Blandt Snørklede Skrifter

Hecate Reier

Hecate Reier

Adelig, tidligere Lysets Kriger.

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 12.01.2020 19:37
Hecate så lettere forfærdet ud ved tanken om karry. Ja, det var også lige eksotisk nok til hendes smag: "Vi ældre skal også passe frygteligt på med stærk mad!" Pointerede hun. "Maven kan slet ikke tåle det.." 

Der var gode grunde til at Hecate tilberedte alt sin mad selv. Det var ikke specielt spændende, men hun vidste, hvad hun fik - og så var der heller ikke nogen, der lavede om i vanerne. At Archimedes kunne tilberede sin egen mad, hvis han var så sart omkring det, ville hun dog ikke begynde at komme ind på .. der var roller i husholdningen af en årsag, og mænd hørte ikke til i køkkenet!

"Men du har vel sagt til din kære kone, at hun mon holde igen med alle de frygtelige rubinske krydderier?" Spurgte hun. Det betød naturligvis ikke at hun lyttede til det, det gjorde kvinder sjældent, når deres mænd brokkede sig på den måde.
Archimedes

Archimedes

Bibliotekar i Hovedstadens bibliotek

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 13.01.2020 19:41
Archimedes nikkede bekræftende. ”Den opfører sig så mærkeligt hver gang man spiser det. Jeg er ærligtalt ikke sikker på at det er helt sundt at indtage i det hele taget, selvom min kære hustru selvfølgelig mener noget andet,” indrømmede han. Han var næsten sikker på at hun bare sagde det, for at få ham til at få det værre med det.

”Jeg har prøvet, men du kender hende. En kvinde med ben i næsen. Hun siger jeg bare er blevet for gammel og sur, og jeg skal kigge på livet som et eventyr,” han rystede på hovedet, men det tydeligt smil var på hans læber. Han var stadig meget forelsket i sin hustru, til trods for at de havde været sammen tæt på de 300 år. Det gik op og ned, og de havde deres skænderier, bl.a. over de rubinske krydderier, men i sidste ende, så holdt de meget af hinanden.

Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 22.01.2020 09:21
Hecate lænede sig en smule frem i stolen med tekoppen i hænderne. Hendes stemme var dæmpet:"Jeg har hørt at grunden til, at de krydrer maden så meget i Rubinien er for at skjule, at kødet i virkeligheden er råddent!" Betroede hun ham med et forfærdet ansigtsudtryk. Der var mange ting, der ikke var, som det burde være sydpå. Hun havde hørt om frygtelige uanstændigheder i dét område - meget værre end her i Dianthos, hvor det i forvejen ellers var slemt nok!

Hun lænede sig tilbage igen og sippede en smule af tekoppen, mens hun lyttede til hvad Archimedes elles fortalte. Det var tydeligt, at han holdt meget af sin kone trods alt, og hun kunne ikke undgå at glæde sig over, at han havde fundet lykken i en partner på dén måde.
"Mon ikke snart hun selv bliver træt af det og finder på noget andet.." Kommenterede hun.
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 22.01.2020 15:26
Kød var ikke ligefrem hvad Archimedes selv rigtig spiste af. Han havde da smagt det i sine unge dage, da han var kommet til Dianthos, men det lå altså bare bedre i munden at spise grøntsager, og hans hustru havde haft det på samme måde. På nogen punkter var man vel af traditionel satyr opstand.
"Ja, det kan jeg ikke vide meget om," svarede han også og trak på skuldrene. Han var dog ikke helt sikker på at Hecate havde ret, selvom kød måtte da foregå hurtigere nede i varmen, fremfor heroppe.

Nu var det Archimedes' egen tur til at sippe til sin te, og han lyttede opmærksomt til hendes ord, og måtte nikke anerkendende. "Jo, det håber jeg så sandelig. Hun er altid mere rastløs, når børnene ikke kommer forbi så ofte, og nu er det efterhånden et stykke tid siden vi har set nogen af dem der er beboet i Lindeskovene. Uroen gør det jo ikke sikkert at rejse, men nu... nu burde der være ved at være sikkert at rejse på landevejen igen." han håbede så inderligt. Han savnede også sine børn og børnebørn, og de boede jo så langt væk. Især når man selv var blevet for gammel til at rejse for meget.

Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 25.01.2020 16:50
Hecate nikkede. Rubinien var også langt væk - de havde naturligvis noget spændende historie, men hun havde personligt ingen interesse i at tage derned. Varmen ville sandsynligvis være alt for meget, og så al det horeri, hun havde hørt der foregik.. og det havde slaver. Frygteligt uciviliceret.

"Det er frygteligt, at vejene har været så usikre." Gav hun Archimedes ret. "Alle de banditter og hvad-ved-jeg .. der må snart gøres noget ved det!" 

Hun sendte ham et medfølene blik, for hun vidste hvor meget familien betød for ham. Reier-slægten kunne rende hende - hun var ikke interesseret i at se dem, selv om hun af og til udviste en vis interesse for at hive yngre slægtninge i ørerne.
Men for Archimedes var det anderledes - det var jo hans egne børn. "Jeg håber, at jeg snarest kan hilse på nogle af dem.. jeg har jo hørt så meget.."
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 28.01.2020 14:59
Archimedes nikkede, men han kunne også godt forstå at det kunne være svært at patruljere alle landevejen, når man også tænkte på hvor meget uro der havde været i byerne. Det var ikke et nemt arbejde at være byvagt. Man fik sikkert endnu mindre ros fra borgerne end som kriger i Lyset. Hæren skulle jo ikke håndtere de daglige gøremål i byen som byvagten skulle gøre. Hæren blev blot hyldet som helte når de kom hjem fra at have bekæmpet Mørket.

"Mon ikke også de højere magter ved det," mumlede han. Han stolede på Lyset og dets arbejde med at gøre landet sikre, selvom de kunne være en anelse langsomme til tider, og Mørket havde været nådesløst de sidste par år.

Hans øjne blev helt bløde da hun sagde det, og han nikkede lidt. "Det ville være en fornøjelse. Kan være der er held næste gang de kommer til Dianthos, med mindre du har for travlt endnu engang." Indtil videre havde besøgene åbenbart også bare passet virkelig dårligt ind i Hecates hverdag. Hun virkede til at hun til tider var en travl kvinde.

Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 04.02.2020 12:27
"Uden tvivl." Nikkede Hecate. Hun havde selv tjent i Lysets Hær og vidste en del om, hvor meget der var at se til - og det var endda længe før Mørkets overtagelse og de katastrofer, der efterfølgende havde plaget landet. I forhold til det .. ja, så havde hun nærmest haft det nemt. 

"Forhåbentlig ikke! Hvis du siger til, så snart du ved det, skal jeg nok gøre plads til et visit.." Skyndte hun sig at sige. "Jeg har planlagt en kort tur til Lazura snarligt, men ellers bryder jeg mig jo ikke om at rejse for meget ud fra byen.. Ja, du ved hvordan det er.." 
Der var også rigeligt med ting og sager i Dianthos, der holdt Hecate travlt optaget. Nogen måtte jo holde øje med de frygtelige beværtninger og horehuse, der skød op overalt, og hun var ikke færdig med at klage til byvagten over deres tilstedeværelse!
Når hun ikke var ude for at terrorisere byboerne, fordybede hun sig gerne i sine studier omkring Krystallandets historie. På trods af sin situation, var hun god til at underholde sig.
Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 05.02.2020 09:44
Archimedes nikkede. Det var ikke så ofte at han fik besked, før hans halve familie stod i døren, men han havde også altid gjort det klart overfor familien, at der altid ville være plads til et besøg. Især nu når Archimedes ikke længere var knyttet til Lyset. Hans arbjede på biblioteket kunne jo altid justeres en lille smule.
”Ja, jo ældre man bliver, jo mere har man bare lyst til at sidde og slappe af med en god bog,” sagde han og grinede lidt. Det var måske ikke helt tilfældet for Hecate, men Archimedes elskede at bruge sine ældre dage på bare at slappe af.

”jeg håber turen går som planlagt. Du har vel heller ikke planlagt at tage turen helt alene vel?” sagde han. Han kunne ikke forstille sig Hecate nogensinde ville rejse så langt uden en vagt eller to. Især for gamle damer, var vejene farlige, især når de lignede nogen der havde penge på sig.

Hecate Reier

Hecate Reier

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 72 år

Højde / 171 cm

Krystal 15.02.2020 10:50
“Åh nej, det ville være frygteligt uanstændigt for en kvinde af min stand at foretage sådan en rejse alene!” Sagde hun. Den slags passede sig slet ikke - og hun havde i forvejen været ude for at hyre nogle vagter. Hun var typen, der grundigt udspurgte dem, inden hun hyrede dem, for hun ville ikke tolere at de drak i landevejskroerne på vejen. Så kunne de jo ikke beskytte hende ordentligt!

Af samme grund, var det af og til lidt svært for hende at finde vagter, for tanken om at befinde sig flere uger på landevejen i selskab med Hecate Reier uden noget at dulme smerterne med, var ikke synderligt tiltrækkende for den gængse vagt.
Heldigvis betalte hun godt.

Hun drak det sidste af teen, rejste sig og glattede skørterne. “Tak for teen, Archimedes, jeg sætter pris på at du altid kan berolige mig lidt. Jeg kigger nok forbi en af dagene for at se, hvad I har om Azuriens historie omkring besættelsestidspunktet.” Sagde hun med et af sine sjældne, ægte smil om læberne. Det så ud til, at hun for nu havde glemt de forfærdelige byvagter..

Hecate Reier har forladt tråden.

Archimedes

Archimedes

Retmæssig God

Race / Satyr

Lokation / Dianthos

Alder / 376 år

Højde / 158 cm

Helli 15.02.2020 11:22
Archimedes lo lidt af det. Der var så mange ting der var uanstændige, men lidt evner fra sine dage i hæren måtte hun vel stadig have. Selvom hun ikke ligefrem rendte rundt med et sværd for at beskytte sig selv med i disse dage. Det var nok også bedre at hun betalte sig fra det, især fordi hun faktisk havde dem. Hun sad væsentlig bedre i det end Archimedes og hans familie. Fordelen ved at være adelig vel.

"Oh, det er en yderst interessant tid," sagde han og strøg sit skæg let som han tænkte over det. "Jeg sørge for at finde nogen af de kilder vi har indtil da," sagde han. Han kunne tænke på et par stykker på stående fod, men han måtte nok også hellere lige tjekket kartoteket.
Normalvis lagde han ikke ting frem til bibliotekets brugere, det var jo sjældent de fortalte det i god tid, men når Hecate alligevel kom for en sludder, og nævnte sådan nogle ting, så kunne han ligeså godt spare det hårde arbejde på en gang, og gøre det i løbet af længere tid.

"Vi ses min kære, pas godt på dig selv," sagde han, som farvel til hende, før han samlede deres kopper op for at tage dem væk igen, og vinkede til Hecate som hun forlod biblioteket.

Archimedes har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Mong, Chibi
Lige nu: 3 | I dag: 10