Laiza 19.04.2019 12:55
Hyde sukkede lige højt nok til, at det ville være hørligt for hende. "Det har jeg jo allerede sagt." Han så hende roligt ind i øjnene og overvejede igen, om hun nåske var mindre intelligent end flertallet. "For at holde din eksistens her i byen hemmelig, så jeg ikke skal rydde op efter det bagefter eller udholde endnu mere mistanke. Det er svært nok at slippe af sted med det jeg laver lige nu. Jeg behøver ikke problemerne, der ville komme, hvis du blev opdaget." At han derimod også kunne forestille sig mange andre ting, han ville hjælpe hende med, behøvede hun ikke at få at vide. Anno 19.04.2019 13:14
Hun trak sig en halvt skridt baglæns da han fangede hendes blik. Den her situation var bare alt alt for tæt på det hun havde oplevet sidst hun blev hevet ud ad veje hun ikke brød sig om.Men hvad valg havde hun hvis det egentlig bare var et spørgsmål til tid før hendes liv ville vende 180 alligevel. Hun gav et langt, opgivende suk fra sig. Et fordi hun vitterligt bare overgav sig til ham to to fordi hun virkelig skulle prøve at få sig selv til at falde ned og slappe af igen. Og så holdt hun hånden ud imod ham. "Nuvel. Så stoler jeg på at De faktisk finder det her vigtigt. Vær venlig at hjælpe mig, Hyde."

Credit: tofuvi.tumblr.com
Laiza 19.04.2019 13:26
Hendes reaktion var så uventet, at det tog Hyde flere øjeblikke at reagere. Det ene øjeblik var hun afvisende og mistroisk og det næste var hun vendt som påen tallerken. I sidste ende rakte han dog selv hånden frem og gav hendes et tryk for at besegle aftalen. "Godt. Det første du skal, er at finde et sted at bo, som ikke deler væg med mennesker. Ingen mennesker skal være så tæt på dig, at de kan komme til at opdage, hvornår du er vågen og ude. Har du sådan et sted i tankerne?" Hyde tænkte flygtigt på de værelser, han havde hjemme i sit nye hus, men det var ikke just et forslag, han kunne fremsige uden videre. Anno 19.04.2019 13:54
Hun priste sig en lille smule lykkelig for at hun kunne trykke hans hånd uden at hendes magi havde selvaktiveret. Hun lagde armene over kors og tænkte sig om. Teknisk set ville Isaris tempel hun voksede op være sikkert da dem hun ville bo op ad allerede kendte hende og hendes hemmelighed. Men hun viste ikke om Hyde ville mene det var sikkert nok.Florence havde sådan set ikke haft nogle planer om at vende til templet allerede, men hvis det var nødvendigt så... "Måske.. vil De inspirere det? Det er ret ekskluderet og kun folk jeg stoler højt og helligt på ved at værelset overhovedet eksisterer" forklarede hun og smiler en lille smule forhåbningsfuldt.

Laiza 19.04.2019 15:00
Hun lod til at have et værelse i tankerne og Hyde skjulte det stik af skuffelse, som flød gennem ham. "Inspicere det? Jo, det kan jeg da godt overtales til." Han sendte hende et smil og tænkte sig om et øjeblik, inden han fortsatte. "Derefter tror jeg, at vi hellere må mødes engang imellem og gennemgå nogle ting, som du kan gøre for bedre at holde din identitet skjult." Han så undersøgende på hende. "Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at du burde gøre noget for at få styr på din magi. Ukontrolleret magi har det med at tiltrække sig opmærksomhed." Han smilede skævt til hende. "Men det kan vi altid finde ud af senere." Anno 19.04.2019 15:53
Florence blev næsten selvlysende af spænding da han gik med at til se om det hun havde i tankerne var tilstrækkeligt. Hun nikkede ivrigt vendte om på foden. Hun stoppede dog lige sig selv for at stille sig ved hans side og tage hans arm igen som tidligere. og afsted gik hun i raskt tempo.Hun hev Hyde med sig op ad kloark området og igennem en næsten lige så indviklet rute igennem byen som hun havde taget ham med tidligere. det var dog længere og de bevægede sig længere op imod den øvre bydel. Der var til dels færre folk og bygningerne var mindre beboelse, men templer og kirker i alle slags dedikeret til Krystallandets guder og gudinder.
"Har De en plan b hvis De ikke er tilfreds med det jeg har at tilbyde?" Spurgte hun så sin sidemand.

Laiza 19.04.2019 22:02
Endnu engang satte hun bare af sted, inden Hyde egentlig var helt klar over hvad der skete. Dette var specielt foruroligende, fordi hun åbenbart syntes, det var helt i orden bare at tage fat i hans arm og trække ham med. I hendes selskab følte han sig ærligt talt en lille smule gammel. Selvom det var århundreder siden, så kunne han godt huske, hvordan det var at være ung og fyrig. Det var dengang man troede, at alt var tabt, hvis man ikke slog til med det samme. Tanken fik ham til at smile. Han kunne godt lide, at hun var så impulsiv. Også selvom han havde lidt svært ved at følge med.Man måtte lade hende, at hun i hvert fald vidste, hvordan byen hang sammen, tænkte Hyde, mens hun trak ham ind og ud imellem bygninger og op og ned af gader. Det var endnu en oplysning omkring hende, som han fandt interessant. Det skadede aldrig at kende nogen, som var godt bekendt med byen. Hendes spørgsmål kom dog så uventet, at det var lige før, han ikke kunne skjule det smil, som truede med at vælde frem. Det lykkedes dog og han trak let på skuldrene. "Det har jeg såmænd ikke lige tænkt over," svarede han, mens han lod som om, han tænkte sig om. "Om ikke andet, så har jeg et gæsteværelse, du kan benytte et stykke tid." Og dér var det. Den perfekte måde at nævne det på. Han gemte et tilfreds smil.
Anno 20.04.2019 09:51
"Hm.." var alt Florence lige kunne komme frem med. Hun viste egentlig slet ikke hvordan hun havde det med tanken om at skulle se Hyde hver eneste dag hvis hun skulle bo under samme tag som ham.Hun nåede dog ikke at tænke yderligere over det før de stod i hvad der lignede en lettere forsømt urtehave. Eller... Den var mere bare ikke holdt af nogle der viste hvad de lavede. Der var ikke skyggen af ukrudt men de efterladte planter havde det ikke ligefrem herligt. Florence gav en lyd fra sig der måske kunne sammenlignes med et forlænget frø kvæk inden hun slap Hydes arm og vadede ned af en lille anlagte grusvej der førte til bygningen som haven tilhørte.
Hun gav døren ind 6 sikre slag og trådte et skridt tilbage da hun viste døren svang udad. Hvad der mødte dem var en ældre lille men kraftig dame klædt i sort men sjal og Isaris tegn omkring halve i en bronze kæde. "I burde da vide at der er udgangsforb-..." hun holdt inde da hun så det smilende ansigt foran sig og stod bare som om hun havde set et spøgelse.
"Godaften søster Maggie" hilste Florence i et muntert tonefald.

Laiza 20.04.2019 10:11
Hyde fulgte kun modvilligt med, da de begyndte at gå ind mellem templerne. Han og religion var ikke særligt gode venner for tiden. Den eneste guddom han anså for rimelig at følge var Kile og hendes følgere havde ikke just fået den gode reklame på det sidste. Hyde holdt sig i det hele taget helst ude af religiøse bevægelser og nøjedes med at tilbede Kile for sig selv. Hans skridt blev derfor kortere og mindre ivrige, som de kom dybere ind i distriktet og da Florence slap hans arm, så han ingen anledning til at følge efter hende hen til den dør. Endnu mindre, da døren gik op og en indviet trådte frem. Omgående kastede han usynlighed over sig selv, mens han overvejede, hvordan han skulle håndtere dette. Pigebarnet var jo uden tvivl forrykt... Ingen ved sine fulde fem gik til Lysets tjenere, når man var en vampyr, som havde brug for beskyttelse. Måske skulle han simpelthen bare forsvinde lige så stille igen? Søsteren havde med sikkerhed ikke fået et godt kig på ham og han foretrak, at det fortsatte med at være sådan. Inden han var færdig med at tage sin beslutning, begyndte de to at snakke sammen. Måske han skulle vente et øjeblik og lige høre, hvad der blev sagt, inden han tog sin beslutning?
Anno 20.04.2019 13:46
Der gik ikke mere end et par sekunder før damen i døren hev Florence til sig i et pludseligt ryk. " Florence lille Florence det er virkelig dig! Hvor har du været? Vi var alle så bekymrede for at byvagterne havde fået fingrene i dig!" hylede damen næsten med den forsvarsløse vampyr i favnen. Hun tog Florences ansigt foran sig i hænderne for rigtig at se på hende. "og du ser intet mindre end uskadt ud. Det glæder mig så meget! De andre vil blive så henrykte over din hjemkomst!" blev hun ved. Florence var nød til at bryde ind i talestrømmen for at gå et ord indført." Søster Maggie. Det kan jeg desværre ikke lade Dem. Jeg må desværre insistere at de holder min tilstedeværelse mellem os for nu. Jeg er for nyligt rejst tilbage hertil men jeg må stadig holde en hvis lav profil. Hvis de bare vil lade mig og mit selvskab komme til mit værelse diskret?“ spurgte hun bedende inden hun kiggede tilbage imod Hyde ... Som var væk.
" Florence.. hvem?" spurgte den ældre nonne imens de begge kiggede ud i den tomme urtehave. "Han...var...[/b]" var alt Florence lige kunne få ud imens hende øjne søgte igennem mørket men til hende bedøvelse uden held. Var han stukket af nu? Var han virkelig så mistænksom over for alle mennesker?

Laiza 20.04.2019 21:38
Kvinden var så hjertelig og umiddelbar i sin reaktion på Florence's opdukken, at det var utroligt svært for Hyde at forblive mistænksom omkring hende. Det var næsten som en mor, der ser sin datter for første gang i lang tid. Han rynkede brynene og trak vejret dybt ind, inden han gik tættere på de to alligevel. Han lod dog ikke sin usynlighed falde. Han lyttede blot til deres samtale og reagerede først, da Florence tydeligvis var perpleks over, hvor han var forsvundet hen. "Jeg er her stadig," sagde han roligt ud i luften. Han stod ikke mere end et par meter fra de to kvinder, men han var langt nok væk til, at ingen kunne gribe fat i ham, skulle de ønske det. "Jeg ønsker ikke, at denne kvinde skal kende mit udseende." Han kunne selv høre, hvor afvisende det lød, så tilføjede lidt efter. "Det ville være for farligt for mig." Anno 21.04.2019 20:35
Damen satte hænderne i siderne med et mistroisk blik på Florence. "Flo.. du er vel ikke ved at rode dig ud i noget nyt for en arm sjæl igen vel?" spurgte hun i en lavere tone hvilket fik Florence til at vende sig imod hende igen. "Nej Maggie, jeg tror rent faktisk for en gang skyld jeg er den der er ved at blive redet" svarede hun en lille smule forundret selv nu hvor hun tænkte over det.Der gik et par sekunder for damen studerede den ligbleget kvinde overfor sig. Men så med et suk og en lille håndbevægelse til at følge med gik hun ind ad døren igen. "Du kommer til at bruge den 3. indgang så hvis du planægger at forblive diskret Florence, så du må hellere vise din ven den vej senere. Godnat søster Florence" sagde hun inden hun forsvandt ned ad den trappe til kælderen.
Florence stod og smilede lidt indtil en ældre nonnes fodtrin ikke var til at høre mere så vendte hun sig igen. "Hyde?" sagde hun ud i luften og rakte en hånd ud som han kunne tage hvis han ville følge med hende ind.

Laiza 21.04.2019 21:39
Udvekslingen mellem de to kvinder var interessant at følge og han var ærligt talt ganske tilfreds, da det så endte med, at kvinden forsvandt. Dernæst to han Florence's hånd og lod hende lede ham ned af en gang. "Jeg beklager, hvis jeg var uhøflig over for din... Ven..." Han trak lidt på det sidste ord. "Men jeg bryder mig ikke om, at mennesker ved, hvem jeg er." Anno 22.04.2019 08:10
"Forståeligt" svarede hun ham venlig men nu i en lavere tone til en halv hvisken. Hun gav hans hånd et klem da hun følte han tog imod hendes og begyndte at gå den modsatte vej af hvor nonne var gået, op ad trapperne. de startede ud med at føre op til templets våbenhus hvor hun gik fra den ene side til den anden og ind ad endnu en dør med trapper bag. Florence regnede lidt med at han fulgte med hendes sagte skridt for ikke at vække nogen i bygningen.Trapperne førte op forbi orglets placering, trapperne fortsatte dog længere op. Længere op som næsten føltes som en evighed, rundt og rundt i spiralen indtil de nåede et lille plateau med to døre. En der tydeligvis førte udenfor, på grund af suselyden der kom fra bunden af den og en hvor Florence stoppede foran. Hun stod lige et sekund foran den inden hun hev en nøgle frem fra under hendes skjorte. En nøgle hun havde gået rundt med i godt og vel to år uden at bruge, men hun havde den om halsen da hun forlod rummet sidst og havde haft den på lige siden.
Nøglen gav et brokkende *klichk* lyd da hun låste den op og skubbede døren åben. Det var et lille værelse på den anden side, men med en masse personlighed. Under det tynde hvide lag støv, som blev farvet af månen som skinnede ind imellem nogle gardiner, lå ting på borde, bøge på gulvet og diverse pyntegenstande på hylder og hængende fra loftet. Det var en anelse rodet, men det virkede som om alting stadig havde hver sin bestemte plads.
Florence stod midt i rummet og bare kiggede sig omkring som var hun inde i en kunst installation på et museum.

Laiza 22.04.2019 09:21
Hyde trak let på skuldrene og lod sig igen lede med af den unge kvinde. Hun havde det åbenbart med at lede folk? Han kom til at smile lidt og rystede så på hovedet af sig selv. Hun var jo heller ikke ligefrem kløgtig. Uanset, at han rent faktisk havde tænkt sig at hjælpe hende, så havde hun nu vist en fremmed hen til sit eneste gemmested og havde afsløret for ham, at hun fik hjælp fra nogle af Lysets følgere. Han kunne gå direkte til den nærmeste byvagt og angive hele klostret. Hvilket han selvfølgelig ikke ville gøre, men det ændrede jo ikke på, at han kunne.Da de ankom til værelset, var det tydeligt, at det havde været beboet før. Og ved at lægge to og to sammen, gættede han på, at det havde været hendes værelse. Da først døren var lukket bag dem, lod han usynlighedsbesværgelsen og den illusion, som gjorde ham menneskelig falde. Der var trods alt ingen at gemme sig for lige nu. Han så sig om. "Jeg kan næsten gætte, at du stoler på, at disse mennesker ikke angiver dig til byvagten?" kommenterede han roligt, mens han så sig om?
Anno 22.04.2019 11:33
Florence nikkede anerkendende inden hun vendte sig imod Hyde igen. "Ikke i dette liv nej. Jeg ville betro hele min eksistens til dem der bor i dette tempel " sagde hun med et smil til ham inden hun tog en runde i rummet hvor hun begyndte at børste støv af diverse ting og overflader inden hun kom til sengen. Hun fluffede dynerne op som lå krøllet sammen i fodenden. Nå ja, hun havde vist haft lidt travlt den aften hun var stået op. Ikke engang haft tid til at rede sin seng efter sig. Sult. Hun havde vist været umådelig sulten og så var alt gået ned ad bakke derfra. Hun rystede godt og grundigt ud i den lille med tykke dyne inden hun flåede gardinerne til siden og smed den halv ud af vinduet og lod den ligge imod vindueskarmen.
Rummet blev lysnet op af månens stråler der fik lov til at smide sig ind nu.
"Har de dannet dem en mening indtil videre?" spurgte hun så tilbagelænet imod karmen.

Laiza 22.04.2019 11:42
Han så rundt og holdt samtidig øje med Florence, som hun gik og gjorde rent i rummet. Det var tydeligvis længe siden, hun sidste havde været her. Gad vide, hvad der havde fået hende til at forsvinde til at starte med? Tempelfolkene troede jo åbenbart, at hun var død.Hendes svar fik ham til at se direkte på hende igen og han trak let på skuldrene. "Altså hvis du stoler på disse mennesker, så lader det til at være et udmærket sted," svarede han i et let svævende toneleje. "Jeg ville ikke personligt bryde mig om at have så mange mennesker i nærheden af mig, når jeg gik til ro for dagen, men den del er selvfølgelig op til dig selv at vurdere." Han tøvede igen og sagde så roligt. "Men der er selvfølgelig andre ting, du skal være opmærksom på, et sted som dette. For hvis du bliver afsløret, så er det også dine venner her, som køber sig en lille tur på torturbænken, fordi de har valgt at skjule dig." Han lagde bare en anelse medfølelse i sine ord, selvom han på ingen måde følte det. "Men bor du her, så er der selvfølgelig mindre chance for, at du bliver fundet.. Det er en risiko, du kun selv kan bestemme, om du vil løbe."
Anno 22.04.2019 11:58
Florence så lidt ned i gulvet og lagde armene over kors. "Det er skam noget jeg har snakket med dem om. Det er fuldt indforstået med hvad konsekvenserne kunne være og alligevel har de insisteret på at opretholde min sikkerhed hele mit liv. Alt jeg har skulle lære er at smile uden tænder, så har de givet mig alt. Et hjem, en familie og et løfte om at ingen autoritet her i byen skulle krumme et hår på mit hoved." fortalte hun og trak lidt på skuldrene af dårlig samvittighed."Jeg kan kun sige at jeg er meget taknemmelig for det privilegierede liv jeg har blev givet. Mine tænder er ikke engang et problem som sådan.." hun åbnede munden op så hendes vampyr tænder faktisk var synlige. De var egentlig ikke noget særligt at se på. De kunne nemt gå for nogle lidt mere fremtrædende menneske tænder. "Jeg har måske brugt dem... 7-8 gange i løbet af 28 år. Så det er nok derfor de ikke er så synlige " forklarede hun. Det var kun et cirka tal, hun viste egentlig ikke helt om hun havde brugt dem mere da hun var lille. Men hun kunne ikke fordrage at tage blod direkte fra folk. Eller... Hun kunne ikke lide følelserne der efterfulgte det. Så hun havde altid haft nogle hun gik til for at købe det andetsteds fra.

Laiza 22.04.2019 12:35
Han lyttede til hendes ord og accepterede nikkende, at hun ikke ville være sådan lige til at tale fra sin loyalitet til tempelfolket. Hyde trak mentalt på skuldrene. Han havde haft det på fornemmelsen, lige siden hun faldt i armene på damen tidligere. Hendes næste ord fik ham dog til at hæve brynene en smule. "Ikke mere?" spurgte han undrende. "Hvordan har du dog kunnet klare at holde dig nede på så lidt?" Han selv foretrak ærligt talt at drikke direkte fra kilden, men han vidste da også, at der var vampyrer, som fandt det frastødende af én eller anden årsag. Anno 22.04.2019 16:19
Hun begyndte så småt at pille med den opdrættede syning i hendes ene handske imens hun fortsatte. "Ja. Eller nej det er ikke fordi jeg har sultet.. jeg har bare fået det i flasker. Det smager lidt bittert og meget ensartet. Men det gør at jeg kan sove om dagen. Jeg er ikke så.. vant til hele scenen i at drikke direkte fra folk " sagde hun mens det løb hende koldt ned ad ryggen. Enkelte billeder fra hvor hun faktisk havde bidt sig selv fast i folk og så se hvordan deres hals blev badet i blod med det tomme blik de fik af udmattelsen og den påvirkning vampyrer nu havde på andre racer. Det var mildest talt... uhyggeligt syntes hun."Hvad jeg ikke forstår er hvordan vampyrer som Dem kan holde dig skjult hvis du ikke får det leveret i skjul" spurgte hun så for at viske sin indre tavle ren.

Chatboks
IC-chat▽