Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 21.01.2021 14:29
En del af Alyssa havde lyst til at protestere, men kysset fik hende til at smelte. Det kunne nok godt vente lidt, især nu hvor Adena lovede hende at fortælle om det.
Bankene på døren fik hende dog til at vende tilbage til sans og samling, det forskrækkede gib fra kæresten fik et smil frem på Alyssas læber, de havde heldigvis placeret sig smart. 
Et lydløst suk forlod hende som Adena forlod deres helle, tagende de evigt pirrende fingre med sig. 
Alyssa var ikke mange skridt bag Adena, og imponerende nok fremstod hun som de var blevet efterladet, kun en anelse rødere om kinderne, men det kunne forstås som så mange ting.
Hun nikkede sin enighed til de rosende ord om skrædderens arbejde, hun så frem til at pakke Adena ud af den en dag.
Uden at komme i vejen for skrædderens arbejde for at sikre sig alt var i orden, bevægede hun sig hen mod Katrina og tog imod den lille pose med småkager "Tak" strålede hun, og Katrina gengældte det. "Åh ja! Adena og jeg snakkede lidt og jeg har nogle idéer til Adenas hår, men for at prøve det ville det være lettere hvis jeg overnattede hos hende" Katrina sukkede og ville nok have himlet med øjnene hvis det havde været passende. "Alyssa, det er ikke så let at ændre den aftale der allerede er lavet" Alryss komtessen nikkede kort "Det forstår jeg, men jeg tænker at min granonkel kan forstå vigtigheden af at hjælpe den kommen Arys fyrstinde, samt hvis jeg ikke husker forkert er han ganske glad for småkager" smilede hun. Katrina skævede kort mod Adena og nikkede kort derefter. "Meget vel, jeg vil sørge for at give besked" sukkede anstandsdamen, der ikke lod til at have opdaget de tre småkager der var fløjet ned i den taske hun bar. En overraskelse til senere, Alyssa vidste godt hvor glad hun var for hasselnødder.
Adena Selene Isadora Arys

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 22.01.2021 19:54
Adena lyste op i et stort smil, da Katrina gav efter. 
"Åh, det er jeg glad for!" sagde hun henrykt, og skrædderen måtte dukke sig, da Adena fik slået ud med armen. "Din ekspertise med håropsætning er uundværlig, Alyssa!"
Resten af opholdet hos skrædderen var begivenhedsløst til fordel for hvad de to piger havde lavet bag skærmen inden brudekjolen kom på. Efter et par ekstra string, der lige skulle fæstnes, blev den erklæret færdig, Adena kom ud af den og tilbage i sin egen kjole (desværre mens der var andre i lokalet), og hun gik derfra med kjolen pænt pakket sammen i en stor kasse, som hun havde det lidt dårligt over, at Katrina straks tog sig af at bære. 
Udenfor igen blev de røde kinder gemt bag den naturlige kulderødmen, og Adena sneg sig til at trække Alyssa ind i et albuegreb, så de kunne gå videre arm i arm på en tilsyneladende meget veninde-agtig måde. 
"Det var mit eneste stop," sagde hun og fugtede læberne, der straks var blevet tørre i efterårsluften. Eller var det bare i mangel på Alyssas læber? "Har du flere steder, du vil hen, eller skal vi bevæge os hjemad? Vi kan altid slå vejen gennem hovedgaden og se på boderne på vejen."
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 24.01.2021 21:39
Et sagte fnis undslap Alyssa som skrædderen måtte dukke sig for af redde sin stakkels næse fra Adenas iver, og en strejf af rødt kunne anes på Alyssas kinder ud fra hvad der blot lød som et kompliment, men de vidste bedre. 
Det passede med at Alyssa kunne få skrevet et passende brev og få det forseglet mens skrædderen kunne få rettet de sidste små detaljer. Forhåbentlig ville grandonklen være så forstående som Alyssa antog han ville være, ellers måtte det være et problem hun måtte løse i fremtiden.

Det var lidt snedigt af Katrina at insistere på at bærer kjolen for Adena, for selvom det var det passende at gøre, så var det pludselig svære for de unge damer at sende hende på afveje, hvis hun skulle have antaget der var noget på spil.
"Jeg tænker at vi måske kunne finde en bid mad på vejen? Ellers lyder boderne også spændende!" Strålede hun og trak pjattende i Adena med armkrogen. Ikke at hun var vildt sulten, men nu hvor Katrina skulle bære kassen så syntes Alyssa det mindste de kunne gøre var at sikre hun også fik lidt at spise. Boderne var mest fordi at der ikke var så mange ting nord fra på markedet i Zircon, og hun ville ikke virke for ivrig med at komme hjem til Adena. 

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 25.01.2021 21:23
"Tre gange grillede firben, tak! Ekstra ildtungemarinade på min!"
De stod foran en velduftende bod med dampen susende ud i kulden inde fra ildstedet, der buldrede løs. En gammel mand stod bøjet over en suppegryde, mens en yngre kvinde tog imod bestillingerne. Adena lagde de tilsvarende krystaller i kvindens hånd og snart kunne de nyde de knasende lækkerier ved et lille bord - så kunne Katrina også være med og stille pakken fra sig. 
"Hvor længe bliver I i Dianthos denne gang?" spurgte Adena og prøvede at skjule sit lunefulde smil bag en bid. "Og hvad med til brylluppet? Kommer I til byen et par dage... op til?"
Det kunne være skønt. Dagene op til brylluppet ville med garanti gå hen og blive de mest nervepirrende for Adena. Forældrene ville stresse rundt med forberedelser, og hun ville med garanti ikke få lov til at hjælpe nok til at holde hendes paniske hjerne i skak. Men det kunne helt sikkert løses med Alyssas tilstedeværelse. Faktisk kunne alt løses på den måde. Hvis nu bare de kunne ses hele tiden, ville hele verden være meget bedre. Men vent - de ville jo faktisk komme til at se meget mere til hinanden. Eller i hvert fald hvis Adena kunne overtale Aldamar til at bo på Ædelborg. Så ville Alyssa ikke længere være en uges ridt fra hende.
"Hvor langt ligger Svaneholm egentlig fra Ædelborg?" spurgte hun. "Vi kommer til at få  let ved at ses nu, jo!"
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 28.01.2021 14:34
Grillede firben var ikke ligefrem noget som Alyssa fik ret ofte, sidst havde været sammen med pigerne en forårsdag for nogle år siden, og hun havde lært at hun ikke selv skulle have for meget af ildtunge marinaden, så glad var hun desværre ikke for stærk mad.
Det havde været til stor morskab blandt pigerne den dag som ellers nydelige Alyssa havde siddet og spruttet og hakket efter fejret som hun havde kæmpet sig igennem sit firben.
I dag var varmen dog tiltrængt som vinden blæste.
"Åh vi skal nok tilbage af enten imorgen eller i overmorgen," svarede Alyssa, det var tydeligt at hun gerne ville være blevet længere, men pligterne trak i hende selvom hun kæmpede imod, Katrina gav et kort nok for at understrege at den del ikke kunne ændres.
"Åh? Jeg troede brylluppet ville være i Zircon? Men under alle omstændigheder så kommer jeg et par dage før, jeg har trods alt lovet at hjælpe," strålede hun og gav Adenas hånd et klem under bordet.
Alyssa kunne kun tænke sig hvor hektisk et bryllup af den størrelse måtte være, og selvom Adena havde øvet den slags inden, ville den slags prompt og pragt være nok til at slå de fleste ud!
"Med den karret min famile plejer at bruge så tager det omkring tre-fire dage, hvilket er betydeligt kortere end før," strålede hun, især nu hvor den nuværende tur tog mere end en uge, "Åh ja! Det bliver helt fantastisk!" At overtale prinsen til at flytte hjem kunne dog være en prøvelse, ud fra hvad hun vidste så var Aldamar meget glad for sit liv i hovedstaden.
"Er der bare mig eller er det som vejret er blevet koldere?" Spurgte hun med røde kinder og skuttede sig for synsskyld. For det var blevet køligere, men i sandhed så drømte Alryss komtessen om at varme sig i Adenas favn.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 29.01.2021 17:43
"Ja, lad os endelig komme på benene igen, inden vi bliver til istapper!" udbrød Adena og var ikke sen til at hjælpe Alyssa på benene, inden Katrina kunne hjælpe. "Jeg ved faktisk ikke helt, hvad idéen er, men de har snakket om Isarikatedralen, så måske det bliver der? Måske Ædelborg? Uanset hvad, må du meget gerne komme et par dage op til og hjælpe med at øve og få alt på plads, og hjælpe med hår og ... sådan noget."
Det sidste sagde hun med et skælmsk blik på den brunhårede komtesse og gav hendes hånd et klem idet hun fandt den igen og hev hende med videre i en høj entusiasme, der skulle skjule det, de mest af alt glædede sig til - at være alene.
"Kom, lad os se nogle af boderne!" sagde hun og trak Alyssa med sig, mens Katrina måtte bakse med poser og bokse og skynde sig efter dem. "Når du kun har så kort tid i byen, må vi lige gå forbi de fine boder, inden vi skal hjem!"
Adena trak ned ad gaden med Alyssa, storgrinende og -smilende og generelt i et mere muntert og sorgløst humør, end hun kunne huske at have været i længe. Sådan var det, når Alyssa var i nærheden - og sådan burde det altid være, stod det til Adena. Et sted dybt inde i sig selv, vidste hun bare også, at sådan kunne det aldrig blive.
"Hvis der ikke var så mange folk her, ville jeg kysse dig," hviskede Adena ved en af boderne, mens hun prøvende holdt et sjal op bag Alyssas ryg. Hun var så tæt på. Så. Tæt. På. Hvis bare... "Skal vi snart vende næsen hjem? Det er ikke helt tid til aftensmad endnu, men jeg er sikker på, vi kan finde noget at fordrive tiden med."
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 29.01.2021 21:33
Alyssa var ikke sen til at nikke sin iver, for selvom det knasende mellemmåltid havde givet hende noget varme mod kulden, så var tanken om hvad der ventede indenfor utroligt lokkende. "Hmm ja hvis det skulle være i katedralen, så må det vel være her." At hyrer teleportøre ville koste det hvide ud af øjnene! Men hvad end fyrstinden havde i tankerne, så ville det blive storslået, så meget vidste hun.
"Det vil være mig en ære at hjælpe til." For jo det ville være en ære at hjælpe den kommende fyrstinde på hendes bryllupsdag, men det kunne også være med til at give dem noget tid sammen, som der nok ville være længere imellem efter...

Glæden der stålede fra Adena var smittende, det virkede som folk omkring dem blev i bedre humør. Det var nok noget hun bildte sig selv ind som de forskellige boder flød sammen, alverdens lokkende ting stod på ingen måde mål med kvinden ved hendes side. "Der er færre folk hjemme ved dig..." Hviskede hun, tankerne fanget af den varme ånde mod hendes hud... så tæt, men så fjern!
"Jeg tænker det har været luft nok for i dag, og Katrina skal heller ikke fryse med kassen længere end højest nødvendigt," strålede hun og tog prompte Adenas arm i sin. "Har du tegnet noget nyt jeg bør se?" Lige nu var hvilken som helst undskyldning for at skulle tilbage til Adenas værelse det bedste i verden.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 29.01.2021 21:57
Alyssas arm i hendes var det bedste i hele landet. At gå med hende på gaden var næsten som at vise sin kæreste frem for hele byen - altså udover at ingen vidste det, og ingen skulle vide det. At få Alyssa med hjem til sig selv dog - det var det bedste i hele verden!
På vejen hjem underholdt Adena med fortællinger om sine nyeste tegninger, selvom hun slet ikke havde fået tegnet lige så meget, som hun normalt gjorde. Bryllupsforberedelser og panikanfald havde ligesom taget det meste af hendes fokus de foregående uger.
Jo nærmere de kom Reierhuset, des mere stiv i betrækket og tilbagetrukken blev hun dog også. Hun havde faktisk ikke lyst til at vise sine forældre den her glæde. Hvis de spurgte ind til det, var hun ikke sikker på, hun kunne holde løgnen kørende over for sin mor. Den mor, der bare gerne ville se hende glad, og troede at løsningen var at påtvinge et ægteskab med en rig og velstående mand.
"Alyssa!" lød moderens stemme, mens de tog overtøjet af i gangen og en tjener kom og hjalp Katrina med at få pakket ting ud og stillet væk. "Hvor herligt, du er her? Bliver du til aftensmad?"
"Hun overnatter!" udbrød Adena og tog Alyssas hånd. "Bare kald, når der er mad. Vi går op på værelset. Alyssa har lovet at hjælpe mig med mit hår. Hej-hej!"
Og med de ord, trak Adena Alyssa med op på sit værelse og væk fra snagende forældre, nysgerrige anstandsdamer og nærgående tjenestepiger. Døren blev lukket omhyggeligt, og Adena vendte et par tegninger om på bordet, så det lignede, de havde kigget på dem, inden hun trak Alyssa ind til sig i et langt, længselsfuldt og lidenskabeligt kys.
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 10.02.2021 14:54
Nok var det spil for galleriet at de snakkede om tegninger Adenas tegninger, men Alyssa elskede at hører om dem, og ikke kun fordi at Adena var dygtig, men fordi hun også formåede at snakke om de følelser der spillede ind i motiverne.

Det virkede lidt sært som Adena trak en stivere og stivere maske på, som de kom nærmere hendes families hjem. Så hun fik et telekinetisk klem som de rundede det sidste hjørne og Reier hjemmet tonede frem, Alyssa var bare glad for at være her med hende! Så forhåbentlig kunne det være med til at få hende til at slappe lidt af igen, hun ville bare sin kæreste det bedste.
"Lucienna! Godt at se dig!" smilede hun varmt som sjalet svævede på plads, og Adena forklarede at hun ville blive lidt tid. "Jeg håber alt er vel, men ja vi har nogle ting der skal prøves" undskyldte hun og nejede kort før hun blev hevet med ovenpå.
Lige så snart at de to komtesser var uden for synsvidde, blev det tydeligt hvor ivrig Alyssa faktisk var for alene tid på værelset. 
Sagelige suk forlod hende som deres læber mødtes i henrivende dans, det havde føltes som turen til skrædderen havde været for en evighed siden, som grådige fingre begravede sig i et rødbrune hår. "Åh Dena..." blev der sukket mellem to kys, for nu var tanken om at de skulle tale om noget alvorligt lagt på hylden.
Lige nu var så rart.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 14.02.2021 19:46
Alene på værelset kunne Adena endelig give slip. Det lille helle, der havde været hos skrædderen, var ingenting i forhold til hvad de kunne nu. Jovist, de skulle stadig være lavmælte, men det her var en helt anden grad af privatliv. Alyssa havde uden tvivl en halv sjæl stående vagt ved døren, skulle der komme nogen uanmeldt, så Adena gav sig hen i kysset, berøringerne og glæden ved at hun havde sin kæreste lige her foran sig. 
Men hun havde også lovet hende noget, og det var måske bedre at klare før aftensmaden (måske mest fordi hun godt vidste, hvad hunhavde lyst til at bruge tiden på efter aftensmaden). Så efter at have druknet sig selv i den skønhed, der var Alyssas hår, krop, læber og øjne, guidede hun dem begge ned at sidde på sengekanten og tog Alyssas hænder i sine med et alvorligt og en smule forlegent blik. 
"Jeg fortalte dig om en, jeg havde tegnet nogle forfærdelige ting om," sagde hun. Oprindeligt havde hun ikke haft lyst til at fortælle Alyssa om det hele, men det var også ved at være alt for hårdt at gå med det hele selv. "Og så er der hele mit problem med bryllupsnatten og Aldamar. Jeg fik en idé til at noget alkymi kunne hjælpe, men ..." Hun skar ansigt ved mindet. "Men da jeg kom ud fra forretningen havde han fulgt efter mig. Ikke Aldamar altså ..." Adenas hænder var blevet klamme og svedige og blikket faldt ned på hendes eget skød. "Det er Athelstan af Erneyll... Han tortere små dyr og har virkelig et problem med mig... Han har lovet at gøre mit liv til et helvede ..."
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 21.02.2021 20:17
Det var befriende at kunne få lov at bare være dem selv, at de ikke behøvede at lade som at de var mindre for hindanden end de faktisk var. At hun havde fire sind til at holde vagt for at værne om det frirum var så en anden ting, men til Alyssas overraskelse lod det til at Adena ikke havde planer om at flå tøjet af hende, i stedet satte de sig på sengekanten.
Åh, det de ikke kunne snakke om hos skrædderen. "Ja, det husker jeg," lød det med et nik og jo mere hun fortalte jo mere bekymret blev komtessens mine. Det var ikke ligefrem nogle nemme problemer og lige nu havde hun ikke en god løsning på nogle af dem, men hun var sikker på at de nok skulle finde ud af noget sammen! Og hun havde allerede to sind der var i gang med at gruble over hvordan man kunne gøre noget smart. 
Blidt nussede hun kærestens hånd og så forfærdet på hende nogen havde fulgt efter hende?! "Han hvad?!" gispede hun forsøgte at holde sit udbrud så lavmeldt som muligt. Hun havde ikke stødt på denne Athelstan før, men hvordan kunne nogen så forfærdelig nogensinde havde set sig sur på Adena?!? "Det får han ikke lov til." Lød det bestem som Alyssa trak hende ind i et kram, hvad præcist hun ville gøre ved det havde hun ingen anelse om, men Adena skulle ikke være alene i det her på nogen måde

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 25.02.2021 19:51
Overraskende nok var der ikke flere tårer at komme efter. Adena havde troet, at hun ville bryde sammen igen så snart Alyssas arme lagde sig om hende, men i stedet havde hun faktisk overskud til at gengælde omfavnelsen. Alle de nætter, hvor hun havde grædt sig selv i søvn under dynen havde vist tørret hende ud nu, og et eller andet sted føltes det som en fordel. Hun kunne påskønne Alyssas vrede og selv hoppe med på den frem for fortvivlelsen. Det var et rarere valg i hvert fald.
"Han slog mig," fortsatte hun, mens hun hvilede hagen på Alyssas skulder. Hendes hænder rystede en smule, som om nervøsiteten over at have gået med det så længe endelig slap sit tag i kroppen. "Han havde nogle venner med. Det var noget værre rod. Jeg var heldig at slippe derfra nogenlunde uskadt. Han tvang mig til at drikke det, jeg havde købt, men altså... Nu ved jeg da, det virker."
Hun rødmede lidt. Udover at have været en ubehagelig situation udover alle grænser, havde det også været pinligt. Det var ikke lige sådan noget, man havde lyst til at indtage over for sin nemesis. Slet ikke fordi han havde virket opstemt af det. Bare tanken om en opstemt Athelstan... ew!
"Men jeg har faktisk brug for din hjælp til håropsætning, Lyss," Adena trak sig lidt ud fra omfavnelsen og løsnede den hårnål, der sad på toppen af hendes hoved. Den nu løse tot kunne hun sno ud og holde ud fra hovedet, så Alyssa kunne se den i hele sin meget korte pragt. "Jeg fik skåret noget hår af. Mine forældre tror bare jeg sad fast i karetens dør, og far er virkelig sur over det. Du må ikke sige det til nogen vel? Hvis de ved noget om Athelstan, gør de bare noget dumt."
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 03.03.2021 09:21
Det var helt underligt at føle sig så harm. Alyssa havde ikke ligefrem let til vrede, en fordel af at kunne delegere det ud til nogle af sine sind, men jo mere Adena fortalte jo mere boblede vreden i de mange sind, hvordan kunne nogen finde på at være så forfærdelig overfor andre?! Athelstan lød ærligt som han opførte sig som en skurk fra et eventyr! Et eventyr der havde slået sine klør i hendes kæreste.
Men at hvad end Adena havde købt havde virket fik Alyssa til at løfte et øjenbryn, "Hvad var det du havde købt? Eller er det noget jeg skal spørge om på et andet tidspunkt?" spurgte hun, det lød som noget rod hun burde finde ud af mere om, men hun ville ikke presse Adena unødigt! 
Selvom de lød til at Athelstan havde lavet virkelig meget rod på ganske kort tid.
Som Adena trak sig tog Alyssa en dyb indånding og prøvede at samle sine tanker, håropsætning var trods alt noget lidt nemmere at forholde sig til end en gal adelsmand der forsøgte at gøre hendes kærestes liv til Zaladins rige.
Med sænket blik undslap et stille suk, "Jeg skal nok lad være med at sige noget for nu, men det her er ikke noget vi kan gøre selv Dena, før eller siden får vi brug for hjælp." 
"Men i forhold til håret" Alyssa lod den korte rødbrune tot løbe mellem hendes fingre, mens tre sind prøvede at komme på idéer. "Måske vi kunne flette en sølvkæde ind i den for at forlænge den? Ellers kunne vi måske gøre noget hen af det her," hvor hun prøvede noget af der skjulte noget af det.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 05.03.2021 16:26
Der gik ikke lang tid, før Adena sad på gulvet med ryggen op ad sengens ramme for at Alyssa nemmere kunne komme til og prøve forskellige ting. Idéen med sølvkæden var slet ikke så dårlig endda, og Adena var selv kommet ind på at sløret måske kunne hjælpe og holde noget af det på plads - så længe det stadig sad, som det skulle, hvis sløret blev taget af i løbet af aftenen.
Distraktionen med at snakke hår og pynt og smykker og pæne ting var velkommen, men Adena glemte ikke, hvad Alyssa havde sagt. Og hun vidste med sig selv, at hvis de ikke tog samtalen til ende nu, ville hun nok prøve at undgå at komme derhen igen en anden gang. Nu var bylden blevet prikket hul på, og så skulle alt altså ud.
"Jeg skal nok have snakket med Aldamar om det, men jeg er bange for, han trækker sig fra ægteskabet, hvis jeg hiver problemer med i bagagen," sagde hun, stadig med ryggen til sengen og Alyssas fingre i håret. "Men netop ægteskabet er nok noget, der kan få Athelstan til at holde sig væk... Jeg finder ud af det, Lyss, det lover jeg. Så går jeg ikke ud alene, før jeg ved, hvad jeg gør. Og det jeg købte... Det..."
Hun bed sig i læben. Havde svært ved at sige det. Men hvis ikke Alyssa ville forstå, hvem ville så?
"Det er til bryllupsnatten," sukkede hun endelig. "Jeg kan slet ikke holde ud at tænke på at jeg skal ligge med ham, så... Så jeg fandt noget alkymi, der ligesom gør... Du ved... Kroppen mere klar, og sådan..."
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 10.03.2021 16:26
Det var rart at lægge det tunge emne væk et øjeblik og prøve at løse et problem der var noget mere håndgribeligt end en sadidstisk aldesmand der var ude efter at spolere hendes kærestes liv!
Så der blev diskuteret lidt frem og tilbage, men mest af alt fik Alyssa lov at begrave fingrene i de rødbrune lokker og prøve nogle ting af.
Desværre kunne det ikke kun handle om hår og smykker, men heldigvis valgte at Dena at tage snakken op om at løse det større problem med det samme, i stedet for at prøve at gemme det hen til senere.
"Det kan være at Aldamar overrasker, selvom hans ydre er meget koldt så er han en god mand inderst inde," det mente hun oprigtigt, men hun havde også kendt prinsen længe, især eftersom hvor tætte deres familier var. "Men jeg er glad for at du passer på dig selv" sukkede hun forsigt og plantede et kys i det rødbrune hår, hun vidste ikke hvad hun ville gøre af sig selv hvis der skete noget med Adena!
Alyssa så ned fra sengekanten mod sin kæreste uden helt at vide hvad hun skulle sige, "Åh Dena" lød det som hun lagde armene omkring hende, tanken om nogen havde tvunget hende til at drikke noget der fik lysten frem var på ingen måde rar! Det måtte have været modbydeligt at opleve!
"Jeg er sikker på vi nok skal finde på et eller andet!" lød et som hun knugede Adena tættere ind til sig, hvad hun ikke ville give for trylle at kunne problemerne væk.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 10.03.2021 19:33
Krammet var lige, hvad Adena havde brug for. Hun lænede sig ind mod Alyssas kærlige arme, og endte med at vende sig rundt, så hun kunne sidde på knæ på gulvet og virkelig nyde omfavnelsen til fulde. Hvis der var noget, der kunne trylle i det mindste tankerne om problemerne væk, så var det Alyssas tilstedeværelse. Havde hun ikke fået overtalt Katrina til at lade hende overnatte her, havde hun sikkert haft udsigt til endnu en ulykkelig nat under puden, men nu var hun overbevist om, at søvnen ville komme til hende uden problemer og med Alyssas arme omkring sig. Hun ville nok også være en smule udmattet, men den slags kunne de først begynde at tænke på efter maden.
"Det bliver vi nødt til," hviskede Adena tilbage i det mørke hår, som duftede så dejligt. "Finde ud af noget for os og for pligterne." Et par tårer var begyndt at presse sig på, men hun prøvede ihærdigt at være stærk og ikke lade dem vælte ud. "Jeg ville ønske vi kunne være åbne over for verden om os. Ikke skulle lyve om det hele. Vi finder en eller anden løsning. Også på at vi kan ses, når jeg flytter til Ædelborg. I det mindste er det tættere på, ikke?"
Hun snøftede ved det sidste, men tørrede hurtigt øjnene i ærmet og trak sig væk så hun kunne se Alyssa i øjnene. Forsvinde i dybet af kærlighed. De gode ting. Det var dem, hun blev nødt til at fokusere på. 
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 14.03.2021 16:35
"Vi skal nok finde en vej," lovede Alyssa. Alting havde været lettere hvis hun ikke havde været arving til hertugdømmet, at det var forventet at hun førte sin slægt videre, men hvor meget lokkende end tanken om at stikke af med Adena var. Så kunne hun ikke bare sådan smide sine pligter væk, hvad ville der ikke ske hendes familie? Ville hendes lillesøster så skulle tage over? Det var en byrde hun kunne smide på Annabeth skuldre.
Et lille smil brød frem på Alyssas læber som hendes lyse fingre kærtegnede den fregnede kind, "Jo det er noget tættere på, og jeg er sikker på at jeg kan være med til at rådgive i nogle af de pligter du kommer til at få, så vi skal nok få set mere til hinanden!" Det var ikke unormalt at Alryss familien agerede som rådgivere til Arys familien, de to familier havde trods alt et nært forhold samt samarbejdet i forhold til at holde handelsvejen i stand og velbefolket var oftest lettere at gøre ansigt til ansigt.
"Men Dena, du kan altid komme til mig lige meget hvor store eller små problemerne end er" Smilede hun og lænede sig frem og plantede et kys på panden. "Vi er sammen om tingene, lige så længe du vil have mig"

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 19.03.2021 12:10
"Det ved jeg," svarede Adena og fik et lille smil frem. "Men det er ikke noget, jeg vil skrive om i breve. Så det bliver også nemmere, når der ikke går så lang tid mellem at vi ses. Og endnu nemmere hvis jeg kan få dig til at hjælpe mig med at lære alt det, jeg nu skal kunne."
Fordi hun ikke kunne holde fingrene for sig selv, lagde hun armene om Alyssas skuldre og væltede dem begge omkuld i sengen, så hun kunne kramme Alyssa med rimelig meget hele sin krop. Gemme næsen i det bløde, velduftende hår og lade sig forsvinde i armenes omfavnelse.
Hun ville få meget at lære nu hvor hun ikke bare var en lavadelig pige. Hun vidst, hvordan man var adelig, hvordan man tog sig af huset og staben - men et lille hus. Et palæ i Dianthos eller måske en gård ude i omegnen. Men en borg? En by? Hele Safirien? Ved Isari hvor ville hun få brug for hjælp til at lære det hele. Alyssa havde med garanti allerede en hel del viden, hun kunne indvie Adena i, og i det mindste var det ikke Adena alene, der skulle stå for alting. Aldamar ville være ved hendes side, og han var forhåbentligt uddannet til hudløshed. Aldamar som... Som ikke vidste noget af det her, hun gik med. Men det måtte hun finde ud af hvordan hun løste senere. Senere. For lige nu var Alyssa alt, Adena havde lyst til at fokusere på. 
"Jeg har ikke tænkt mig at give slip på dig," hviskede hun ind mod Alyssas hals.
Alyssa af Alryss

Alyssa af Alryss

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 23 år

Højde / 173 cm

Erforias 13.04.2021 21:29
Alyssa nikkede ivrigt, det gav skam god mening at Adena ikke kunne sige alting i brevene. For som kommende fyrstinde var en skandale ikke just nogen god start på tilværelsen, men Adena skulle flytte til Zircon ville gøre så mange ting lettere! "Jeg vil selvfølgelig gøre mit bedste for at hjælpe dig med at lærer om de pligter du kommer til at stå foran, men jeg er også sikker på at fyrstinden nok skal sørge for at stille passende dannelse til rådighed" lød det opmuntrende. 
Ud fra hvad Alyssa vidste om fyrstinde Leonora så var hun en kvinde der gjorde sit for at sikre Arys familiens ry og vel, så det var ikke fjert at forstille sig hun nok skulle hjælpe Adena med at blive en værdig aftager.
Hvis det ikke var nok så ville Alyssa selv gøre sit, nok var der noget fra at være hertuginde til fyrstinde, men noget ville hun utvivlsomt kunne hjælpe med!
Ikke at Alyssa nåede meget mere før hun lå i sengen med Adena om sig som et tæppe, et fantastisk varmt, vidunderliget og velduftende tæppe.
Sådan lå de knugende hinanden indtil en tjener bankede på døren for at minde om at det snart var tid til aftensmad.
Tjeneren var ikke meget mere end gået før Alyssa vendte sig mod Adene og bed sig i læben "Jeg tænker vi har mere intime samtaler efter maden?"
at bare være dem selv en stund ville være fantastisk.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1