Wolfram nikkede accepterende, da hun sagde, at hun ikke var sulten, men sagde ikke noget. I stedet koncentrerede han sig om at hjælpe hende hen til skærmen, hvor han slap hende og trådte lidt væk, så hun kunne få lidt privatliv. Tålmodigt ventede han på, at hun var færdig. Det var rart, at hun havde tøj på, da hun kom ud igen, og gik over til sengen for at sætte sig. Han bukkede stift, som hun sagde, at der ikke var brug for ham mere.
"Udmærket. Jeg sender Jasers knægt herop for at sidde ved døren, så kan De sende ham ud efter mig, hvis der er noget." Også som vagt hvis nogen skulle forstyrre hende, som Greven eller hendes broder. Men det sagde han ikke, han gav hende bare en lille buk mere, inden han drejede rundt og forlod rummet. Hun lignede en, der havde brug for at sove. Hvis hun kunne.
Som sagt så gjort, så han startede med at gå ned i tjenerkvarteret og finde den 9-årige lyshårede knægt med de store blå øjne og give ham instruktioner på, hvad han skulle. Han var ikke begejstret for at skulle sidde og glo, men hans mor sendte ham af sted med lidt håndarbejde og lidt legetøj.
Og så kunne Wolfram gå den tunge vej mod Grevens kontor, hvor han åbenbart var fortrukket efter hans sammenstød med Wolfram. Til al held stødte den gamle tjener på Laurennes bror på vejen. Han var naturligevis oprørt og på vej mod Laurennes værelse, men efter en del beroligelse og nogle gode argumenter, fik Wolfram ham til at vente til Laurenne selv ville snakke med ham, eller i det mindste til dagen efter.
Endeligt stod han foran døren til Grevens kontor. Efter et par dybe vejrtrækninger, bankede han på. Et "kom ind" lød igennem træet, og Wolfram lagde sit ansigt i neutrale folder, inden han gik ind og lukkede døren bag sig.
Grevet så op fra sit skrivebord og så snart han så, hvem det var, trak hans ansigt sig sammen i vrede.
"Wolfram! Så kunne det passe dig at komme. Jeg er ikke tilfreds med din opførsel. Vil du SÅ fortælle mig, hvad der foregår?!" Han skubbede aggressivt brevet til side, han havde været ved at læse. Wolfram knyttede hænderne, som han havde gemt på ryggen og sank en klump.
"Jeg undskylder, Grev Sinnett, Deres datter havde brug for lidt tid til at falde til ro." Han vidste, at det ikke ville hjælpe at tale udenom, så han kunne lige så godt lægge det frem, som han havde forstået det.
"Laurenne er blevet forulempet af en mand, ganske voldeligt. Hun er meget ødelagt over det og har brug for ro og hvile. Hvis De..."
Greven afbrød ham, inden han kunne fortsætte.
"Jeg vidste det ville ske en dag! Hun har altid været en lille tøjte, der har kastet sig i grams for gud og hver mand! Det kunne ikke undgås. Hun bringer skam over familien, det er umuligt at få hende afsat i forvejen, men nu hvor dette er sket, jeg skal være heldig at finde en adelig, der så meget vil kigge på hende!" Perceval havde rejst sig op og slog vredt og opgivende ud med hænderne, mens han gik ud bag sit skrivebord og ud i rummet.
Wolfram blev stående ved døren. Som sådan forstod han Greven, for Laurenne opførte sig ikke som en greves datter, men samtidigt vidste han lidt for godt, hvad hun havde været igennem, og selvom det sikkert lidt var hendes egen skyld, var det stadig en utilgivelig gerning af den mand, der havde taget hende mod hendes vilje. Men han valgte ikke at give sin mening tilkende, for den ville ikke ændre noget alligevel.
"Deres datter lever efter sine egne regler," nikkede han, både enigt og medfølende, det var bedst bare at tale Greven efter munden.
"Men lige nu har hun brug for at komme sig lidt. Jeg tænker ikke, at det vil hjælpe at udskamme hende eller skælde hende ud, oplevelsen i sig selv har forhåbentligt lært hende noget." Man kunne håbe, det kunne man virkeligt, men et eller andet sted havde Wolfram sine tvivl. Frøkenen havde sin egen mening om tingene, og mon dog en enkelt ubehagelig oplevelse var nok til at slå hende ud.
Greven gned sig over ansigtet med en hånd og kløede sig så i fuldskægget.
"Ja. Måske." For et øjeblik så han tomt ud i luften, uden tegn på, hvad der gik igennem hovedet på ham. Pludseligt gled de blå øjne til Wolfram med et ubehageligt glimt.
"Apropos regler. Jeg burde straffe dig for at tale sådan til mig, gamle mand."
Wolfram sank en klump. Ville Greven for én gangs skyld kaste ham for pisken som sagt tidligere? En svag lettelse gled igennem ham, som Perceval nikkede mod døren.
"Lås døren. Og kom herover."
"Ja, min herre." Wolfram drejede nøglen og vendte sig mod Greven, der allerede havde det velkendte forventningsfulde udtryk i øjnene.
Senere, da Greven var mere tilfreds end vred, kom de frem til, at Laurenne måtte få til efter aftenensmaden næste dag, og så skulle Wolfram bringe hende til kontoret for en alvorssnak med sin fader. Mere kunne Wolfram ikke gøre for hende.
Resten af dagen gik, og det var først, da aftensmaden til herskaberne var klar, at Wolfram opsøgte hans Myladys værelse igen, denne gang med en bakke med mad til hende. Ved hans side stod en kvindelig tjener med nye lys, og en kande frisk vand. Hun bankede let på døren, siden Wolfram havde hænderne fyldt med bakken.
"Mylady? Det er Wolfram og Frida. Jeg har aftensmad med til Dem."