Alianne_ 09.05.2019 13:55
Hyde var blevet givet en fin åbning til at indlede et samarbejde eller som minimum fortælle, hvad han ville med Zahinael. Og selv dér formåede han at give et svar, der modsagde sig selv. Han ville vide ingenting fra Zahinael, men han ville vide, hvad han lavede. Sådanne ting var altid mere pålidelige at få fra kilden selv, og Zahinael tog sig selv i at ryste skuffet på hovedet. Måske var denne vampyr slet ikke så interessant, som han lige var blevet forledt til at tro. Blot endnu et bump på vejen."Du forstår det ikke, gør du, Morton?" Zahinael lænede sig pludselig frem i stolen, og hans lange overkrop førte ham meget tæt på Hyde. Selv siddende formåede han at tårne sig op og hans holdning var pludselig ændret fra at være afslappet og forhandlende til at være aflukket og på vagt. "Du får ikke bare lov til at rende rundt efter min hale som et eller andet halvdyr. Du burde være glad for, at jeg opdagede dine myrer så tidligt, og ikke kvaste alt for mange af dem, inden jeg fandt frem til dig."
Rødvinensglasset blev stillet fra sig med kun en bundslat tilbage, og dæmonen rejste sig. Han havde ingen tydelig dæmoniske træk, så sætningen om hans hale virkede mere metaforisk, end den egentlig var. Selvom den for længst var blevet flået af, kunne Zahinael stadig mindes de dage, hvor han havde været en af de prægtigste eksemplarer på renblodede dæmoner i Kzar Mora.
"Hvis du ikke vil mig noget, så lad være med at gå i vejen. For mig at se kunne du spare mig noget tid på information, du allerede har opstøvet, men du kunne lige så vel spilde tiden med inkompetence," han havde ikke taget skridt i retning af døren endnu, men hvis ikke vampyren havde noget at byde på, var der ingen grund til at blive hængende mere. "Du har ingen grund givet mig til at tro på din dygtighed, som du har talt i cirkler det sidste stykke tid. Enten kommer du til sagen, eller også er samtalen forbi, og du dropper dit foretagende med at observere, hvad jeg laver."