"Jeg betalte en skøge for at prøve at hjælpe mig," sagde hun så, klar til at kaste alle sine dårlige beslutninger imod ham. "Altså ikke noget uanstændigt, det ville jeg ikke gøre. Men jeg hørte om en formskifter, så jeg bad ham ligne Aldamar, så jeg kunne prøve bare lige lidt mere end at være ved hans arm til en fest, hvilket... Hvilket er det eneste vi har gjort."
Var det egentlig ikke også lidt mærkeligt? Når Adena hørte om trolovelser, var det tit om at forældrene ikke kunne holde det unge par fra at gemme sig bare buskene og kysse eller liste hænder op under hinandens tøj. Aldamar havde ikke engang én gang gjort mine til at kysse hende, og havende absolut ingen interesse i det, havde hun ikke prøvet at få ham til det. Måske var det fordi han var lige det ældre og nok mere moden end andre mænd... Såsom Talon.
"Men han kunne ikke hjælpe mig," fortsatte hun. "Han sagde der ikke var noget galt med mig. Det er bare... Absurd." Hun sænkede blikket og pillede lidt ved kanten af sin kjole. "Der er et eller andet galt med mig. Jeg har det ligesom dig, Talon - overhovedet at tænke på at røre Aldamar mere end venskabeligt, det... Det frastøder mig. Tror du alkymi kan gøre noget?"

Krystallandet