Sawyer kunne snart ikke holde til mere, den måde hun sad på, kiggede på ham. Og hvad med alle de ting han skulle huske at have handlet, skrædderen og hvad med Zion hans hest der var opstaldet. Han forsøgte virkelig at holde sammen på sig selv, da han mærkede hendes fod stryge over hans kind. Han måtte knuge hænderne helt sammen, mærke neglene bore sig i hans håndflader for at have et fast punkt han kunne fokusere på.
Han mærkede hvordan hun lænede sig ind over bordet imod ham, hendes stemme så tæt på hans øre at han kunne mærke hendes varme ånde, dufte hendes nærvær. Han ønskede at protestere, fortælle hende det ikke forholdt sig sådan, men der lå en hidtil usagt sandhed i hendes ord, det var sådan han havde hjulpet sig selv, når lysten var blevet for voldsom, det skete ikke ofte men som enhver anden var der alligevel blot et lille behov der måtte stilles. Han vendte blikket imod hende, klar til at protestere over hendes ord, og fortælle han ikke var en sådan mand, da han så hendes kavalergang, så fint rettet lige imod ham, uden den overlod meget til fantasien. Han lukkede hurtigt munden, han vidste det slag var tabt om at sige noget, i det sekund han havde set hendes barm så tæt på.
I stedet lyttede han blot til hendes ord, som hun fortsatte med at tale til ham. Han kunne ikke benægte den spirende lyst hun vækkede i ham, den måde hun hæmningsløst kom helt tæt på, den måde hun talte til ham, og da han mærkede hendes tunge imod øreflippen gav et det lille ryk i hans krop som han rettede sig op, ude af stand til at sige hende imod men mellem hans ben var der noget andet som var begyndt at tale for ham. Han rømmede sig atter i håbløst forsøg standse sig selv, inden han lagde en hånd over sit skød for at skjule den begejstring der truede med at afsløre ham for alle.
Da hun endelig trak sig helt tilbage, trak han vejret dybt ned, men hendes duft hang stadig i luften helt tæt på ham. Han vendte blikket væk, han kunne ikke gøre den slags, give efter for et begær blot for lystens skyld. Han piskede sig selv mentalt ude af stand til at se på hende, til han havde fået sig selv under kontrol igen, til hans begyndende rejsning havde lagt sig til igen før han vendte blikket imod hende.
"Frøken Swift, jeg takker mange gange for Deres udsøgte selskab, men jeg må videre hvis jeg skal nå alle mine gøremål.." Han havde formået at få samling nok på sig selv til ikke at dirre i stemmen, den lød næsten så brysk som den plejede. Han rejste sig hurtigt, før hun kunne nå at få ham til at ombestemme sig, nu vidste han hvordan det fungerede, hvor hun ville være og hvornår, ikke at han ville gøre brug af det, i stedet måtte han videre i en fart før hans behov overskyggede hans vilje. Han tog blidt hendes hånd i sin og efterlod et lille kys på håndryggen, og sendte hende et varmt blik. "Pas på Dem selv.." lød det stille, inden han slap hendes hånd, og gjorde klar til at forlade kroen, inden hun kunne overtale ham til andet.