Perverted Pirate 11.02.2018 21:28
Trylletta's ansigt lyste praktisk talt op.
"Lige præcis! Der findes ikke godt eller ondt, der findes gode eller dårlige intentioner og motivationer." Hun smilede varmt til Aron.
"Jeg vidste at hvis jeg kunne opdrage hende ordenligt, så ville hendes dæmon blod intet problem blive, og hvis hun ikke fandt hendes evner før senere i hendes liv, så ville det hellere ikke være et problem, men ting sker." Trylletta sukket dybt og rystet på hovedet.
"Hun havde fået en kat, da hun var cirka ni år gammel, som hun så kærligt kaldte Snebold, på tråds af den sorte pels. Hun havde den i godt tre år før der var en regnbuesno der forsøgte at spise den." Trylletta skulle lige stoppe for at få vejret før hun fortsatte.
"Min kære lille Lavendel havde valgt der, at hun skulle lege selvtægts kvinde, og tog på eventyr for at dræbe snoen, og hun gjorde det med ganske god success, men da hun fik gravet hendes kat ud af maven på den...."
Hun stoppet igen for at samle sig selv. "Den var
meget død. Men det ville hun jo selvfølgeligt ikke acceptere, så hun sagde til mig hun havde gjort hvad jeg normalt gør på arbejde. Lukker øjne, lægger hænderne roligt på den, og så fokuseret hun..."
Trylletta kunne mærke en smule stolthed i sig selv, da hun snakket om hvordan hendes datter havde prøvet magi af første gang, inspireret af den måde hun gjorde det på.
"Hun bragte katten tilbage til live, og hvis den ikke var halv fordøjet, så tror jeg godt vi kunne have ladet som om den bare aldrig havde været død, men alfer er jo et lidt sart folk." Trylletta fniste, da hun husket hvordan nabo alfe-konen havde skreget med alt hun havde i sig da hun så Snebold i Lavendel's arme.
"Mod kommer indefra, du skal bare være villig til at gøre alt for dem du elsker, så finder du det."