Aldric lyttede til hendes ord og måtte sænke blikket. Han havde det lidt som om, at det var hans mor, der skændte på ham. Noget der ikke var sket i mange år. Han mødte kort hendes blik og så så ned igen, mens han pillede ved trøjen i sit skød. Han havde faktisk ikke rigtigt mødt nogen healer, det var ikke ligefrem fordi, at det vrimlede med dem. Han kunne ikke sammenligne sig med andre. Nok vidste han, at han var stærk, han kunne bringe folk tilbage fra kanten af døden. Den tanke strejfede kort den unge pige, den første han havde healet efter han var stukket af, hende der var grund til, at han ikke havde forsøgt at glemme sin evne, men valgt at bruge den. På en eller anden måde savnede han hende, selvom de kun havde været sammen i meget kort tid. Hun havde været befriende ligetil.
Denne kvinde var også ligetil, men på en meget mere spids måde. Og pludseligt følte han sig bare meget ung. Yngre end han egentligt var. Måske fordi hun skændte lidt på ham. Måske fordi hun havde sagt, at hun var knapt 200 år gammel.
Og måske var det lidt derfor, eller bare fordi at han var så træt, men han endte med at fortsætte samtalen, selvom han normalt ville glide af på sådan noget. Men hun kunne hele og hun vidste mere end ham. Og... måske han godt vidste, at han var så langt ude, at han ikke kunne bunde. De sidste måneder, hvor han havde været alene, alt for alene for en social ung mand som ham, havde han bare fulgt med. Ikke haft nogen planer, ikke haft et greb i sit eget liv, men bare taget alting som det kom. Sult, kulde og ensomhed.
"Jeg har ikke mødt andre, der kunne heale før. Jeg... ved ikke, hvad der er normalt." Han så ikke op, men rakte i stedet nede i sin taske og hev et ildstål op, som han rakte frem i mod hende. Nok virkede hun absurd meget mere dygtig end ham til at lave bål, men medmindre hun havde ildmagi eller noget gemt i kjolen, ville det være lettere med et ildstål end alt andet. Han undgik stadig at møde hendes blik, godt klar over, at man kunne se alt der gik igennem hans sind i hans ene gode øje.
"Jeg fik... evnen... lidt sent. Jeg gør det bare." Han trak usikkert på skuldrene og flyttede lidt rundt med trøjen. Lige nu var han bare et barn. 18 år og voksen, men de sidste mange år havde været underlige og på en måde var han alt for voksen, men stadig et barn. Han havde ingen livserfaring fra efter ulykken, levet beskyttet i det tempel.
Han var bare så træt. Og egentligt havde han bare lyst til at rulle sig sammen og græde sig selv i søvn, men han havde dog lidt værdighed og holdt den trang tilbage. Men møde hendes blik kunne han ikke. Hans synlige øje var blankt og fyldt med lettere desperate følelser inde bag al trætheden.
- I wanna heal, I wanna feel like I'm somewhere I belong -