Et nyt ansigt at kende

Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 12.04.2019 01:59
En familieopskrift så man det. Så havde hun da fået bevaret lidt fra sin afdøde forældre. "Det glæder mig" han kiggede på maden og tog en bid af det. Det smagte nu også meget godt, hun skulle holde godt fast på den opskrift. Måske den skulle peppes lidt op med nogle krydderrier, men han anede jo ikke om disse planter voksede her på egnen. Måske han skulle lede efter dem? Han tyggede af munden og smilte. "Du skal være glad for det, en kro er den bedste måde at vokse på" startede han og lagde gaflen fra sig. Han tog en tår af øllen og satte den på bordet. "Nå.. Små 1000 år tror jeg det er blevet til. Sådan lige der omkring" han kiggede lidt ned på tallerknen. Han var sku ved at blive gammel. Han havde aldrig rigtig tænkt over hvor længe han havde haft kroen, det havde jo bare været dag ud dag ind. Lige indtil han fik Amilia som lærling. Nu var hun da begyndt at lære noget mere og tage mere ansvar, men hun var ung endnu så det skulle nok komme alt sammen lige så stille og roligt.
Lyra Everhart

Lyra Everhart

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Topalis

Alder / 21 år

Højde / 155 cm

Sasassin 12.04.2019 02:11
1000 år!?! små?!? Lyra var lige ved at kløjs i sin bid mad hun lige havde puttet i munden da hun hørte det, Lynell sad med åben mund og kiggede på Davian, de havde aldrig mødt en der havde levet så længe. ''1000 år simpelthen... Det er lidt mere end mine 2 1/2'' Hun kløede sig lidt i baghovedet og små grinte lidt til ham, hvad skulle hun sige, hun havde så mange spørgsmål. Klokken var ved at være mange nu og Lynell burde komme i seng ''Hvordan er din kro? Hvor mange hjælpere har du? Er der nogen som passer den mens du er ude og rejse eller kan den holde lukket? Kommer der mange personer?'' Lyra kunne ikke holde igen med sine spørgsmål, hun havde sat sig i skrædderstilling på stolen, med et smil der viste hendes hjørnetænder og med strittende øre i spænding over de svar han kunne komme med. Var det for mange spørgsmål der fløj ud af hende nåede hun at tænke.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 12.04.2019 02:29
Ja han havde levet længe, men han var jo også en elver, så det sagde ikke så lidt. Lidt små grinene kiggede han på Lynell og rystede på hovedet. "Ja små 1000 år eller der omkring. Men så igen du er også et halvdyr frem for mig der er elver. Vi lever lidt længere." han pegede på sine spidse øre og tog gaflen i hånden for at tage en bid mad mere.
Alligevel stalte Lyra en masse spørgsmål og han gjorde gladeligt i at svare på dem alle sammen. "Åh hvor skal jeg starte..." han tyggede af munden og lagde gaflen igen. "Tja min kro, den er... Hyggelig, lidt ting på væggene og en god atmosfære. Der er køkken omme bag ved med åben ud til baren så jeg kan se når der kommer gæster. Kroen er stor med 2 etager og omkring 20 værelser. Men nu ligger den jo også i Skovfortet med en masse træer, så der kan godt blive godt varmt." han nikkede lidt for sig selv af sin forklaring. "Egentlig har jeg klaret kroen selv, men inden for det sidste halve år har jeg fået en hjælper Amilia jeg er i gang med at lære op. Hun er passer kroen mens jeg er lidt væk. Hun skal jo lære det på et tidspunkt. Så jeg håber hun klare det uden for mange problemer" han tog en tår af sin øl for at væde munden. "Egentlig burde jeg ikke sige dette. Men Elverly bryder sig ikke om andre racer frem for halvdyr og elvere. Ikke engang halv elvere vil de acceptere. Jeg smuler mennesker og halvelvere ind en gang i mellem, men det er en farlig tid med Kiles orden i Dianthos. Folk flygter og som regl i nærheden af Elverly for at finde tryghed." han kiggede lidt ned på sin tallerken og et suk kom frem på hans læber. "Ud over det er den godt befolket. Men jeg har også haft tid til at arbejde på kroen og finde nye metoder at få den til at løbe rundt på" Han løftede blikket og kiggede på hende, et smil kom frem på hans læber og han vendte blikket ned imod Lynell.
Davian

Davian

Kroejeer i Skovfortet

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1588 år

Højde / 210 cm

Fnuggie 28.09.2019 16:17
//Inaktivt//
0 0 0

Chatboks