Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 18:28
Som det så ofte var når to personer havde været uenige om noget og havde såret hinanden, så sad de begge nu og mente de var den der havde gjort det værste. 

Han rystede og nikkede med hovedet af hendes kommentar om at hun nok skulle klare sig. "Selvom du nok skal klare dig, så vil jeg stadig gøre alt i min magt for at beskytte dig. Som om jeg ville lade dig stå alene." Han smilede frem for sig, og håbede at hun forstod at det simpelthen ikke var noget han kunne få sig selv til, at bare lade hende klare sig selv. "Jeg ved godt du ikke er en kvinde der intet kan, men med som jeg har det ville jeg altid gøre for dig hvad jeg kan." han forsøgte at gøre det tydeligt for Astrid at det var hans følelser for hende han snakkede om, men uden at gøre det alt for tydeligt for Maria hvad det var han talte om. 

Da Astrid spurgte hvordan de havde det kiggede han fra den eneste stemme til den anden, før han selv svarede. "Jeg er helt okay, ikke første gang jeg har oplevet det." Han var oprigtigt helt okay, han kunne mærke hans hjerte slå hurtigere, og han havde lettere svedig hånd, men det var nok hovedsageligt bare adrenalinen fra at skulle forsvare sig selv og de andre.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Adelig | Arving | Prinsesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 19:39
Astrid gav blot hans hånd et blidt klem, som han fortalte hende, at han stadig ville gøre alt hvad han kunne for at være sikker på hun var i sikkerhed. Astrid var da heller ikke i tvivl om det, nu hvor hun kendte så tydeligt til hans frygt og hvordan han havde reageret i minen, skoven og ude foran hans hus. Astrid kom godt nok til Turmelinien for at få oplevelser og se noget andet end Isenborg, men hun havde i den grad ikke planlagt at blive fanget i en mine, blive skudt efter af skovelevere, udsætte Alaric for hendes evne, næsten blive kidnappet af skovelevere… Ja hele besøget havde måske været en anelse kaotisk og hun kunne måske godt se, hvorfor det var farligt for en arving at rejse for meget rundt.

Verona måtte på ingen måde finde ud af alle de ting der var sket på besøget, Astrid ville da aldrig få lov at gå uden for sine gemakker uden 7 soldater om sig!

Astrid var lettet over at både Maria og Alaric, virkede til at være okay, "Det jeg glad for at høre," lødt det fra hende, med et lettet suk. Astrid kunne ikke mærke, at Alarics hånd svedte, eftersom hendes egen hånd stadig var våd, fra badet af.

”Deres Højhed, De er færdig i badet, vil De blive længere?” lød det høfligt fra Maria som stod med kluden i begge sine hænder, foran sig. Astrid rystede på hovedet. Hun havde det generelt bedre nu hvor blodlugten var væk. Badet havde i den grad fået hende til at føle sig mere frisk. Hånden trak hun så forsigtigt til sig, ned under vandet, som Maria gik hen for at føre Alaric ud, så Astrid kunne komme op og i noget rent tøj.

Everything you've ever wanted
is on the other side of fear

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 19:45
Han sendte blot Astrid et smil da hun fortalte at hun var glad for at de var okay. Nu havde det jo også drejet sig meget om Astrid, da hun tydeligvis ikke havde været okay, så det var nok rart for Astrid at skifte emnet lidt om noget andet end hende selv.

Det var underligt at høre Maria tale til Astrid, ikke noget han havde oplevet ret meget. Han vidste at det var normalt at tale så høfligt til de adelige når man var tjenestefolk, men han kunne alligevel ikke lade være med at more sig en smule over det. 

"Lad os få noget at spise, et let måltid, når du har fået tøj på Astrid." Han smilte igen i hendes retning, mens han fulgte med Maria ud af rummet. Han gik tilbage til hans eget værelse og tog hans skjorte af. Den var plettet af blod, den var ødelagt. Det var mange skjorter der kunne gå til på en dag. Det var dyrt. Han fandt en ny skjorte frem. Han valgte en lidt nemmere model der kun var knappet ved halsen så han ikke skulle fumle med så mange knapper. Han vaskede dog sit ansigt lidt ekstra igen, før han satte sig på en bænk i salen og ventede på Astrid.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 19:59
”Det lyder godt med noget mad,” man kunne næsten høre på Astrid at hun smilte. Så snart at Maria havde ført Alaric ud, hjalp hun Astrid ud af badet. Skinnede ren. Astrid blev som altid smurt ind i nogle cremer, inden Maria fandt en ret så simpel kjole frem til Astrid. Den var grøn, og mindede lidt om den kjole Astrid havde haft ved det første møde i Isenborg – inden hun skiftede tøj. Denne kjole var dog grøn og med gulddetaljer, som kjolen fra tidligere på dagen.
Denne kjole krævede blot at blive snørret på ryggen, og var kun et lag der skulle på. Astrids hår blev tørret med et klæde. Alt det lange hår, hang nu løst ned langs hendes ryg. Astrid fik så lov til at gå ud af lokalet, og mødte kort efter Alaric, som havde sat sig på en bænk. ”Jeg håber ikke du ventede længe,” smågrinte hun og gav ham et skævt lille smil. Hun lagde tydeligt mærke til at han havde fundet en ny skjorte igen, hun havde godt lagt mærke til den anden var blevet beskidt, og at knapperne på skjorten vidst også var røget af.

”Jeg tror måske Maria kan rede nogle af dine skjorter, hvis det skulle være?” tilbød hun, som hun med rolige skridt nærmede sig Alaric. Astrid var godt nok heldig, at hun havde massere tøj med til rejsen – men det var godt nok også en lang rejse de havde været på, for at komme dertil.

”Ved du hvornår din stalddreng kommer tilbage?” spurgte hun med et lettere bekymret blik, som hun sendte imod døren, som drengen tidligere var løbet ud af, for at sende bud efter soldater.

// Link til kjole

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 20:12
"Nej nej, jeg har kunnet se frem til hvad nyt tøj jeg ville få lov til at se dig i denne gang." Han sendte hende et bredt smil. Han mente hvad han sagde, men han overdrev også lidt for at gøre humøret så godt så hurtigt som muligt. 
"Din kjole klæder dig endnu engang." Han smilede mere som han rejste sig langsomt fra bænken og gik over imod hende. Han rakte sin hånd til hende så hun kunne ligge hendes hånd i hans. Det var måske en underlig ting når han ikke havde gjort det tidligere, men det var bare en refleks efter at have hold hendes hånd i badet.
Han førte hende ud i køkkenet til en bid mad, bestående af brød, smør og stegt kød.

"Det ville være rart, jeg har hvad? Fået ødelagt tre skjorte bare i dag?" Han grinede, og klukkede så lidt som han forsøgte at skjule sit grin og smil, og han kiggede væk fra hende. *Ikke engang min bryllupsnat var så slem...* Tanken havde blot strejfet ham og fået ham til at grine af det.

Han vendte sig over mod Astrid da hun spurgte ind til hans staldknægt som var sendt afsted som bud. "Det ved jeg ikke, måske halvanden til to timer hver vej, så eftersom der nok kun er gået lidt over en halv vil jeg nok skyde på at han er tilbage igen om tre timer." Han tænkte det var et godt estimat.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 20:25
Han var blevet god til at skære det ud i pap, at han faktisk gerne ville se hende i hendes forskellige sæt tøj. Det gav hende et lille, lidt bredere smil på læberne. ”Tak, Alaric,” lød det næsten sødt fra hende, som hun lagde sin hånd i hans, og blev ført ud til køkkenet hvor de fandt det samme frem, som deres morgenmad. Astrids mave var helt tom, eftersom hun havde kastet op, og hun havde egentligt ikke den store appetit, men hun vidste hun nok havde godt af at få mere end bare vand i sig.

”Tre? Ødelagde du også en skjorte på din morgentur?” spurgte hun en anelse undrene. Hun mindes selv kun at han havde ødelagt to, og at det var den tredje han havde på i dag, men hun kunne selvfølgelig ikke være sikker. Hun smågrinte lidt for sig selv, ”Der er stadig masser af dagen tilbage, hvis du gerne vil have flere ødelagt,” drillede hun, som hendes kinder fik lidt rød farve. Kindernes farve gav en tydelig indikation om at hun var ved at få det meget bedre.

Astrid nikkede bekræftende til hvornår stalddrengen umiddelbart ville vende tilbage. Det var alligevel lang tid for en lille tiårig at være ude og ride. Tænk hvis elverne tog ham? ”Kan han forsvare sig?” lød det efter et lille øjeblik tænkning.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 20:36
"Det er jeg i tvivl om, nu du spørg... Nej måske er det kun 2 så." Han tænkte tydeligvis over det mens de fik noget mad. Han tog en slurk af en ret simpel øl samtidigt med at hun sagde at der var massere af tid tilbage af dagen til at ødelægge skjorter i. Han holdte sig for munden som han var ved at spilde den øl han drak fordi hun var ved at få ham til at grine, samtidigt med at hun var ved at få ham til at få det i den gale hals. "Astrid... Du ved ikke hvad du siger lige nu..." Han rystede på hovedet af hende.

Han nikkede da hun spurgte om staldknægten kunne forsvare sig. "Han er god til at forsvare sig selv så han kan stikke af, og lige nu hvor han skal bringe bud er det, det vigtigeste." Han smilede bare til hende.

Han var nød til at spørge om noget i forhold til Maria igen. "Får din tjenestepige noget at spise? Og er du sikker på hun ikke nævner noget om badet til din mor?" Han kunne ikke være helt hundrede på hvor Marias loyalitet lagde henne fordi han kunne forestille sig at hun sådan set var ansat af fyrstinden og ikke af Astrid selv. Han regnede dog med at Astrid vidste hvordan Maria var.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 20:50
Astrid smilede blidt, som han fandt ud af det kun var to skjorter. ”Det tænkte jeg nok,” svarede hun med et smil. Inden længe ville Astrid nok bede Maria om få ordnet skjorterne. Hun var så god til alting. Astrid var virkelig taknemmelig for alle sine tjenestepiger og ville nødig… Mangle en…
Tanken om Theresa nåede slet ikke at påvirke Astrids ansigt. Hun stod stadig blot med et blidt smil, med små søde æblekinder. Hendes blik gled dog med det samme op på Alaric, lettere bekymret og en anelse uforstående for hvad hun havde sagt, ”Hvad siger jeg da?” spurgte hun og fik en lille rynke mellem brynene som hun så spørgende på ham. Hans skjorte kunne jo gå i stykker af mange årsager! Hun tog en bid af sin mad, afventende.

”Det var godt,” fik Astrid så svaret ham. Hun ville slet ikke kunne holde tanken ud af Alarics eneste, faste ’dagelige’ selvskab, skulle sætte livet på spil. Det var beroligende at han selv kunne forsvare sig.

Hun så lettere undrende på Alaric, som han spurgte ind til Maria. ”Hun siger ikke noget,” forsikrede hun Alaric. Astrid havde en masse dage alene med Maria, hvor hun havde massere mulighed for at fortælle Maria, at hun ikke måtte fortælle om de ’grimme’ ting der var sket på besøget. Maria vidste jo heller ikke noget om aftenen inden eller om morgenen. ”Maria spiser, bare rolig. Hendes døgnrytme er bare ikke helt fantastisk,” prøvede hun at forklare. Det kunne måske være derfor at Alaric ikke lagde mærke til at Maria faktisk fik spist.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 21:03
Selvfølgelig skulle hun spørge ind til hvordan det kunne forstås. Og selvfølgelig havde Alaric tænkt sig at være ærlig, men hvordan forklarede han det lige på en pæn måde... Han vidste også at det kunne få ham til at fremstå en kende sjofel. "Det kunne misforstås som at betyde du ville flå dem af mig..." Han sendte hende så et flabet smil, måske for at lægge lidt pres på hende. 

Han nikkede og smilede da hun fortalte at Maria ikke ville afsløre noget. Fordi han vidste allerede at det kunne ødelægge meget. Selvfølgelig kunne Astrid og Alaric slippe afsted med meget, især så længe de blev gift inden der gik for længe. Selvfølgelig var det det der var ulempen ved at være adelig, der ville være alt muligt der skulle forberedes. "Det er godt at høre, håbede også hun var dig loyal." Han undrede sig dog en del over hvad hun mente med at Maria havde en knap så fantastisk døgnrytme. "Det er godt, alle har brug for nok at spise så de kan gøre deres arbejde." Han smilede bredt, og tog noget mere at spise. Han drak noget mere af øllet. Det var en meget krydret øl, fordi den var lavet til adelige med en del forskellige ting i.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 21:20
Astrids kinder blev straks lidt mere røde, som Alaric forklarede hvad hun lige havde sagt, kunne forstås som. Hun vendte blikket ned mod madden, og begyndte at smørre sig en mad i forlegenhed. Hun vidste virkelig ikke hvad hun skulle sige, og håbede lidt på at han ikke ville snakke mere om det. Hendes kinder kunne dog sagtens blive mere røde.

Astrid sendte ham et lille smil, da han forklarede han syntes det var godt hun var loyal. Astrid ville slet ikke kunne finde ud af at arbejde sammen med tjenestepiger der ikke var trofaste kun til hende. Astrid ville aldrig have hendes mor blandede sig i hvad hun lavede – og hvis det skulle være, skulle Astrid nok selv sørge for at snakke med kvinden, som gav hende liv.
Hun nikkede roligt som han kommenterede Marias madvaner, ”Helt klart, det kender vi alle sammen, jo,” fik hun kommenteret med et lille smil. Hun vidste i hvert fald fra sig selv, at uden mad, fungerede hun bare knap så godt, og ville have svære ved at koncentrere sig.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 21:27
Alaric så på Astrid og i et forsøg på at gøre hende lidt mere varm under kraven nu hvor hun selv havde bragt det op, og han morede sig, lænede han sig frem til hende før han talte igen lidt lavere end før. "Nu har du jo givet mig tøj på og af roligt, så måsku du gerne ville være mere voldsomt?" Han sagde det udelukkende i spøg da det var noget så upassende at gøre for dem. Ville han sige nej hvis hun ville? Nej.

"Ja, jeg tror ikke jeg kunne træne soldater den halve dag hvis jeg ikke fik nok at spise." Han kiggede på hende som han forklarede det. Han vidste jo ikke om hun havde tænkt over at han ikke gjorde noget mens hun var der. Han trænede jo ikke nogen som han ellers plejede. 
"Jeg tænker ikke det er sikkert for os at bevæge os for langt fra mit hjem den næste tid, så har du noget du har tænkt du kunne tænke dig at se eller opleve her i nærheden?" Han ville jo gerne gøre noget med hende der kunne give dagen en mere positiv afslutning.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 21:45
Da han lænede sig ind mod hende, rykkede hun sig ikke væk fra ham, men fokuserede bare på den mad hun havde gang i. Hun kunne dog fornemme han snart ville sige noget upassende – og det gjorde han. Hendes kinder blussede med det samme mere op, og hun vendte blikket mod ham, og deres hoveder stod ikke så langt fra hinanden. Hendes lyse øjne var spærret op i overraskelse fra hans ord. ”Alaric!” lød det bestemt fra hende, som hun lagde sin hånd mod hans brystkasse og skubbede ham blidt. Hun rystede derefter lidt på hovedet. Det kunne sagtens virke som et, nej, ikke lige nu – men senere.
Hun havde i den grad ikke lyst til at lege tjenestepige, og skulle sy tøjet sammen igen, hvis hun ødelagde det…

Hun nikkede langsomt som han snakkede om hvor meget han trænede soldaterne, ”En halv dag, siger du?” hun så over mod ham, en anelse overrasket. Det kan selvfølgelig god mening, at han trænede så længe. Derudover havde det også været tydeligt på hans overkrop, som hun nu havde set et par gange i løbet af dagen…
Hun rystede tankerne af hovedet, som han spurgte hende om hvad hun ville bruge resten af dagen på, ”Hva’?” nåede hun lige at sige, før hun hurtigt brød ind, da hun egentligt godt hørte hvad han sagde. ”Jeg mener… Vi kunne fægte?” forslog hun, måske en anelse nervøs for at han ikke ville lade hende, efter episoden udenfor.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 21:59
Da hun vendte sig mod ham og deres ansigter ikke havde stor afstand, gav han hende et hurtigt og meget kort kys på næsetippen før han lod hende skubbe ham lidt væk med hænderne. Han grinede dog bare imens, og for at gøre det værre blinkede han til hende som for at sige at han forstod hvad hun mente. "Astrid..." Han sagde så hendes navn på en flabet og næsten drømmende måde.

"Ja nogle dage træner jeg dem det halve af dagen, andre dage ikke så meget." Han smilede da hun bragte det op at fægte. Han ville gerne fægte med hende. Han gad godt se hende håndtere et længere sværd end den kniv hun havde brugt tidligere. "Det lyder som en god ide, har nogle træningsvåben liggende." Han smilede bare bredt til Astrid, og det var tydeligtvist noget der faldt i hans smag, fordi han tænkte ikke engang over hvor svært det ikke kunne være for Astrid at fægte i en kjole, han ville bare gerne krydse klinge med hende. "Har du fægtet før? Og med hvilke sværd? Hvad med træning i sværd?" Han var jo nød til at vide om han skulle give hende en smule træning først.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 22:15
Kort lukkede hun øjnene som han kyssede hendes næse, ikke fordi hun kunne lide det, men fordi hans ansigt bare pludselig kom ret tæt på. ”Nej! Stop!” smågrinte hun, selvom hun bestemt ikke syntes hun kunne tillade sig at syntes det var sjovt. Den måde han sagde hendes navn trak dog lidt i hende, men modvilligt vendte hun snuden tilbage til madden hun havde gang i.

”Det var alligevel en del,” lød det fra hende, før hun tog sig noget vand at drikke. Nu var det bare om at kunne holde mad og vand i sig. Hun turde slet ikke tænke på at drikke øl eller vin til sin mad lige nu, eftersom hun havde en lille frygt for det ville få hende til at kaste op igen.

Astrid trak et blidt smil, som han tillod hende at fægte med ham. Man kunne ane hendes skuldre sænkede sig en anelse. Hun kunne næsten se hvordan ideen var faldet i god jord som han smilede til hende. Hans efterfølgende spørgsmål understregede det i den grad også. ”Jeg er ikke den bedste til fægtning,” svarede hun ham ærligt, ”Jeg skal i hvert fald have det genopfrisket, så jeg ikke ender med at gå i seng med gule og blå mærker,” smågrinede hun, uden rigtig at tænke på at det også kunne forstås sjofelt. ”Jeg plejer at gå med tohånds, men jeg har ikke noget i mod at give ethånds et skud,” forklarede hun, og nikkede mod hans hånd. Hun vidste ikke om det ville være mest fair, hvis de begge brugte ’samme’ slags våben eller om det var ligegyldigt for ham. Hun følte dog det var bedst, at hun stod åben for begge muligheder.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 22:26
Han lod hende være da hun sagde stop. Han havde moret sig nok, men alligevel så sukkede han tydeligt drømmende samtidigt med at han skævede til hende med et drilsk glimt i øjnene. 

"Ja, men noget skal jeg jo få dagen til at gå med." Han smilede til hende, håbede ikke hun misforstod eller lagde for meget i det han sagde. Han havde brug for at bruge dagen på noget, han kunne ikke holde til at have for meget tid til bare at tænke.

"Jeg skal nok give dig en opfrisker så, og skal nok også love ikke at være for hård ved dig." Han smilede bare og lyttede så til hendes fortælling om at hun var vant til et tohåndsværd. Han var nysgerrig på at vide hvilket tohåndssværd hun hentydede til. "Altså du er vant til et langsværd?" Han forventede det var et langsværd hun var vant til at bruge, og han vidste det ville give hende en stor fordel, men han ville tillade det grundet evneforskellen. Han vinkede hende med ind i træningssalen over til en holder med forskellige træsværd. "Du vælger bare hvad du vil bruge." Han stolede nok på hans egne evner til at tro han kunne klare hende når det kom til fægtning. Der lagde træversioner af de fleste sværd man kunne finde.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 22:44
Astrid var i den grad taknemmelig over han lod legen ligge mens den stadig var sjov. Måske de begge havde lært at stoppe mens legen var god?

Astrid nikkede delvis forstående. Tiden som komtesse havde hun til tider haft mulighed for at have lignende dage, hvor hun altså bare skulle få dagen til at gå med et eller andet – vigtige ting selvfølgelig. Men hendes tid som arving var noget helt andet.

Astrid trak et behaget smil, som han fortalte han ikke ville være for hård ved hende. ”Du behøver ikke tage hensyn, Alaric,” prøvede hun at overbevise ham om. Hun vidste udmærket hun ikke havde en chance imod ham, ”Jeg skal altså nok sige til hvis du er for hård ved mig,” sagde hun med et smil.
Hun nikkede så til hans spørgsmål om det var et langsværd, ”Det mener jeg,” Alaric ville højst sandsynligt ud fra hendes var, få en ide om at hun virkelig var bedst med en bue.
Astrid fulgte efter, som hun blev vinket ind mod træningssalen. Astrid tænkte ikke selv over tøjet hun havde på, måske ikke lige egnede sig til disse aktiviteter. Da hun nåede frem til en holder, med massere forskellige træsværd, var hun ikke længe om at vælge. Hun valgte et forholdsvis tyndt, let og ret så langt træsværd. ”Dette minder vist lidt om det jeg har trænet med,” fortalte hun, som hun lagde det mellem sine hænder og beundrede det. De lyse øjne så op på Alaric, for at se hvad han selv valgte.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 22:55
"Selvfølgelig behøver jeg det, du skal ikke have blå mærker som Maria kommer til at kommentere på under dit næste bad." Han smilede bare til hende. Han nikkede dog som svar da hun sagde at hun nok skulle sige til hvis han var for hård ved hende. Det var ikke noget han håbede kom til at ske dog.

Han fulgte hendes valg af sværd, og nikkede til hende. "Ja så har du enten brugt et langsværd eller også har du været lært i estoc." Han talte om det sværd hun havde taget fordi træningsversionen kunne bruges lidt til begge dele, og mindede især om en mellemting, da den jo alligevel ikke skulle kunne skære, og spidsen var stump.
Han tog selv et ret så almindeligt træsværd, den var lidt længere end halvdelen af det Astrid stod med og bladet var noget bredere, der var ingen tvivl om at det var beregnet til at blive brugt i en hånd og sammen med et skjold. Han havde dog ingen intention om at bruge sit skjold.
"Husk at stå ordentligt, læg din vægt på den ene fod, hav den anden bagved og spred dine ben let. Du bør stå med let spredte ben så du er svær at vælte. Så vipper du sværdet lidt frem så den pejer skråt op ad, og så er du nogenlunde klar." Det var grundstillingen at stå i for alle våben stort set. Alaric stillede sig foran hende, som han havde forklaret. Han havde højre fod forrest og havde lagt venstre arm på ryggen.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 23:12
Astrid fejede hans kommentar væk med hånden. ”Hun kommenterer bare lige hvad hun vil,” lød det fra Astrid, som umiddelbart lød til at være ligeglad med hvad hendes tjenestepige spurgte ind til.

Astrid nikkede let mens hun lyttede, hun kunne på ingen måde vide om det var langsværd eller estoc hun var lært i – det havde ikke interesseret hende nok, da hun blev trænet. Hun havde haft mere fokus på ikke at se sin træner i øjnene dengang…
Hun betragtede kortvarigt hans valg af sværd. Det var i den grad noget der passede til ham, og det var hun overbevist om at han selv godt vidste. Siden han havde opdaget hans evne til at danne skjold, var hun næsten overbevist om, at han havde trænet med et sværd, magen til det træsværd han holdt i hånden lige nu. Hun kunne selvfølgelig ikke vide det, men hun havde blot en meget stærk fornemmelse af det.
Astrid rystede let på hovedet, som han forklarede benstillingen – den havde hun heldigvis styr på!
Ligesom ham, satte hun højre ben forrest, og så godt hun kunne, det venstre ben lidt længere bag hende og selvfølgelig fødderne i hoftebredde. Hun havde bukket let i knæene, for at have bedst mulig benstilling. Hun rettede efterfølgende sværdet op i sine hænder med en dyb vejrtrækning. Hun smilede blidt over han gemte sin venstre arm væk – han mente måske ikke det var nødvendigt? Hun følte det var en ret så passiv måde at sige, at han ikke havde brug for at beskytte sig selv mod blå mærker.

- Astrid af Isenwald

Alaric af Erneyll

Alaric af Erneyll

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Elverly

Alder / 28 år

Højde / 191 cm

Timber 29.06.2020 23:22
"Du er da venlig mod hende." Han grinede og hans stemme havde været lettere flabet.

Da de begge stod klar, strakte Alaric sin arm lidt frem for lige at prikke ud efter Astrids sværd kort. Han begyndte langsomt at bevæge sig rundt. Han tog lidt afstand fra Astrid i første omgang, så hun ikke bare lige kunne hugge ud efter ham. Han blev ved med at prikke og hugge lidt til hendes sværd som han gik rundt.

Han forsøgte meget bevidst at irritere hende ved det. Han prøvede på at lokke hende til at lave et angreb mod ham. Han trådte derfor også en lille smule tættere på hende, sådan at han nu ligepræcis var inden for hendes rækkevidde uden at hun skulle rykke sig.
Astrid af Isenwald

Astrid af Isenwald

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Medanien

Alder / 28 år

Højde / 186 cm

Fia 29.06.2020 23:35
Astrid prøvede at koncentrere sig så meget som muligt, om ikke at kigge for meget på Alarics ansigt, men i stedet på hans kropssprog og hvordan han bevægede sig i forhold til hende. Det var til tider svært ikke at se op mod han ansigt, for hun gad godt at se om han var koncentreret om faktisk at træne hende eller om han blot morede sig – eller en blanding?

Som han startede ud med at strække sværdet i hendes retning, skyndte hun sig med at trække sig et skridt tilbage. Trinnet var dog begrænset af hvor lidt bevægelighed der faktisk var i kjolen. Kjolen var ment som en kjole man gik rundt i eller sad i – ikke andet.
Hun fik dog pareret hans første hug. I ren koncentration holdt hun vejret.

Hun lagde tydeligt mærke til at han prøvede at holde afstand til at starte med, hvilket til dels var forståeligt, eftersom hun havde et sværd der var langt længere end hans. Hun gjorde sit bedste for at følge ham rund og parere når han prikkede til hende. Det var da irriterende!

Da han trådte en anelse tættere hoppede hun med et ben i fælden. Det andet ben var dog klar til at trække hende tilbage, hvis hun da kunne nå det. Hun valgte at gå efter et slag mod den nærmeste skulder, som han brugte til at holde sit eget sværd. Hun prøvede så vidt muligt ikke at komme for tæt på, men han kunne snildt træde et skridt ind for at ramme hendes mave.

- Astrid af Isenwald

0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Fia
Nomineringsårsag:
“Jeg elsker denne tråd ufatteligt meget. Der sker så mange ting (sidetallet i sig selv siger en del) og jeg elsker hvordan deres forhold til hinanden blomstre og hvordan dramaet svinger igennem hele tråden! Jeg ser frem til at forsætte deres eventyr! <3”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2