En facade fra en spade

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 06.11.2020 21:53
 Tænderne blev bidt lidt sammen og med en let grimasse så Phillippe væk fra Enzel. Det var ikke meningen at gøre Enzel mere utilfreds, men lige nu så det ud til, at det var det han havde gjort. 
 " Erfaring ja, " startede han ud, inden han endnu en gang gned ansigtet lidt. Krystallerne havde da bestemt gjort hans liv lettere, men Phillippe kunne jo lide hans arbejde, og han nød hvad han gjorde, så krystallerne var jo blot en bonus for at gøre hvad han elskede. 
 " Nye oplevelser, nye bekendtskaber.  " forsatte han så og holdt så blikket i Enzels. Tænderne sank en smule tænkende ned i hans underlæbe. 

" Jeg er ikke ude på at fornærme dig eller træde på dine følelser, Enzel. Jeg vil bare heller ikke.. urgh.. jeg ved det ikke..  " Phillippe havde svært ved at finde ud af hvad han skulle sige. Han ville ikke få det til at lyde som om, at han gik ud fra Enzel havde fået følelser for ham, men han følte at uanset hvad han sagde, så virkede det som om det var det han troede. Fingrene kløede panden lidt, nær hårgrænsen. 
 " Jeg er ærlig med dig.. Du har fortalt mig mere, end du har fortalt nogen anden, det kan jeg ikke være andet end taknemmelig for, og tiden med dig og på din bordel har været interessant, spændende og lærerig.. " Der var efterhånden ingen tvivl om at Enzel måske fiskede mere efter at Phillippe udtrykte han følelser for Enzel, men han følte bare ikke det samme for Enzel, som han gjorde for Nicola. Enzel var ikke andet end endnu en af mange. Han var blot endnu en simpel fisk i søen, mens Nicola havde en guldbeklædt bowl, helt for sig selv. En bowle Phillippe helt sikkert trængte til at pudse og give noget mere kærlighed og omsorg, men det ændre ikke at Nicola var noget helt særligt.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Enzel vidste ikke helt, hvad han skulle ligge I Phillippes forklaring om, at han ikke ønskede at træde på hans følelser. Betød det, at hans såkaldte følelser ikke var gengældt? Og hvordan vidste Phillippe overhoved, hvad han følte? Enzel stirrede på menneskemanden, som han under Enzels utilfredse stilhed fortsatte med at snakke. Udfra Enzels forvirrede, frosne ansigtsudtryk lod det ikke til at han fik afklaring på sine mange spørgsmål, men I stedet kom der blot flere.

“Så… det har været interessant.. spændende og lærerigt…” Gentog Enzel så småskeptiskt. Han foldede begge sine ædle hænder hvilende på bordet og lænede sig forsigtigt tilbage I stolen. Det føltes lidt som at sidde overfor en lærling, som havde været I træning hos ham, og ikke en elsker. Og det var I det hele taget ganske… akavet. Siden han ikke kunne få den viden om Phillippe ud af hans ord, brugte han øjnene til at stirre og observere ham, mens Phillippe blot sad og virkede nervøs. Phillippes ord var nok positive, men han kunne ikke lade være med at høre dem negativt. Især fordi han talte I førnutid, som om det nu var et afsluttet kapitel…

“…” Så Enzel var stille og afventende. Han forventede nærmest at Phillippe skulle til at slå op med ham lige efter. Men I det mindste var han fint klædt på I anledningen…

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 10.11.2020 20:15
 Det var som om Phillippe var ude og sejle, og hver gang han prøvede at ro sig ind på sikker land, ved at forklare sig, drev den lille båd blot længere og længere ud på dybt vand. Ud hvor det blev sværere og sværere for Phillippe at bunde og ro ind på land. 
 Panden rynkede sig lidt som Phillippe skar endnu en lille grimasse, som det var tydeligt at han var ved at være derude hvor han ikke kunne svømme, og et lille hul i båden, fik han til langsomt at synke. Lidt tøvende nikkede han, for det var skam sandt, men tydeligvis ikke godt nok

Phillippe lod den ene albue sætte sig blidt på bordet og fingrene gled det øverste af ansigtet lidt. Han var træt og udmattet og havde tømmermænd, og det var virkelig ikke nu han burde sidde og tænke og diskutere følelser. Hånden gled ned over ansigtet og videre ned over skægget, inden hånden og albuen flyttede sig. 
 " Jeg kan mærke og se du ikke er tilfreds med det jeg fortæller.." kommenterede han. Om det gjorde nogen forskel, vidste han ikke. Der gik lidt før han forsatte, hvor han sad og betragtede Enzel lidt, mens han overvejede hvad han skulle sige.
 " Jeg har ment hvert et ord, Enzel. Du er en fascinerende mand, og jeg har nydt den tid jeg har haft med dig. Det har været en sand fornøjelse.  " Phillippe tænkte ikke over, hvad tid han talte i. Det var naturligt for ham at forsvinde fra den ene dag til den anden, når det kom til folk han lå med. Det var bare noget andet med Enzel. Enzel var også hans kunde. Det var derfor han ikke blandede arbejde og fornøjelse. Det gjorde alting så meget mere kompliceret. 
 Forsigtigt lænede Phillippe sig mod stolens ryglæn, og betragtede Enzel lidt. Hvis han stadig fandt Phillippes ord utilfredstillende vidste han ikke hvad han skulle gøre eller sige. Han kunne ikke gøre det bedre.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

“Det er korrekt.” Enzel lagde ingen fingre imellem hvordan han havde det med Phillippes ærlighed. Der var et eller andet mærkeligt og bekymrende over hans måde at svare ham på. Det var ikke særlig direkte svar på Enzels spørgsmål eller kommentarer. Phillippe undgik måske at svare hvad han tænkte, for at undgå Enzels reaktioner. Så… var han virkelig bange for ham endnu? “Du kan blive ved med at fortælle mig hvor hyggeligt du har haft det med mig, men det ændrer ikke på, at jeg stadig ikke ved hvor jeg har dig…” Forklarede han dæmpet og roligt. “Om du overhoved kan lide mig, eller om du kun er interesseret I min krop…”

Der var måske et tidspunkt, hvor Enzel ikke havde haft noget imod at være udnyttet lidt, men lige nu gjorde tanken ham syg – fordi der var hemmeligheder iblandt dem. Der havde været misforståelser og latter… og der havde formet sig et venskabeligt bånd imellem dem, som var noget helt nyt og særligt for Enzel, som jo var en enspænder, der normalt foretrak sit eget selskab frem for andres. Han strakte sin arm frem og lagde den på bordet hentydende til at Phillippe skulle tage hans hånd.

“Når jeg siger at jeg ikke ligger med pøblen, så er det I virkeligheden fordi jeg ikke ligger med nogen… Overhoved… Udover dig. Men jeg vil naturligvis aldrig bede dig gå fra din hustru, eller noget I den dur. Alt jeg ønsker af dig er din omsorg og din tillid…” Og hvem vidste af det. Måske ville Phillippe udvikle gengældende følelser for ham. Eller måske ville Enzels følelser gå lige så stille I sig selv, når først han kom ovenpå igen.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 10.11.2020 21:47
 Phillippe kunne ikke forklare det, men det var som om Enzel kunne få ham til at føle sig endnu mindre end Katarina kunne. Men ikke på samme nedladende og hadefulde måde. Enzel havde formået at komme ind under huden på Phillippe, og han vidste ikke hvordan. Måske fordi han også var Phillippe kunde. En kunde han ikke var meget for at miste. 
 Uanset hvad grunden var, fik Enzels ord om hvordan Phillippe så ham, Phillippe til at vende hovedet ud mod haven og synke en klump. Han synes da Enzel var noget for sig selv, men han kunne godt fornemme at Enzel fiskede efter Phillippe brugte andre ord. Ord der gjorde ham til andet end bare en af dem han lå med. 

Ud af øjenkrogen så Phillippe at Enzel flyttede sig, og han vendte hovedet tilbage så han kunne se på Enzel. Snedkeren overvejede lidt om han skulle lade Enzels hånd ligge alene på bordet. Lade det være et tegn og en hentydning. 
 Alligevel, før han havde tænkt tanken færdig, havde hans hånd fundet Enzels, som havde han ikke noget at skulle sige i den sag. Phillippe flyttede så blikket hen i Enzels strålende blå øjne, mens han lyttede. Tillid og omsorg? Phillippe slog blikket lidt og fugtede kort læberne. Han var ikke sikker på han ville kunne give Enzel begge dele. Det var slet ikke meningen at det her skulle ske. Igen. 
 "Selvfølgelig, " endte han alligevel med at sige, efter at have løftet blikket og sendt Enzel et skævt smil. Det kunne vel ikke gå mere galt, end det allerede havde, kunne det?
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

Da Enzel hørte Phillippe acceptere hans forespørgsel på hans omsorg og tillid, var det som om den indre uro, der havde sat Enzels snakketøj igang, lagde sig igen. Han gengældte hans smil med et forsigtigt et. Phillippes hånd fik et stærkt, kort klem, hvorefter han blidt nussede hans tommelfinger med sin. Der var et eller andet ved Phillippes hænder, han rigtig godt kunne lide. Det var… en arbejders hænder… Visse steder på hænderne var huden lidt mere hærdet og ru end andre steder. I kontrast var Enzels egne hænder bløde og sarte.

Han slap ikke Phillippes hånd, selv da han med venstre hånd løftede sin tekop og tømte den for te. Hans blik forlod ham dog, blot for at se på al den urørte mad, som ikke var blevet spist. Men sådan efterlod Enzel nu altid sit bord.

“Tak for din deltagelse til dette måltid,” Takkede han høfligt, hvorefter han forsigtigt trak sin hånd til sig selv igen og gjorde anledning til at rejse sig fra bordet.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 12.11.2020 16:56
 Stilheden lagde sig over dem, og det virkede til Enzel havde fået det ud at Phillippe han ville. Noget der lettede lidt på snedkeren, for han vidste virkelig ikke hvad der var tilbage han kunne sige, som ikke mere eller mindre ville være at han ikke følte noget for Enzel andet end et eller andet mildt venskabeligt bånd, og at han mest var sammen med Enzel for fornøjelsens skyld. Nej, for nydelsens skyld. Alle de problemer han vidste han havde sat sig selv i, tog lidt fornøjelsen ud af det. 
 Phillippe var godt klar over det jo nok ikke var de ting Enzel ville høre, og derfor sendte ham også Enzel lidt mere oprigtigt smil tilbage, da et forsigtige smil blev sendt i hans retning. Det var bare nemmest at være på god fod med folk, og inderst inde var Phillippe også lidt bange for hvad Enzel kunne finde på at gøre ved Phillippe, hvis han vidste bare den halve sandhed. 

Hånden fik han ikke igen, men det var også okay. Han behøvede alligevel kun en, til at spise med, og da Enzels blik flyttede sig væk fra Phillippe fik han spist videre. Han havde kun fået tømt halvdelen af skålen, fordi det gik langsomt med at tygge og synke. Sank han maden for hurtigt, kunne han nemlig mærke det i ribbene. 
 Blikket så lidt overrasket hen på Enzel da han takkede, og efterfølgende så han lidt på det fyldte bord. Der var så meget mad tilbage. Phillippe synes det virkede forkert at efterlade bordet fyldt, men hvis Enzel takkede for maden, så var det vel godt nok. Hurtigt tyggede han af munden.
 " Jamen velbekomme! Det var hyggeligt,  " Det var ikke så tit han faktisk fik morgenmad, og endnu sjældnere at han faktisk sad sammen med nogen og spiste. Der var ikke rigtig plads i værkstedet, og for det meste stod han op og gik i gang med arbejdet. 
 De sidste par skefulde blev spist, og så var Phillippe også klar til at rejse sig. Han kunne sagtens spise lidt mere, men det var også lidt irriterende at spise, når man ikke kunne spise i samme tempo som man normalt gjorde.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

“Var det?” Halvkatten var ikke sikker på om Phillippe mente det. Hvis man spurgte ham, havde det nærmere været en lidt… anspændt morgenmad. Men lige så snart hans ord var kommet ud, fortrød han, og han slog hånden ud I luften, for at forkaste den retning han nær var gået. “Ja. I det store hele har det været hyggeligt. Jeg har I hvert fald fået det bedre efter dit selskab.” Enzel kiggede ned på snedkeren, som endnu sad ned. Han afventede pænt på, at han blev færdig og kom op at stå.

Herefter gav han ham endnu et smil, som han fremprovokerede for høflighedens skyld. Ikke at han var falsk af den grund, for han mente hvad han sagde. Men han vidste godt at det var blevet tid til, at Phillippe skulle hjem, og at han ikke kunne få sig selv til at holde på ham længere. Jo, han ville nu gerne have haft ham med I seng igen, så Phillippe kunnehjælpe ham med at blive tilfredsstillet til fulde. Men hvordan forførte man en mand, der havde travlt? Det var så godt som umuligt.

“Jeg tænkte vi kunne sige farvel her?” Spurgte han afventende og forventningsfuldt. Han kunne følge ham til døren. Men til hvad nytte? Det var usmart af ham at kysse sin elsker farvel foran uskyldige civile, der aldrig havde bedt om at se to mænd kysse. Og det ville ligeledes være usmart at gøre det foran kunderne og de ansatte, skønt deres synder var langt værre end bordelejerens. Men Enzel ønskede at holde rygterne på et minimum.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 13.11.2020 19:25
 Panden blev rynket lidt, da Enzel spurgte om det var hyggeligt. Havde det ikke været det? Trods deres lidt anspændte samtale, havde det stadig været hyggeligt. Det mente Phillippe da det havde. Nu var det godt nok heller ikke så tit han faktisk spiste morgenmad med nogen, når han gjorde var det med Katarina, og det var i hvert fald bestemt ikke noget han ville kalde hyggeligt. 
 Phillippe åbnede munden og skulle til at sige, han ellers ikke ville have sagt det, men Enzel kom han i forkøbet, og Phillippe lukkede munden igen. 
 " Det var godt, " svarede han med et smil. 

Phillippe skulle til at strække sig da han havde rejst sig. Det var altid lidt rart at få strukket kroppen ud efter morgenmaden, når han endelig fik den. Han nåede lidt at løfte armene over hovedet, og læne sig en smule bagover, inden et smertefuldt støn forlod ham, og han krummede sig lidt sammen.
 " Urgh.. " han skar en grimasse og tog sig til ribbene. Phillippe så i retningen af udgangen, selvom han ikke kunne se den fra der hvor han var.
 " Det kan vi vel godt," Phillippe fandt det et underligt sted at sige farvel, men han forstod også godt Enzels ønske for privathed. Han ønskede jo heller ikke selv der blev snakket alt for meget om hvad han lavede med Enzel, når Nicola kom tilbage på bordellet. Selvom han regnede med de nok godt vidste det efterhånden.
Enzel

Enzel

Bordelejer

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 172 cm

”Stakkels mand,” hviskede Enzel med et lille smil, og øjne der hvilede behageligt på ham. Han trådte ham nærmere og lagde sine arme forsigtigt om den lidende mand i et tæt, blidt knus. Han ville ikke vente på at Phillippe skulle kysse ham, så han hævede sig selv ved at stille sig på tæer og kyssede Phillippes mund med blide kys, cirka 3 gange, hvorefter han sænkede sig igen og løsnede sine arme fra ham. ”Kom godt hjem. Jeg vil afvente dit besøg, og så håber jeg at du har fundet en healer… måske en magisk healer eller en alkymist, hm?” Smilte han så og lagde sin hånd på Phillippes overarm og gav den et fast klem.

Han havde naturligvis en forventning til, at Phillippe fik det ordnet, så han ikke var i lige så skidt tilstand som nu. Han skulle jo gerne kunne performe, hvis han skulle kunne glæde Enzel med det han gerne ville have af ham.

Åh, men hvad skulle han dog stille op med sig selv, når først han var alene igen? Det ville være underligt at gå i seng igen… Så han var nok nødt til at se på alt det arbejde, som han havde overladt til pigerne her den seneste tid – og selvfølgelig sørge for at de ikke havde snydt ham for penge. Men han ville nu allerhelst have haft, at Phillippe var blevet. Men måske de snart ville se hinanden igen?

Enzel har forladt tråden.

Phillippe

Phillippe

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 193 cm

Que 15.11.2020 14:12
 Et lille smil bredte sig på Phillippes læber ved Enzel medlidende ord, selvom han ikke helt kunne lade hver med at føle at han selv havde været uden om, hvad der var sket med ham. Som karma for at være sammen med Enzel. Der var dog ikke tid til at tænke særlig meget over gudernes spil i hvad der var sket, for kort efter lagde Enzel armene om ham, i et kram. Kyssene kom lidt bag på ham, men Phillippe lod hovedet bukke sig ned, så Enzel lidt nemmere kunne nå, og han kunne gengælde de 3 blive kys. Der var noget underligt kærligt over dem, som Phillippe ikke helt var sikker på han brød sig om - måske nok mest fordi det var Enzel. Han sagde dog ikke noget til det, og  sendte i stedet Enzel et skævt og venligt smil. 
 " Tak. En healer lyder fornuftigt. " Han var ikke i tvivl om at han ikke kunne arbejde sådan her, og det gik ikke. 

Phillippe begyndte at tage det første skridt væk fra Enzel, og lod kort den ene hånd ligge sig mod hans skulder, som han gav et lille klem.
 " Vi ses, Enzel, " smilte ham, inden han tog hånden til sig, og forsatte mod udgangen. Den ene hånd lagde sig over ansigtet for et gnide det lidt inden han begyndte at gå hjem af. Han havde virkelig ikke lyst til at skulle konfronteres af Nicola, men han vidste der ikke var nogen vej uden om. Han kunne jo ikke blive væk fra hans værksted for evigt.

Som Phillippe nærmede sig værkstedet, blev han kun mere og mere nervøs, og det var som om det begyndte at gøre mere og mere ondt i ribbenene. Måske han skulle vente? Tage forbi en healer først? Phillippe lagde hånden ned på læderposen han havde krystallerne i. Eller der hvor den skulle være. Hurtigt så han ned på den manglende pose, inden han så sig over skulderen, i retningen han lige var kommet fra.  Ved Zaladin også.. 

Phillippe har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0