Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 11.03.2018 20:25
En af de kommende dage ville det nok gå op for Caelon hvor meget magi Ireth egentlig havde brugt, men idag kunne han ikke engang tænke så langt. Han var for fuld af følelser han ikke var vant til, og minder der ikke var hans, men som allerede var begyndt at blande i hvad han kunne huske. Det var ulempen ved at få minder direkte fra kilden.

Endelig spredte et lille smil sig på Caelons læber. De fleste ville nok ikke opdage det, men lige nu stod de relativt tæt, og Ireth havde trods alt set et vidt hav af forskellige følelser komme over Caelons ansigt over tiden de havde kendt hinanden. Hun var nok den der havde set flest slags følelser fra ham.
"Det... det er godt nok," sagde han så endelig. Han havde accepteret at hans familie aldrig ville komme tilbage for flere år siden, men dengang havde han også accepteret at han aldrig ville få familie igen. Det var en varm følelse der spredte sig i hans brystkasse, som han tænkte på ordet 'familie' nu. Det var ikke så ensomt, nu hvor de begge havde anerkendt det. De ville aldrig være blodbeslægtet, men at have det der mindede om en søster, var ikke så slemt igen.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 11.03.2018 21:09
Det var svært at registrere men han smilede faktisk. Kench havde ikke forventet at blive afvist, men alligevel spredte en følelse af lettelse sig over hende og hendes skuldre sank sammen. Hun holdt stadig et fast greb omring hans ene hånd som hun nu to med begge hænder og lagde op til sin pande. Det var svært at høre om det var latter eller gråd der lå i undetonen af sukket hun gav fra sig.

"Du kan lige våge på at gøre sådan noget her igen." startede hun inden hun sænkede hans hånd igen. "Jeg er gammel, mine nerver kan ikke tåle det" sagde hun i så munter en tone hendes stemme nu kunne frembringe med hendes akavede smil. Om hendes tillid til ham nu ville vise sig at være placeret rigtigt kunne kun tiden vise. Men for nu kunne hun nyde lettelsen over ikke at være alene i verden.
Hun havde været så meget igennem de seneste år. Genfinde familie og så miste den igen foran næsen af hende, for nu at vælge sin egen. Hun endte med at sætte sig ned på knæ da hendes ben gav efter under hende, stadig med hans hånd i sine. Hendes hænder var bare ikke helt klar til at give slip på hans endnu.
"Well.. Let me just show it to you instead?"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 11.03.2018 21:15
Smilet forsvandt lidt igen da Caelon blev mindet om hvordan alt det her egentlig var hans skyld. "Jeg var ikke klar over at mine evner var så farlige når jeg var syg...." indrømmede han, en smule bitterhed var til at spore i hans stemme, og det var tydeligt at det ikke var rettet mod Ireth men mod ham selv. Det kunne godt være at dette var noget han ville bære i et stykke tid, før at han måtte acceptere at komme videre. Fejltagelser som disse var han aldrig særlig god til at håndtere. Især når det var mod nogen han holdt af.

Som Ireth så ud til at give op, på at stå op, måtte Caelon bøje sig lidt ned. Hans hænder blev da en smule varmet af hendes, men det var ikke meget, og han følte sig efterhånden som en frossenpind.
Han spurgte ikke engang, som verden begyndte at snurre om dem, og det næste sekund var de i stedet for i stuen hos Caelon. Ilden var ikke tændt, men varmen lå stadig i rummet. Det kunne godt være at Ireth havde haft noget at gøre, men siden hun ikke så ud til at kunne gå mere idag, var det her mere praktisk.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 11.03.2018 21:25
Kench nåede næsten ikke engang at blinke og så var en iskolde jord under hende blevet erstattet af gulvbrædderne der var opvarmet at den evige varme der hang i luften i Caelons hytte. Det var næsten besynderligt at være her igen, hun huskede tydeligt hvordan det var at være her sidst og ikke genkende hverken Caelon eller hans hjem på samme måde som hun gjorde nu. Det fik hårene til at rejse sig i hendes nakke. 

Nogle gange var det nemt at glemme at Caelon egentlig var magi bruger og ikke bare en der bryggede det på flaske. Men så gik han hen og gjorde det her. Det mindre chok over "bevægelsen" fik Kench til næsten at smide hans hånd fra sig i et mindre hop. Men ikke større end hvad der lå i hendes afslappede natur.
Med hænderne på hver sin side af kroppen sad hun nu bare og kiggede sig lidt rundt. Det var sjældent, faktisk kunne hun ikke huske hvornår sidst, at hun følte sig velkommen i nogen hjem, eller nogen steder generelt for den sags skyld. Hendes blik søgte op imod Caelon som for at få et svar på hvad hun nu skulle gøre.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 11.03.2018 21:35
Varmen brændte næsten mod Caelons egen kolde krop, men det var rart. Der skulle bare tændes op igen nu. Hvillket ikke burde være så svært, siden han stadig kunne ane gløder i hans pejs.
Han kunne godt se at springet måske var kommet lidt uventet, og hun virkede også lidt forvirret lige nu, så han smilte bare svagt til hende. "Tag plads i en af stolene, så kan jeg tænde for pejsen imens," sagde han. I det mindste var han ved at få mere kontrol over sin krop end Ireth havde.

Han fik da også gået over til pejsen og sat noget nyt brænde på før at han efter de første par forsøg fik tændt for den. Det ville stadig tage lidt for varmen at brede sig og han kunne lave te til dem, men det var en start, og det var nok meget godt at hans hjerne kunne koncentrere sig om noget der ikke var alle de minder der stadig hoppede rundt i hans hjerne, som bare ikke kunne finde plads derinde.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 12.03.2018 17:23
Kench kiggede i retningen af stolene han hentydede til og trippede lydløst den i en af dem og trak benene op til sig. Hun observerede ham arbejde med at få gang i ilden. Skulle hun hjælpe ham med noget? Var der noget hun var nødt til i den her situation? Hun var så vent til bare at gøre hvad hun selv havde lyst til uden rigtigt at tage aktivt hensyn til andre så nu virkede det bare akavet.

Med opmærksomheden på sine meget spændende tær varede det lidt inden hun kiggede op igen. "Har du styr på dem?!" komd et lige pludselig fra hende. Hun havde slet ikke overvejet hvor meget hun havde tvunget ind i hans hoved. Det kunne selvfølgelig skabe seriøse problemer for ham hvis han ikke var vant til det. "Minderne altså.." indskød hun lige for at være sikker på at han viste hvad hun snakkede om. "Hvis det er nødvendigt kan jeg godt rydde op i det for dig" foreslog hun. Det var kun en midlertidig løsning men det ville hjælpe ham de næste par uger så han ikke lige pludselig blev i tvivl om hvem han var og hvilke minder der var hans.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.03.2018 17:29
Caelon gik i stå med hvad han lavede, da det spørgsmål blev stillet. For sandheden var at hans hoved var et rod. Det hjalp nok heller ikke t hans hukommelse generelt var god, så at få minderne blandet sammen, gjorde uheldige ting ved hans hoved. Han tøvede lidt som han stod med en keddel, som han var ved at fylde med vand.

Langsomt kiggede han over på Ireth. Han var ikke meget for at indrømme at der var noget galt, og hun havde brugt så meget energi på at dele minderne mellem dem, så han ville ikke ligefrem få hende til at bruge mere magi end hun egentlig havde.
"Det... går.." sagde han så endelig, hvilket var en stod fed løgn. Selv hans stemme var ikke så sikker i løgnen som han ellers var når han løj, men alligevel forsatte han med at hælde vand op i keddelen og sætte den over ildstedet, så det kunne begynde at koge, og de kunne få noget varmt i kroppen.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 12.03.2018 17:45
Kench's ansigt gik fra en træt mine til et direkte "virkelig?"-ansigt. Mange gange havde han sikkert prøve at lyve for hende og måse endda også lykkedes, men det her tog da prisen for det værste forsøg. "Jeg skal ikke engang bruge tankelæsning for at vide hvor tyk den løgn var Caelon. Du er bedre til sådan noget end det der" sagde hun inden hun satte sig ud på kanten af sædet.

Hun ventede til han var færdig med at sætte vandet over inden hun i en mærkelig bøljebevægelse kom op på fødderne igen. "Kom" befalede hun kort inden hun selv gik hen til han og trak i hans ærme for at få ham med hen og sidde.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.03.2018 17:50
Det var bare svært at koncentrere sig om at lyve, når minderne nærmest angreb hinaden i hans hoved. Et øjeblik kom han i tanke om en scene, men den skiftede synpunkt halvvejs igennem, og pludselig var det bare et rod. Det var ikke ligefrem hans skyld, men desværre var Caelon ikke en der var vant til fremmede minder i hans hoved.

Et dybt suk kom fra ham, som han forlod den varme ild og gik med Ireth over og sidde ned. "Jeg tror bare at jeg skal bruge tid til at bearbejde det," indrømmede han. Ikke en løgn, men siden Caelon aldrig rent faktisk havde studeret hjernen, kunne han ikke vide hvor galt han var på den. Der var mange ting hans hjerne godt kunne klare at køre igennem, men alle de minder de delte var ikke en af tingene. Det var en ting der var bundet til at gå galt for ham.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 12.03.2018 20:24
Kench rystede lidt på hovedet som hun gik om bag ved stolen og lagde sine fingre på hans tændinger. "Mhmh" modsagde hun ham. "Hvis det er bare noget du tror så nej. Jeg har haft kunder der er blevet vanvittige af det jeg har plantet i deres hoveder fordi de troede det kunne skelne imellem deres virkelighed og den jeg gav dem." forklarede hun inden hun tog nogle dybe indåndinger. Hun måtte spare på energien og kun bruge det der var højst nødvendigt. Sidste gang hun havde brugt så meget magi havde hun fået den værste søsyge i sit liv.. og det var en af de sidste ting hun havde lyst til at gennemgå lige her.

Med hænderne i kontakt med Caelon's hud fik hun nemt adgang til hans minder om de to. Begge perspektiver lå hen over hinanden som to projektor plader lagt oven på hinanden. Det var ikke svært at skille dem ad igen, det var mere det at få dem til at blive fra hinanden der var det svære. Hun sorterede og slettede ubrugelige informationer der havde lagt i hendes perspektiv og lagde en form for sløret film hen over dem der var tilbage. En måde at genkende dem på. Så han selv kunne tilsidesætte dem hvis han ikke ville bruge dem.

"Mhf" kom det fra Kench da hun kunne mærke kvalmen stige fra mellemgulvet. Hendes hænder slap kontakten og hun lænede sig op ad væggen bag hende. "Velbekomme" bed hun lidt af imens hun ventede på rundtossetheden til at aftage.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 13.03.2018 16:31
Selvfølgelig var det naivt af ham at tro af Ireth faktisk ville lytte til ham. Men hvis hun ikke passede på, så ville det bare ende galt med hende, alligevel lod han dog gøre som hun ville. Selvom det at få roddet i sine tanker og minder ikke ligefrem stod højt på hans liste over ting han ønskede. Faktisk meget langt nede, hvilket Ireth da også vidste.

Langsomt kunne han dog også mærke hvordan minderne føltes at blive i hvert fald skilt lidt fra hinanden. De så anderledes ud. Det gjorde det lidt nemmere, selvom minderne stadig var som en ødelagt genspilning i hans hoved i øjeblikket. Det ville jo nok foretage sig før eller siden.

Han havde ikke engang opdaget at han havde lukket øjnene i, før at han åbnede dem igen, da Ireth gav slip på ham, og hun så ud til at være noget syg. En lille bekymring kom da også frem i ham. Det var stadig lidt mærkeligt at føle denne slags hengivenhed overfor en anden person igen. Det var lidt som om at den var blevet dybere efter deres deling af minder. Som om at det nu var okay.
"Jeg sagde jo at du ikke behøvede," mumlede han og kiggede på hende. Han ville gerne hjælpe hende over til en af stolene igen, men desværre var han ikke ligefrem den bedste person at støtte sig til.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 04.04.2018 13:23
Der kom et lidt snerpet fnys fra hende imens Kench rystede på hovedet. "Hvornår har jeg nogensinde gjordt blindt hvad du sagde jeg skulle?" spurgte hun, som svar til hans bemærkning. Selv ved episoden hvor han havde hjulpet med at få hendes forbandelse indsejlet havde hun stadig tvivlet på alt hvad han havde gjordt ved hende. Det var i det hele taget sjældent hun gjorde blindt hvad NOGEN bad hende om at gøre.

Med skælvende ben lod hun sig glide ned på gulvet. Et fordi hun var træt men, også fordi rummet drejede af sig selv som om hun havde slugt en flaske hjemmebrændt i en tilbagehældning. Det mindede faktisk forvirrende meget som det. Fuldskab.
Der kom egentlig ikke mere fra hende da hun selv sad og kiggede minder igennem nu på indersiden af øjet. Hele det nye perspektiv var virkelig en besynderlig side. Det var ikke noget hun havde fået lov til at afprøve før nu. Det var altid stjålne bidder og indtryk hun havde fået lokket ud af folk. Og især ikke noget der omhandlede hende. Så hun sad bare og bladrede igennem hendes fangst som et billedalbum.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 04.04.2018 16:46
Det var svært ikke at smile når Kench havde en udmærket pointe. Hun kunne bare godt lide at modsatte alt hvad han sagde, selvom han i de fleste tilfælde mente at have ret.
Han kiggede lidt ned på Kench som nu sad på gulvet, før at han gik over og fik fat i teen som efterhånden var begyndt at være klar til at drikke, og hældte op til et krus til hende, før at han satte sig på hug og stillede teen ved siden af hende.

”Teen er klar, du må hellere drikke noget,” pointerede han og noget der lignede bekymring var da også at spore i hans ansigt. Det var tydeligt at se at hun i hvert fald var meget afkræftet efter alt brugen af magi. Noget som Caelon selv ikke selv oplevede, siden han så sjældent brugte sine evner meget på et en gang.
Måske han også skulle finde noget mad til dem begge. Det ville i hvert fald ikke skade på nogen af dem, men det kunne tilgengæld godt tage sin tid, og hans hoved var selv ved at blive en anelse træt pga. alle minderne.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 04.04.2018 20:38
Kench lagde godt mærke til hans bekymring i stemmen. Ansigtstræk gjorde hun sig ikke så meget i, men det han gjorde afspejlede nok den energi han havde over sig. Med et anelse forvirret udtryk selv rakte hun hænderne frem imod koppen og tog den om til sig. "Du behøver ikke bekymre dig sådan. Det er lige før hytten knager af det" bemærkede hun ham. "Jeg kender min grænse og hvor jeg bør stoppe før der sker alvorlige ting. Det her er intet. Der går bare lidt tid inden jeg kan stå igen" forklarede hun.

Det måtte jo nok se mere alvorligt ud udefra end det egentlig var. Men magi var noget son vendte tilbage til kroppen, ligesom almindelig energi. Det var noget man skulle hvile, spise og drikke sig til.

"Må jeg spørge om noget?" kom det så fra hende efter hun havde pustet på teen så dampene fra den dansede ud i luften og spandt i fine mønstre inden de forsvandt ud i den varme luft.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 06.04.2018 15:19
Inden hun kunne stå igen? Caelon sendte hende et noget bekymret blik, men rystede så på hovedet. Det var vel ikke hans problem i bund og grund hvis hun faldt om. Hvilket hun ikke kunne gøre så længe hun sad på gulvet. Så han rejste sig op og gik over til sit bord igen, og begyndte så at finde grøntsager frem, så han i det mindste også kunne give dem noget mad.

"Det plejer jo ikke at stoppe dig," svarede han og kiggede lidt over på Ireth, før at han igen fokuserede på grøntsagerne på hans bord, som han begyndte at hakke. Han vidste jo godt at der var noget der havde forandret sig mellem de to af dem, men alligevel ville han næsten hellere have at Ireth bare opført sig som hun plejede.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 23.05.2018 10:32
"Hvorfor har du holdt dig så ensom?" spurgte hun med blikket stadig i koppen. Nok havde hun er fin kopi af hans hoved i den tid de havde kendt hinanden nu, men mere havde hun altså heller ikke roddet sig frem til. Hun havde selv sine egne grunde til at hun ikke havde mange nære personer i sit liv, men hun kunne godt tænke sig at høre hans grund. Og hvad der var sket med hans familie, hvad han lavede når han var alene, om han havde andre interesser end sit arbejde. Spørgsmålene begyndte at bygge sig flertallige, men hun holdt sig til det ene for nu. 
"Det er ikke en synderlig effektiv levestil" fortsatte hun som et tilføjelse til sit spørgsmål. "At holde sig for sig selv i en verden hvor kontakter og forbindelser kan være livsvigtige"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 24.05.2018 17:32
Caelon gik i stå, og han prøvede ikke engang at lade som om at det ikke havde haft en indvirkning på ham. Det var ikke fordi at han ikke havde fået varianter af det spørgsmål før, men denne her gang var det mere vægtet. Det var ikke bare 'hvorfor er du en gammel ensom elver'.
Langsomt begyndte han at forsatte med at hakke grøntsagerne, og prøvede på at samle tankerne, så han faktisk kunne svare Ireth. Det tog dog stadig nogle øjeblikke før at han fik samlet sig nok til at svare.

"For mange år siden blev min mor syg. Jeg aner stadig ikke hvad det var, men de andre elvere i byen tog et blik på det, og bestemte at det ikke var det værd at forsøge at redde hende. Det gjorde det blot klart for mig at jeg ikke kunne stole på mine egne artsfæller...." svarede han. Det var sjældent han lod sig snakke om hvad der var sket, men Ireth var anderledes. Især nu.
"Det betyder dog ikke at jeg ikke har kontakter rundt omkring i landet. Jeg ser bare ikke nogen grund til at snakke med nogen, hvis jeg alligevel ikke har nogen nytte af dem." 
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 24.05.2018 18:30
Hendes blik fulgte hans små reaktioner og bevægelser igennem dampen inden hun tog en slurk som gav hende gåsehud. Hvor lidt hun end selv ville indrømme det så lavede han altså en ualmindelig god te. Hun selv var ret stolt over det hun selv producerede derhjemme men det har havde bare en anden smag over sig som urterne i sumpen ikke kunne give fra sig.

"Svigt" afgjorde hun med sig selv lavmælt imens hun nikkede en anelse. Det var nok en af de mest normale grunde til at man vendte verden ryggen socialt. Det var i bundt og grund og hendes egen grund til at hun ikke havde nogen interesse for at have nogen tættere knytning til folk. Ingen grund til at komme nogen ved der alligevel var klar til at vende en ryggen lige så snart der var noget de var utilfredse med.
Hendes blik vandrede væggene lidt. Ville Caelon også kunne finde på det hvis hun gik ham nok på nerverne? Hvis hun drev ham til vanvid? Trykkede på de helt rigtige knapper?.. Kench blev næsten nødt til at rive sig tilbage for ikke at blive opslugt for meget med ideen om hvilke reaktioner hun kunne få ud af han nu hvor deres venskab var kommet til dette.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 04.06.2018 22:35
Caelon kunne næsten mærke tårerne prikke, som han stod og tænkte på den situation han havde været i så mange år siden. Han havde været ung og ude af stand til at finde ud af hvad han gjorde. Efter hans far døde var let at rette hans vrede og had mod de andre elvere, der havde frarøvet ham begge hans forældre, som han ellers havde været så tæt på.

I stedet for at fokusere på hans egen sorg, gjorde han noget som ellers ikke ligefrem var kendt for ham. Han stillede et oprigtigt nysgerrigt spørgsmål tilbage til Ireth. Hvad er din grund? Det kan umuligt have været forbandelsen der har holdt dig så langt væk fra alt og alle?” Hans hænder var stoppet med at hakke grøntsager, og hans øjne hvilede på Ireth.
Kench

Kench

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 350 år

Højde / 166 cm

Anno 08.07.2018 17:31
Kench tog sig lidt til skulderen imens at gulvet var blevet meget interessant at kigge på lige pludselig. "Nej.. men den hjalp mig i lang tid med at holde folk på en hvis afstand." Hun sad et øjeblik i stilhed og tænkte over hvad hun ville svare. Det var ikke noget hun havde skulle besvare i lang lang tid da ingen havde belemret sig med at spørge. 
"Tro det deller ej så er der heller ikke nogen moder på min side. Hun døde ved min fødsel og min fader viste ikke sit ansigt før et par år siden. Så længe det nu varede.. Min moders søsters familie tog min ind, men de var alle overbeviste om at være gravid med mig havde gjordt hende vanvittig. Da hun var i live da hun påstod jeg var undfanget i hendes drømme. Hvilket også nemt kunne forklares nu hvor jeg ved hvem men fader var og hvad han var i stand til." Kench tog en dyb indånding og åndede overdrevent træt ud. "Kort fortalt, mente dem der opfostrede mig at jeg var fejlskabt og de kun tog sig af mig fordi jeg var min moders afkom.. Den barndom giver ikke en den største trang til at være selskabelig de næste mange mange generationer."

Hun så næsten halv så stor ud end hun egentlig var som hun trak sine ben op til sig med koppen oppe ved sit ansigt som efterhånden ikke skjulte hendes frustrationer mere. "Jeg nægtede at bruge min stemme og gjorde intet arbejde da alting føltes tungere og mere ligegyldigt end for alle andre. Hvilket også skyldes min faders gener. Han er skyld i det meste der er gået galt i mit liv,han er skyld  at min hud ligner noget der har ligget i mosevand i 18 måneder!" hun rakte sin arm op i luften som et eksempel som hendes stemme hævede sig til sidst.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, Tatti, jack, Black Phoenix
Lige nu: 4 | I dag: 10