Som var det den mest naturlige ting i verden, trådte Fillipe ind i værelset, og var hurtig til at lægge sin opmærksomhed på den nye tilføjelse. De gyldne øjne betragtede Fabian med en underliggende interesse, og selvom han ikke lod sig mærke med hvordan navne blev undgået, så gik det ikke ligefrem forbi ham. Bagved fulgte Aldamar dog hastigt med også, en koncentreret panderynken på hvad han skulle sige, og hvordan han så hurtigt som muligt fik lirket den gyldenøjede mand ud igen. Han havde faktisk planlagt det på sin vej imod døren... men det var som om at alle ord virkede forkerte at sige, nu hvor at hans livlige energi faktisk var trængt ind i den bobbel han havde haft med Fabian.
Ikke mange sekunder skulle gå fra at Fabian havde talt ud, til at Fillipe upåvirket samlede op på ordende - Aldamar kunne ikke nå at afbryde ham. "Ah, flabet kan det måske forekomme for en som dig..." en lille pause idet at han kiggede op og ned af hans feminine skikkelse, men ikke med megen fordømmelse. Nej, Fillipe smilede forfærdeligt venligt, og var på det punkt, en fortræffelig tjener. "... men jeg kan forsikrer dig om, at jeg har mine grunde" afsluttede han med et smil, og vendte sig om imod Aldamar. Med et lille nik rakte han vandglasset frem, og i sin fart forbi ham, tog Aldamar imod det mere af refleks en lyst, idet at han drejede sig efter ham. Kort kiggede han på det kolde krus, inden at han med et fnys satte det fra sig og fulgte efter ham.
Den indledende overrumpelse havde så småt fået lagt sig, og selvom Aldamar - ret så forbløffet over hvor glat Fillipe snoede sig igennem den underlige stemning, ikke havde fået sagt meget, rømmede han sig endelig.
"Dine grunde?" Aldamar's stemme havde påtaget sig en kant af streng myndighed - selvsamme kant han brugte omkring resten af tjenestestaben, hvilket fik den gyldenøjede mand til at stoppe op i sin undersøgende nysgerrighed over reolen, og endelig kigge på ham. "Jeg har mange grunde til at sende dig væk med en advarsel, Fillipe, så jeg håber dine grunde er mere overbevisende end dem jeg har allerede har gættet mig til, og næppe finder vigtige nok" armene blev tvært krydset, og lyseblå øjne observerede ham med en skjutl varsomhed, der ikke understøttede den selvsikkerhed han ellers prøvede at udstråle. Fordi skulle han være ærlig, var det utroligt få gange han reelt set havde haft succes med at rette Fillipe ind.
Skulle han være ærlig, ville det ikke engang overraske ham hvis det var, hvad Fillipe håbede på at opnå ved at blive her. Hvad var der med de her mænd, og at se ham frustreret og provokeret?
Fillipe rettede sig op, foldede hænderne bagved ryggen og gik langsomt imod ham. "Jamen selvfølgelig, min prins... mine grunde er altid dine at hører, og bedømme" Fillipe's stemme var forsigtig, men da Aldamar mødte hans blik, vidste han at det næppe var af de rigtige grunde Fillipe havde ændret sit toneleje, og havde Fabian ikke været her, havde han nok slet ikke været ligeså... underdanig og respektfuld. Hvilket måske var det bedste der kunne ske, i en træls situation.