Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 03.06.2018 13:14
Elasha så på koda da hun talte. hun så på manden for at vide prisen og så ud på hans mark der så noget kedeligt. "hvad vis vi siger 8 safirer for en hest og en vogn. og så hjælper jeg Deres mark med ikke at se så kedelig ud. jeg for den til at vokse højt og flot op" Sagde hun roligt og vidste ikke om hun var så god til at handle men hun prøvede da. hun kunne jo hurtigt få marken flot. og vis han skulle ha høsten i hus i denne varme var han nød til at få lidt magi ind over. 
Elasha ville med glæde bruge sine krafter vis de kunne komme ned i pris. og en overdækket vogn med en hest var nok lige så dyrt som to heste.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 03.06.2018 20:24
Nå ja detvar rigtigt, Elasha kunne det der med planer og få dem til at gro, det virkede sig jo allerede meget praktisk, i sær hvis det kunne bruges sådan her, men ville det stakkels pigebarn kunne holde til at få en hel mark til at vokse uden at dø af et hoste anfald, Koda var i hvert fald nysgeri omkring dette.
Manden kiggede lidt på Elasha og sagde "Hvis du kan skaffe mig en god høst lover jeg dig for det er en aftale" Han kunne snildt tjene meget mere på en god høst en blot to heste. Entelig var han ikke meget for elvere men foretning var foretning.

Mens de stod og talte kom en ung kvinde gående ind i laden. Hun så lidt bleg ud og gik lidt som om hun var svimmel.
"Far, jeg beklager, men jeg må nok tilbage i seng, jeg føler mig utilpas i dag" sagde kvinden og støttede sig lidt op af en bjælke. Koda kiggede noget og indså det ikke havde været en tjenestepige hun havde aflagt besøg i løbet af natten, men gårdejerens datter.

Koda skyndte sig hen til den unge kvinde og sagde "Kære dog, de ser også blegud, jeg har lidt urter med mig, kom vis mig til deres seng og jeg skal give dem noget lindrene" Alt for at Elasha ikke tilbød det samme og ville undersøge kvinden her nærmere.

"Kære, du gør bare det her færdig, jeg betaler når vi går, jeg tilser lige vores nye ven her" sagde Koda blidt og stolede på Elasha ville gøre sit for at få aftalen i hus.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 03.06.2018 20:50
Elasha trak vejret dybt da gård egeren stod lidt og tænkte. hun vidste ikke om han ville sige god for det eller ej. men da han accepterede smilte elasha og så denne pige der kom ind. hun skulle til at finde nogle urter men koda kom hende i forkøbet. Koda var da også bare en engel sendt fra himlen. eller det mente elasha ihvert fald.
hun så på ejeren og rakte ham hånden for at trykke den. "aftale" sagde hun og trykkede hans hånd. hun gik ud på marken og så mod ejeren og lagde en hånd på jorden. 
"kom så jord. svigt mig ikke" hun lukkede øjnene og koncentrerede sig virkelig for nu skulle hendes kræfter stå en prøve.  hun skulle ha en hel mark til at gro. ikke kun en lille have men en mark. hun brugte dog meget chakra lige til dette.. langsomt men sikkert rejste marken sig op og begyndte at gro. Elasha kunne mærke sveden druppe af hende. hun trak vejret dybt for at få det til at forblive oppe. hun måtte jo sørger for at marken holdte til en høst. hun fik klaret halvdelen af marken og måtte gå over til den anden halvdel af marken for også at få den til at gro og gjorde præsis det samme som gør og marken voksede og groede. 
Marken blev fin og elegant. den svagede i vinden og rettede sig op bag efter. Elasha tog sig til hjertet da hun var færdigt og takkede guderne for at lade hendes chakra lige nå dette. hun faldt ned på knæ og trak vejret hurtigt. hun havde det virkelig ikke godt nu men det skulle koda ikke se. men hun var jo også inde ved pigen.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 03.06.2018 21:14
Koda gik ind i huset med kvinden der ikke havde det godt og lagde hende i seng.  Herefter roede Koda efter urter i sin vadesæk og tog en skål frem og lavede en mærkværdig blandingen og rakte det til kvinden der lå i sengen.
"Her kære"  sagde Koda blidt.
Kvinden to imod og spiste blanden og lignede en der skulle til at kaste op.
Men hun sank det i sig og så lidt på Koda
"Sjovt jeg syntes at have drømt om dem" sagde kvinden undrene.
Forsigtigt bed Koda sig i læben og rejste sig og sagde blot "Hvil dig et par dage og de er på toppen igen"
Koda skulle til at gå ud af døren igen da kvinden sagde "Vent... de var her inde i nat!"
Koda så sig over skulderen og kunne godt se kvinde mennesket skulle til at råbe op.
Hvorfor skulle det her bare altid ske, det havde Koda are ikke tid til det her, og et mord ville ikke være smart nu.
Med et var Koda henne ved sengen og tyssede på kvvinden og med et havde Koda en pude over kvindens ansigt.
Kvinden skregg selvfølgelig med lyden blev dæmpet af puden.
Efter lidt tid stoppede kvinden med at kæmpe og besvimede og her fjernede Koda puden, sikrede sig lige at kvinden var i live og lagde hende så godt til rette.
Okay nu var det bare om at komme væk inden at kvinde mennesket vågnede endnu engang.
Koda skyndte sig ud fra huset og kom i gårdspladsen hvor hesteavleren var igang med at klargøre vognen.
"Nå hvordan klare hun sig?" spurte manden Koda venligt.
Nu stod Koda llerede under sin parasol igen og smilede og saggde "Hun hviler sig, giv hende en time før de vækker  hende"
Manden nikkede og nnu begyndte Koda at kigge efter Elasha, da de gerne skulle være så langt væk her fra som muligt, så hurtigt som muligt.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 03.06.2018 21:39
Elasha havde brugt alt sin chakra på disse marker. hun var over ved hestene da koda kom ud. hun holdte en hånd på hestens man og en anden mod sit hjerte. hun holdte om hjertet da hun følte hun skulle besvimme. hun så mod Koda da hun hørte hendes stemme. hun gik over til dem og smilte hun pegede ud på marken.
 "hvad siger du så. en mark klar til høst" 
hun så på koda og så mod vognen. "håber pigen klare sig. hun var jo ligbleg." sagde Elasha roligt og gik over og hjalp manden med at få lidt seletøj på hestens krop. den skulle nådig stikke af.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 03.06.2018 21:45
Manden var kun glad for at kunne få en tidlig høst trods det virkede unaturligt at allerede kunne høste men han nikkede blot og kort tid efter betalte Koda ham efter de var færdige med at give hesten seletøj på sig.
"Hun klare sig.. hun er tilbage til normalen igen om et par dage" sagde Koda blidt og kiggede ud af øjnkrogen hen imod værelset hun havde forladt kvinden i. Ja det var så lige om kvinden overlevde tab af blod plus blive næsten kvalt med en pude, men det burde hun.
Koda hoppede op på vognen og satte sig så der var skygge hvor hun sad og kiggede på Elasha og sagde "Kom kære, du ligner en der har brug for at ligge ned, der er plads omme i vognen"
Desuden så kunne de komme hurtigere væk.
Manden kiggede lidt på det umage par og sagde "Jamen tak for handlen, jeg vil tilse min datter nu, god rejse"
Så for den nu havde de travlt, nu måtte Elasha gerne se at komme op i den vogn og hesten måtte gerne bare have lidt gejst i sig.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 03.06.2018 21:51
Elasha så på koda da hun sagde at pigen nok skulle klare sig. det var dejligt. hun gik op på vognen og satte sig på vognen.  hun så på koda og havde tøjlerne med op i vognen og satte hesten igang. den begyndte skridt men Elasha satte den hurtigt i trav. hesten havde gejst i sig. Elasha havde lyst til at få ldit fart på da hun kunne fornemme på natteravnen koda ikke var så glad for at være der mere. hvorfor vidste hun ikke.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 04.06.2018 06:05
Det var en helt lettelse nu hvor de var på vej væk fra de problemer der kunne opstå, hvilket Koda nok selv havde været skyld i, men lad nu bare de detaljer ligge. I stedet rettede hun opmærksomheden imod Elasha der havde taget tøjlerne. Den her sol der var på vej op på himlen var lige godt irriterende og gav Koda en følelse af udmattelse så hun hang lidt op af siden af vognen.
"Tak kære" sagde Koda stille og lidt afkræftet.
Efter nattens lille smuttur havde Koda fået noget mere farve i kinderne og de ellers trætte øjne hun havde haft var mere klare med et rødligt skær.
Nu kunne hun godt holde et par dage mere heldigvis, eller det kom an på hvor meget de skulle rejse om dagen.
"Når vi får dig rask kære, så kan du jo blive så velhavende med den gave du har" sagde Koda venligt.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 04.06.2018 13:32
tak.? hvorfor takkede koda hende? hun så tilbage på koda og smilte roligt. hun så frem for sig igen og fik hesten lidt hurtiger i trav. hun kunne bare godt se at koda ikke var til sollys. måske var månens lys nok for hende. hvem vidste ? Elasha blev lidt tavs da der blev talt om velhavende pga hendes evne. hun havde kun den ene evne. hun havde aldrig lært den anden evne at kende.
"jeg ved ikke.... måske, måske ikke. vi elvere har jo ikke behov for det helt store som mennesker har" sagde Elasha roligt og klikkede til hesten for at få den til at beholde tempoet. hun vidste ikke meget om heste men lidt gjorde hun da. hun havde da lært hvordan man styrrede en hest som barn men aldrig fået det brugt.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 04.06.2018 16:39
Det var måske en af de ting Koda aldrig havde forstået, de der elvere som bare levede reserveret for sig selv inde i skoven og blot lod som om omverden ikke eksisterede. Hvordan Møn det var blot at leve så 'langt' væk fra verden og blot leve i sit eget idyl. Eller Koda havde en god idé om det fra sin egen barndom, men efter verden havde vist sig havde Koda ikke set sig tilbage en eneste dag.
"Nej, det er der heller ingen grund til" sagde Kodamudmattet og kiggede blot lidt træt på Elasha og vidste ikke rigtigt hvordan den her tur skulle blive til at holde ud.
"Her ude har folk en besættelse med de her sten.." mumlede Koda blot og raslede lidt med sin pung der var blevet lidt lettere efter besøg hos avleren. Møn ikke den skulle vise sig tom efter den her rejse.
Koda rettede sig op og kiggede udover landskabet.
"Det er alligevel et dejligt syn" sagde hun, og trods markerne var kønne at kigge på var det nu mere sollyset Koda talte om.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 04.06.2018 20:44
Elasha ville helst ikke bleve velhavende. ikke fordi det var dårligt. men hun var en mere nede på jorden pige, hun så ikke sig selv som værende bedre end andre. Da koda talte meget træt så Elasha tilbage på hende. "tag du dig bare en lur imens jeg køre." sagde hun roligt og vidste jo ikke hvilken vej de skulle men hun havde på fornemmelsen de skulle mod bjernene. hun vidste godt hvad de sten var. de var krystaller som man brugte i hele landet for at betale for ydelser og ting. men Elasha ville hellere ha nogle frø hun ikke havde til sin have end krystaller.
hun så mod markerne da koda nævnte det dejlige syn. Elasha valgte ikke at kommentere det. ja det var flot. men markerne så så tørstige ud synes Elasha. vis hun havde haft mere chakra ville hun ha hjulpet markerne med at vokse. men chakraen var opbrugt og hun var flad for energi.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 04.06.2018 20:56
Ha, hvvis så en lur bare hjalp på det her, så længe solen var oppe ville det være sådan her, og så skulle Koda gerne have blod endnu engang efter det var blevet nat. Det ville altså blive en ond cirkel hvis de skulle til at rejse om dagen. Næ det bedste var at finde et godt mørkt hus og blot blive der inde og få et måltid.
"Det går nok" sagde koda venligt og afkræftet og betragtede blot landskabet og lidt skjult også Elasha og nærmere beestemt hendes yderst tiltrækkende hals.
Koda gav sig selv et lille dask og rettede sig op og sagde "Fik du entelig sovet nok? Vi var der ikke meget mere end et par timer" 
Koda ville med glæde bruge det som en undskyldning til at komme i ordenlig læ for solen.
Og hvordan kunne det være Elasha var så betænksom over for Koda?
Det var jo meget sødt af hende, det virkede til at Elasha blev lidt mere selvsikker som de lærte hinanden at kende.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 12.06.2018 20:00
Elasha kunne godt mærke nu hvor Koda sagde det trætheden komme over sig. hun gabte lidt og så mod koda. hun så derefter på vejen og fik øje på noget der lignede en forladt hytte.
hun førte hesten mod hytten og sagde imens til koda "tror hytten der er forladt. vi kan tage et hvil der" hun vidste ikke om det var okey med koda men nu førte hun hesten der til.
der gik ikke længe efter de kom til hytten at masser af heste hove lød. Elasha havde lagt sig til at sove i  vognen.
 hestehovene kom tættere og tættere på dem. og pludselig hørte man en mand råbe. "kom ud dit blodsugene udyr." dette var en genneral fra vagterne i byen. bonden havde sendt efter dem efter han havde opdaget det med hans datter.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 12.06.2018 20:18
Koda ville bestemt ikke modargumenter imod at søge ly i en hytte og nikkede blot. Det virkede som et hyggeligt sted de var kommet, helt hjemligt, så hvis Koda nu ikke var af nomade familie så ville hun nok slå sig ned sådan et sted.
Men det var fint at blot ligge i vognen og blot slappe af og vente til mørket kom frem igen og Koda kunne blive sig selv igen, og Koda syntes entelig kun hun havde sovet kort tid da lyden af heste vækkede hende.
Hun sætte sig op i vognen og kiggede ud og da de så pludselig var omringet af vagter der straks sagde hvad de ville, ja så virkede der bare lidt håbløs.
Koda så Elasha med et undskyldende blik, tog hånden ind i lommen, fiskede sin lommelærke frem og tog et stor tår af blodet der i for at få lidt styrke til det her.
Koda rejste sig i vognen og gjorde sig til kende over for vagterne. Hendes øjne med det røde skær hvilede stift på generalen og med et sagde Koda roligt "kære general, jeg tror de misforstår os for nogle andre"
Med et slog Koda sin lille parasol op og gik ud i sollyset og rutineret sørgede Koda hele tiden at skyggen ramte hende. Den her mængde af soldater ville være problematisk i hendes tilstand, men ikke umuligt.
Roligt gjorde Koda også tegn til Elsha bag sin ryg om hun skulle holde sig rolig.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 12.06.2018 20:31
Elasha mumlede et eller andet da vagternes råben havde været der. men hun vågnede ikke. hun sov faktisk forbi det. hun mumlede noget lignene. "Stille Neila" og sov videre.
vagterne så på koda da hun kom ud og de sigtede med deres buer og sværd mod hende for ikke at blive overfaldet. "det tror jeg ikke Frøken, du passer perfekt på beskrivelsen af den vi siger." generalen så mod en af vagterne. "gå ind og se om hun har taget blod fra andre." vagten nikkede og skyndte sig forbi koda ind hvor Elasha sov. Vagten så på vognen og hesten. perfekt som beskrivelsen og elverpigen i vognen passede også til beskrivelsen.
Vagten så ud og nikkede. "passer på det vi fik at vide sir. og elverpigen er der også" sagde han og så på koda og tog kæder frem klar til at arrestere hende på generalens komando.
"så vi tog ikke fejl. du kommer med os nu!" sagde generalen hårdt.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 12.06.2018 20:48
Suuuk, de havde på ingen tid til fængsel loge nu, og Koda havde på ingen måde krystaller nok til at skulle bestikke sig ud af den her, og plus de højtstående soldater var typisk ikke til at hugge i på nogen måde.
Men okay 6 med buer, 6 fodfolk bag hende, og en højtstående soldat der sikkert var trænet bedre end de andre.
I en ret hurtig fart begyndte jorden omkring Koda at fryse til og temperaturen faldt hurtigt omkring dem, soldaterne ville kunne se deres egen ånde som de ånede ud.
Koda knæk kort sin nakke og med sin frie hånd træk hun sit sværd.
Ingen kunne på nogle måde være bange for det sværd, det var slidt, toppen knækket af, det var rustent, tydeligt kunne man se det var sløvt og der var hakker i bladet.
"Først vil dine bueskytter skyde præcis efter kig, jeg vil undgå alle pilene, derefter vil de alle falde om i smerte, dine fodfolk vil nu angribe en efter en med præcise slag imod min overkrop, jeg vil blokere hvert et slag og fjerne deres våben på samme tid, derefter vil den eneste trussel være dem kære, og hvis du ikke er flygtet af skræk så kan vi have en fair kamp derfra" sagde Koda roligt og lukkede sine øjne og stod lidt. Hun regnede med generalen nok besad nogle evner, men de her andre ville intet problem være. Med et åbnede Koda sine øjne og aktiverede sin anden evne, hvilket ingen ville kunne bemærke, det påvirkede kun Koda til at se verden langsommere.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 12.06.2018 21:33
Generalen og alle soldaterne så på hinanden som hun talte. ham bag hende så ind mod elasha der vendte og drejede sig. bueskytterne lagde an til at skyde og generalen holdte dem klar til vis hun gik til angreb. 
men soldaten bag koda fik en ide. han gik ind til elasha og vækkede hende. "hey du vågn op" Elasha vendte sig mod stemmen og gav et lille hiv fra sig da hendes ører ikke var dækket her. hun dækkede dem med hætten.
"hvem... hvad vil du" Soldaten smilte til elasha og fortalte hvem han var og hvad han var. men ikke noget om at koda stod og truede soldaterne og generalen. han sad roligt og snakkede med elasha for at få hende til at være rolig.

Generalen så på koda og fik bueskytterne til at fyre afsted.  "du truer os. det skal man ikke. du skal med tilbage til fængslet og gøre bod for dine ugerninger udyr" sagde generalen og bueskytterne tog en pil mere på buen.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 12.06.2018 21:47
Det hele gik så langsomt, bueskytterne der roligt trak deres pile tilbage i buen og hvordan pilene i et roligt tempo kom flyvende. Koda brugte den is der var kommet under hendes fødder til at vride kroppen rundt. Ideen her var at undgå pilene helt og holdent, men midt i det hele som Koda roterede, så at Elasha var oppe, mistede Koda lidt koncentrationen omkring det hun lavede og med et sad der en pil i skulderen på Koda.
Her var ulempen ved Kodes evne, når man så tid langsomt blev smerten kun markant stærkere og med et fik Koda lavet sit vrid i kroppen færdigt.
Koda evne slog fra igen og hun tog sig til skulderen. Vredt kiggede hun på bueskytterne men slap dit sværd og lod det falde til jorden.
Koda koncentrere sig og med et lille vink faldt alle bueskytter om i smerte. Det var det værste trik Koda kunne. Mennesket krop bestod af så meget væske og når man frøs det til is døde folk pludseligt.
Her havde Koda blot gjort det halvvejs så smerten ville være ulidelig. Men i det mindste lignede det nu Koda var den der var blevet overfaldet, og hun havde ikke brugt sit våben.
"okay, undgår næsten alle pile, jeg er ikke ude på at skade jer, men jeg vil ikke tøve med at uskadeliggøre jer" sagde Koda alvorligt og havde stadig hånden på skulderen
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 13.06.2018 13:14
Elasha hørte pillenes sussen og så på vagten. "hvad ser der der ude" vagten så på elasha og kunne fornemme at hun ikke anede hvad koda havde lavet. han sagde bare de skulle anholde hende. men ikke hvorfor. Elasha skyndte sig op fra vognen og gik ud sammen med vagten.
hun kom ud lige som hun så på koda der havde en pil i skuldren. Elasha så helt chorkeret ud over at koda stod der med en pil i skuldren og talte om at uskadeliggøre vagterne. Elasha så på vagterne og hendes grønne øjne rystede. "hvorfor vil i anholde hende?" hun havde dækket ørene til så man ikek så hende som elver. hun ville jo ikke også i fængsel for noget hun aldrig havde gjort. hun havde jo hørt om elverne der var bliver sendt ud af byen.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 20.06.2018 05:37
Koda havde ikke brug for Elasha fandt ud af at Koda var vampyr, i hvert fald ikke lige nu, det ville være godt upraktisk, og vidste ikke helt hvad hun skulle gøre for at det forblev sådan. Desvære var det ikke rigtigt noget hun pp nogen måde kunne styrte, men tanken om det, såret i skulderen, sollyset kg den energi hun loge havde brugt, det hele var blot ved at blive en tand for meget.
"Af den magt givet til mig og af overfaldet på 6 mænd i officiel tjeneste, en ung kvinde og association til mørket så dømmer jeg dem til døden uden retter gang" udbrød officeren over at Koda lige havde fået hans bedste bueskytter til at ligge i smerte på jorden.
Okay det var just ikke den nyhed Koda havde brug for her, måske det bare var slut.
"Hov hov" udbrød Koda dog med ikke lige så meget gejst som for lidt siden.
Kodas blik mødt Elasha og Koda var entelig blot uden ord. Stod valget virkelig imellem en god relation og døden, måske det blot var på tide at ligge sig i graven.
Nogle af soldaterne nærmede sig Koda med deres våben rettet imod hende.
Koda overvede kraftigt blot at dræbe dem alle på stedet blot for at slippe væk, selvom det ikke rigtigt var hendes stil.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 9