Black Phoenix 06.08.2018 12:56
Hisashi var og blev en kat og Deavás var nød til at indse, at han faktisk ikke var mere end det. Derfor skulle han ikke bilde sig selv ind at han kunne varetage den slags opgaver. Ikke endnu i hvert fald. Dog var han nød til at få en ting på plads, så Hisashi ikke gjorde det igen.
”Du ved godt, at jeg arbejder i skyggerne ikke?” det var ikke et spørgsmål, som han forventede et mundtligt svar på, han forventede blot et høfligt nik, som han trak ham mod floden. Han stoppede ved bredden og placerede Hisashi imellem ham og vandet.
”Jeg forklarer det kun én gang” han tog en dyb indånding, som han placerede en hånd mod Hisashis bryst, det var en flad hånd og indtil videre gjorde han ham intet.
”Hvis andre er forberedt på min ankomst, har jeg ikke en chance for at udnytte overraskelsen til min fordel” fortsatte han, som hans blik blev en anelse strengt.
”Lige nu er Hertuginden i gang med at forberede sig til mødet og hun har sikkert allerede en masse fordømme om mig, fordi hun har sat dig og mig i forbindelse med hinanden” det var lidt som om der ikke var en stopklods, det var en lind strøm af ord. Hvad ville Hisashi gøre?
Uanset hvad så fik Hisashi ikke meget valg, som Deavás gav Hisashi et ordentligt skub med den flade hånd, så han ville falde bagover ned i vandet. Deavás trak ikke en mine, som han fnøs let af situationen. Han vendte irriteret rundt. Han kunne ikke tillade sig at spilde mere tid på katten, han havde et møde, som han skulle forberede sig på. Hisashi skulle nok finde op af vandet igen, men han skulle ikke forvente nogen hjælp fra ham i stedet hævede han den ene hånd i en gestus, som han forsvandt imellem træerne igen. Skridtene i grusset var det eneste man kunne høre for en stund, før at de også forsvandt.