Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 27.07.2020 12:37
Hvad man ikke kendte til kunne man ikke havde et afsavn til. Mollie vidste godt at der fandtes kager der smagte så guddommelig godt, at hun end ikke kunne forestille sig det. Hun havde også sendt sørgelige blikke ind til Bagerens hylder når hun gik forbi uden at være i stand til at nyde smagen. Men hun kunne nyde duften der fik tænderne til at løbe i vand.
Mollie lyste endnu mere op end hun allerede gjorde bare ved at havde en samtalepartner som faktisk var interesseret i at snakke med hende. Ikke fordi voksne skubbede hende eller de andre børn væk fordi de snakkede, men det var ikke alle voksne der havde lyst til at tale med børn. ”Virkelig?” hun var tydeligt begejstret for den ide og kunne havde givet sig til at hvine af glæde! ”Åh, så kan Ulrik også prøve! Han er ny og meget genert.” forklarede hun. Selvfølgelig ramte det hende først at hun kunne smage kage selv, men der gik ikke mange millisekunder før hendes tanker gik til de andre børn. Deriblandt Ulrik som var kommet til dem for nogle måneder siden, og havde været meget nedtrykt over det.
Du er meget sød, Hedwig” I sin ivren mærkede hun at hun strammede grebet om koppen, og hendes opmærksomhed skiftede ned på at få den sat fra sig på bordet uden at ødelægge noget. Plejemor blev så trist når hendes ting gik i stykker – også selvom det aldrig blev ødelagt med vilje.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 30.07.2020 19:45
Hvis der var en ting Hedwig havde lært, så var det at man skulle lytte til børn. De værdsatte det altid så ufattelig meget, og de havde ærligtalt også interessante ting at sige til tider, hvis hun skulle være ærlig. Hun værdsatte i hvert fald deres synspunkter, uanset hvor barnlige de måtte være.
”Men det skal da ikke stoppe en fra at smage kagerne,” sagde hen leende. Hun kunne allerede mærke at til trods for omstændighederne, så var Mollie meget omsorgsfuld og sød overfor sine medmennesker.

Hun tog teen op til munden og tog en tår mere, som hendes kinder blev lidt mere farvet over komplimenten. ”Det er du også, Mollie,” sagde hun. ”Du tænker tydeligvis meget på de andre børn også.” Ikke at det betød at de fortjente kagen hverken mere eller mindre. Hun ville i forvejen have givet til dem alle, men det ville tydeligvis også gøre Mollie glad, at kunne dele glæden med sine venner, eller i hvert fald plejesøskende. 
Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 30.07.2020 23:47
Hedwigs latter smittede og Mollie begyndte selv at le mens hun rystede på hovedet. ”Nej, absolut ikke! Jeg håber han vil komme ud og lege med os andre noget mere, hvis han prøver noget kage først” påpegede hun med et stort smil. Han havde været så trist. Hun forstod ham godt, for han var gammel nok til at forstå hvad der skete og hvad det betød at være på børnehjem. Mollie havde på den front været mere heldig. Hun huskede ikke rigtig andet.

Mollie rødmede forlegent, men man kunne se hun blev glad for komplimenten. Hendes fingre kørte let over koppen som et skævt smil erstattede det forlegne smil der før havde prydet hende. ”De er familie. Måske kun for en stund, til de bliver adopteret, men man passer på sin familie” hun kiggede op igen og vrikkede lidt med ørene. Noget i hende følte at det var hendes fars ord. Man passer på sin familie. Hun kunne ikke helt forklare hvorfor hun hørte det på den måde i sit eget hoved.
De fleste er her ikke så længe som mig” desværre var det ikke kun fordi de blev adopteret. Den sidste tid havde været hård, og det betød at der ikke var ret mange der fandt et hjem. Faktisk prøvede mange lykken på gaden når de nåede Mollies alder og lidt ældre.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 05.08.2020 13:36
”Kage hjælper også på alt,” sagde Hedwig grinende, selvom det ikke nødvendigvis var sandt. Det var dog en rigtig god måde at få børns tillid på, og få dem til at åbne op. Lidt god mad i maven, og et lille smil kunne gå langt. Det var i hvert fald sådan Hedwig først var kommet ind i det mere problematisk miljø hun havde levet i, i årevis. Mange havde jo pointeret at det var en dårlig idé, men når først man blev tilbudt mad og man var sultende, så var det svært at sige nej.

Måden hun formulerede det på, fik dog Hedwigs smil til bare at falme det det mindste. Når de blev adopteret. Hvad med Mollie? Havde hun allerede givet op?
”Mon ikke også at du bliver adopteret en dag?” tilbød Hedwig venligt, selvom det nok var en af de ting der ofte ville falde for døve ører. Især hvis hun virkelig havde været der så længe som hun påstod. Hun var heller ikke sikker på hvilken type af familie som ville adoptere en minotaur.
Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 17.08.2020 23:19
Mollies øre bevægede sig lidt som hun smilede. ”Kage er i hvert fald hyggeligt!” for det bragte stunder med sig hvor de sad samlet og grinede sammen. Det var en måde at havde et sammenhold på. Ikke at Mollie helt forstod den dybere mening, andet end gode minder og masser af latter, som hun holdte meget af.
Hun havde endnu ikke oplevet at få tilbudt mad andet sted fra, men ubevidst til hende, var det formentlig blot et spørgsmål om tid som hun voksede sig større og stærkere. En fremtid hun ikke selv tænkte over.

Mollie trak lidt på skulderne, men fastholdte et lille smil på læben. ”Joh, det gør jeg nok” det var ikke svært at mærke at hun ikke helt troede på sine egne ord. Hun forsøgte at fastholde sin optimisme og positive tilgang, men det blev ikke nemmere som hun blev ældre. Når almene menneskebørn havde svært ved at finde et hjem med dejlige forældre, hvad var så chancen at en minotaur pige kunne? ”Man holder aldrig helt op med at håbe” svarede hun muntert og tilbød en positiv stemning trods hun godt vidste der var noget alvor i ikke at blive adopteret. Alt for mange tanker og konsekvenser et barn på hendes alder slet ikke burde tænke på.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 27.08.2020 11:59
Hedwig lo lidt. Hun kunne kun give den lille minotaur ret i det hun sagde. Det havde i hvert fald en måde at samle folk på, og Hedwig var glad for at Mollie i det mindste havde nogle at samle sig med, når det en sjældent gang skete.

Hedwigs udtryk faldt dog lidt, som hun kunne høre at Mollie ikke troede på at hun blev adopteret. Det gjorde ondt i hendes hjerte, især når det virkede til at Mollie var sådan en sød og velopdragen pige. Var der virkelig ingen der ville have hende?  Tanken virkede absurd på Hedwig, og det hev lidt i hendes eget bløde hjerte. Tanken om selv at adoptere barn havde slået Hedwig før, men hun vidste ikke om hun overhoved ville være en god mor til det, og der var så mange børn. Det slog slet ikke Hedwig ind at det kunne være svært for Mollie fordi hun var en minotaur.
”Jeg er sikker på at det nok skal ske en dag,” sagde hun, i håb om at optimismen ville smitte bare lidt af på Mollie. 
Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 27.08.2020 23:10
Mollie blev en smule ærgelig over at hun så ud til at havde gjort Hedwig ked af det med sine ord. Hun forsøgte derfor at smile endnu mere for at få humøret op igen. Det var jo på ingen måde Hedwigs skyld! Faktisk lagde Mollie ikke skylden på nogen - og endnu heller ikke bebrejdede sig selv. Hun forsøgte jo at gøre det som hun fik at vide virkede. Høflig, venlig og smilende.

"Det håber jeg for os alle sammen," hun håbede især at de mindre børn blev adopteret hurtigt så de ikke havde så mange varige mén. Med Mollies alder, var chancerne små. "Måske der engang kommer en som mig og gerne vil have en pige" kom der forhåbningsfuldt. En som hende, måske en minotauer eller en der forstod hendes størrelse og at hun næppe holdte op med at vokse med alderen. Tværtimod.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 29.08.2020 11:29
En som Mollie. Hedwigs tanker faldt automatisk på den nye minotaur i byvagten, men hun virkede ikke som en der ville ønske sig at få et barn, eller ville være god til det, men Hedwig kunne jo spørge, for jo mere hun tænkte over det, jo mere gav det mening at ingen rigtig kunne fodre Mollie hvis det kom til det.
"Jeg er sikker på at der nok skal komme en, en dag," sagde hun bestemt, og rakte over for at rode lidt i Mollies hår. Hun ville tage hende, hvis hun selv kunne. Det var måske ikke gået op for Hedwig, at der ikke var noget der reelt kunne stoppe hende. Mollie var gammel nok til at passe sig selv når hun selv var på arbejde, og der var altid mulighed for at få mere tålelige vagter når man havde børn. Havde hun trods alt set hos alle mulige andre byvagter, hvor livet pludselig havde forandret sig.

Teen i Hedwigs krus var dog også ved at blive koldt, og det kunne også være at hun ikke skulle sidde forevigt her, men måske også komme videre. HUn havde bare ikke lyst.
Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.10.2020 13:44
En varmhjertet latter forlod Mollie som der blev rodet i hendes hår. Det gav hende en varm følelse i maven. Det var kun voksne som gjorde det, men plejemoren havde ofte travlt og det var som regel kun noget hun så ske for de andre børn når der kom voksne for at kigge på dem.
Gav det hende en forhåbningsfølelse. En følelse af at det måske ikke var umuligt. Men følelsen dalede hurtigt. Smilet forblev på hendes læber, men hun følte en sten i maven, trods forhåbningen aldrig forlod den optimistiske sjæl.

"Vil du have en småkage? Jeg tror godt jeg kan finde nogen" det var rart faktisk at snakke med en voksen uden at blive flyttet til side eller skubbet væk, fordi tiden ikke var der. "Jeg tror også godt du må få nogen med til de andre!"
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 16.10.2020 13:53
Mollie var virkelig bare bedårende på alle punkter. Hendes latter, hendes smil, og de store øjne der kiggede op på en. Det var helt så Hedwig kunne mærke det ind i hjertet på sig selv, men det var kun deres første dag af at kende hinanden.
Langsomt flyttede hun dermed også hånden på Mollies hoved, og hun kunne kun håbe inderligt at det vidunderlige humør var noget der ville blive hos Mollie for tid og alt evighed, også selvom adoption kunne have langsigtet udsigter.

Hun smilede lidt større og lo lidt, før hun klappede sig på maven, som godt nok var dækket af hendes uniform. ”Nej tak, jeg tror hellere jeg må passe på min vægt,” sagde hun, selvom det ligeså meget var for ikke at tage unødvendige ressourcer fra børnehjemmet. Hun var heller ikke sikker på at de var meget værd, og hun ville nok bare blive for trist af faktisk at smage dem. ”Men du må godt tage en uden mig. Så du kan vokse dig stor og stærk,” sagde hun og lænede sig lidt ne dmod Mollie med et næsten drillende smil på læberne. Mollie var allerede stor af statur, men Hedwig havde ingen tvivl om at hun nok skulle blive større. En dag højere end hende selv. 
Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.10.2020 14:28
Mollie mærkede latteren igen og rystede på hovedet af Hedwigs udtalelse. Hun havde aldrig helt forstået det der med voksne og vægt. Mollie vidste godt at hun var meget stor af sin alder, og især i forhold til de andre børn.
Heldigvis var hun ikke nået til stadiet at hun forsøgte at spise mindre for at passe ind hos de andre børn. Hun vidste trods alt godt at hun var anderledes, og dermed større. Det måtte hun vende sig til hurtigt.

Det tror jeg ikke bliver noget problem” hun lænede hovedet lidt ned som hun smilede kækt og en smule genert. Hun var ret sikker på at hun blev en ret så stor dame en dag. Stor og stærk ligesom Hedwig! Se, det var en god drøm at have sig. Et raballer fra køkkenet efterfulgt plejemoren der skældte en af de andre børn en smule opgivende ud fik Mollies øre til at løfte sig  og hun drejede hovedet. ”Åh åh…” Mollie forsøgte at lade være med at grine men det var svært når drengene var ude på narrestreger. ”Jeg må nok hellere gå ud og hjælpe, inden køkkenet bliver en krigszone igen
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 16.10.2020 15:35
Vægt havde nu heller aldrig rigtig generet Hedwig. Hun havde altid været det større barn, hvilket også gjorde at folk også var lidt bange for faktisk at fornærme hende rigtig når det kom til stykket, og dem der gjorde, kunne hun få til at løbe grædende væk. Det var heldigvis ikke noget hun havde behov for mere. ”Vi kan ikke tage for mange chancer, kan vi?” sagde hun grinende, men Mollie havde nu ret i at hun ville blive stor og stærk, uanset om hun fik den småkage eller ej.

Da de begyndte at kunne høre plejemoren, så lød det for Hedwig også som om at det var ved at være tid til at hun skulle videre. ”Jamen, så vil jeg da ikke forstyrre dig mere,” sagde hun da det nok i sidste ende var et meget godt tidspunkt at komme videre, hun var ikke ligefrem færdig med at arbejde, og hun kunne altid komme forbi senere.
Hun rejste sig derfor også op. Mollie var virkelig en god pige
Mollie

Mollie

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Minotaur

Lokation / Dianthos

Alder / 13 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.10.2020 18:25
Mollie forstod ikke hvorfor, men der var så mange ting hun ikke forstod, eller vidste noget som helst om. Hun var trods alt bare et barn med sine barnlige sind, håbefulde drømme og indtakte uskyldighed der optimistisk troede på at alting nok skulle blive godt. For hende og alle andre.

Mollie rejste sig fra sin stol og stod med hænderne på ryggen, mens hun svejede lidt genert frem og tilbage.
"Jeg håber du kommer tilbage igen. Jeg kan godt li' dig, Hedwig" svarede hun med et stort smil og et håbefuldt udtryk i de store, brune øjne.
Med et genert grin, småløb hun med klappende hove ud i køkkenet for at hjælpe plejemoren med den umulige kamp at holde styr på alle de forældreløse unger.

Mollie har forladt tråden.

Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 41 år

Højde / 198 cm

Helli 21.10.2020 15:04
Det var et blidt smil Hedwig blev efterladt med, som Mollie sagde hendes farvel til hende. ”Jeg kan også godt lide dig, Mollie... Vi ses,” sagde hun stille efter hende, højt nok til at minotauren nok havde hørt det, men uden at råbe det op. Den lille pige havde bare et væsen der trængte sig ud i krogene, og selv Hedwig følte sig lidt gladere, som hun forlod det larmende børnehjem.

Hun skulle i hvert fald nok komme tilbage med en kage, og så håbede hun blot inderligt at Mollie ville blive adopteret af en god familie, der forstod hende. Alt andet ville bare uretfærdigt, for et væsen der var så sød og god. 

Hedwig har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7