Solari Seravill
Ypperstepræstinde for Nalish'ra
Som havde der ligget noget tåget over de hvide øjnes ildevarslende overvejelser, forsvandt det mærkeligt i et lile minut. Ypperstepræstens sidste smil glattedes ud, og det næsten maniske forsvandt da hun tilfreds nikkede. I det korte øjeblik kunne man også ane hvordan de skarpe kanter nu forsvandt til fordel for oprigtig glæde, og Solari lagde en velmendene hånd på hans skulder.
"Godt" spandt hun.
Se hvorvidt hun stolede på at mennesket ville opretholde sine løfter, eller ikke, kunne være svært at aflæse. Men til forveksling kunne hun se næsten stolt ud, da hun fangede Noah's blik.
"Vi er skyggerne, Noah af Erneyll. Men du har ret, vi er ikke kriminelle" en direkte løgn, set med samfundets usynlige øjne. Men de var et nødvendigt onde, skulle verden og dens orden udfolde sig naturligt.
Bare fordi man ikke brød sig om - for eksempel bedrag, kunne man ikke sige, at det ikke fandtes. Eller sågar; nogle gange var de for alles bedste.
Og med det, gled en næsten usynlig hinde atter ned over Solaris øjne igen, imens tankerne tog himmelflugt.
Hun ville ikke glemme ham, det kære menneske, men ville nu give ham tiden til at få etableret sin drøm.
Det kunne være svært at finde fodfæste, og i den nuværende situation, ville hendes støtte kun kunne komme fra det skjulte. Men hun ville vende tilbage. Og der ville de afveje situationen, og måske rette ham ind på kurs igen, skulle han få kolde fødder.
Et afventende smil fyldte sekunderne efterfølgende, i en tavshed hun bevidst holdt
lidt for længe, inden at hun endelig slap ham fuldkommen, hænderne teatralsk slået ud.
"Jeg vil være at finde, skulle du få brug for mig" gled det konspiratorisk over læberne, og præstinden lavede en lille bevægelse, hvorefter en ring dukkede op i hendes ene hånd. Den var simpel i sit design, med en enkelt sort onyx sten smedet ind.
En lille afskedsgave, som hun trillede imellem fingrene, inden at hun knipsede den i hans retning.
Inden hun atter forsvandt fuldkommen væk i mørket, som havde hun aldrig været her til at starte med, løftedes hånden i et lille vink. Og uden at hun behøvede at vende sig, kunne man høre smilet under de melodiske ord.
"Jeg kan næsten ikke vente"
So shut the door, I'm gonna turn my back
Go chase the dark, and I'll tip my hat.