v0idwitch 15.10.2020 21:34
Havde Pax tvunget Juno til at se på det genopbyggede hus, ville Juno måske for første gang have kunne kæmpe imod, når han blev holdt fast. Heldigvis behøvede han ikke at finde ud af det, men havde tydeligvis fri mulighed for at gå den modsatte vej, hvis det var dét han ønskede.
"Hun siger mit navn?" gentog Juno åndeløst, og det skridt, han netop havde taget væk fra gaden Rottebandens hus havde ligget på, tog han nu imod det igen.
"Kvarteret ved ikke en skid hvem jeg er," svarede Juno med et vift med hånden, i samme øjeblik som to ældre kvinder gik forbi ham og sendte ham lange blikke, der førte til en hviskende, opildnet samtale.
"Jeg vil bo hos dig!" Udbrød Juno, så snart Pax gav ham muligheden.
"Tosse," tilføjede han, frustreret over at Pax kunne tro noget som helst andet, men så snart han havde sagt dét, trådte han også forbi Pax og ned mod gaden, indtil han fik øje på huset. Pax havde haft ret - det lignede ikke sig selv, og samtidig gjorde det dog. I hastige skridt gik Juno ned ad gaden mod det, og de sidste skridt op af trappen blev taget i løb, ved tanken om Lizzy, der ikke havde glemt ham, og det var også den tanke, der fik ham til at storme indenfor, uden at banke på.
"Lizzy?" Kaldte han og stoppede i stuen, der også, på bizar vis, lignede hans, men velholdt. Og dér, på gulvet, sad hun.
"Duno?" Spurgte hun, hendes øjne store og hendes mund fyldt med en halv spist bolle. Hendes arme rakte sig op mod ham og Juno ænsede ingen andre i lokalet, da han udlignede afstanden imellem dem og satte sig på knæ foran den lille pige, som han trak ind til sig, imens hun også lagde sine arme om ham.
"Bæres!" Kommanderede hun øjeblikket efter og da Juno rejste sig op, var det med hende i armene.
"Har du det godt? Bliver der passet godt på dig?" spurgte Juno hende og bemærkede ikke selv, de tårer der var strømmet ned ad hans kinder, før Lizzy med sin fedtede hånd forsøgte at tørre dem væk.
"De' søde," svarede hun med et nik og et genert smil, inden hun tog endnu en stor bid af sin bolle, og Juno for første gang fik øjenkontakt med først én, og derefter flere af de kvinder der var i huset.
Han genkendte nogle få af dem, men var alligevel lettet, da han kunne se hen på Pax igen og med læberne formede et lydløst 'tak'.