Astrid af Isenwald
Adelig | Arving | Prinsesse
Astrid så aktivt til mens kaosset spredte sig i stalden. Flere heste var kommet op af køre, af den røde hoppes panik, og de fleste traskede frem og tilbage i deres bokse, eller bankede deres forben imod boksdøren, for at indikere de alle ville ud. Da hesten bukkede, fik hun en indikation af at fest var lige lovlig godt i gang, og valgte at slå sin evne fra. Hesten blev dog ikke rolig med det samme, selvom den så at stalden ikke brændte. Astrid så ikke præcis hvad der skete men hun kunne høre hoppen fik sparket smeden, et knæk lød og det gjorde i den grad ondt.
”Owen,” kaldte Astrid på stalddrengen, som straks begyndte at kalde de andre staldfolk til, så de kunne hjælpe med at berolige hestene. Astrid bevægede sig roligt frem fra sikkerheden. Han var mod forventning hurtigt på benene igen, hvilket Astrid beundrede.
Hoppen havde heldigvis ikke flået sig selv fri, hvilket var heldigt. Det var altid noget møg at skulle finde og indfange forskrækkede heste. Stalddrengen, som havde været tilstede under det hele, tog den røde hoppe og begyndte at gå afsted med den. Både stalddrengen og Astrid kunne se på smeden, han ikke ville kunne forsætte med sit arbejde nu, og hesten måtte gå med en ordnet hov, en skofri og resten uberørt.
Med langsomme skridt, en utrolig rank holdning, og et blink der nedstirrede smeden diskret, nærmede hun sig den tilskadekommen.
”Jeg fortalte Dem hun kunne være strid,” sagde hun koldt, som nogle stærke stalddrenge nærmede sig med forskellige midler til at hjælpe Sawyer.
”De får en ekstra sum krystaller med, for at dække din indkomst, mens De ikke kan arbejde,” tilføjede hun og så mod den røde hoppe som stejlede med stalddrengen. Drengen tog det dog helt roligt, satte den på plads of forsatte deres nedkølings tur. Astrid så tilbage på smeden,
”Jeg regner ikke med De kan forsætte med det ben,” sagde hun og nikkede mod hans ben, der ikke så ud til at være korrekt på plads.
”Jeg sørger for en anden smed kan færdiggøre det arbejde du var i gang med,” forsatte hun med sine fingre foldet foran hendes mave.
Everything you've ever wanted
is on the other side of fear
- Astrid af Isenwald