Granny 16.04.2020 21:31
Pax fnøs – og denne gang ikke moret – som Evlyn atter lod sine følelser overtage. Ikke, at han ikke nåede at skimte overraskelsen i hendes blå blik, som Caitlins navn var gledet over hans læber og til trods for, at Pax selv mærkede den ulmende vrede, mærkede han også… nysgerrigheden; det så velkendte instinkt der fortalte ham, at her var noget på færde. Som Evlyn satte sin finger på hans udmagrede bryst, trådte Pax et skridt tættere på hende, så deres næser næsten kolliderede. Her stod de, som to glubske alfaer, der emmede af kun en rivals foragt – og under ingen omstændigheder, at Pax ville gå herfra som en kuet hund.
”Og hvad har du tænkt dig at gøre, hvis jeg alligevel vælger at dele din lille hemmelighed med alle, jeg kender og alle, som gider lytte? Komme efter med mig med dine, ja, hvad fem trofaste soldater?”, spurgte han i en lige dele hvislende og påtaget spørgende tone. ”Eller har du tænkt dig at sende bud efter din anfører, ham der virkelig bestemmer? Det kunne jo gå hen og blive rigtig interessant, taget dit eget mørke i betragtning. Ved han godt det, Evlyn? At du handler på egen hånd og så ikke helt alligevel?” Pax lod de brede øjenbryn skyde en anelse op i panden i en udfordrende grimasse, der talte sit tydelige sprog; prøv mig.
I det Pax trådte et skridt tilbage, greb han om plantegningen. ”Vi ses til festen, Eve. Pas på dig selv så længe”, lød det køligt, hvorefter Pax drejede rundt på hælen og gik.
// Ville lade dig vælge, om du vil svare på den :-)