunne forlange.

En kort trækning gled over hans ansigt, da hun begyndte at hjælpe med at ligge bøgerne på plads igen. Han forstod, at det sikkert var for at hjælpe, men han foretrak altså virkelig, at der ikke var andre, som rørte hans bøger. For nu formåede han dog at holde vreden i stik.
Med så rolige bevægelser, som Declan kunne mønstre, begyndte han at gå stakken af bøger, som hun skubbede over mod ham, igennem, hvorfor de blev lagt i nye bunker på bordet.
"Og hvad tror du, at der ville ske, når folk så finder ud af, hvad vi går og laver?" Han placerede endnu en bog på bordet, og lænede sig så lidt frem med hænderne placeret på den smule bordplade, der ikke var dækket af bøger.
"I forvejen er du ikke ligefrem populær blandt mine vagter, og dem bliver jeg nødt til at kunne stole på i en eller anden grad. Og så er der problemet, med alle mine kunder og diverse andre folk, som med glæde vil udnytte en mulighed for at bruge dig imod mig" Af en eller anden irriterende grund begyndte hans hjerte at hamre en anelse hurtigere og håndfladerne blev klamme ved tanken om, hvad nogen mon kunne finde på at gøre ved Fielthena for at straffe ham.. Det måtte være en naturlig reaktion på den potentielle trussel, som hun ville udgøre, eller måske irritation over, at han ikke før havde overvejet, hvor stor en risiko hun egentlig var. Ja. Det måtte helt klart være forklaringen på kroppens reaktion, det kunne umuligt være andet.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 10.06.2021 02:18
Trækningen der kortvarigt fik Declan’s ansigt til at krølle sig sammen, ville nok have gået de flestes næse forbi, men ikke Fielthena. Selvom hun havde lært at være mere komfortable i Declan’s selskab end hvad godt var, så stoppede hun aldrig med at være opmærksom på de mindset ændringer hos ham. Han havde vist sig før at være tæt på umulig at aflæse, noget de færreste evnede overfor en som Fielthena. Det var dog måden han minutiøst gik bøgerne i gennem og flyttede rundt på dem, som fik hende til at skyde det ene øjenbryn til vejrs og tænderne til at synke ned tunges bløde kød. Der var ingen grund til at tirre ham ved at komme med en spydig kommentar om han var utilfreds med hendes hjælp, siden hendes bunker ikke var fine nok for herren.
Declan lænede sig frem med begge hænder i bordet og som et spejlbillede af ham gjorde Fielthena det samme ”Jeg er en stor pige, Declan. Jeg er i uden mærket stand til at passe på mig selv tak.” øjenbrynet faldt tilbage på sin vanlige plads, inden hun fjernede hænderne fra bordet og rettede sig op. Med armene krydset foran sig, søgte blikket ud til siden mod de mange rækker af sorte bøger, der stod urørt på deres plads i forsøget på at lede tankerne væk fra den varme, der langsomt spredte sig i brystkassen, ved tanken om han virkelig bekymrede sig for hendes sikkerhed.
”Du burde træne så du blev stærkere, hvis du virkelig er så paranoid for at dine vagter kunne finde på at vende sig imod dig. Mod muskler er en hjerne ikke meget værd.” hun drejede hovedet tilbage i hans retning med et sigende blik. Han behøvede ligne de fyre der kæmpede for krystaller i undergrunden, men han burde som minimum kunne slå nok fra sig til at yde bare nogen modstand.
"Men hvis du bruger din kløgt og hastighed sammen med en øget styrke, vil selv jeg måske have svært ved at slå dig ihjel." det kunne måske tages som en trussel, men han burde vide bedre end at tolke hendes ord så ledes. De vidste begge to at hvis hun havde ønsket ham død, så havde siderne i bøgerne været farvet blodrøde. Ligesom hun ville have ligget for hans fødder på nuværende tidspunkt, hvis Declan havde ønsket hende død.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 23.06.2021 22:41
Det kølige blik hvilede på Fielthena, mens Declan overvejede sine ord. Mange ville nok påstå, at man næste kunne høre, hvordan tankerne bevægede sig i hans hoved og forsøgte at komme frem til den perfekte løsning. Han havde ikke den store lyst til at gøre hende gal igen, det var udmattende hele tiden at skulle tage de kampe med hende. Alt efter hvad kampene handlede om, selvfølgelig.
"Hvis jeg betvivlede dine evner til at passe på dig selv, ville jeg slet ikke lade dig komme så tæt på mig" Hun var en svaghed, hans svaghed, og allerede nu var det alt for farligt, hvis hun altså ikke havde været ganske udemærket i stand til st klare sig selv.
"Det er ikke din sikkerhed, som bekymrer mig, men derimod min egen. For ikke at tale om forretningen" Han forsøgte virkelig at overbevise sig selv om, at han var fuldkommen ligeglad med, hvad der skete med hende. Hun var et legetøj, intet andet.

Ansigtet blev lagt i irriterede folder, da Fielthena påpegede hans manglende fysiske evner. Hvem havde da også brug for myskler, når man var klogere end alle andre?
"Lad os nu være ærlige, hvis du faktisk kunne slå mig ihjel, så ville jeg ikke stå her nu" Stemmen var lige så flad, som den plejede at være, men et selvtilfreds smil spillede om læberne. Selvom han ikke vidste, hvorfor hun ikke kunne dræbe ham, gav det ham en fantastisk følelse af magt. Det var langt mindre relevant, i hvert fald for ham, at han heller ikke var i stand til at slå hende ihjel, for ellers havde hun jo næppe været her nu.. Irriterende men sandt, uanset hvor meget han prøvede at ignorere det. 

De sidste af bøgerne blev placeret på bordet, og Declan gav sig tid til at bladre nogle af dem igennem. Som man nok ville forvente, når bøger blev kastet så hensynsløst på gulvet, havde nogen af dem lidt skade. Et irriteret suk undslap ham, de bøger var noget af det mest værdifulde, som han ejede.
"Af alle de ting, som du kunne ødelægge" ordene blev mumlet mere for ham selv, men han var reelt ligeglad med, om Fielthena hørte det eller ej. I hans verden var det hendes skyld, at der nu var skader på hans uvurderlige bøger.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 23.06.2021 23:39
Fielthena burde efterhånden på nuværende tidspunkt være mere end forvent med Declan's evne til at dreje en hver samtale mod ham selv. Alligevel mødte spurven hans ord med himmelvendte øjne, for naturligvis handlede det ene og alene om hans sikkerhed, og endnu vigtigere hans forretning. Det var den samle gamle svalesang som tidligere, den eneste forskel var at det ikke længere hed sig hans stilling ikke var meget andet end stikke rend dreng og opdriver.

"Kan du beslutte dig? Hvis jeg er i så god forstand til at passe på mig selv, som du selv er sikker på og det er din egen sikkerhed der går dig på sinde, hvilken grund skulle der så lægge for din overbevisning om jeg ikke kunne slå dig ihjel?". Hun vidste at hun bevægede sig lige på grænsen af, hvor meget provokation lånehajen var villig til at tage imod.
Sandheden var desværre bare at Fielthena selv fandt hans postulat mindst lige så opildne, når han så åbenlyst mente hun ikke udgjorde en større trussel end en omsværmende flue en varm sommerdag.
"Glem ikke hvor mange gange jeg har skånet dit liv i stedet for at tage det, hvor mange af dine hovedløse hunde der er faldet for min hånd alene eller hvor mange flere jeg kunne fjerne på min vej ud her fra." Vrede fik stemmen til at sitre og om muligt syntes hun at læne sig længere ind over bordet end hun havde stået for få øjeblikke siden. Han levede fordi hun tillod det, fordi han gav hende det hun skulle bruge for at føle sig mættet. Det var i hvert fald hvad guldsmeden bildte sig selv ind var den eneste grund, selvom hjertet sang en anden.
Det kriblede i fingrene for at række ud og flå den beskadiget bog ud af hans hænder. Flå en håndfuld af de sirligt udfyldte sider ud og kaste dem imod ham i en krøllet kugle. I stedet endte hun med at skråne hovedet med udtryk der var en dukke værdig med sin uskyld.
"Åh beklager, ville du have foretrukket jeg stak en vagt?"

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 09.07.2021 23:55
En irriteret brummen lød fra Declan, kunne hun for en gangs skyld ikke bare acceptere hvad han sagde i stedet for at blive ved med at træde rundt i de samme diskussioner? Det blev så forfærdeligt repetitivt, og Declan havde aldrig brudt sig om at ting var unødvendigt repetitive.
"Du har jo allerede bevist det mere end en gang. Vi er jo begge klar over, at du mere end en gang har haft lysten, og måske endda motivationen, til at gøre en ende på mig" han tog en stak bøger og bevægede sig over til en af de mange bogreoler, hvor han satte sig på hug, så han kunne sætte bøgerne på plads, inden de led mere skade. Han havde håbet, at det faktum, at han vendte ryggen til hende, tydeligt ikke interesseret i at fortsætte samtalen, havde været nok til, at hun ville lade ham få fred. Men selvfølgelig var han ikke så heldig.

Modstridende følelser brusede i ham som et oprørt hav og gjorde ham forvirret, og fik dermed skubbet yderligere til vreden. Han ønskede ikke, at hun skulle gå, men samtidig havde han lyst til at afstraffe hende, sætte hende på plads, så hun for alvor kunne lære, hvor hun hørte til. Det kildede i fingrene for at finde en kniv og lade det blanke metal glide henover hendes perfekte hals. Lade blodet flyde og farve den blege hud mørkerød. Han ville kunne give hende sådan en smuk død, sårene ville sikkert klæde hende. Men så var der den der forbandede ting eller måske nærmere, og endnu værre, følelse, som afholdt ham fra at lade hende lide samme skæbne, som alle andre der havde vovet at gå ham imod.
"Du leger med ilden, Fielthena" nøjedes han i stedet med at sige, men han rettede sig op og sendte hende et advarende blik. Han gad ikke blive ved med at holde sig selv til age, og det vidste hun jo også alt for godt. En eller anden dag ville hendes konstante skubben til hans temperament ende galt, det havde jo været tæt på tidligere, hvis det ikke havde været for deres lyster.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 13.07.2021 02:01
Hun hverken kunne eller ville benægte at hun ikke mindst en håndfuld gerne have gjort sig tanker om, hvor meget nemmere alt ville være, hvis hun jog en af sine knive i brystet på lånehajen. Han formåede gang på gang at trykke på knapper hos hende, som ingen anden mand ville have overlevet. Længe havde hun forsøgt at bilde sig ind, at den eneste grund til hun tålte hans tilstedeværelse var fordi han kunne mætte hende. Alligevel havde hun fundet sig selv i at forsvare ham overfor Zirra også selvom hun ikke burde.
Han burde ikke fylde så meget i hendes liv som han gjorde. Han skulle aldrig har fyldt så meget som han gjorde...
Declan rejste sig og vendte advarende øjne hendes vej, men Fielthena sænkede ikke sit blik. Tavst endte hun med at holde dødmands blikket i en flere sekunder lang stirre konkurrence, før hun i et hårdt fnys drejede om på hælen. "Du er velbekomme, i øvrigt." Kom det lidt henkastet til den forrige kommentar om at han godt var klarover han levede, fordi hun tillod det. En gensidig tilstand.
Gjorde han intet for at standse hende og holde hende i det skjulte værelse, ville hun samle og iklæde sig sit tøj og forsøge at finde køkkenet til en bid mad.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 29.08.2021 15:12
Halvt om halvt forventede Declan, at hun ville blive gal nok til at stikke ham en, på en måde ville det være forfriskende. Men selvfølgelig skete det ikke, med enkelte undtagelser var der ikke ret meget reel vold mellem dem. Hendes opførsel gjorde ham dog ikke mindre irriteret, nok tværtimod. 
Hurtigt greb han fat i hendes arm og rev hende til siden, så han kunne skubbe hende op mod væggen. Igen alle de forbandede modstridende følelser! Han havde lyst til at kvæle hende, smide hende ud og smide hende hen over bordet igen, alt sammen på samme tid. En ting var dog klart, hvor meget han end havde lyst til hende i dette øjeblik, havde han næppe energi til endnu en omgang.. desværre.
"En eller anden dag, Fielthena" Han lod blikket glide ned ad hende og op igen, så han kunne låse sit blik fast til hendes.
"En eller anden dag mister jeg tålmodigheden" Han flyttede sin ene hånd op til hendes hals, men i stedet for at gribe fat, strøg han en enkelt finger henover halsen. Det var ikke en trussel, det var et løfte.

Han trådte væk fra hende igen, og gik i stedet hen og åbnede døren, hun skulle ikke få lov til at 'overtage' ved at storme ud af lokalet. Han formåede i forvejen kun lige præcis at styre sit temperament.
"Er du sulten?" Han så spørgende på hende mens han ventede på, at hun ville gå ud ad rummet, mens han høfligt stod og holdt døren for hende. En diskret lille påmindelse om, at hun kunne forlade lokalet fordi han tillod det, og kun derfor.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 01.09.2021 01:26
Declan havde flere gange påvist sig at være lige så uforudsigelig, som han var forudsigelig. Han var et dyr af vane, endda et større et end Fielthena var. Alligevel var det umuligt at forudsige, hvilken reaktion der ville ramme hende, når hun forsøgte at forlade rummet. Mulighederne var mange, alt lige fra en flyvsk bog, hvis ikke det var fordi han var så øm omkring dem. Det kunne være en ligegladhed, som tillod hende at forsvinde uden at han ville trække en mine eller han kunne sende hende afsted på en bølge af eder. Måske endda et reelt mordforsøg, men i stedet endte han med at tage en helt femte løsning.

Før Fielthena kunne nå at træde gennem døråbningen, fandt hun sig selv presset op mod den kølligere væg med Declan stående tæt foran hende. Responderede med et hævet øjenbryn, afventende på hvad hans næste træk ville være.
Hun havde været lige ved at løfte hænderne, for at skubbe mod ham og komme fri da hånden søgte hendes hals. Berøringen var overraskende blid alt taget i betragtning, de truende ord og hvordan man i de grå øjne stadig kunne ane hvordan vreden lå på kogepunktet. Halsen blev strakt imødekommende.
En dag, men i dag var ikke dagen.  

Hænderne blev flyttet om bag hendes lænd, hvorefter hun skubbede sig fri var væggen. "Er det overhovedet et spørgsmål?" Bemærkede hun små tørt, undertrykkede til nød trangen for at rulle med øjnene. I stedet blev den ene handling byttet ud med en sitren i den ene mundvig. De kendte begge to godt svaret på hans spørgsmål. Hun var altid sulten efterfølgende.
"Ost og fugt, måske lidt brød." Lød det på vej ud fra værelset.

Declan

Declan

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 175 cm

Vuze 25.09.2021 02:37
Det var fristende at råbe efter Fielthena, at hun selv kunme finde sin mad, hvis hun da overhovedet kunne finde køkkenet. Men han havde det der uforklarlige behov for at tage sig af hende, ligesom dengang han havde healet hendes fod, selvom han lige så vel kunme have ladet såret være, så det kunne hele af sig selv.
I sit eget langsomme tempo satte Declan kursen mod køkkenet, der var trods alt ingen grund til at skynde sig. I køkkenet blev brød og frugt fundet frem, så Fielthena kunne klare sin egen mad, mens Declan selv nøjedes med at tage et enkelt æble.

For et øjeblik stod Declan og nød stilheden, mens han tyggede på frugten. Det var dejligt befriende, at Fielthena ikke var et af de pigebørn, som følte det nødvendigt at fylde stilheden med tomhjernet snak. At kunne føre en høflig samtale var blevet en del af hans liv tidligt, men det betød ikke, at han nød det. Tværtimod var det nok en af grundene til, at han hadede det noget så inderligt. Endnu en ting fra et tidligere liv, som han aldrig ville komme til at længes efter.

"Lad os sige, rent teoretisk set" Han så på hende med alvor i blikket, hun skulle endelig ikke få nogen ideer, bare fordi han bragte emnet på bordet.
"At jeg lod dig hjælpe til. Hvad havde du helt præcist tænkt dig, at din rolle skulle være?" Meget mod hans vilje måtte Declan indrømme, at han var nysgerrig efter svaret. Han var ikke spor i tvivl om, at Fielthena var farlig, de levede trods alt med en konstant vished om, at de begge var i stand til at dræbe den anden, men hvor langt, hun faktisk var villig til at gå, hvde han endnu til gode at finde ud af. Desuden så havde han et svagt håb om, at hun ville kunne se det håbløse i, at hun på nogen måde skulle være i stand til at hjælpe ham.
Honestly it's kinda fun
Fielthena Ch'Vyalthan

Fielthena Ch'Vyalthan

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 168 cm

Xenwia 25.10.2021 13:04
Til trods for husets størrelse, så havde Fielthena en nogenlunde ide om om, hvor henne køkkenet måtte befinde sig. Sjældent havde hun været i et hus, hvor køkkenet ikke var i stueetagen og endnu sjældnere var det, at rumplaceringen ikke mindede om noget andet hus. Jagten på mad blev dog væsentligt nemmere da Declan valgte at følge hende på vej.

De første minutter i køkkenet forgik i den samme stilhed, som de var gået ned af trappen og gennem gangene med. Ikke at den skulle forveksles med en akavet stilhed.
Fielthena havde været i færd med at komme en vindrue i munden, da Declan valgte at bryde roen der havde lagt sig mellem dem. Hovedet drejede sig i hans retning med et lyttende, men afventende "Hmh?" Med druen i munden, langsomt tyggende på den, før hun rettede blikket til blokken af ost. Med den fremlagte kniv skar hun et stykke, uden at tage det. I stedet ende hun med overvejende at krydse armene foran sig, med hovedet skrånet en anelse. Forsøgte at bedømme om det var et spørgsmål, som han faktisk ønskede svar på og konkluderede hurtigt det ikke havde været retorisk.
"Declan..." Sukkede hun og viklede armene fri fra hinanden "Jeg lever af at slå ihjel, hvad tror du selv svaret ville være?" Hun sendte ham et indgående blik.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 7