Hun tørrede langsommere i takt med hans tøvende ord, og var stoppet helt, da farten tog til igen. Hendes blik lå på ham en smule overrasket.
Åh, Treston, tænkte hun. Jeg gør uforudsigelige ting hver eneste dag, langt væk fra den løgn jeg lever. Jeg ved aldrig hvad min næste opgave bringer, og det holder mig i live. Skulle jeg være en rigtig sekretær, ville jeg visne og dø.
Men det var ikke de ord, der kom ud af hendes mund. Det der kom ud, var en løgn. Der var ingen måde at pakke det ind på, og selvom hun altid prøvede at bruge hvide løgne og især hadede at lyve over for sin familie, kunne hun ikke få sig selv til på nogen måde at berøre sandheden bare en smule.
"Nej..." sagde hun stille. "Men jeg forstår dig godt. Du gør hvad far gjorde og hvad Ersten gør. Hvad der er forventet af dig, uden at stille spørgsmål. Det er vel kun forståeligt hvis det føles ensartet og ligeud hele vejen. Måske var jeg kun heldig at være elseptionelt dårlig til alting?"
Hun forsøgte sig med et opmuntrende smil, men det hjalp ikke på dne gustne smag i hendes mund.