Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 08.06.2019 20:49
Sorris måtte tænke sig lidt om og en lille rynke fandt frem mellem hans bryn i processen. "Jeg ved ikke... Jeg tror, jeg ville lede efter de ting, som man lagde først mærke til. Ikke hårlængde eller sådan noget, men det første man lagde mærke til, som lige lå laget dybere. Som ved mor, ville det for eksempel være hendes smil." Sorris kom selv til at smile bare ved tanken. "Jeg tror, at jeg ville fokusere på to eller måske tre ting, som definerede personen og så sørge for at få dem helt rigtige. Om håret er et par cm kortere end i virkeligheden eller ej, det gør sjældent nogen stor forskel."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 08.06.2019 21:14
"Det har du helt ret i," svarede Zirra med et smil og lagde portrættet af Ishai til side. "Hvis jeg skulle beskrive dig, ville jeg nok fokusere på... Hmmm... Krøllerne er meget genkendelige. Måske at du næsten altid hælder en smule til venstre i din vægtfordeling, når du står afslappet? Men det er nok svært at tegne egentlig."
Hun hvilede hagen på sin ene hånd og så tænksom ud. Det var sjældent hun tænkte over, hvordan hun ville beskrive sine familiemedlemmer, men Sorris' ord om moderens smil ramte helt plet. Hun burde tage ham med ud på nogle af sine observationsopgaver, når det handlede om individer, hun burde kunne beskrive og tegne mere detaljeret.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 08.06.2019 21:47
Hendes tænksomme ord fik omgående Sorris til at rette sig lidt op, så han sad mere rank - og dermed ikke længere hældede mod venstre. Han var naturligvis godt klar over, at hun havde ment, når han stod op og han var også godt klar over, at hun sandsynligvis ikke mente noget ondt med det. Men han kunne ikke lade være. "Det kan man nu sagtens tegne," svarede han i stedet og forsøgte at smile igen. "Centerlinjen op gennem kroppen skal tippes en smule skævt og du skal lave højdeforskelle på skuldrene og også på hofterne." Det var lidt sjovt, for han havde aldrig tænkt over, at det var sådan han gjorde det før, men nu hvor hun undrede sig, så kunne han pludselig forklare det.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 08.06.2019 21:58
Hun tiltede hovedet lidt på skrå. Selvfølgelig var det en linje, der skulle gøres lidt skæv. Det lød så simpelt. Det var det måske også. Op ad lommen hev hun et foldet stykke papir. Det var egentlig nogle noter til en opgave, hun skulle på i morgen, men bagsiden blev ikke brugt lige nu. Hun tog en mindre stift frem også. Den var slet ikke lige så god som Sorris' kulstifter, men hun ville belemre hverken hans papir eller stifter med sine egne dårlige skitser.
"Altså, jeg har lært at der skal være, ehm, hvad var det, fem eller seks hovedhøjder fra toppen og ned til bunden," Zirra skitserede en grundlinje og et par cirkler. "Og så cirkler til skuldre, lange cirkler til arme..." Hun skitserede imens, hun talte. "Men det er lige som om jeg aldrig får proportionerne helt rigtige."
Skitsen var ikke helt rigtig. Hun kunne ikke sætte en finger på det, men noget var galt i højden eller længden eller et eller andet.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 09.06.2019 09:13
Sorris rynkede brynene tæt sammen, mens han prøvede på at forstå, hvad det var hun mente. "Jeg... Har aldrig hørt noget om cirkler for arme," sagde han så forsigtigt. Han havde aldrig lært håndværket af nogen. Han havde bare sat sig til at tegne en dag og var så blevet ved. Han kneb øjnene lidt sammen for at forsøge at se portrættet bagved de mange hjælpelinjer, hun havde tegnet og bed sig så lidt i indersiden af kinden. "Men jeg vil sige, at det ser ud til, at din krop er for kort. Det er selvfølgelig svært at sige, når jeg aldrig har set vedkommende i virkeligheden, men hovedet virker for stort." Han slappede langsomt mere af, nu hvor de kom ind i tekniske diskussioner og han følte sig bedre tilpas. "Hvem er det, du tegner?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 09.06.2019 11:21
"Ikke rigtig nogen..." kommenterede Zirra lavt med et rynket bryn. Burde hun tænke på en specifik person, når hun tegnede? "Det er en af mine kollegaer, der har lært mig lidt," halvløj hun. Det var en obligatorisk del af hendes arbejde at blive bedre til at lave skitser. "Han sagde, jeg skulle starte med at øve mig på generelle ting, såsom skitsere kroppen hurtigt og omtrent som jeg tænker den er, og så gennem mine fejl blive bedre til at se, hvor jeg ser kroppen forkert." 
Hovedet var rigtig nok lidt for stort, nu hvor Sorris sagde det. Kroppen var blevet lidt for lang også, og det ene ben stod frem som lidt skævt, syntes hun. Papiret havde en fold lige der, så det var svært at se. Hun satte stiften på igen og grattede lidt i et par linjer, mens hun prøvede at fikse proportionerne.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 09.06.2019 15:44
Sorris nikkede let og genkendte metoden som den, han også selv havde brugt. "Ja, sådan gjorde jeg også," svarede han og smilede let. "Det gør jeg faktisk stadig," indrømmede han så og flyttede nogle af tegningerne væk, så han kunne komme til at sidde med ryggen op af væggen. "Hvorfor vil du gerne lære at tegne?" spurgte han så og så på et par af de andre billeder. "Jeg troede, at du mest var til lister og den slags." Og i hans erfaring, så var mennesker, som var vilde med lister sjældent vilde med også at tegne.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 10.06.2019 16:37
Hvorfor vil jeg lære at tegne? Jo, nu skal du høre Sorris, kære lillebror, det er fordi mit rigtige arbejde er at spionere på folk uden at de ved det, og give akkurate billeder af dem til mine - vores - overordnede. 
Zirra sukkede lavt. "Det var ham min kollega, der fik mig til det," hun tvang et smil frem. Det føltes stift og forkert, men så naturligt ud på hendes ansigt. Hvorfor skulle hun også blive nødt til at lyve for sin familie på den her måde?
"Jeg kom nok til at nævne, hvor god en kunster jeg har som lillebror, og så mente han, at det uden tvivl må løbe i familien, og jeg let ville kunne lære det. Men jeg synes godt nok, det er svært, Sorris. Måske er jeg bare bedre til... Lister."
Hun gav ham et opgivende smil og lagde pennen fra sig i skødet, mens hun rettede sig lidt op på sengekanten efter at have siddet foroverbøjet med tegningen. Stregerne var også ujævne, fordi hun havde brugt sine knæ som underlag. Men bedre underlag fik hun næppe ude på opgaverne, så deres undervisere havde foreslået dem, at de ikke vænnede sig til faste borde og plader.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 10.06.2019 23:47
Sorris trak vejret lidt ind og så så på sin storesøster et øjeblik. Det var ikke ofte, at han tænkte på hende som værende en reel person. Hun var der jo bare som en konstant faktor, ligesom hele hans familie havde været det hele hans liv. Det var aldrig gået op for ham, at der måske var noget, hun ville kunne ønske at lære fra ham. "Hvis du har lyst, så vil jeg da godt prøve at tegne lidt sammen med dig en dag?" spurgte han så forsigtigt. "Jeg øver mig hele tiden alligevel." I hvert fald, når han havde tid.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 11.06.2019 08:54
"Det vil jeg gerne," svarede hun med et smil.
Sorris var den eneste hun kendte, der kunne tegne godt og som samtidig havde tid til at lære hende lidt. De andre spioner havde selv travlt med opgaver, så at Zirra var ved at sakke lidt bagud, måtte hun selv håndtere.

"Vi må hellere gå tilbage til stuen snart, inden far tror jeg bevidst prøver at undgå ham," sage hun så, mens hun rejste sig og stoppede papir og stift i lommen igen.
Under deres skænderi havde Dastor også kommenteret på hendes usmagelige valg af bukser. Klædt sådan ville hun jo aldrig blive gift. Tja, gift det havde hun vidst sine brødre til at gøre for sig.
"Behandler de dig godt nok til træning? " spurgte hun halvt som en eftertanke, mens hun gjorde mine til at forlade hans værelse. Treston og Ersten var for længst ovre den periode, hvor de kunne blive drillet fordi de var de yngste væbnere. Sorris var stadig ung, sky og havde lidt vild magi. Det kunne umuligt være helt let for ham at omgås de andre med al den ekstra træning han sikkert blev kastet igennem for magien. Og hvis han blev drillet kunne Zirra nok lægge et ord eller to ind et sted og få det til at stoppe.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 18.06.2019 13:03
Sorris mærkede en lille blomst i maven, da hun sagde, at hun gerne ville have hans hjælp. Mente hun mon virkelig, at han var god nok til det? Han kunne pludselig ikke lade være med at smile lidt. Zirra og han havde aldrig været ret tætte og han var rigtigt glad for, at hun havde fundet et påskud til at bruge tid sammen med ham. Han indså dog også, at det måske blot var dette. Et påskud for at være sammen med ham og ikke fordi han var dygtig til at tegne. Men uanset, så gjorde det ham i godt humør, selvom han ingenting sagde. Han smilede bare og rejste sig, da hun foreslog, at de skulle gå tilbage. 

Hendes næste spørgsmål overraskede ham dog i lige så høj grad og han stoppede op i ren forvirring, mens han så på hende. "Ja selvfølgelig," svarede han automatisk og tog sig ikke meget af, at han løj, så det drev. De fleste var flinke nok, men der var også dem, som mente, at han var for spinkel og svag til at skulle være Lysets Kriger. Men han var en mand. Og mænd klarede deres problemer selv. Det havde hans far banket ind i hovedet på ham, fra han var en ganske lille dreng. Så derfor fortsatte han bare med endnu et smil, som denne gang dog føltes lidt forceret. "Skal vi gå ind?" Han gik hen mod døren.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 19.06.2019 21:51
Zirras hånd lagde sig over Sorris' hånd, inden han fik trykket dørhåndtaget ned.
"Du lyver, Sorris," sagde hun og fangede hans øjenkontakt med et bekymret blik. "Hvad gør de?"
Hendes stemme var blid som deres mors, men med et hint af den tone, deres far brugte, når han ikke ville godtage nej som et svar. 
Det var så typisk hendes brødre ikke at ville tale om deres problemer. Hun var problembarnet i husholdningen, ikke dem. Mændene i familien kunne klare alt, og blive riddere i Lysets Hær. Der lå så meget pres på Sorris skuldre, og selvom han måtte tro noget andet, havde Zirra en karriere, og efterhånden havde hun lært at lade faderens ord prelle af. 
Og netop den karriere havde lært Zirra en ting eller to om løgne. Løgne var lettest at spotte hos folk, man kendte godt. Selvom hun ikke havde boet i huset under hele Sorris' opvækst, kendte hun sin lillebror godt nok. Derudover var hans ansigtsudtryk og handlinger lige nu indbegrebet af trang til emneskift.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 20.06.2019 09:35
Det gav et lille gip i Sorris, da hun uventet lagde sin hånd oven på hans. Det fik ham til at trække hånden til sig og han blev let rød i kinderne og skamfuld over, at han havde reageret sådan over for sin eneste søster. Men så vente skammen sig til vrede over, at han overhovedet var kommet i dén situation. Han havde jo sagt til hende, at han havde det fint. Hvorfor kunne hun ikke bare tage dét for gode varer? "Der er ingenting, Zirra," svarede han derfor i en lettere hidsig tone og fortrød, at han havde taget hånden af dørhåndtaget. Nu kunne han jo ikke åbne døren og storme ud! Sorris var måske nok vred lige nu, men under alle lagene, var vreden dog lige så meget en reaktion på, at hun udfordrede den mandighed, som han var blevet opdraget til at opretholde. Troede hun ikke, at han kunne klare sig selv? Anså hun ham måske også for nogen, man skulle passe på?? En Reynlest passede på sig selv!
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 20.06.2019 13:44
Vreden kom bag på hende. Siden hvornår var Sorris blevet så afvisende? 
"Hey," sagde hun roligt og holdt en hånd op foran sig i et forsøg på at dulme situationen lidt. "Jeg ville bare give et godt råd eller to. Det er ikke ligefrem fordi jeg er helt uden erfaring i dén slags, vel?"
Hun forsøgte sig med et skævt smil. Måske ville han være mere modtagelig, hvis hun huskede ham på, hvor uduelig hun selv var. Som barn var hun blevet sendt direkte til ekstra magitræning for udfordrede og svagsindede. Hun var blevet født med en lav chakra, og selvom lærerne havde forsøgt at fortælle hendes far, at der næppe ville komme noget ud af ekstra træning, havde han insisteret på, at de skulle fikse hans datter. De år havde været de værste i hendes liv, for udover at være udfordrede og svagsindede havde de fleste andre problembørn også være ondskabsfulde. Mange af dem havde haft offensiv magi, de bare enten ikke fattede at bruge eller ikke kunne nå et fuldt potentiale grundet lav chakra. Men det potentiale, de nu kunne finde, var ofte gået udover Zirra, hvis magi på ingen måde var lavet til at give igen med.
Så selv hvis nogen drillede Sorris med hans evner, kunne det umuligt være lige så slemt, og det ville hun gerne minde ham om. Han kunne træne sig til at blive dygtigere. Zirra var bare skabt med en brækket arm som magireserve.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 20.06.2019 21:08
Hendes rolige reaktion gjorde ham igen skamfuld og den lette rødmen var tilbage i kinderne, da han igen hidsede sig ned. "Undskyld. Men der er altså ingen problemer." Han trak på skuldrene, mens han omhyggeligt undgik hendes blik ved at se ned i gulvet. Nogen særligt dygtig løgner var han ikke, men han havde trods alt sine standarder. Og én af dem var, at man aldrig sladrede. "Skal vi ikke gå tilbage til de andre nu?" Han forsøgte sig med et lille smil, men kom vist dårligt fra det, så han lod det falde igen.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 24.06.2019 15:21
"Jaja, så siger vi det," sukkede Zirra og gav op. Hvor end meget hun gerne ville hjælpe sin lillebror, ville hun ikke til at skulle ud i et skænderi for at gøre det. Hun var blevet råbt nok af til den næste måned i forvejen denne aften. "Du ved, hvor jeg er, hvis du ændrer mening."
Jeg er bedre til at se igennem løgne, end du tror, Risling, tilføjede hun i sit eget stille sind, men lod det ligge usagt hen. Hvis han virkelig blev drillet af de andre væbnere, hvilket hans reaktion tydede på, kunne hun give ham uendeligt mange gode forslag til, hvad han skulle gøre ved dem. Nogle helt sikkert ikke lige velansete blandt krigerne, men det gjorde dem kun sjovere. 
"Og en tudse sneget ned i en taske, er aldrig en dårlig idé," tilføjede hun og blinkede til ham for at se om hun kunne hæve stemningen lidt. Så åbnede hun døren og holdt den for ham, som gestus til at han skulle føre an.

Sorris Reynlest

Sorris Reynlest

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 172 cm

Laiza 10.07.2019 08:14
Sorris åndede lettet op, da hun endelig lod til at lade emnet falde og han smilede til hende igen - denne gang ægte og ganske varmt. Han kunne heller ikke lade være med at grine, da hun alligevel kom med et råd. Det var trods alt så godt pakket ind, at han kunne lade som om, det bare var hende, der var overbærende. Men måske var det slet ikke en dårlig idé at smide en tudse i Reginalds taske...? "Tak søs." Han smilede og blinkede - pludselig i meget bedre humør, end han havde været siden han kom hjem. Sammen gik de ud og sluttede sig til resten af familien igen. Og for en gangs skyld satte Sorris sig i nærheden af sin storesøster.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1