" Så har de da også fået oplevet lidt af hvert her.. " sagde hun med et svagt grin, men der var også noget lidt sørgmodigt over det, selvom en svag lyserød farve fandt vej til hendes kinder. De katte havde virkelig oplevet lidt af hvert. Den første dag især, der havde været mange forskellige følelser i spil den dag. Daphnie så lidt efter katten der søgte ly under sengen.
" Jeg har gjort mit bedste, i hvert fald.. " hun trak lidt på skulderne, som om det var ingenting, men det gjorde hende overraskende glad at de havde været så glade, selvom de var forvirrede over at være der og havde andre at være.
Et øjeblik var der stille, og Daphnie overvejede kort om det havde været for mærkeligt bare sådan at tage en fremmed med hjem. Hun kendte ham jo egentlig ikke, han havde bare set så trist ud, og selvom Daphnie selv ikke havde haft noget at gøre med manden, Killian var gået med, så vidste hun han kunne være ubehagelig. En lille del af hende var også stadig nysgerrig efter hvad der var sket, men de kendte ikke hinanden, og det var okay hvis han ikke synes det kom hende ved. At det havde hjulpet med kattene fik hende til at smile stort og hun kunne ikke lade vær med at grine lidt over det, for som han sagde det, synes hun egentlig det lød utroligt dumt. Hun fik nogle fjollede ideer nogen gange!
" Det var godt.. Ellers måtte jeg finde på noget andet.. " hun sendte ham et skævt smil, inden hun rejste sig op og børstede sig lidt af på benene. Hun kunne vel lige så godt lave noget te! Hun havde ikke rigtig lyst til at han skulle gå endnu, hun var stadig ikke helt vild med at være alene.
" Jep, helt alene, med 3 katte... " hun trak på skulderne, og gik over for at finde kedlen frem. Kort så hun over skulderen mod Killian.
" Te? " spurgte hun. Hun havde ikke så meget andet at tilbyde, ud over vand. Hvis hun var heldig havde Jaris ikke fundet alle småkagerne, men hun regnede stærkt med han havde fundet dem alle.
" Hvad med dig? Bor du selv, eller? " Det ville ikke komme bag på hende, hvis han ikke boede selv. Han var en ganske nydelig, ung mand, jo! På den anden side var han nok ikke bare sådan gået med en fremmed pige hjem, hånd i hånd, hvis han havde en kone der ventede på ham. Om Killian havde sagt ja tak til te eller ej, gik Daphnie hen og hang kedlen hen over ilden, med vand i sig.