Det kølige blik hvilede på Fielthena, mens Declan overvejede sine ord. Mange ville nok påstå, at man næste kunne høre, hvordan tankerne bevægede sig i hans hoved og forsøgte at komme frem til den perfekte løsning. Han havde ikke den store lyst til at gøre hende gal igen, det var udmattende hele tiden at skulle tage de kampe med hende. Alt efter hvad kampene handlede om, selvfølgelig.
"Hvis jeg betvivlede dine evner til at passe på dig selv, ville jeg slet ikke lade dig komme så tæt på mig" Hun var en svaghed, hans svaghed, og allerede nu var det alt for farligt, hvis hun altså ikke havde været ganske udemærket i stand til st klare sig selv.
"Det er ikke din sikkerhed, som bekymrer mig, men derimod min egen. For ikke at tale om forretningen" Han forsøgte virkelig at overbevise sig selv om, at han var fuldkommen ligeglad med, hvad der skete med hende. Hun var et legetøj, intet andet.
Ansigtet blev lagt i irriterede folder, da Fielthena påpegede hans manglende fysiske evner. Hvem havde da også brug for myskler, når man var klogere end alle andre?
"Lad os nu være ærlige, hvis du faktisk kunne slå mig ihjel, så ville jeg ikke stå her nu" Stemmen var lige så flad, som den plejede at være, men et selvtilfreds smil spillede om læberne. Selvom han ikke vidste, hvorfor hun ikke kunne dræbe ham, gav det ham en fantastisk følelse af magt. Det var langt mindre relevant, i hvert fald for ham, at han heller ikke var i stand til at slå hende ihjel, for ellers havde hun jo næppe været her nu.. Irriterende men sandt, uanset hvor meget han prøvede at ignorere det.
De sidste af bøgerne blev placeret på bordet, og Declan gav sig tid til at bladre nogle af dem igennem. Som man nok ville forvente, når bøger blev kastet så hensynsløst på gulvet, havde nogen af dem lidt skade. Et irriteret suk undslap ham, de bøger var noget af det mest værdifulde, som han ejede.
"Af alle de ting, som du kunne ødelægge" ordene blev mumlet mere for ham selv, men han var reelt ligeglad med, om Fielthena hørte det eller ej. I hans verden var det hendes skyld, at der nu var skader på hans uvurderlige bøger.
Scream my name when they run
Honestly it's kinda fun
Scream it louder when they fall
I'm never satisfied at all