Hans hjerte bankede hårdt i brystet på ham. Han var ikke direkte bange, han tog ikke helt sit liv seriøst nok til det. Og hvad kunne han gøre ved ham, han ikke allerede havde været igennem? En lille stemme hviskede et sted i hans baghoved, at manden foran ham kunne få ham til at tigge om at dø. Manden foran ham var essensen af Mørket selv.
Storm var tavs. Han vidste ikke, hvad han skulle svare til de informationer, han fik. Og det virkede til, at Zahniael alligevel havde viden om det meste, så hvorfor blive ved med at begrave sig endnu mere i løgne? Nej, nu var det bare at se, hvad der så skulle ske.
Han skulle ikke vente længe. Koppen blev løftet op over hans hoved, og han nåede lige at gætte, hvad Zahinael ville, inden han gjorde det. Teen var brændende varm og Storm trak sine skuldre op og dukkede hovedet med en svag lyd af smerte. Mere nåede han heller ikke at gøre, før dæmonen greb ham om kæben og skubbede ham op af døren bag ham.
To følelser kæmpede om pladsen. Lysten til at kæmpe i mod var størst. Sikke et svin, hvad troede han lige, at han havde gang i. Vreden boblede voldsomt op i ham og han knyttede sine hænder hårdt. Han stirrede Zahinael i øjnene og hans egne blå øjne fortalte nok alt om hans vrede og modstand. Han ville bare slå.
Men den anden holdt ham tilbage. Fornuften. Hvis han nu lod manden få at vide, i hvert fald bare noget af sandheden, så kunne det være, at han slap ud af dette uden for meget smerte.
Der gik et øjeblik, hvor han trak vejret hårdt for at berolige sig selv. Til sidst lod han sine skuldre falde en smule ned og han så ned.
"Hun regnede ud, at jeg er med Mørket. Vi lavede en handel. Jeg lod være med at fortælle dig om hendes brødre og hun lod være med at fortælle hele byen, hvem jeg er." Han skar ansigt. "Hun var bare en dum sekretær med lidt for meget snusfornuft." Han skævede mod Zahinaels ansigt og håbede at han spiste den. Det var jo sandheden. Næsten.