Hvad er et Cirkus.?

Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 23.01.2021 14:27
da Aria talte fandt hun virkeligheden igen og så mod hende. hun så på hende og så mod kentauren og nikkede venligt. hun havde altid været i en flok kun med folk som hende så dette var en helt ny verden for hende. hun smilte til aria og da hun sagde alle var velkommen fik hun faktisk lidt af en ide. men mn den ville blive godkendt?
"det lyder virkelig fedt. jeg reder tit halvdyr og andre slaver for folk der vil sælge dem. måske... jeg kunne afleverer dem, der vil, her?" spurgte hun med lidt spørgerne øjne hun havde tit halvdyr hun ikke anede hvor hun skulle aflevere. og det var jo ikke fordi de ikke ville arbejde for føden. faktisk var de mere end villige. men et cirkus hvor man ikke blev udstødt fordi man ikke så ud som mennesker. det var da faktisk meget godt.
Aria 'Solvej' Elodie

Aria 'Solvej' Elodie

Skjald og sælger.

Neutral God

Race / Satyr

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 112 år

Højde / 154 cm

Lux 30.01.2021 14:04
Overraskelse over foreslaget spillede ind over satyrens runde øjne, førhen at hun med et lille smil tiltede det kønne hoved på skrå. Om de ville kunne komme med ind her? "Det er slet ikke en dårlig idé! Hvis de kan optræde med det ene eller andet, eller måske kan stå klar med en hjælpende hånd når vi rejser telte, eller laver mad.. så kan jeg sagtens se muligheden!" kvidrede hun, og slogen hånd sammen med den anden, noget tænktsomt over sig. "Men vi må spørge først, det er - selvom man goodt kunne tro det - desværre ikke mig der styrer det her sted" grinte hun, og drejede sig omkring med den orange kappe hvirvlende om de spinkle skuldre. Hvor var han monstro på det her tidspunkt... 

Lederen af circusset, var en gammel skovelver. Så gammel at han føltes ældgammel for Aria, men det betød kun at han havde fantastiske historier at fortælle, her og der. Han var en god mand. "kom med" sagde hun, og zig-zaggede ind igennem de mange, travle folk, for at finde hans telt. 
Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 30.01.2021 19:18
cho så på hende og nikkede helt oplivet da hun sagde hvad de kunne gøre det var jo ikke fordi slaver ikke ville arbejde. de blev bare tvunget til mere end der var godt. hun smilte stort så hendes spidste tænder kom til syne. da hun så sagde de skulle snakke med chefen nikkede hun og skyndte sig og følge med over til ham. hun smigede sig igennem folk med kasser og udstyr. hun så på aria hele vejen og hendes øjne strålede over alt det hun oplevede og den mulighed hun havde fundet her. med alle de dyr der blev fanget af slavehandlere kunne de godt bruge et hjem hvor de ikke blev mishandlet.
"jeg håber virkelig. mange af dem kan ryde op, lave mad, sætte ting op, og meget mere. det er bare deres liv der ikke er heeeelt så godt som.... ja som vi f,eks har det." sagde hun helt glad og håbefuld.
Aria 'Solvej' Elodie

Aria 'Solvej' Elodie

Skjald og sælger.

Neutral God

Race / Satyr

Alder / 112 år

Højde / 154 cm

Lux 31.01.2021 17:04
Det var travle omgivelser, men de var bestemt ikke umulige at navigere igennem. Aria trissede, jah næsen hoppede igennem dem, og de fjedrende skridt fik det krøllede hår til at vippe op og ned for hvert et skridt hun tog. Selvom hun havde været her i mange år efterhånden, jah så var der altid en smule som var anderledes, ved hver opsætning, og en smule som lænede sig op af det man kendte. 
Det tog derfor ikke alt for lang tid for hende, at få drejet om det rigtige hjørne der ledte dem ud på den anden side af teltet. 

De flappede ører vippede dig bagud da hun hørte halvdyrets genkendelige stemme, og Aria grinte let og lyst. "Det kan du sagtens have ret i! .... må jeg dog spørge, hvordan du kender så mange af dem, tigerprinsesse?" den lyse sangstemme formulerede spørgsmålet med en mild nysgerrighed, og hun stoppede kortvarigt op, så hun kunne komme op på siden af hende, fremfor at være nød til at gå bagved hende. Det var sjældent at de mødte folk fra syden på dén måde, det... de plejede at undgå Rubinien, lige præcis fordi at landet nogle gange var... specielt, hvad angik deres love og regler. 
I hvert fald når det gjaldt halvdyr. 
Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 31.01.2021 17:32
Cho kom op på siden af hende ret hurtigt da hun stoppede op. hun så på hende og vendte blikket ned af dem. "jeg redder dem, jeg ser tit vogne med fangede halvdyr eller andre racer der bliver kørt mod slavehandlen. jeg kan ikke holde det ud så jeg hjælper dem." sagde hun ærligt og smilte forsigtigt. hun havde efter hånden mange slave halvdyr i sin flok og hun vidste at mange frygtede slavehandlen men der var også mange der ønskede at se verden. så et cirkus som rejste rundt var måske en ide.

Cho så rundt på de mange telte af den vej de var kommet ud af. hendes sorte har flagrede dog ikke så smukt som Aria. nok fordi Aria havde langt hår hvor imod Cho havde kort hår. men det var mest praktisk for hende. så kom hun ikke til at side fast og alt muligt. hun så på Arias flotte krøller og kørte en hånd igennem sit eget hår og misundte det lidt. hun var en smuk satyr.
Aria 'Solvej' Elodie

Aria 'Solvej' Elodie

Skjald og sælger.

Neutral God

Race / Satyr

Alder / 112 år

Højde / 154 cm

Lux 08.02.2021 00:02
Med halvtigeren gående ved siden af hende, var det nemmere for den lavstammede satyr at kigge op, for rigtig at få føling med den ansigtsmimik der fik de mørke læber til at glide opad i et smil, og hvordan at  hendes ører - ganske ligesom Aria's - syntes at vippe en anelse rundt når hun lyttede eller hørte nogle nye lyde. 
Hun stoppede dog en anelse overrasket op i deres lille gåtur, da halvtigeren fortalte at hun reddede dem. Åh? Det var svært for satyren, at få størrer øjne end hun i forvejen havde - Aria's natsorte blik slugte lys og reflekterede ikke meget tilbage. Men alligevel kunne man næsten ane forundringen og respekten i hendes mørke blik, og hun nikkede langsomt. "Det lyder som et... et farligt job" påpegede hun forsigtigt, og kunne ikke lade være med at føle hvordan at hun stirrede en anelse. 

Det her var altså en kriger... ikke bare en tiger, men en kriger! Og givet at der virkelig ikke var mange krigere som Aria havde mødt, eller stået overfor, kunne hun ikke lade være med at finde det en smule... sejt. Udfordrende. Utroligt. 
Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 27.03.2021 19:04
Cho så ikke sig selv om kriger endnu. mest fordi hendes familie ville ha hun slå sig ned. ned som hustru og ikke som vildtfarene pige hun var nu. hun stoppede to skridt længere fremme end Aria.  "ja. dt er det vel... men det er jo ikke mit job" sagde hun og drejede ansigtet mod Aria med et smil. "jeg er nu høvdingedatter" sagde hun og grinte lidt. hun havde det ikke som job jo. hun så det bare som en pligt som halvdyr. en pligt med medvæsen. bare en pligt, andet kunne hun ikke se det som. hun vidste dog godt at hendes familie var meget imod disse jagter. men det ragede hende.

Aria var sød og hendes øjne der nærmest lyste op i de mørke farver gjorde Cho smilte venligt. hun forstod ikke det var sejt. hun så det som noget alle burde gøre. især når man kunne blive en tiger og forsvare sig med sine tænder og klør.
Aria 'Solvej' Elodie

Aria 'Solvej' Elodie

Skjald og sælger.

Neutral God

Race / Satyr

Alder / 112 år

Højde / 154 cm

Lux 12.04.2021 23:16
I et lille sekund, der glemte den flygtige skabning hvor det var hun var på vej hen, da hun med endnu en overrasket mine, måtte hører halvdyret sige at hun var høvdingedatter. Fandtes sådan nogle stadig? Hun havde aldrig stødt på noget der mindede om en... klan, eller hvad man ville kalde det, omend det i sidste ende ikke kunne være meget anderledes end slægter og slægtsled. 
Det lød dog som noget med en del mere tyngde, og satyren nikkede eftertænksomt, idet at hun overvejede det. 
Skridtene blev dog genoptaget, i jagten på cirkussets leder. 

"Hvad indebærer det så, udover at redde folk?" fulgte hun op med, en tydelig nysgerrighed over hvad man ellers gjorde - det lød ganske eventyrligt! Og var det eventyrligt nok, ville det ikke være skidt at lave en sang over det... en lille ballade, om høvdingedatteren der befriede halvdyr og andet gøgl, på trods af de forpligtelser der ellers lurede! 
Man var trods alt stadigvæk en skjald, når man ikke styrede lysene og lygterne i det farvede telt. 
Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 13.05.2021 18:15
Cho vidste godt at det at rede folk ikke var hendes pligt. det var faktisk bare interrasse for halvdyr og andre slavers skæbne der skulle ændres. hun så på hende med et lille smil og så rundt imens hun sagde.
"det er faktisk ikke noget jeg skal, jeg føler det bare som en ting man skal gøre for de stakkels slaver." hun stoppede da en flok gøglere kom gående forbi hende og Aria. hun så på dem som de hoppede og dansede. hvor så de fredfyldte ud.
"vis det er rigtigt så vil mine forældre ha mig til at sige og så pæn ud og gøre kvindelige ting.... " hun rystede svagt over tanken. "... så som at sy, strikke, lave mad, og gøre rent.... ikke mig vis jeg skal være ærlig." hun havde nok været mere sammen med drenge end piger som barn. så hun så sig som en af drengene. hun elskede at sloges og at kampe med sværd. hun elskede at klatre og udforske landet. men det var ikke altid hendes forældre ville forstå det.

hun var jo også sendt til cirkuset for at se at mænd styrede det. hvilket hun ikke kunne lig tanken om. hun ville gerne se at det var en kvinde der styrede det hele, en kvinde med fast hånd om tingene. det ville måske sætte de gamle på plads. hun fulgte hurtigt Aria igen og så på hende. "det er ikke altid let at være kvinde i en flok som min." hun var dog glad for sin flok det måtte hun indrømme men Cho ville ikke sættes i en kasse og få at vide hun skulle være som alle andre. hun var ikke den tybe.
Aria 'Solvej' Elodie

Aria 'Solvej' Elodie

Skjald og sælger.

Neutral God

Race / Satyr

Alder / 112 år

Højde / 154 cm

Lux 05.07.2021 11:09
At gøre noget for andres bedste, se det var ikke en mentalitet som Aria mødte i forfærdeligt mange væsner. Det skete selvfølgelig - ligesom at det skete lige nu - men langt de fleste gange, så var det ikke en kvalitet der blev højnet, desværre. Sikken en verden det ellers ville være, hvis alle havde samme tankegang som høvdingedatteren havde. 

Hun havde set slaverne i Rubinien, og hun var ikke fan af det. 

Det føltes bare som en uoverskuelig byrde at løfte, med så smalle skuldre som hendes. 
Men det virkede ikke helt som om at hun havde det nemt, heller. Imens de kom mere og mere ind i gøglergruppens forunderlige univers, forklarede halvdyret også selv mere og mere. Og selvom Aria ikke nødvendigvis forstod grundene til meget af det - kvindelige ting? Var hun en forbandet god lytter. 
"Du... du ligner heller ikke en, som der ville trives under de opgaver" kom det til sidst fra hende, natsorte øjne undersøgende i deres blik. "Hvordan er din flok?" 
Alle havde deres ting at slås med, alle havde egne problemer, og gamle flokke kunne være utrolig drøje med deres traditioner. Det vidste hun godt. Og det kunne være svært, at være så konfliktet omkring ens familie, som den unge halvtiger virkede til at være. 
Selv havde hendes egen familie heller ikke været decideret lykkelige for at hun rejste, men de havde aldrig holdt det imod hende - eller for den sags skyld forventet andet af hende. Og det havde hun altid været taknemmelig for. 
Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 28.07.2021 16:03
Cho tog sig til nakken. "undskyld jeg bare snakker sådan ud af. det er bare ikke mange der forstår det hjemme i min flok" sagde hun hurtigt og så på Aria da hun spurgte hvordan hendes flok var mærkede Cho en vind ramme hendes korte hår. hun så rundt og ønskede den var mere fri. "den er skam god nok... bare lidt gammeldags. især mine forældre. men jeg ville ikke forlade Mal.... øhm min flok for noget" hun håbede hun nåede at redde det. hun var lige ved at sige hun ikke ville forlade Malkin. men det ville hun jo heller ikke. han var hendes bedste ven i hele krystallandet. hun havde ikke nogle bedre ven ind ham. han var der altid for hende og stoppede hende ikke i at være hende. noget hun satte stor pris på. da hun ikke ville begrænses af sine venner... måske derfor hun kun havde ham som ven i flokken. de andre pige katte dyr var alle..... pigelige. hvor imod Cho mere var drenget.
Aria 'Solvej' Elodie

Aria 'Solvej' Elodie

Skjald og sælger.

Neutral God

Race / Satyr

Alder / 112 år

Højde / 154 cm

Lux 02.01.2022 17:31
Det runde hoved gled i et dådyrs hurtige reflekser på skrå, imens at ørene nysgerrigt spidsedes, og løftede sig en anelse fra deres hængende flapper. Hun mødte sjældent andre væsner som tigerprinsessen, og på de front var det ikke nyt, at nysgerrighed selvfølgelig hørte til nye folk. Men næsten med det samme gled mundvigerne op i et finurligt smil, idet hun forklarende løftede hænderne. "Du må ikke undskylde, tigerprinsesse" nynnede hun, og lod den ene af dem forsøge at nå hendes skulder, for at give den et lille klap. Man behøvede ikke at undskylde, bare for at snakke. 

Man ville dog være et skarn, hvis man ikke lagde mærke til ændringen i ord; satyrens mund åbnedes i et lille tavst ohh, efterfulgt af en lidt mere sigende vippen af brynene. "Aha...." hvem end Mal var, det kunne hun gisne længe og godt om. Men som var det en hemmelighed de delte, blinkede Aria fluks med det ene øje. "Intet så besværligt som ung, kompliceret kærlighed, min kære" fortsatte hun. "Om det så er til flokkens forpligtelser eller.... en anden"
Og hun burde vide det. Kærlighed var smukt, og alligevel så forbandet forførende at man ikke opdagede hvor slemt (eller godt) man havde det, før ekstremerne var nået. En så drømmende kraft, at den fyldte musklerne med bly eller styrke. Værende skjald, var kærlighedsballader altid hendes favoritter. 
Choji Akena Tiger

Choji Akena Tiger

høvding datter.

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 180 cm

Mong 27.05.2022 14:32
//out lukker med samtykke med medspiller.

Choji Akena Tiger har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 6